کاربر گرامی ورود شما را به انجمن خیر مقدم عرض میکنیم. جهت استفاده از تمامی امکانات سایت باید عضو شوید. جهت عضویت اینجا را کلیک کنید.


»» صراط مستقیمی جز علی علیه السلام نیست ««
امروز يکشنبه 30 شهریور 1399 00:58

ساعت سایت بر اساسUTC + 3:30 ساعت تنظیم شده است




ارسال مبحث جديد پاسخ به موضوع  [ 17 پست ]  برو به صفحه قبلي  1, 2
نويسنده محتواي پيام
پستارسال شده در: سه شنبه 10 شهریور 1388 13:26 
Junior Member
Junior Member
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: چهارشنبه 21 آذر 1386 01:37
پست ها : 31
تشکر کرده اید: 207 مرتبه
تشکر شده:
29 مرتبه in 13 پست
سلام و درود خداوند بر بندگان صالح

با سپاس از استاد عزیز و مهربان جناب آقا محسن

مائده آسمانی نوشته:

نقل قول:
شما پستتون رو ویرایش کرده بودید بعد از جواب من ، من متوجه نشدم و این قسمت رو اضافه کردید

خیر بنده قبل از ارسال پست شما مطلبم رو ویرایش کردم شاید شما حواستون نبوده. البته مهم نیست . شاید هم من اشتباه میکنم.  



نقل قول:
در همین قرآن هم ازدواج موقت رو جایز و حلال همیشگی معرفی کرده .


چی شد اینجا رو قبول داری ، اونو قبول نداری ؟؟؟؟



این شما هستید که از قرآن چنین تفسری دارید! شاید تفسیر من نوعی اینگونه نباشه! ضمنا" اینجا با اونجا فرق داره! اینجا گفته عفت پیشه کنید در حالی که اونجا از دیدگاه شما ازدواج موقت یک نوع عفت هست! بحث ما هم همین جاست! من عفت رو چیز دیگه ایی می دونم و شما اونو مثلا" ازدواج موقت.! پس باید قبول نکنم.


نقل قول:
در همه زمینه ها مطالعه داشتن باعث میشه درست و دقیق پیش نرید .


در همه زمینه ها مطالعه داشتن باعث میشه درست پیش نریم یا بریم؟

عاشورايي نوشته است:
نقل قول:
به نظر من انسان حق جو و كسي كه به دنبال حقيقت است نبايد اينجوري صحبت كنه.  


آقا ما جسارتی نکردیم!  


نقل قول:
اكَر شما مي فرماييد كه ازدواج موقت زناست من هم مي كويم ازدواج دائم زناست. شما جه جوابي داري بدهي ؟


خب این صحبت شما کاملا" بی منطق هست. انسان در مقابل ازدواج دائم مسئول و موظف است. اما در مورد ازدواج موقت این چنین نیست! شاید بگویید نخیر مسئول هست.

اما من میگویم چطوریه/ ایا همانقدرکه برای ازدواج دائم مهریه تعیین میکنند برای ازدواج موقت هم تعیین میکنند؟ مسلم هست که خیر پس این جواب خوبی برای شماست واگر

میتوانید پاسخی مناسب بدهید.

دلایل من:

- ازدواج موقت توهین به حقوق و شخصیت زن هست. این را میتوایند آمار بگیرید و از زنان سوال کیند.
- ازدواج موقت فقط با زنان بی سرپرست و معمولا مسن و میانسال که از لحاظ مادی مشکل دارند انجام میشود. که این خود نوعی تضاد در زمینه ازدواج هست.
زمان ازدواج وقتی که به یک روز و دو روز و ... بی انجامد ایا جز هوسرانی چه چیزی هست؟ آیا در مورد ازدواج دائم چنین هست جناب عاشورایی؟

و مسائلی دیگر که اگر نیاز باشد بیان میکنم.


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
پستارسال شده در: چهارشنبه 11 شهریور 1388 10:01 
Iron
Iron
آفلاين

تاريخ عضويت: يکشنبه 4 مرداد 1388 10:48
پست ها : 137
محل سکونت: تهران
تشکر کرده اید: 181 مرتبه
تشکر شده:
312 مرتبه in 112 پست
SAMAN2283 نوشته است:
خب این صحبت شما کاملا" بی منطق هست. انسان در مقابل ازدواج دائم مسئول و موظف است. اما در مورد ازدواج موقت این چنین نیست! شاید بگویید نخیر مسئول هست.

اما من میگویم چطوریه/ ایا همانقدرکه برای ازدواج دائم مهریه تعیین میکنند برای ازدواج موقت هم تعیین میکنند؟ مسلم هست که خیر پس این جواب خوبی برای شماست واگر

میتوانید پاسخی مناسب بدهید.



كرجه منظور من از اين سخن جيز ديكَري بود . و منظور من اين بود كه همان شرعي كه ازدواج دائم رو به رسميت شناخت همون شرع هم ازدواج موقت رو به رسميت مي شناسه. كه در ادامه در اين باره صحبت خواهم كرد.

أما :

واقعا جاي تعجب داره كه شما مسئوليت بذيري رو با ميزان مهريه مي سنجيد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

واقعا از شما بعيده مخصوصا تو جامعه ما كه شواهد نقض كلامتان كاملا مشهود و محسوس است .

جواب شما :

اولا : مهريه كاملا توافقي است و ربطي به دائم و يا موقت بودن آن ندارد. حتى امكان دارد كه مهريه موقت بسيار بيشتر از دائم باشه و يا بر عكس. و اين هيج ربطي به ماجرا ندارد.

ثانيا : اتفاقا تو شرع سفارش شده كه مهريه ها رو كمتر بكَيرند جه دائم جه غير دائم .

ثالثاً : هر جيزي را بايد با شرايط خودش بسنجيم . بنده خدمت شما عرض كردم كه فرزند ازدواج موقت كاملا شرعي است ارث هم مي برد. آيا مسوليتي از اين بالاتر ؟!

سخن آخر

ببينيد ما اكَر بخواهيم از اين بحثها نتيجه مطلوبي بكَيريم اولاً بايد قدم به قدم بيش بريم ثانياً به شكل علمي بحث كنيم.

به نظر من در اين بحث كَاهي فقهي و اصولي بحث شده و كَاهي از جنبه جامعه شناختي به ازدواج موقت نكَريسته شده و آثار ، فوائد و آسيبهاي احتمالي آن بر شخص و جامعه بررسي شده است . ما بايد اين دو را از هم تفكيك كنيم.

لذا من به آقا سامان صراحتاً عرض مي كنم كه :

مشروعيت ازدواج موقت را نه علم ، عقل و خواسته هاي من و شما مشخص مي كند (منظور من از مثال جغرافيا نيز همين بود) بلكه شرع منابع مشخصي دارد (كتاب و سنت) كه متخصصان امر با توجه به آنها، رأي شارع را در مسائل مختلف استنباط مي كنند. مائده آسماني باتوجه به كتاب و سنت بخشي از اين بحثها را نقل كرده اند كه حجيت آنها را كاملا روشن و مبرهن مي كند.

حال سؤال من از اينكه شما به كداميك از اين بحثها ايراد داريد؟ اكَر بحث شما فقهي است كه با توجه به بحثهاي مائده آسماني و تمامي متخصصان امر اين مسئله كاملا واضح و آشكار است و به واقع هيج جاي بحثي نمانده اس. اكَر هم بحث جامعه شناختي داريد كه بنده خدمت شما عرض مي كنم كه كَرجه معتقدم كه تمامي احكام اسلامي بر اساس مصالح و مفاسد واقعيه و حقيقيه بنا كَذاشته شده است و قاعده لا ضرر قاعده اي كلي و دائمي است اما بنا بر دلايلي ( از جمله اعتقاد به ارجحيت شرع به علم و عقل نسبي انسان ، عدم تخصص كامل در اين زمينه و ...)  قصد جنين بحثي را با شما ندارم. شما مي توانيد اين بحث را با دوستان علاقمند به اين موضوع دنبال كنيد. ( البته قصد جسارت ندارم فقط نمي خواهم جنين بحثي داشته باشم)

و من الله التوفيق


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از عاشورايي به خاطر این پست تشکر کرده اند:
Mohsen1001, seraj33, مائده آسمانی
>
پستارسال شده در: چهارشنبه 11 شهریور 1388 21:55 
Junior Member
Junior Member
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: چهارشنبه 21 آذر 1386 01:37
پست ها : 31
تشکر کرده اید: 207 مرتبه
تشکر شده:
29 مرتبه in 13 پست
سلام و درود بر بندگان صالح خداوند

نقل قول:
واقعا جاي تعجب داره كه شما مسئوليت بذيري رو با ميزان مهريه مي سنجيد



من نمیدونم شما از بیان بنده چه برداشتی کرده اید؟ من خودم با کم بودن مهریه ازدواج های دائم موافقم و بحثی ندارم اما کم بودم مهریه

باعث میشه که بعضی مردان سودجو از آن سو استفاده کنند و به زن ظلم کنند. این حقیقتی واضح است. و منظور من از مسولیت پذیری

همین بوده!

نقل قول:
حتى امكان دارد كه مهريه موقت بسيار بيشتر از دائم باشه و يا بر عكس. و اين هيج ربطي به ماجرا ندارد.


ببینید خود شما فرموده اید امکان دارد. اما حقیقت ندارد. و همیشه برعکس آن درست بوده! و ربط هم دارد.


و امای من:

من نسبت به مساله فقهی آن مشکلی ندارم. کاری ندارم که یک ایه در قرآن آمده و شارع آن را به این معنا تفسیر کرده, قبول من می پذیرم. اما این دلیلی نیست که کسانی چون شما این عمل ناپسند (از دیدگاه من) را در جامعه کنونی ترویج دهد.

مثالی که میتوان بزنم در مورد گوشت اسب و الاغ هست. می دانیکم که استفاده از گوشت این حیوانات مکروه است اما خوردن آن هم مشکلی ندارد.
آیا حالا می شود که چون چنین چیزی داریم من مرکز پروش اسب و .... ایجاد کنم و برای استفاده از گوشنتآنها تبلیغ کنم؟؟

پاسخ روشن است! خیر.

چرا به جای روشن کردن ابعاد این مساله که خود شما هم مواردی از آن را قبول نخواهید کرد مساله ازدواج دائم رو برسی نمیکنید؟


آیا خود شما می پذیرید که همسری که می خواهید با او ازدواج کنید پیشتر چندین بار ازدواج موقت کرده باشد؟  اگر می توانید صادقانه پاسخ دهید! اگر شما قبول نمیکنید پس چطور باید جامعه قبول کند؟

همانطور هم که شما فرمودید بحث بنده دقیقا" بر روی جامعه فعلی هست. این نوع ازدواج نباید ترویج پیدا کند. چرا؟ چون چطوری هست

که از نظر شما مهریه ازدواج دائم و موقت می تواند یکی  باشد همه حقوق و جزئیات مثل ازدواج دائم هست! پس تفاوت چیست؟ چرا

کسی که توان ازدواج موقت را دارد ازدواج دائم نکند؟

یک سری سوالات هم هست که بهتر هست بپرسم هرچند یک سری سوالاتی هست که هنوز جوابی دریافت نکرده ام و ترجیح میدهم که نپرسم چون اگر جوابی بود در همان ابتدا پاسخ داده میشد.

گویا در زمان پیامبر(ص) مردان مجاز به 2 بار ازدواج موقت یا ازدواج موقت با 2 نفر بوده اند؟ این را از مطالب خود سایت خواندم؟ ایا این چنین بوده؟ پس چرا الان بعضی ها چندین بار با چندین نفر ازدواج میکنند؟

آیا تا به حال در جامعه در این مورد آمار گرفته اید؟ نظر مردم چیست؟ آیا همه قشر جامعه حاضر به انجام این ازدواج هستند؟

سپاسگذارم.


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
>
پستارسال شده در: پنج شنبه 12 شهریور 1388 20:23 
Bronze
Bronze
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: پنج شنبه 17 بهمن 1387 14:14
پست ها : 112
تشکر کرده اید: 73 مرتبه
تشکر شده:
353 مرتبه in 98 پست
به نام خدا

سلام دوستان من این بحث رو از اول دنبال نکردم ولی باید بگم

شما جدا در اشتباه هستید

آیا جامعه کنونی اگر ازدواج موقتش  برداشته بشه

که اصلا ترویجی هم نداره تمایلات جنسی انسان ها قطع میشه

زنا بهتر تو این جامعه زیاد تر بشه یا ازدواج

ازدواجی که در چهار چوب یک سری قوانین است اتفاقا باید ازدواج موقت رواج پیدا بکنه تا فساد کمتر بشه

دوست عزیز باور کن من هم قبلا با این مساله مخالف بودم ولی بعد از مطاله فهمیدم که این یک راهکار مناسب است وقتی جونی بدونه اگر بخواهد تمایلات جنسیش ارضا بشه از راه حلال می تونه و نیازی نیست به گناه بیافته و بدونه خدا برای این چنین حالتی هم راهکار پیش روش گذاشته

خیالش راحته

دیگه نمی ره دنبال این و اون که با این دوست بشه با اون دوست بشه که آخرش از راه نا مشروع به خواستش برسه یک
اطمینان قلبی داره
دیگه احساس کمبود نمیکنه که من بی دست و پا هستم که دوست دختر یا دوست پسر ندارم

شما مگر جامعه کنونی ما رو نمی بینید

اینترنتو نمیبینید

چقدر آدمها به هم دروغ میگن که آخرش این نیاز جنسیشونو برطرف کنند

بعد شما مدعی هستید این عمل نا پسنده؟

عملی که رسول خدا گفته حلال است

و عمربن خطاب آن را حرام کرده شما میگویید این عمل ناپسند است

نقل قول:



آیا خود شما می پذیرید که همسری که می خواهید با او ازدواج کنید پیشتر چندین بار ازدواج موقت کرده باشد؟  اگر می توانید صادقانه پاسخ دهید! اگر شما قبول نمیکنید پس چطور باید جامعه قبول کند؟



ازداواج موقت نیاز به اذن پدر دارد اگر پدی احساس کند که برای آینده دخترش مشکلی پیش می آید این اجازه رو می دهد

دوست عزیز عدم توازن نسبهای جنسی افراد ازدواج نکرده با عث میشود که بعضی افراد از ازدواج کردن محروم بمانند بعد اینها چه باید بکنند به نظر شما؟

_________________
.                                                تالارهای گفتگوی توبه          توبه کردن فقط برای آدمهای بد نیست     لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
                                                 وبسایت قرآنی ترتیل                                                                لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
                                                خبر خوان قرآنی مبین                                                           لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از tartil به خاطر این پست تشکر کرده اند:
seraj33, مائده آسمانی
>
پستارسال شده در: چهارشنبه 1 مهر 1388 21:55 
Commander
Commander
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: جمعه 11 آبان 1386 15:06
پست ها : 2503
تشکر کرده اید: 8047 مرتبه
تشکر شده:
6679 مرتبه in 2048 پست
به نام خدا


سلام علیکم


در این تاپیک در چند پست قبل قول تاپیک ازدواج موقت در نظر اهل سنت و شیعه رو داده بودم .


اینم لینکش :


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 



 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  شیعه اثنی عشری محکم ترین  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

_________________
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از مائده آسمانی به خاطر این پست تشکر کرده اند:
Labbaik, Mohsen1001
>
پستارسال شده در: جمعه 6 خرداد 1390 02:02 
Junior Member
Junior Member
آفلاين

تاريخ عضويت: پنج شنبه 23 مهر 1388 23:44
پست ها : 40
تشکر کرده اید: 64 مرتبه
تشکر شده:
48 مرتبه in 18 پست
حالا یه سوال از همه بپرسم درباره ازدواج موقت زیاد صحبت شد ولی درباره ی اصل این موضوع صحبت نشد
یعنی اینکه طرف  بعد از اینکه قانع میشه که این کار حلال هست اصلا الان جایی نیست که بره ازدواج موقت کنه یا اصلا کسی نیست یا پیدا کردن اون شخص براش خیلی سخته ......،
خب به نظر شما چی میشه!!!
وقتی طرف کسی رو پیدا نکرد دوباره رو میاره به گناه
دوستان لطفا پیشنهاد خود رو بدهند  که اصلا طرف به کجا رجوع کنه .....مخصوصا مدیریت سایت
ممنونم

_________________
پسر علی و زهرا بینه ما غریب و تنهاست
هزار صد سال مولا اسیر غیبت کبراست
وعده ما شبهای جمعه راس ساعت 19
http://www.emameasr.org


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
>
پستارسال شده در: جمعه 6 خرداد 1390 16:51 
Advance Member
Advance Member
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: چهارشنبه 5 فروردین 1388 23:59
پست ها : 332
محل سکونت: زمین پهناور خدا
تشکر کرده اید: 249 مرتبه
تشکر شده:
355 مرتبه in 181 پست
سلام دوستان عزیز

:D

مطلبی رو خدمتتون عرض میکنم , اگر دوست داشتین موقع بحث و گفتگو و تبادل نظر در موردِ ازدواج موقت اون رو مَدّ نظرتون داشته باشید :

ازدواج موقت یک چیز هست , سوء استفاده از ازدواج موقت یک چیز دیگه . دو موضوع کاملا متفاوت .

اگر بامخالفان ازدواج موقت گفتگو میکنین توجه داشته باشین که اونها عمداً یا سهواً اون دو تا رو با هم قاطی میکنند تا ازدواج موقت رو محکوم کنند .

از همون اول بهش بگین که این دو موضوع جداست و نمیشه ازدواج موقت رو به علتِ اینکه عده ای از اون سوء استفاده محکوم کرد

این مثال رو هم براش بزنین تا موضوع رو خوب درک کنه :

از ماشین میشه برایِ مردم آزاری , فساد و فحشا , آدم ربائی , سرقت , ترور , جابجائی کالاهای قاچاق و مواد مخدر و مواد ممنوعه مثل مواد منفجره , جاسوسی , تهدید و غیره استفاده کرد . آیا به این علتها , استفاده از ماشین کلاً ممنوع هست و ماشین وسیله ی بدی هست ؟ مسلما نه .

والله أعلم

_________________
دوستِ عزیز ، چه باور کنی چه باور نکنی ، چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ، همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده وکسی هم قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست که نیست . اگه باور نمیکنی ، همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی اما اگه از عقل کمک بگیری به این نتیجه میرسی که این امکان نداره .میگی نه ؟ این شما و این هم دنیا .


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
>
نمايش پست ها از پيشين:  مرتب سازي بر اساس  
ارسال مبحث جديد پاسخ به موضوع  [ 17 پست ]  برو به صفحه قبلي  1, 2

ساعت سایت بر اساسUTC + 3:30 ساعت تنظیم شده است


چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 1 مهمان


شما نمي توانيد مبحث جديدي در اين انجمن ايجاد کنيد
شما نمي توانيد به مباحث در اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن ويرايش کنيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن حذف کنيد

انتقال به:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB & CentralClubs

[ Time : 0.289s | 28 Queries | GZIP : On | Load : 0.78 ]
Seo