کاربر گرامی ورود شما را به انجمن خیر مقدم عرض میکنیم. جهت استفاده از تمامی امکانات سایت باید عضو شوید. جهت عضویت اینجا را کلیک کنید.


»» صراط مستقیمی جز علی علیه السلام نیست ««
امروز جمعه 9 آبان 1399 09:01

ساعت سایت بر اساسUTC + 3:30 ساعت تنظیم شده است




ارسال مبحث جديد پاسخ به موضوع  [ 63 پست ]  برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  بعدي
نويسنده محتواي پيام
پستارسال شده در: دوشنبه 26 بهمن 1388 02:27 
Commander
Commander
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: جمعه 11 آبان 1386 15:06
پست ها : 2503
تشکر کرده اید: 8047 مرتبه
تشکر شده:
6679 مرتبه in 2048 پست
به نام خدا

سلام علیکم


نقل قول:

و اما سوال :

در سوره صافات و انبيا داستان حضرت يونس(ع) بيان شده است

                    
                        ترك اولاي حضرت يونس(ع) چي بود؟؟




صبر و تحمل کم داشتن .


خداوند در قرآن  به پیامبر صلی الله علیه واله و السلم فرمود :


فاصبر لحکم ربّک و لاتکن کصاحب الحوت إذ نادی و هو مکظوم .


لولا أن تدارکه نعمةٌ من ربّه لنُبذ بالعراء و هو مذموم .


فاجتباه ربّه فجعله من الصّالحین

( سوره‌ قلم، آیات 45ـ 48. )


در امتثال حکم پروردگارت شکیبا باش و مانند همدم ماهی (حضرت یونس علیه‌السلام) مباش؛ آن گاه که اندوه زده ندا داد.

اگر لطفی از جانب پروردگارش تدارک حال او نمی‌کرد، قطعاً نکوهش شده بر زمین خشک انداخته می‌شد.

پس، پروردگارش او را برگزید و از شایستگانش گردانید . (تفسیر کبیر، ج 21، ص 214ـ 215)






اما سوال :


خداوند قرآن را چنین ضمانت کرده است : «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ » سوره حجر آیه 9


ادله ای که میتونیم بیاریم برای اثبات این آیه چی میتونه باشه ؟

_________________
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از مائده آسمانی به خاطر این پست تشکر کرده اند:
اسماني, divoone110, عاشورايي, قهرمان علقمه
پستارسال شده در: يکشنبه 8 فروردین 1389 12:46 
Iron
Iron
آفلاين

تاريخ عضويت: يکشنبه 4 مرداد 1388 10:48
پست ها : 137
محل سکونت: تهران
تشکر کرده اید: 181 مرتبه
تشکر شده:
312 مرتبه in 112 پست
با سلام
سوال كمي مبهم است ، و به نظرم به خاطر همين است تا كنون كسي به باسخ آن اقدامي نكرده و تايبك به اين خوبي مدتي است معطل شده ،

ادله اثبات اين آيه يعني جي؟ :-(  

به نظرم منظور شما (مائده آسماني) : ادله اي كه بر عدم تحريف قرآن كريم با توجه به اين آيه مي توانيم ذكر كنيم جيست؟ (بنده اين سوال رو جواب مي دهم اكَر منظور ديكَري داشتيد بفرماييد تا بحث ادامه يابد )

مسئله تحريف (يا عدم تحريف) قرآن يكي از وسيع ترين و بحث برانكَيز ترين مباحث علوم قرآني است كه اجمالا در ميان علماي فريقين موافقين و مخالفيني دارد و هر دو طرف ادله اي براي اثبات مدعاي خود ذكر كرده اند. اما قطعا نوع علماي شيعه و سني نظر بر عدم تحريف قرآن كريم دارند و يكي از ادله آنها همين آيه مباركه است.

جواب مختصر مفيد (كه رويه اين تايبك است) براي اين سوال با ترجمه آيه مشخص خواهد شد :
(البته اين دليل نقلي است و طبعا درون ديني خواهد بود ) خداوند در اين آيه تنزيل قرآن را با تأكيدات فراوان به خود نسبت داده و حفظ و نكَهداري از آن را به عهده كَرفته است. برخي تأكيدات اين آيه عبارتند از : جمله اسميه بودن ، إنا ، نحن ، إنا دوم ، ل تأكيد كه بر سر حافظون .

خداوند قادر متعال مي شخصا حفظ و صيانت قرآن را به عهده كَرفته است ، و شخصا حفظ آن را براي حكمتهايي (هدايت مردم و اتمام حجت و ...) تضمين كرده است ، (دوستان حتما توجه دارند كه اين آيه بر صرفه بودن دلالتي ندارد) حال كه جنين است جكَونه مدعيان تحريف قرآن مي توانند مضمون صريح اين آيه را جواب دهند ؟!! خداوند در اين آيه خود خبر از عدم تحريف قرآن مي دهد .

كه برخي از علما بر اين استدلال خرده كَرفته اند و جواب دادند كه (اولا شايد منظور از ذكر در اين آيه بيامبر اكرم باشد (كما اينكه در جاهاي ديكَر هم استفاده شده)، ثانيا ممكن است خود اين آيه مورد تحريف قرار كَرفته باشد و كه قطعا اين جواب به خاطر درون ديني بودن اين جواب است)

اما سؤال ( البته ببخشيد سوال بنده حديثي قرآني است )

با توجه به حديث شريف و متواتر ثقلين ( إني تارك فيكم الثقلين كتاب الله و عترتي أهل بيتي ...) جكونه مي توان وجود امام عصر و صاحب زمان را اثبات كرد ؟!


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از عاشورايي به خاطر این پست تشکر کرده اند:
divoone110, قهرمان علقمه, مائده آسمانی
>
پستارسال شده در: دوشنبه 9 فروردین 1389 18:00 
Iron
Iron
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: پنج شنبه 21 آبان 1388 11:54
پست ها : 199
محل سکونت: اصفهان
تشکر کرده اید: 487 مرتبه
تشکر شده:
429 مرتبه in 176 پست
به نام خدا
با سلام به همه دوستان قرآنی

من نمیخواهم به سوال دوست عزیزم جناب عاشورائی جواب بدهم ( هر چند اصل جواب به نظر اسان می رسد) بلکه مزاحم شدم تا یک پیشنهاد بدهم.
به نظر حقیر بسیار نیکوست که دوستان فعال تاپیک یک سوره را مقرر و معین کنند و از متن و بطن همان سوره طرح سوال و ارائه جواب کنند.اینکار چند مزیت دارد که برخی بدین قرار است:
- باعث میشود یک سوره چندین و چند بار قرائت شود.
- به معانی و مفاهیم و حتی تفاسیر آن دقت و توجه شود.
- نکات مهم آن سوره از دید افراد مختلف بیرون کشیده شود.
- مشارکت کاربران اسان تر و بیشتر شود چون منبع سوال و جواب مشخص و محدود است.
- و خیلی فوائد دیگر
اگر دوستان و فعالین تاپیک پسندیدند بعد از پاسخگوئی به سوال جناب عاشورائی با ذکر نام یک سوره ، از آن طرح سوال کنند و بقیه هم به پیروی از تاپیک از همان سوره سوال بپرسند تا معانی و مفاهیم آن در ذهنها و دلها نقش ببند.(سوره ها را زود به زود عوض نکنید).
دوستان عزیز این صرفا یک پیشنهاد بود.

سوال تاپیک :

عاشورايي نوشته است:

اما سؤال ( البته ببخشيد سوال بنده حديثي قرآني است )

با توجه به حديث شريف و متواتر ثقلين ( إني تارك فيكم الثقلين كتاب الله و عترتي أهل بيتي ...) جكونه مي توان وجود امام عصر و صاحب زمان را اثبات كرد ؟!

_________________

در کوچه های شهر و در انظار مردمان

دیوانه وار نعــــره زنــــم رو به آسمـــان

آن دم که خواست حب علی از دلم رود

ای خالق جهان به دمی جان من ستان

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از divoone110 به خاطر این پست تشکر کرده اند:
عاشورايي, قهرمان علقمه
>
پستارسال شده در: دوشنبه 9 فروردین 1389 18:44 
Iron
Iron
آفلاين

تاريخ عضويت: يکشنبه 4 مرداد 1388 10:48
پست ها : 137
محل سکونت: تهران
تشکر کرده اید: 181 مرتبه
تشکر شده:
312 مرتبه in 112 پست
به نظرم طرح خيلي خوبيه ،
:smile:  :smile:  :smile:
اكَر خدا توفيق بده بنده هم تو اون تابيك فعاليت خواهم كرد. فقط بايد مواظب باشيم كه برداشتها طبق اصول و قوانين معرفتي و تفسيري ارائه بشه تا خداي ناكرده مصداق تفسير به رأي نشه. جون بسيار نكوهش شده
روايتي از حضرت رسول است كه ايشان فرموده اند : من فسر القرآن برأيه فليتبّوء مقعده من النار . أعاذنا الله من النار و من كل بلية.

در واقع بنده يكي از آفات اين طرح رو بيان كردم تا كَرفتار آن نشيم ، اما به نظرم طرح بسنديده و مفيدي مي تواند باشد.

بنده منتظر آغاز اين تايبك جديد هستم ، به نظرم خود شما دوست عزيز (divoone110 ) كه مبتكر اين طرح بوديد ، اين تايبك رو ايجاد كنيد و خودتون سوره اي و سؤالي از آن مطرح كنيد .
:montazer:


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از عاشورايي به خاطر این پست تشکر کرده اند:
divoone110, قهرمان علقمه
>
پستارسال شده در: دوشنبه 9 فروردین 1389 19:02 
Commander
Commander
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: جمعه 11 آبان 1386 15:06
پست ها : 2503
تشکر کرده اید: 8047 مرتبه
تشکر شده:
6679 مرتبه in 2048 پست
به نام خدا

سلام علیکم

پیشنهاد خوبی هست ، منم پیشنهاد میدم زیر همین تاپیک باشه . چون این تاپیک هم به اسم دانستنیهای قران هست .

یه پست بزنید یه سوره رو معرفی کنید از اون سوره سوالات طرح بشه . فقط از سوره های کوتاه استفاده بشه .

اینطوری خیلی بهتره و مخاطب جذب میشه .

موفق باشید

_________________
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از مائده آسمانی به خاطر این پست تشکر کرده اند:
قهرمان علقمه, divoone110
>
پستارسال شده در: دوشنبه 9 فروردین 1389 23:36 
Iron
Iron
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: پنج شنبه 21 آبان 1388 11:54
پست ها : 199
محل سکونت: اصفهان
تشکر کرده اید: 487 مرتبه
تشکر شده:
429 مرتبه in 176 پست
بسم الله الرحمن الحیم

خیلی مشتاق بودم که دوست خوبمون جناب TAVVAB عزیز حاضر می بودند و خودشون به عنوان بنیانگزار این تاپیک این طرح رو هم کلید می زدند.در غیاب این عزیز بهتر بود بزرگان انجمن و این تاپیک به نیابت از ایشون شروع میکردند. اما انگار فال به نام من دیوانه زده شد.
من به نیابت از شما عزیزان شروع میکنم و همین جا تمام ثواب این کار رو به کاربران فعال این تاپیک علی الخصوص بنیانگزارش هدیه میکنم و جز دعای خیر چشم داشتی ندارم.

با نام خدا و با یاد خدا و برای خدا شروع میکنیم. ربّ یسّر و لا تعسْر ، سهّل علینا یا رب العالمین.

چون میخواهیم که از طرح فایده ای عایدمان گردد حقیر با سوره حجرات شروع میکنم.در ابتدا مختصری پیرامون سوره:


محتواى سوره حجرات‏

در اين سوره كه بيش از هيجده آيه ندارد مسائل بسيار مهمى در ارتباط با شخص پيامبر و جامعه اسلامى نسبت به يكديگر مطرح شده، و از آنجا كه بسيارى از مسائل مهم اخلاقى در آن عنوان گرديده مى‏توان آن را" سوره اخلاق و آداب" ناميد.

روي هم رفته بخشهاى مختلف اين سوره را اينگونه مى‏توان خلاصه كرد:
بخش اول: آيات آغاز سوره است كه آداب برخورد با پيشواى بزرگ اسلام پيغمبر اكرم ص، و اصولى را كه مسلمانان در محضر او بايد به كار بندند، بيان مى‏كند.

بخش دوم
: اين سوره مشتمل بر يك سلسله اصول مهم" اخلاق اجتماعى" است كه به كار بستن آنها محبت و صفا و صميميت و امنيت و اتحاد را در جامعه اسلامى حفظ مى‏كند، و به عكس فراموش كردن آنها مايه بدبينى و نفاق و پراكنده‏گى و ناامنى است.

بخش سوم
: دستوراتى است كه مربوط به چگونگى مبارزه با اختلافات و درگيريهايى است كه احيانا در ميان مسلمانان روى مى‏دهد.

بخش چهارم
: از معيار ارزش انسان در پيشگاه خدا و اهميت مساله تقوى سخن مى‏گويد.

بخش پنجم
: روى اين مساله تاكيد دارد كه ايمان تنها به گفتار نيست بلكه بايد علاوه بر اعتقاد قلبى آثار آن در اعمال انسانى، و در جهاد با اموال و نفوس آشكار گردد.

بخش ششم
: از اين بحث مى‏كند كه اسلام و ايمان يك هديه بزرگ الهى براى مؤمنان است، بجاى اينكه در پذيرش آن منتى بگذارند بايد فوق العاده ممنون و شكرگزار باشند كه مشمول اين هديه شده‏اند.

و بالآخره بخش هفتم كه آخرين قسمت اين سوره است از علم خداوند و آگاهى او از همه اسرار نهان عالم هستى و اعمال انسانها سخن مى‏گويد كه در حقيقت به منزله ضامن اجرا است براى تمام بخشهايى كه در اين سوره آمده است.

نامگذارى اين سوره به سوره" حجرات" به تناسب آيه چهارم اين سوره است كه اين كلمه در آن به كار رفته و تفسير آن را به زودى خواهيم دانست.

فضيلت تلاوت اين سوره

در فضيلت تلاوت اين سوره همين بس كه در حديثى از پيامبر گرامى اسلام صلی الله علیه و اله مى‏خوانيم:

من قرأ سورة الحجرات اعطى من الاجر عشر حسنات بعدد من اطاع اللَّه و من عصاه

" هر كس سوره" حجرات" را بخواند به عدد تمام كسانى كه خدا را اطاعت يا عصيان كرده‏اند ده حسنه به او داده مى‏شود"!.

و در حديث ديگرى از امام صادق ع آمده است:

من قرأ سورة الحجرات فى كل ليلة، او فى كل يوم، كان من زوار محمد (ص)

" هر كس سوره حجرات را در هر شب يا هر روز بخواند از زائران محمد ص خواهد بود".

بديهى است اين همه حسنات به عدد مطيعان و عاصيان در صورتى است كه اعمال هر يك از اين دو را كه در آيات اين سوره منعكس است دقيقا در نظر بگيرد، و در آن بينديشد، و مسير خود را بر اولى منطبق و از دومى جدا سازد.
و نيز نائل شدن به زيارت شخص پيامبر ص فرع بر اين است كه آدابى را كه در اين سوره در رابطه با شخص او آمده عملا به كار گيرد، چرا كه تلاوت همه جا مقدمه عمل است.

نقل از تفسير نمونه


اما سوال بنده:

امروزه شاهد انواع دستکاری ها در دستورات الهی هستیم.شکلهای مختلف اداب و رسوم غیر اسلامی، تحریم و تحلیل های من در آوردی، مصلحت اندیشی های نا بجا و ... را میبینیم . کدام آیه از این سوره مومنین را از این کارها باز میدارد؟متخلف از دستور از نظر ایمان و تقوا چه حکمی پیدا میکند؟(قابل برداشت از همان ایه).


_________________

در کوچه های شهر و در انظار مردمان

دیوانه وار نعــــره زنــــم رو به آسمـــان

آن دم که خواست حب علی از دلم رود

ای خالق جهان به دمی جان من ستان

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از divoone110 به خاطر این پست تشکر کرده اند:
مائده آسمانی, قهرمان علقمه, Mohsen1001
>
پستارسال شده در: سه شنبه 17 فروردین 1389 23:49 
Iron
Iron
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: پنج شنبه 21 آبان 1388 11:54
پست ها : 199
محل سکونت: اصفهان
تشکر کرده اید: 487 مرتبه
تشکر شده:
429 مرتبه in 176 پست
سلام دوستان

حیفه تاپیک به این خوبی رو زمین بمونه ها  :ghose:

من این پست رو می فرستم تا دوباره تاپیک بیاد بالا، اما این بار فعالتر باشید.فکر نمیکنم سوالم سخت باشه.

اگر میبیید طرح فعلی خوب نیست عوضش کنید و روال جدیدی رو در پیش بگیرید اما بیخیال کار نشید.  :AA:

یا علی  :razz:

_________________

در کوچه های شهر و در انظار مردمان

دیوانه وار نعــــره زنــــم رو به آسمـــان

آن دم که خواست حب علی از دلم رود

ای خالق جهان به دمی جان من ستان

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از divoone110 به خاطر این پست تشکر کرده اند:
عاشورايي, Mohsen1001, مائده آسمانی, قهرمان علقمه
>
پستارسال شده در: چهارشنبه 18 فروردین 1389 01:10 
Administrator
Administrator
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: يکشنبه 1 بهمن 1385 23:52
پست ها : 2244
تشکر کرده اید: 11378 مرتبه
تشکر شده:
5970 مرتبه in 1549 پست
سلام

تاپیک بسیار خوبی است ، تبدیل به مهم شد.

:razz:


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از Mohsen1001 به خاطر این پست تشکر کرده اند:
مائده آسمانی, قهرمان علقمه, divoone110
>
پستارسال شده در: چهارشنبه 18 فروردین 1389 14:53 
Iron
Iron
آفلاين

تاريخ عضويت: يکشنبه 4 مرداد 1388 10:48
پست ها : 137
محل سکونت: تهران
تشکر کرده اید: 181 مرتبه
تشکر شده:
312 مرتبه in 112 پست
:-o
خودم جواب ميدم ، (يعني سعي مي كنم كه جواب بدم) اما قبلش مي خوام سوال خوب خودم رو هم كه كسي جواب نداده هم جواب بدم : (مثل اينكه بايد خودمون سوال كنيم خدمون هم جواب بديم )  :eek:

سؤال من اين بود كه :
با توجه به حديث شريف و متواتر ثقلين ( إني تارك فيكم الثقلين كتاب الله و عترتي أهل بيتي ...) جكونه مي توان وجود امام عصر و صاحب زمان را اثبات كرد ؟!

جواب : (مختصر)
وجود حضرت ولي عصر (عج) با أدله عقلي و نقلي فراواني قابل اثبات است ، يكي از اين ادله همين حديث شريف ثقلين نزد فريقين به حد تواتر نقل شده است (اين روايت يكي از معدود رواياتي است كه تواتر آن هم متواتر است  :grin: ) .
أما شاهد ما قسمت نهايي اين روايت است آنجا كه مي فرمايد : و لن يفترفقا حتى يردا عليّ الحوض . بيامبر اكرم (ص) مي فرمايند اين دو (قرآن و عترت) هركَز و تا روز قيامت از يكديكَر جدا نمي شوند ، يعني همواره با هم هستند ؛ كتاب خدا ، قرآن كريم اكنون در ميان مسلمانان وجود دارد كسي در ثبوت و اثبات آن شكي ندارد ، أما عترت بيامبر اعظم كه همواره با قرآن است اكنون كجاست ؟!  :-(

آري طبق حديث شريف هر زماني كه قرآن وجود دارد (كه هميشه وجود داشته است) عترتي كه (ما إن تمسكتم بها لن تضلوا أبدا ) هم قطعا وجود خواهد داشت ! ، و اكنون عترتي جز بقية الله الأعظم مصداق خارجي ندارد. (بنفسي أنت من نازح ما نزح عنا)

أما جواب سوال سوره حجرات :
به نظر من معنا را مي توان از آيه اول برداشت كرد آنجا كه مي فرمايد :

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيِ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ {الحجرات/1}

جرا كه در اين آيه تأكيد شده كه برخدا و بيغمبر بيشي نكَيريد و تقوى بيشه كنيد و به نظر مي رسد اين همان تحریم و تحلیل های من در آوردی، مصلحت اندیشی های نا بجايي است كه جناب divoone110 از آن ياد كرده اند أما قسمت دوم سوال را در اين آيه نمي بينم وأتقوا الله نشاني از اين معنا ندارد. جرا كه اثبات شيء نفي ما عدا نمي كند.

اما آيه شريفه ذيل بي ارتباط به اين سوال هم نمي تونه باشه :
إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ يَرْتَابُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أُوْلَئِكَ هُمُ الصَّادِقُونَ {الحجرات/15} قُلْ أَتُعَلِّمُونَ اللَّهَ بِدِينِكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَاللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ {الحجرات/16}

جناب divoone110 زور ما همين بود شما ببخشيد اكَر نيازي به تصحيح يا تكميل باسخ هست (كه هست) بفرماييد تا من سوال ببرسم  :o


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از عاشورايي به خاطر این پست تشکر کرده اند:
قهرمان علقمه, مائده آسمانی, divoone110
>
پستارسال شده در: چهارشنبه 18 فروردین 1389 16:09 
Moderator
Moderator
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: دوشنبه 2 شهریور 1388 13:23
پست ها : 2025
محل سکونت: آذربایجان
تشکر کرده اید: 3063 مرتبه
تشکر شده:
3827 مرتبه in 1600 پست
بسم رب الحسین




سلام



به نظر بنده آیه 12 سوره حجرات  سوال جواب جناب divoone110


هستش


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِّنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَب بَّعْضُكُم بَعْضًا أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَن يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَّحِيمٌ ﴿12﴾

حـسن ظن و خوش گمانى بايد بر جامعه اسلامى حاكم باشد, يعنى بايد مسلمانان در سلوك و رفتارشان به گونه اى باشند كه مظهر حسن نيت بوده , هرگز مايه سؤال و بدگمانى قرار نگيرند.

و نيز در كارهاى شخصى يكديگر به كنجكاوى و تجس س برنخيزند,كه اين خود مايه سوءنيت است , عيب جويى نكنند, و درصدد برملا ساختن كاستيهاى افراد نباشند .(آيه 12)


حالا بنده نمی گم که جوابم درست است ولی جواب جناب عاشورایی


که فرمودن آیه 1 نیز درست نیست


پيشى نگرفتن بر مسؤولان و اولياى امور و همواره پيرو بودن و سرتسليم فرود آوردن در مقابل آنان .( آيه 1)


یامهدی التماس دعا



_________________
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 



بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
>
نمايش پست ها از پيشين:  مرتب سازي بر اساس  
ارسال مبحث جديد پاسخ به موضوع  [ 63 پست ]  برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  بعدي

ساعت سایت بر اساسUTC + 3:30 ساعت تنظیم شده است


چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 2 مهمان


شما نمي توانيد مبحث جديدي در اين انجمن ايجاد کنيد
شما نمي توانيد به مباحث در اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن ويرايش کنيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن حذف کنيد

انتقال به:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB & CentralClubs

[ Time : 0.312s | 32 Queries | GZIP : On ]
Seo