کاربر گرامی ورود شما را به انجمن خیر مقدم عرض میکنیم. جهت استفاده از تمامی امکانات سایت باید عضو شوید. جهت عضویت اینجا را کلیک کنید.


»» صراط مستقیمی جز علی علیه السلام نیست ««
امروز چهارشنبه 5 آذر 1399 22:11

ساعت سایت بر اساسUTC + 3:30 ساعت تنظیم شده است




ارسال مبحث جديد اين مبحث بسته شده است.شما نمي توانيد پست هاي خود را ويرايش يا پست جديدي ارسال کنيد.  [ 11 پست ]  برو به صفحه 1, 2  بعدي
نويسنده محتواي پيام
پستارسال شده در: سه شنبه 13 اسفند 1387 02:08 
New Member
New Member
آفلاين

تاريخ عضويت: سه شنبه 13 اسفند 1387 01:32
پست ها : 2
تشکر کرده اید: 1 مرتبه
تشکر شده:
1 مرتبه in 1 پست
با ذکر منبع               با تشکر


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از کاشف به خاطر این پست تشکر کرده اند:
مهدی لشکربلوکی
پستارسال شده در: سه شنبه 13 اسفند 1387 03:09 
Commander
Commander
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: جمعه 20 بهمن 1385 22:01
پست ها : 2218
تشکر کرده اید: 3409 مرتبه
تشکر شده:
6642 مرتبه in 1535 پست
به نام خدا



با سلام و عرض خوشامد


(مقدمه)

سوال شما معمولا دو زمینه دارد ، یکی در پیروان مکتب خلفا و یکی نیز در دیدگاه مستشرقین .

در مکتب خلفا همیشه سعی داشتند که عایشه را سوگلی پیامبر(ص) و تنها همسر باکره او معرفی کنند

و لذا به دروغ سن او را بسیار پایین آوردند و از آن طرف سن حضرت خدیجه(س) را در زمان ازدواج با پیامبر(ص) به 40 رساندند !

که این غلط مشهور در کتب درسی ما نیز راه یافته ، حال آنکه حضرت خدیجه(س) همسر باکره پیامبر(ص)

و در سنین حدود 25 (همسن پیامبر ص) با ایشان ازدواج نموده اند که در تاپیک زیر به آن پرداخته شده است :

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


اما از دیدگاه مستشرقین ، که متاسفانه آنها نیز منبع اصلی تحقیق خود را کتب مکتب خلفا قرار دادند ، خود این کم سنی

را بهانه ای قرار دادند برای کوبیدن شخصیت پیامبر (ص) و هوسران خواندن ایشان و ناله حقوق بشر سر دادن ...!!!!



در هر حال ، چه دیدگاه اول و چه دیدگاه دوم ، یک خواستگاه مشترک دارند و یک پاسخ مشترک که در زیر آمده و

اهداف هر دو را باطل می سازد :

و اما جواب ...



مشهور غلط ، سن عایشه را در زمان ازدواج 7 یا 9 بیان کرده است . (سبع او تسع )

اما آنچه به صورت منطقی و با محاسبه به دست می آید (با توجه به منابع معتبر خود اهل تسنن )

حداقل این سن 17 می باشد .


مدارک :

1- راه اول

در  ج1 سیره ابن هشام ص271 ؛ و نیز در کتاب تهذیب الاسماء و اللغات ج2ص351 و 329 ،

و در کتاب البدء و التاریخ ج4ص146 نقل می کنند که عایشه از اولین کسانی بود که اسلام آورد

و در آن زمان طفل صغیری بود .

حال زمان ولادت او را که 7 سال قبل از بعثت می دانند ، با زمان ازدواج او که حوالی هجرت است (10 سال بعد از بعثت)

جمع کنیم ، نتیجه 17 می شود .


2- راه دوم :

اسماء دختر ابوبکر و خواهر عایشه ، می گوید زمانی که پدرم اسلام آورد ، به خانه آمد و من هم اسلام اوردم

و عایشه نیز با من اسلام آورد در حالیکه کوچک بود . (کنزالفوائد ص124)

ولادت اسماء را 27 سال (مجمع الزوائد ج9ص260) و بعضی هم 17 سال قبل از بعثت می دانند . (المعجم الکبیرللطبرانی ج24ص77)

که اگر 17 را هم فرض کنیم ، پس عایشه 10 سال کوچک تر از اسماء می باشد . (الاستیعاب ج2ص616 ، سیراعلام النبلاء ج2ص295)

(یعنی زمان اسلام اوردن 7 سال) و از این راه نیز سن او در زمان ازدواج ، حداقل 17 می شود .


3- راه سوم :

ابن قتیبه در کتاب المعارف ص59 ، سن وفات عایشه را 70 سالگی می خواند و در سال 57 و به نقلی 58 هجری .

یعنی در زمان هجرت (10 سال پس از بعثت) او حدود 13 سال داشته .

این راه سوم به دلیل استناداتی که در بالا ذکر شد استحکام کمتری دارد . اما نیاز ما را برطرف می سازد :

چرا که در هر صورت ثابت می شود که سن او در زمان ازدواج 7و9 نبوده ! بلکه بین 13 تا 17 بوده است .



که بنابر استدلالات یک و دو ، قول 17 قوی تر می شود .




برای اطلاعات بیشتر و استدلال های مفصل تر توصیه می شود به کتاب الصحیح من سیرة النبی الاعظم (ص) ج4 ص96

مراجعه فرمایید .

موفق باشید

_________________
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از محمد علي به خاطر این پست تشکر کرده اند:
پارسا, محدثه, Mohsen1001, محب فاطمه, مائده آسمانی, شفق, HamidSHS, 110
>
پستارسال شده در: چهارشنبه 14 اسفند 1387 01:37 
New Member
New Member
آفلاين

تاريخ عضويت: سه شنبه 13 اسفند 1387 01:32
پست ها : 2
تشکر کرده اید: 1 مرتبه
تشکر شده:
1 مرتبه in 1 پست
با عرض سلام    
درست یا غلط بودن منابعی که اشاره کردید را چگونه میتوان فهمید


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
>
پستارسال شده در: چهارشنبه 14 اسفند 1387 01:47 
Commander
Commander
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: جمعه 20 بهمن 1385 22:01
پست ها : 2218
تشکر کرده اید: 3409 مرتبه
تشکر شده:
6642 مرتبه in 1535 پست
به نام سلام

ببینید دوست عزیز

تمام منابعی که معرفی شد از منابع معتبر نزد اهل تسنن است .

البته چون در اکثر آنها مطالب مشابه است و شاید نتوان احتمال تبانی بر کذب داد (یعنی همه اراده کرده باشند دروغ بگویند)

لذا برای فهم حدودی درستی مطلب کافی است .

مطمئنا با مقدمه ای که اول پست عرض شد ، قصد ما رد کردن قول مشهور (مبنی بر کم بودن سن عایشه در زمان ازدواج است)

از طریق کتابهای خود تسنن و همانطور که می دانید در مقام مناظره و جدل باید از همان چیزهایی

که مورد قبول طرف مقابل است بهره برد ، لذا از منابعی که نزد خودشان از اعتبار بالایی برخوردار است استفاده شده .

با اینکه منابعی که بنده در اختیار داشتم و می خواستم ارائه کنم بسیار بیشتر از این هاست ، اما بهترین های خودشان را دستچین

نموده و عرضه کردم .

باز هم اگر شکی در اعتبار منابع معرفی شده وجود دارد می توانید به کتب رجالی و تراجم ایشان مراجعه کنید تا شرح احوال

نویسنده و شیوه نگارش و اخذ حدیث او و اعتبار کتابش برایتان آشکار شود .

موفق باشید :razz:

_________________
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از محمد علي به خاطر این پست تشکر کرده اند:
مائده آسمانی, 110, محب فاطمه
>
پستارسال شده در: يکشنبه 25 اسفند 1387 17:37 
Commander
Commander
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: جمعه 20 بهمن 1385 22:01
پست ها : 2218
تشکر کرده اید: 3409 مرتبه
تشکر شده:
6642 مرتبه in 1535 پست
سلام مجدد

مطلب جالب تر اینکه عایشه قبل از ازدواج با پیامبراکرم (ص) ،  ازدواج کرده بوده  !!

و این ادعای خودش که می گوید بچه بودم و ...  باطل است .

در الطبقات الکبری ابن سعد ، ج 8 ص 59 ، آمده که :


ابوبکر عایشه را به ازدواج "جبیر بن مطعم" در آورد ، پس از مدتی او را از ایشان گرفته و طلاقش داد ...




به هرحال ثابت می شود که نه تنها در زمان ازدواج با پیامبراکرم (ص)  کم سن و سال نبوده ، بلکه مطلّقه هم بوده است .



در شناخت حقایق ، موفق و منصور باشید

_________________
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از محمد علي به خاطر این پست تشکر کرده اند:
110, مهدی لشکربلوکی, Mohsen1001
>
پستارسال شده در: سه شنبه 10 شهریور 1388 18:29 
New Member
New Member
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: سه شنبه 10 شهریور 1388 18:25
پست ها : 6
تشکر کرده اید: 0 مرتبه
تشکر شده:
0 مرتبه in 0 پست
محمد علي نوشته است:
به نام خدا




با سلام و عرض خوشامد

..
3- راه سوم :

ابن قتیبه در کتاب المعارف ص59 ، سن وفات عایشه را 70 سالگی می خواند و در سال 57 و به نقلی 58 هجری .

یعنی در زمان هجرت (10 سال پس از بعثت) او حدود 13 سال داشته .

این راه سوم به دلیل استناداتی که در بالا ذکر شد استحکام کمتری دارد . اما نیاز ما را برطرف می سازد :
..

خیر، شوربختانه درست بازگردان نكرده اید:
يذكر ابن قتيبة أن عائشة قد توفيت سنة ۵۸ - وعند غيره سنة ۵۷ ه‍ - وقد قاربت السبعين
یعنی ابن قتیبه میگوید :
میگوید كه عایشه به سال ۵۸ مرد، برخی گویند بسال ۵۷ -
در حالیكه به سن هفتاد نزدیك شده بود.

=
زیر هفتاد سال مرده، پس زیر ١٢ سال ازدواج كرده = ۹ سال


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
>
پستارسال شده در: سه شنبه 10 شهریور 1388 18:35 
New Member
New Member
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: سه شنبه 10 شهریور 1388 18:25
پست ها : 6
تشکر کرده اید: 0 مرتبه
تشکر شده:
0 مرتبه in 0 پست
محمد علي نوشته است:
سلام مجدد

مطلب جالب تر اینکه عایشه قبل از ازدواج با پیامبراکرم (ص) ،  ازدواج کرده بوده  !!

و این ادعای خودش که می گوید بچه بودم و ...  باطل است .

در الطبقات الکبری ابن سعد ، ج 8 ص 59 ، آمده که :


ابوبکر عایشه را به ازدواج "جبیر بن مطعم" در آورد ، پس از مدتی او را از ایشان گرفته و طلاقش داد ...





به هرحال ثابت می شود که نه تنها در زمان ازدواج با پیامبراکرم (ص)  کم سن و سال نبوده ، بلکه مطلّقه هم بوده است .



در شناخت حقایق ، موفق و منصور باشید

خیر، شوربختانه درست بازگردان نكرده اید:
*الطبقات الكبرى ۵۹ / ۷ ، الإصابة..
همچنین ابن سعد از ابی ملیکه روایت میکند که پیامبر آنگاه که از عایشه خواستگاری نمود

ابو بکر به وی گفت:من عایشه را به جبیر پسر مطعم(ه) داده ام پس بگذار که او را
از وی پس بگیرم پس طلاق او را از جبیر بگرفت و پیامبر با او ازدواج کرد.
يعني نامزدي را بهم زده !
آيا پدر ميتواند طلاق دختر خود را در زماني
كه به خانه ئ شوهر رفته باشد از او بگيرد؟



قال أبو عمر : كانت عائشة تذكر لجبير بن مطعم وتسمى له ..
الإستيعاب ۳۵۷ / ۴ .ابو عمر روایت میکند که:عایشه (در مکه) بعنوان همسر جبیر بن مطعم خوانده میشد.

اينهم يعني زنش نبود، نامزدش بود!


....
سول اكرم صلي الله عليه وسلم وقتي گفته ابوبكر را از زبان خوله شنيد گفت: برگرد و به ابوبكر بگو تو برادر اسلامي وديني من هستي وايرادي ندارد كه من با دختر تو ازدواج كنم.
وقتي خوله نزد ابوبكر بازگشت و به اوخبر داد كه اين ازدواج ممنوعيت واشكالي ندارد. ابوبكر به خوله گفت: منتظر باش تا برگردم. وقتي ابوبكر خانه را ترك كرد، ام رومان به خوله گفت: عايشه نامزد جبير فرزند مطعم بن عدي است وابوبكر تاكنون هيچ وعده اي از وعده هايش را خلاف نكرده است و مطعم وفرزند او از مشركين بودند، هنگامي كه ابوبكر نزد آنها رفت و آنها را از خواستگاري عايشه مطلع كرد، مادر جبير به مطعم گفت: اگر فرزند مان با دختر ابوبكر ازدواج كند از دين قريش بر ميگردد وممكن است دين محمد صلي الله عليه وسلم را كه دوست ابوبكر است بپذيرد بنابر اين نبايد فرزند مان با دختر ابوبكر ازدواج كند. ابوبكر از وعده اش آزاد شد چون او هرگز دخترش را به عقد فرد مشركي در نمي آورد، ابوبكر به خانه برگشت و با ازدواج پيامبر صلي الله عليه وسلم با عايشه موافقت كرد.

در آن هنگام عايشه دختر بچه اي هفت ساله بود. وحالات آغازين اسلام وستم مشركين را كه بر پيامبر صلي الله عليه وسلم روا مي داشتند مشاهده مي نمود.
مسلمين به حبشه هجرت كردند، پيامبر صلي الله عليه وسلم از خانه ابوبكر به سوي مدينه هجرت نمود.
..


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
>
پستارسال شده در: سه شنبه 10 شهریور 1388 18:38 
New Member
New Member
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: سه شنبه 10 شهریور 1388 18:25
پست ها : 6
تشکر کرده اید: 0 مرتبه
تشکر شده:
0 مرتبه in 0 پست
* بحار الانوار جلد ٢٢ برگ ٢۰٢ خط ١١ ام، نوشته علامه محمد باقر مجلسی (از مهمترین کتب شیعه)
و الثالثه: عایشه بنت ابی بکر، تزوجها بمکه و هی بنت سبع، و لم یتزوج بکراً غیرها، و دخل بها و هی بنت تسع لسبعه اشهر من مقدمه المدینه، و بقیت الی خلافه المعاویه

*از متن تاریخنامه بلعمی مجلد سوم صفحه308 سطر 15 عیننا برایتان مینویسم:
از چاپ دوم:1380 ناشر:سروش شابک:8 ـ318 ـ 435 ـ964 این کتاب در جمهوری محترم
اسلامی چاپ شده است.
و از پس خدیجه عایشه را به زنی کرد و عایشه هفت ساله بود و خُرد بود, نتوانست
او را به خانه آوردن.پس دو سال به خانه پدرش بوبکر بود,تا پیغمبر هجرت کرد.پس او را به خانه برد.

* نگر رسمی جمهوری اسلامی هم این است كه
عایشه در ۹ سالگی زفاف شده و دختر در ۹ سالگی بالغ  ست و برای همین برای
دختران هم در ۹ سالگی جشن تكلیف هم میگیرند و غیره ...( بالغ بودن = امكان دخول)



* يروي ابن سعد عن عائشة قولها : تزوجني رسول الله ( ص ) في شوال سنة عشر من النبوة قبل الهجرة لثلاث سنين وأنا ابنة ست سنين . وهاجر رسول الله فقدم المدينة يوم الاثنين لاثنتي عشرة ليلة خلت من شهر ربيع الأول . وأعرس بي في شوال على رأس ثمانية أشهر من المهاجر . وكنت يوم دخل بي ابنة تسع سنين


*طبقات ابن سعد ح‍ ۸ ترجمة عائشة . باب ذكر أزواج رسول الله .
ابن سعد به نقل از عایشه روایت میکند که: پیامبر در شوال سال دهم بعثت و سه سال پیش از هجرت در حالیکه شش ساله بودم با من ازدواج کرد. سپس پیامبر در روز دوشنبه دوازدهم ربیع الاول(!!)به مدینه هجرت نمودند. و در شوال همان سال درست هشت ماه بعد بر من دخول نمود که در آن هنگام من ۹ ساله بودم.


*يقول ابن حجر : كان مولدها في الإسلام قبل الهجرة بثمان سنين أو نحوها ومات النبي ( ص ) ولها نحو ثمانية عشر عاما.
ابن حجر ميگوید: تولد عایشه تقریبا هشت سال پیش از هجرت است و در هنگام وفات پیامبر عایشه ١۸ سال داشته است.


*فتح الباري ح‍ ۷ / ١۰۷
يروي أبو داود عن عائشة قالت : تزوجني رسول الله ( ص ) وأنا بنت سبع . قال سليمان : أو ست . ودخل بي وأنا بنت تسع...


* كتاب النكاح
ابن داوود از عایشه روایت میکند از عایشه: پیامبر با من ازدواج کرد در هفت سالگی و در نه سالگی بر من داخل شد ...
- ويروي النسائي عن عائشة قالت : تزوجني رسول الله ( ص ) لسبع سنين ودخل علي لتسع سنين ( ٢ ) . .


*كتاب النكاح
نسايي از عايشه رويت ميكند كه:پیامبر با من ازدواج کرد در هفت سالگی و در نه سالپی بر من داخل شد ...
- يروي ابن ماجة عن عبد الله قال : تزوج النبي ( ص ) عائشة وهي بنت سبع وبنى بها وهي بنت تسع وتوفي عنها وهي بنت ثماني عشر سنة ( ۳ ) . .


*كتاب الأنكحة .
ابن ماجه از عبد الله روایت میکند:پیامبر با عایشه در هفت سالگی ازدواج و در نه سالگی بر او داخل شده و در هنگام وفات پیامبر عایشه ١۸ ساله بود...


*صحیح بخاری ۹٫۸۷٫۱۴۰
از عایشه نقل شده‌است:
رسول الله به من گفت «تو دوبار قبل از اینکه من با تو ازدواج کنم در رویاهای من ظهور کرده بودی. من فرشته‌ای را دیدم که ترا در تکه‌ای لباس ابریشمی حمل می‌کرد، من به او گفتم، لباسش را در بیاور و اورا نگاه دار، او تو بودی. به خود گفتم»اگر این از طرف الله‌است، پس این (لخت شدن عایشه) باید واقعا اتفاق بیافتند".


*صحیح بخاری ۷٫۶۲٫۹۰
از عایشه نقل شده‌است:
وقتی پیامبر با من ازدواج کرد، مادرم نزد من آمد و مرا وادار کرد که به خانه پیامبر وارد شوم، و هیچ چیز موجب تحیر من نشد، مگر آمدن پیامبر به نزد من قبل از ظهر.


*سنن ابو داوود ۳۱٫۴۹۱۵ و ۳۱٫۴۹۱۶ ، ۳۱٫۴۹۱۷
منقول است از عایشه مادر مومنان:
پیامبر اسلام وقتی با من ازدواج کرد که من شش یا هفت ساله بودم. وقتی ما به مدینه آمدیم، چند زن آمدند، ام رومان وقتی من در حال تاب بازی بودم پیش من آمد، مرا بردند، آماده و آرایشم کردند، بعد مرا نزد پیامبر خدا بردند، و او وقتی من ۹ ساله بودم با من جماع کرد. او مرا جلوی در نگه داشت و من از خنده در حال ترکیدن بودم.


*صحیح بخاری ۸٫۷۳٫۱۵۱ منقول است از عایشه: من در حضور پیامبر با عروسکهایم بازی می‌کردم و دختر بچه‌های دیگر که دوستان من بودند نیز با من همبازی می‌شدند. وقتی پیامبر خدا به مکان بازی من وارد می‌شد آنها (دوستان عایشه) پنهان می‌شدند، اما پیامبر آنها را صدا می‌کرد تا بیایند و با من بازی کنند. (بازی با عروسک و تصاویر ممنوع است، اما برای عایشه مجاز بود زیرا در آن زمان وی هنوز دختر کوچکی بود، و هنوز به سن تکلیف نرسیده بود (فاتح البری ج.۱۳ ص.۱۴۳)

*صحیح مسلم ۸٫۳۳۱۱
عایشه روایت کرده‌است که وقتی پیامبر با او ازدواج کرده وی ۷ سال داشته، و وقتی به خانه پیامبر وارد شده‌است ۹ سال داشته‌است، و عروسکهایش همراه وی بوده‌اند، و وقتی پیامبر اسلام فوت شد، وی ۱۸ سال سن داشته‌است.

*از کتابهای دیگر که سن عایشه را همین میزان دانسته اند میتوان از الطبقات کبری (۴۸-۴۶/۸) اسد الغابه (١۸۹/۷) الاصابه (٢٢۳/۸) البدایه و النهایه (۹١/۸) سیر اعلام النبلاء (١۵۰،١۴۹/٢) نام برد.

*همچنين بخاري و مسلم از عايشه نقل مي‌كنند كه مي‌گويد:
*عايشه گويد: روز عيد بود و سودانيها مشغول بازي با سپر و خنجر بودند. از رسولالله (ص) مي‌پرسيدم: آيا مي‌شود به آنها نگريست؟ فرمود: مگر ميل داري نگاه كني؟ گفتم: آري! او مرا به پشت خود گرفت، در حالي كه صورتم روي صورتش بود، و مي‌گفت:  (وفده) آرام‌تر! وقتي خسته شدم گفت: كفايت كرد؟ گفتم: آري! گفت: حالا برو!!![2]
2.بخاري، محمدبن اسماعيل، صحيح البخاري، اعتني به ابوصهيب الكرمي، الرياض، بيت‌الافكار ‌الدولية للنشر، 1419ق، 1998م (تك جلدي),ص190؛ كتاب العيدين، باب‌الحراب والدرق يوم‌العيد، ح950 و ص108، كتاب الصلواة، باب اصحاب‌الحراب في‌المسجد، ح454.

*در روايت ديگري نيز از عايشه چنين نقل شده است:
روز عيد بود، و چند تن از مردمان سرزمين حبشه به شادماني و رقص مشغول بودند. اينان به مسجد آمده بودند و طبق رسوم خاص خود رقص شمشير مي‌كردند. من از پيامبر درخواست كردم، و يا اينكه خود آن حضرت پيشنهاد كرد: آيا مايلي رقص و شادماني اينها را مشاهده كني؟ و من اظهار تمايل كردم و جواب مثبت دادم. پيامبر (ص) مرا به دوش گرفت!! و در حالي كه صورت من به صورت او بود، مشغول تماشاي داخل صحن مسجد و رقص شمشير حبشيان شدم. آنها رقاصي مي‌كردند و من تماشا مي‌نمودم، و پيامبر مكرر مي‌فرمود: اي حبشي‌زادگان مشغول باشيد. اين صحنه آن‌قدر ادامه يافت، و من همچنان بر دوش پيامبر بودم تا آن هنگام كه خسته و ملول شدم. پيامبر (ص) كه خستگي مرا احساس كرد گفت: آيا برايت كافي شد؟ گفتم: بلي! فرمود: پس برو[3]
3.قشيري نيسابوري، مسلم‌بن حجاج، صحيح مسلم، بيروت، دارالفكر، 1421ق. 2000 م، الطبعة‌الاولي (تك جلدي)، ص344؛ كتاب صلاة العيدين، باب‌الرخصة في‌اللعب....، ج892، (تك جلدي، چ رياض).

این 2 هم بگونه ی غیر مستقیم نشان میدهند كه عایشه دختر بچه و در نتیجه قد كوتاه
بوده است كه نمیتوانسته است مانند محمد و آدمهای بالغ دیگر از بیرون پنجره ی
خانه ( مسجد محمد) را نگاه كند و محمد باید او را كول میكرده است!


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
>
پستارسال شده در: سه شنبه 10 شهریور 1388 18:58 
New Member
New Member
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: سه شنبه 10 شهریور 1388 18:25
پست ها : 6
تشکر کرده اید: 0 مرتبه
تشکر شده:
0 مرتبه in 0 پست
محمد علي نوشته است:
..
2- راه دوم :

اسماء دختر ابوبکر و خواهر عایشه ، می گوید زمانی که پدرم اسلام آورد ، به خانه آمد و من هم اسلام اوردم

و عایشه نیز با من اسلام آورد در حالیکه کوچک بود . (کنزالفوائد ص124)

ولادت اسماء را 27 سال (مجمع الزوائد ج9ص260) و بعضی هم 17 سال قبل از بعثت می دانند . (المعجم الکبیرللطبرانی ج24ص77)

که اگر 17 را هم فرض کنیم ، پس عایشه 10 سال کوچک تر از اسماء می باشد . (الاستیعاب ج2ص616 ، سیراعلام النبلاء ج2ص295)

(یعنی زمان اسلام اوردن 7 سال) و از این راه نیز سن او در زمان ازدواج ، حداقل 17 می شود .

..



این را چگونه حساب كردید؟
زمانی كه شما تاریخ تولد عایشه را ندارید، از كجا دانستید كه او ده سال
كوچكتر از اسماء بوده؟ به صرف اینكه اسماء كی زاده شده است كه شما
نمیتوانید نتیجه بگیرید كه : "پس عایشه 10 سال کوچک تر از اسماء می باشد "
تازه نوشتید كه ٢۷ یا ١۷ سال پیش از بعثت، كه نادرست است و باید
پیش از " هجرت" باشد



بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
>
پستارسال شده در: سه شنبه 10 شهریور 1388 19:04 
New Member
New Member
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: سه شنبه 10 شهریور 1388 18:25
پست ها : 6
تشکر کرده اید: 0 مرتبه
تشکر شده:
0 مرتبه in 0 پست
محمد علي نوشته است:
به نام خدا


..1- راه اول

در  ج1 سیره ابن هشام ص271 ؛ و نیز در کتاب تهذیب الاسماء و اللغات ج2ص351 و 329 ،

و در کتاب البدء و التاریخ ج4ص146 نقل می کنند که عایشه از اولین کسانی بود که اسلام آورد

و در آن زمان طفل صغیری بود .

حال زمان ولادت او را که 7 سال قبل از بعثت می دانند ، با زمان ازدواج او که حوالی هجرت است (10 سال بعد از بعثت)

جمع کنیم ، نتیجه 17 می شود .
..



محمد علي نوشته است:

..
حال زمان ولادت او را که 7 سال قبل از بعثت می دانند .. .
..


این از كدام منبع است و چه كساقنی ولادت عایشه
را هفت پیش از بعثت دانسته و از كدام منبع تاریخی؟



اگر چنین منبعی هست كه آوردن باقی داستان لزومی نداشت!


محمد علي نوشته است:


حال زمان ولادت او را که 7 سال قبل از بعثت می دانند ، با زمان ازدواج او که حوالی هجرت است (10 سال بعد از بعثت)

جمع کنیم ، نتیجه 17 می شود .
..


هجرت هم ١۳ سال پس از بعثت است و نه ١۰ سال!
پس با این حساب، سن عایشه به سن قانونی انگلیس
كه ٢١ سال باشد میرسد و مشكلات مسلمین از این
بابت حل میشود.



بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
>
نمايش پست ها از پيشين:  مرتب سازي بر اساس  
ارسال مبحث جديد اين مبحث بسته شده است.شما نمي توانيد پست هاي خود را ويرايش يا پست جديدي ارسال کنيد.  [ 11 پست ]  برو به صفحه 1, 2  بعدي

ساعت سایت بر اساسUTC + 3:30 ساعت تنظیم شده است


چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 1 مهمان


شما نمي توانيد مبحث جديدي در اين انجمن ايجاد کنيد
شما نمي توانيد به مباحث در اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن ويرايش کنيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن حذف کنيد

انتقال به:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB & CentralClubs

[ Time : 0.405s | 32 Queries | GZIP : On ]
Seo