کاربر گرامی ورود شما را به انجمن خیر مقدم عرض میکنیم. جهت استفاده از تمامی امکانات سایت باید عضو شوید. جهت عضویت اینجا را کلیک کنید.


»» صراط مستقیمی جز علی علیه السلام نیست ««
امروز دوشنبه 10 آذر 1399 01:26

ساعت سایت بر اساسUTC + 3:30 ساعت تنظیم شده است




ارسال مبحث جديد پاسخ به موضوع  [ 6 پست ] 
نويسنده محتواي پيام
پستارسال شده در: يکشنبه 8 اردیبهشت 1387 07:09 
New Member
New Member
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: يکشنبه 8 اردیبهشت 1387 06:44
پست ها : 6
تشکر کرده اید: 0 مرتبه
تشکر شده:
4 مرتبه in 3 پست
يه سني يه سوال ازم پرسيد كمك كنين واسه يه جواب منطقي .
وقتي پيامبر در غدير يه فرمان الهي رو ابلاغ كردن و حضرت علي مامور اجراش شد از اونجايي كه فرمانهاي خدا تحت هر شرايطي اجتناب ناپذيرند و در هميشه تاريخ مسلمونها جون دادن و خون براي تحقق فرامين الهي چرا امام علي(ع) به خاطر چيزي مثل يه اختلاف براي خلافت نجنگيد در حاليكه حتي الان كه امام سكوت پيشه كردن تفرقه داره بيداد ميكنه
و اين بخش هم سوال منه كه چرا در زيارت عاشورا ما كه شيعه و پيرو بزرگي مثل علي هستيم به ابوبكر لعنت ميفرستيم در حاليكه يكي از ياران بزرگ پيامبر بود و حتي علي(ع) در زمان حياتشون با گرمي باش رفتار ميكردن؟
مرسي

_________________
shima


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از shima.ha2002 به خاطر این پست تشکر کرده اند:
hasan21
 موضوع پست:
پستارسال شده در: يکشنبه 8 اردیبهشت 1387 21:53 
Iron
Iron
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: پنج شنبه 7 تیر 1386 16:00
پست ها : 229
تشکر کرده اید: 88 مرتبه
تشکر شده:
578 مرتبه in 140 پست
[align=center]به نام خدا


اولا در روز غدير پيامبر (ص) به مردم فرمان دادند تا امام علي (ع) رو  اطاعت بکنند ، نه اينکه به امام فرمان بدهند ...

(اين نکته اول که ادعاي اون فرد ، از ابتدا باطله چون برعکسش صادقه  )

ثانيا امام وجودشون براي هدايت مردم هست و نه حکومت ظاهري بر مردم . هدايت هم بنابر آيات قرآن اجباري نيست و

خود مردم به اختيار خودشون بايد به امام مراجعه مي کردند و بکنند ، که در آن زمان مراجعه نکردند و خود مردم و سردمداران باطلشون باعث اختلاف شدند .

امام نبايد دنبال مردم بيفته و زورکي کسي رو هدايت کنه بلکه خود مردم بايد به دنبال حقيقت بروند . که حقيقت هم در روز غدير به همه معرفي شده بود .

ثالثا بر اساس دستور خود پيامبر اکرم (ص) بود که امام علي (ع) قيام نکردند  ، چون پيامبر فرمودند اگر چهل يار پيدا کردي قيام کن وگرنه دست به قيام نزن ؛ و نيز در زمان وفات پيامبر چهل هزار سپاه به فرماندهي مسيلمه کذاب به مدينه هجوم آورده بودند و حفظ اساس اسلام مهم بود لذا مجبور به قبول حکومت ظاهري خليفه اول شدند . (دقت شود که بيعت ظاهري امام هم به زور شمشير و تهديد قتل بود و اگر امام کشته مي شدند هيچگاه معارف حقيقي دين از رطريق مکتب اهل بيت.ع به ما نمي رسيد . )

پس مشخص شد که چه کسي فرمان پيامبر را اطاعت کرد و چه کساني زير پا گذاشتند !

-----------------------------------------------------

مسئله  بعدي اين است که لعن در معناي اصطلاحي ، يعني دعا کردن براي اينکه خداوند رحمت خود را از کسي بردارد .

و اين اعتقاد مربوط به دين اسلام است و ربطي به مذهب خاصي ندارد :

سوره بقره آيه 159 :

إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنزَلْنَا مِنَ الْبَيِّنَاتِ وَالْهُدَى مِن بَعْدِ مَا بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتَابِ أُولَـئِكَ يَلعَنُهُمُ اللّهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ (159)

كسانى كه دلايل روشن، و وسيله هدايتى را كه نازل كرده‏ايم، بعد از آنكه در كتاب براى مردم بيان نموديم، كتمان كنند، خدا آنها را لعنت مى‏كند;

و همه لعن‏كنندگان نيز، آنها را لعن مى‏كنند; (159)


پس يک گروه از کساني که مستحق لعن خداوند و همه لعنت کنندگان هستند ، کساني هستند که حقايق کتاب و بيان (شرح و توضيح کتاب) را کتمان و جلوي نشر آن را گرفتند .

در بين همه مذاهب اسلامي مورد اتفاق است که خلفاي سه گانه ، جلوي نشر حديث پيامبر(ص) و تفسير قرآن را گرفتند .

براي اطلاع بيشتر مراجعه کنيد به تاپيک زير :

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 



آیه بعدی در

سوره احزاب آيه 57 :

إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَاباً مُّهِيناً (57)

آنها كه خدا و پيامبرش را آزار مى‏دهند، خداوند آنان را از رحمت خود در دنيا و آخرت دور ساخته، و براى آنها عذاب خواركننده‏اى آماده كرده است. (57)


آزار خدا و پیامبر هم یکی دیگر از مصادیق ملعون شدن است . به تصریح معتبر ترین کتاب حدیثی اهل سنت صحیح بخاری پیامبر فرمودند :

فاطمه (س) پاره تن من است ، هر کس او را بیازارد مرا آزرده و هر کس مرا بیازارد خدا را آزده است .

در جای دیگری از همین کتاب آمده که حضرت فاطمه (س) وفات یافتند در حالیکه بر ابوبکر وعمر غضبناک بودند .

پس غضب او ، غضب پیامبر و خداست . پس آن دو نفر نیز به جهت آزردن او موجب این آیه شدند و مورد لعن خداوند .

در تمام زندگی پیامبر هم ببینید این دو نفر چقدر خود پیامبر را با زخم زبان هایشان و نافرمانی هایشان آزردند و رنج دادند !

آیات مربوط به لعن و شرایط ملعونین در قرآن بیش از چهل آیه است . و لذا لعن یک حقیقت بلاشک در آیین توحیدی اسلام است .



لذا اگر زیارت عاشورایی هم وجود نداشت ، باز براساس همین آیات قرآنی وشواهد متقن تاریخی ، چنین افرادی را مورد لعن قرار می دادیم .


نکته آخر هم اینکه ، این ادعایی بیش نیست که امام علی(ع) با ابوبکر ( تحریف گر مسلّم حقایق اسلام ، قاتل همسرش و غاصب حقوقش و ...)رفتار گرمی داشته اند .

این ادعا حتی ارزش نقد هم ندارد ! مثل این ادعا که ابوبکر از یاران پیامبر بوده ؛ به تاریخ سری بزنید و ببینید اولین فراریان همه جنگ های سپاه اسلام چه کسانی بودند ؟؟

و در مقابل ، تنها مدافع جان رسول خدا (ص) در همه صحنه ها که بوده است ، جز علی بن ابی طالب(ع) ؛

کمی تحقیق کنید در آیات قرآنی و ببینید منافقان مکه و مدینه چند دسته بوده اند و قرآن منافقان ظاهری (مثل عبدا..ابی) و منافقان حرفه ای را چگونه تفکیک کرده است .

آن وقت متوجه می شوید که یار کیست و منافق کیست ؟

کمی در داستان های ترور پیامبر(ص) در مقاطع مختلف مدینه به بعد ، تفحص کنید و ببینید به نام چه کسانی می رسید ...؟


///

و این قطره ای از دریا بود ...

در خانه اگر کس است ، یک حرف بس است !  :razz:
_________________
چو مي بيني که نابينا و چاه است ... اگر خاموش بنشيني گناه است !


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از پاسخ جو به خاطر این پست تشکر کرده اند:
محمد علي, محدثه, HamidSHS, علی اصغر حسین, staraware, Labbaik, hasan21, یدالله فوق ایدیهم, 110
>
 موضوع پست:
پستارسال شده در: دوشنبه 9 اردیبهشت 1387 16:02 
New Member
New Member
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: يکشنبه 8 اردیبهشت 1387 06:44
پست ها : 6
تشکر کرده اید: 0 مرتبه
تشکر شده:
4 مرتبه in 3 پست
جدا توضيح كامل و جامعي بود و مهم تر از همه اينكه مستند بود
تشكر

_________________
shima


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از shima.ha2002 به خاطر این پست تشکر کرده اند:
hasan21, HamidSHS
>
پستارسال شده در: پنج شنبه 8 اسفند 1387 18:28 
Junior Member
Junior Member
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: پنج شنبه 24 بهمن 1387 20:20
پست ها : 38
تشکر کرده اید: 29 مرتبه
تشکر شده:
48 مرتبه in 26 پست
من اینجوری برداشت کردم که لعن مخصوص خداست که از همه چیز آگاه هست شاید اون کسی که ما لعنش می کنیم کار خوبی هم انجام داده باشه!اگه ما بگیم لعن خدا بر فلان چه تاثیری دارد در حالی که اگر بر حق لعن کرده باشیم خدا خود نیز او را لعن کرده!!
از معصومی بجز علی(اون دعای قونوت یه مشکلاتی داره) لعن داشتیم؟

_________________
یا سخنی داشته باش دل پذیر             یا دلی داشته باش سخن پذیر


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
>
پستارسال شده در: يکشنبه 11 اسفند 1387 00:12 
Commander
Commander
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: جمعه 20 بهمن 1385 22:01
پست ها : 2218
تشکر کرده اید: 3409 مرتبه
تشکر شده:
6642 مرتبه in 1535 پست
به نام خدا

با سلام

aminjo0n نوشته است:
من اینجوری برداشت کردم که لعن مخصوص خداست



اگر در آیاتی که در بالا ارائه شده دقت بیشتری شود ، مشخص می شود که لعن مخصوص خدا نیست .


أُولَـئِكَ يَلعَنُهُمُ اللّهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ (159)

... و همه لعن‏كنندگان نيز، آنها را لعن مى‏كنند; (159)


نقل قول:
که از همه چیز آگاه هست شاید اون کسی که ما لعنش می کنیم کار خوبی هم انجام داده باشه!


در اینکه خدا از همه چیز آگاه هست شکی نیست ، اما برای ما نیز نشانه هایی قرارداده که در بالا

به عنوان مثال ذکر شده بود :

إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ...

آنها كه خدا و پيامبرش را آزار مى‏دهند،



آزار پیامبر  = مستوجب لعنت

همچنین خداوند از آگاهی هایش به معصومین نیز عطا فرموده ، و کسانی را که ایشان لعن کرده باشند ما هم لعن می کنیم .

اگر هم در جایی روایتی نبود ، با مطالعه تاریخ می توان فهمید که چه کسانی پیامبر را آزار دادند ! و نشانه ای که در بالا امده کاملا واضح است .


پس اینکه کسی فقط کار خوبی انجام داده باشد مهم نیست ، باید دید همراه با ایمان بوده یانه ؟

با کار بد دیگری کار خوبش را خراب کرده یا نه ؟

مثلا کسانی بودند که روزگاری در سپاه پیامبر بودند و سپس در مقابل وصیّ او لشکر کشیدند ...

پس انجام چند کار به ظاهر خوب ملاک خوب بودن کسی نیست ، باید دید عاقبت او چه شده ؟

نقل قول:

از معصومی بجز علی(اون دعای قونوت یه مشکلاتی داره) لعن داشتیم؟




دعای سایر معصومین (علیهم السلام) در تاپیک زیر :

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 





سوالات :

1- دعای امام علی (علیه السلام) چه مشکلاتی داره ؟

2- ضمنا جایی فرموده بودید زیارت عاشورا از معصوم نیست !


لطفا جواب دو سوال بالا را مستند و علمی بفرمایید .

_________________
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از محمد علي به خاطر این پست تشکر کرده اند:
HamidSHS, مستور, مائده آسمانی, Labbaik, 110, mamashli110, Mohsen1001, محدثه
>
 موضوع پست: Re:
پستارسال شده در: جمعه 5 آذر 1389 04:32 
Commander
Commander
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: جمعه 20 بهمن 1385 22:01
پست ها : 2218
تشکر کرده اید: 3409 مرتبه
تشکر شده:
6642 مرتبه in 1535 پست
پاسخ جو نوشته است:

سوره بقره آيه 159 :

إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنزَلْنَا مِنَ الْبَيِّنَاتِ وَالْهُدَى مِن بَعْدِ مَا بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتَابِ أُولَـئِكَ يَلعَنُهُمُ اللّهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ (159)

كسانى كه دلايل روشن، و وسيله هدايتى را كه نازل كرده‏ايم، بعد از آنكه در كتاب براى مردم بيان نموديم، كتمان كنند، خدا آنها را لعنت مى‏كند;

و همه لعن‏كنندگان نيز، آنها را لعن مى‏كنند; (159)





آیه بعدی در

سوره احزاب آيه 57 :

إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَاباً مُّهِيناً (57)

آنها كه خدا و پيامبرش را آزار مى‏دهند، خداوند آنان را از رحمت خود در دنيا و آخرت دور ساخته، و براى آنها عذاب خواركننده‏اى آماده كرده است. (57)




اخیرا با یکی از دوستان گفتگویی در مورد مشروعیت لعن از دیدگاه قرآن داشتم که از آیات بالا هم استفاده شد .

او تنها یک سوال برایش باقی مانده بود و آن هم اینکه : شاید این افراد ملعون ، قبل از مرگشان توبه کرده باشند !

ما با چه اطمینانی لعن می کنیم ؟


پاسخ سوال در همین دو آیه به وضوح روشن است :

در همان دوقسمتی که با رنگ قرمز مشخص کردم . در آیه اول می بینیم که بصورت فعل مضارع آمده و استمرار و جاری بودن

آن عمل را می رساند . یعنی خداوند و نیز لعنت فرستندگان ، همیشه آن افراد مذکور در آیه را لعن می کنند و قطع شدنی نیست .

تاقیامت ...

همچنین در آیه دوم نیز قید "فی الدنیا و الآخره " آمده است . یعنی نه تنها در دنیا بلکه در آخرت نیز ملعون (دور از رحمت الهی)

هستند .

لذا نه توبه کرده اند و نه با این اوصاف سنگین در آیات اجازه و توفیق توبه برای ایشان حاصل شده است .

گناه امتی را تا قیامت به دوش می کشند و سبب انحراف میلیونها انسان شده اند ...

(انتهای آیه) و خداوند عذاب خوار کننده ای برای ایشان آماده کرده است !

_________________
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از محمد علي به خاطر این پست تشکر کرده اند:
قهرمان علقمه, sam131461, مستور, 9kazemian, Mohsen1001
>
نمايش پست ها از پيشين:  مرتب سازي بر اساس  
ارسال مبحث جديد پاسخ به موضوع  [ 6 پست ] 

ساعت سایت بر اساسUTC + 3:30 ساعت تنظیم شده است


چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان


شما نمي توانيد مبحث جديدي در اين انجمن ايجاد کنيد
شما نمي توانيد به مباحث در اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن ويرايش کنيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن حذف کنيد

انتقال به:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB & CentralClubs

[ Time : 0.233s | 24 Queries | GZIP : On ]
Seo