کاربر گرامی ورود شما را به انجمن خیر مقدم عرض میکنیم. جهت استفاده از تمامی امکانات سایت باید عضو شوید. جهت عضویت اینجا را کلیک کنید.


»» صراط مستقیمی جز علی علیه السلام نیست ««
امروز يکشنبه 4 آبان 1399 14:53

ساعت سایت بر اساسUTC + 3:30 ساعت تنظیم شده است




ارسال مبحث جديد پاسخ به موضوع  [ 2 پست ] 
نويسنده محتواي پيام
 موضوع پست: معرفي عايشه
پستارسال شده در: پنج شنبه 22 مرداد 1388 02:53 
Iron
Iron
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: جمعه 7 فروردین 1388 03:04
پست ها : 203
تشکر کرده اید: 684 مرتبه
تشکر شده:
690 مرتبه in 182 پست
اهل سنت احادیث بسیاری از عایشه نقل میکند
لذا میخواهیم شخصیت او را از کتب کاملا معتبر مورد ارزیابی قرار دهیم
تا کسی هم نتواند به آنها اشکال وارد کند
حسادت عایشه
روزی یکی از همسران پیامبر ظرفی از غذا برای حضرت فرستادند که حضرت
آن غذا را بسیار دوست میداشتند عایشه ظرف غذا را با غذا جلوی
پیامبر شکست .(۱)
آزار پيامبر
عمر بن خطاب گويد:
وقتی رسول خدا از زنانش دوری جسته بود من وارد مسجد شدم دیدم مردم با سنگریزه
بازی می کنند و می گویند رسول خدا زنانش را طلاق داده است و این قبل از آمدن حکم
حجاب بود عمر گوید من به آنها گفتم امروز از جریان با خبر خواهم شد .
پس بر عایشه وارد شدم و گفتم: ای دختر ابوبکر آیا کار تو به جایی رسیده است که
رسول خدا را اذیت می کنی ؟ عایشه گفت مرا با تو چه کار ای فرزند خطاب تو مواظب
خودت باش . پس بر حفصه داخل شدم وبه او گفتم : آیا کار تو به جایی رسده که رسول
خدا را مورد اذیت قرار میدهیبه خدا قسم تو به خوبی میفهمی که رسول خدا تو را دوست
ندارد و اگر به خاطر من نبود قطعا پیامبر تو را طلاق می داد پس او بسیار گریست .(۲)
رهبری جنگ جمل
ابوبکره نقل میکند رسول خدا با کلمه ای در روز جمل مرا فایده بخشید که خط مشیم را
تعیین کنم هنگامی که به رسول خدا خبر دادند که ایرانیان دختر کسری را پادشاهی خود
قرار دادند فرمود : هرگز رستگار نشوند قومی که امر خود را به یک زن بسپارد . (۳)
خبر دادن رسول خدا از فتنه عایشه
عبد الله نقل میکند که رسول خدا خطبه می خواند پس به عایشه اشاره کرد و سه بار فرمود :
این جایگاه فتنه است و از اینجا شاخ شیطان بیرون می آید . (۴)
ابن عمر نقل میکند که : رسول خدا از خانه عایشه بیرون آمد و فرمود : سر کفر در اینجاست ٬
در اینجا است که شاخ شیطان آشکار میشود . (۵)
از خود اجتهاد کردن
زهری از عروه و عروه از عایشه نقل میکند که :
نخستین باری که نماز واجب شد فقط دو رکعت بود پس به عنوان نماز مسافر حساب شد
و اما نماز کسی که در وطنش است تمام میباشد زهری گوید از عروه پرسیدم پس چرا عایشه
نمازش
را تمام می خواند ؟ گفت عایشه مانند عثمان اجتهاد کرده است. (۶)
با توجه به مطالب گفته شده آیا به نظر شما میتوان به سخنان چنین شخصی اطمینان
کرده و به صحبت های او استناد کرد مسلما هر عقل سلیمی خواهد گفت : خیر .

(۱)
(۲)صحیح مسلم ج4 ص 188
(۳)صحیح بخاری ج 8 ص 473
(۴)صحیح بخاری ج 4 ص 46
(۵)صحیح مسلم ج 8 ص 181
(۶) بخاری ج 2 ص 55 – مسلم ج2 ص 142

_________________


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از علی اصغر حسین به خاطر این پست تشکر کرده اند:
nazer110, محمد علي, Mohsen1001, MAHDIYAR, بهاره نارنج, مائده آسمانی
 موضوع پست: Re: معرفي عايشه
پستارسال شده در: پنج شنبه 22 مرداد 1388 02:57 
Iron
Iron
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: جمعه 7 فروردین 1388 03:04
پست ها : 203
تشکر کرده اید: 684 مرتبه
تشکر شده:
690 مرتبه in 182 پست
عايشه  در قرآن


« وَ قرن فی بیوتکنّ و لا تبرّجن تبرّج الجاهلیّة الاولی و اقمن الصّلاة و اتین الزّکاة و اطعن الله و رسوله انّما یرید الله لیذهب عنکم الرّجس اهل البیت و یطهّرکم تطهیرا »(33احزاب)


و در خانه هایتان بمانید و مانند دوران جاهلیت خود نمایی نکنید و نماز را به جا آورید و زکاة را بدهید و خدا و رسول را اطاعت کنید . همانا خداوند می خواهد که از شما اهل البیت پلیدی را دور کند و شما را پاک کند پاک کردنی .

خداوند در این آیه به زنان پیامبر دستور می دهد که در خانه بمانید ، اما عایشه مقابل خلیفه ی مسلمین لشکر کشید و 18000 مسلمان را به کشتن داد .
ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــ
« النّبیّ اولی بالمؤمنین من انفسهم و ازواجه امهاتهم»(6احزاب)

پیامبر به مؤمنین از نفسشان سزاوارتر است و همسران او مادران آنهایند.
طبق این آیه ازدواج زنان پیامبر بعد از پیامبر حرام است . حال عایشه که با طلحه و زبیر همراه شد و مقابل علی لشکر کشید با کدامیک ازدواج کرده بود ؟ و اگر هم ازدواج نکرده بود ، چگونه به حرام با آنها همراه شده بود ؟
ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــ
« قل لا أسألکم علیه اجرا الّا المودّة فی القربی »(23شوري)

بگو در ازای رسالت مزدی نمی خواهم مگر دوستی با نزدیکانم .

عایشه در هنگام تشییع جنازه ی امام حسن دستور داد جنازه ی ایشان را تیر باران کردند . آیا این است دوستی با نزدیکان پیامبر ؟؟؟
ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـ
« و اذ اسر النبی الی بعض ازواجه حدیثا فلما نبأت به و اظهره الله علیه عرف بعضه و اعرض عن بعض فلما نباها به قالت من انباک هذا قال نبأنی العلیم الخبیر»(2تحریم)

و زمانی که پیامبر برای بعضی از ازواجش رازی را گفت و او آن را به دیگری افشاء کرد و خداوند این قضیه را برای پیامبر ظاهر کرد پیامبر بعضی از آن را شناخت و از بعضی دیگر از آن روی گردانید پس زمانی که پیامبر او را به آن خبر داد آن زن گفت چه کسی تو را با خبر کرد گفت مرا دانای آگاه با خبر کرد.

افشای راز پیامبر توسط یکی از زنان پیامبر را توضیح می دهد که طبق روایات خاصه و عامه عایشه بوده است .
ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــ
«ان تتوبا الی الله فقد صغت قلوبکما و ان تظاهرا علیه فان الله هم مولاه و جبریل و صالح المومنین و الملائکة بعد ذلک ظهیر »(3تحریم)

اگر بسوی خدا توبه کنید(شما دو زن) همانا دلهای شما مایل شده و اگر علیه او ظاهر شوید پس قطعا خدا پشتیبان اوست و جبرئیل و صالح مومنان و فرشتگان بعد از این ظاهر می شوند .

طبق روایات خاصه و عامه این دو زن ، عایشه و حفصه اند و باز هم طبق روایات خاصه و عامه صالح المؤمنین ، علی است .
ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــ
«عسی ربه ان طلقکن ان یبدله ازواجا خیراً منکن مسلمات مومنات قانتات تائبات عابدات سائحات ثیبات و ابکارا »(4تحریم)

امید است که اگر پیغمبر شما را طلاق دهد خداوند زنانی بهتر از شما برای او تعویض کند که مسلمان باشند مؤمن باشند قانع باشند توبه کننده باشند عبادت کننده باشند روزه دارنده باشند بیوه باشند یا دوشیزه باشند .

همسرانی بهتر از شما که مسلمان باشند : یعنی شما مسلمان نیستید

همسرانی بهتر از شما که مؤمن باشند : یعنی شما مؤمن نیستید

همسرانی بهتر از شما که قانع باشند : یعنی شما قانع نیستید

همسرانی بهتر از شما که توبه کننده باشند : یعنی شما توبه کننده نیستید

همسرانی بهتر از شما که عبادت کننده باشند : یعنی شما عبادت کننده نیستید

همسرانی بهتر از شما که روزه دارنده باشند : یعنی شما روزه دارنده نیستید

همسرانی بهتر از شما که بیوه باشند : یعنی شما بیوه نیستید

همسرانی بهتر از شما که دوشیزه باشند : یعنی شما دوشیزه نیستید

از دو عبارت آخر در می یابیم که هر کدام از این خطاب ها مربوط به عده ای از زنان است .

_________________


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از علی اصغر حسین به خاطر این پست تشکر کرده اند:
محمد علي, Mohsen1001, MAHDIYAR, بهاره نارنج, nazer110
>
نمايش پست ها از پيشين:  مرتب سازي بر اساس  
ارسال مبحث جديد پاسخ به موضوع  [ 2 پست ] 

ساعت سایت بر اساسUTC + 3:30 ساعت تنظیم شده است


چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان


شما نمي توانيد مبحث جديدي در اين انجمن ايجاد کنيد
شما نمي توانيد به مباحث در اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن ويرايش کنيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن حذف کنيد

انتقال به:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB & CentralClubs

[ Time : 0.225s | 16 Queries | GZIP : On ]
Seo