[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable: Array
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable: Array
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable: Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4691: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3826)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4693: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3826)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4694: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3826)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4695: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3826)
ابن عربی را بهتر بشناسیم : اشرار - Page 3 - مرکز نشر اعتقادات

کاربر گرامی ورود شما را به انجمن خیر مقدم عرض میکنیم. جهت استفاده از تمامی امکانات سایت باید عضو شوید. جهت عضویت اینجا را کلیک کنید.


»» صراط مستقیمی جز علی علیه السلام نیست ««
امروز پنج شنبه 30 خرداد 1398 20:30

ساعت سایت بر اساسUTC + 3:30 ساعت تنظیم شده است




ارسال مبحث جديد پاسخ به موضوع  [ 23 پست ]  برو به صفحه قبلي  1, 2, 3
نويسنده محتواي پيام
پستارسال شده در: سه شنبه 14 اردیبهشت 1389 13:55 
Bronze
Bronze
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: سه شنبه 28 اسفند 1386 15:47
پست ها : 280
تشکر کرده اید: 314 مرتبه
تشکر شده:
806 مرتبه in 253 پست
بسم رب الحسین علیه السلام



سلام بر شما



ابن عربی در کتب خود ، نظر به اعتقاد فاسدش ، برای خلفای 3 گانه احترام فراوانی قائل است . البته وی حتی فرعون را غریق در رحمت الهی می داند و مشرکان را نیز از اولیاءالله می داند .



حال ببینیم که نحوه برخورد این فرد با احادیث مناقب 3 خلیفه چگونه بوده است . آیا وی اعتبار احادیث را بر اساس منهج علمی به دست می آورده است یا به نحو دیگر !!!!





منهج علمی - حدیثی ابن عربی



ابن عربی بعد از بیان یک روایت ، چنین گفته است :



الفتوحات المكية - ابن العربي - ج 1 - ص 224


قلنا هذا الحديث وإن تكلم في طريقه فهو صحيح عند أمثالنا كشفا



( می گوییم این حدیث صحیح است ( زیرا در نزد امثال ما) بر اساس کشف و شهود صحیح می باشد  ولو اینکه در طرق آن صحبت کرده باشند ( یعنی تضعیف کرده باشند ) .


پس منهج ایشان در بررسی احادیث اصلا علمی نیست بلکه بر اساس شهود وی بوده است که اصلا دلیلی بر الهی بودن آنان وجود ندارد !!!


ببینید که چگونه شیطان اینگونه افراد را به دنبال خویش می کشانده است !!  اعوذ بالله من همزات الشیاطین







ابن عربی ، سینه چاک ابی بکر





* ابی بکر و پیامبر از یک طینت هستند



ابن عربی در جایی چنین می گوید :



الفتوحات المكية - ابن العربي - ج 1 - ص 84


....  نودي ع في ليلة إسراءه في استيحاشه بلغة أبي بكر فآنس بصوت أبي بكر خلق رسول الله صلى الله عليه وسلم وأبو بكر من طينة واحدة فسبق محمد صلى الله عليه وسلم ......



( در شب اسرا پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) به هنگام هراس ،با صدای ابی بکر با وی سخن گفته شد و پیامبر با صدای ابی بکر آرامش گرفت . پیامبر و ابی بکر از طینت و خاک یکسان آفریده شدند و پیامبر سابق بر ابی بکر شد . .... )





و این در حالی است که در روایات آمده است :



المسترشد - محمد بن جرير الطبري ( الشيعي) - ص 630
كنت انا وعلي نورا بين يدي الله قبل ان يخلق الله ادم بأربعة عشر الف عام ، فلما خلق الله آدم قسم ذلك النور جزءين ركبا في ادم فجزء أنا وجزء علي بن أبي طالب ، فنور الحق معنا نازل حيثما نزلنا .


نفحات الأزهار - السيد علي الميلاني - ج 5 - ص 7
" كنت أنا وعلي بن أبي طالب بين يدي الله عز وجل قبل أن يخلق آدم بأربعة آلاف عام ، فلما خلق آدم قسم ذلك النور جزءين ، فجزء أنا وجزء علي "



دوستان برای دیدن مدارک اهل سنت راجع به این روایت می توانند به محلد 5 از کتاب قیّم " نفحات الازهار " مراجعه نمایند !!!!!




* ابی بکر افضل بوده و استحقاق امامت بر مردم را داشته است و کسی که با وی بیعت نکند جاهل است



الفتوحات المكية - ابن العربي - ج 3 - ص 372


كأبي بكر الصديق مع رسول الله ص حين مات رسول الله ص فما بقي أحد إلا اضطرب ....  إلا أبا بكر فإنه ما تغير عليه الحال لعلمه بما ثم وما هو الأمر عليه فصعد المنبر وقال قارئا وما محمد إلا رسول قد خلت من قبله الرسل أفإن مات أو قتل انقلبتم على أعقابكم الآية فتراجع من حكم عليه وهمه وعرف الناس حينئذ فضل أبي بكر على الجماعة فاستحق الإمامة والتقديم ......وما تخلف عن بيعته إلا من جهل منه  .....



( همچون ابی بکر صدیق در کنار رسول الله . زمانی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم فوت کردند ، همگان مضطرب شده .... مگر ابی بکر که اصلا حال وی تغییر نکرد زیرا وی علم داشت که چه خواهد شد و لذا به بالای منبر رفت و این آیه را خواند : " وما محمد إلا رسول قد خلت من قبله الرسل أفإن مات أو قتل انقلبتم على أعقابكم    " پس مراجعه کنید که این حکم آیه چیست . و مردم در این هنگام افضلیت ابی بکر بر دیگران را فهمیدند و اینکه وی استحقاق امامت بر دیگران را دارد . ...... و تخلف نکرد از بیعت وی مگر کسی که جاهل بود از مقام ابی بکر  ..... )





یعنی بر اساس کلام این مردک ناصبی ، امیرالمومنین ( علیه السلام ) و صدیقه طاهره ( سلام الله علیها ) از جهال بوده اند ( نعوذ بالله ) زیرا آنان هرگز بیعت نکردند !!!!


شیخ مفید در " الفصول المختاره " ص 56 چنین می گویند :


" والمحققون من أهل الإمامة يقولون : لم يبايع ساعة قط   "  یعنی محققان امامیه می گویند : امیرالمومنین علیه السلام لحظه ای با ابی بکر بیعت نکردند .


جریان بیعت نکردن بی بی مظلومه ( سلام الله علیها ) با ابی بکر نیز نیاز بیان ندارد !!  لعن الله قاتلیک یا فاطمه الزهرا .





ابن عربی ، سینه چاک عمر بن خطاب



* عمر بن خطاب هم صحبت فرشتگان



الفتوحات المكية - ابن العربي - ج 1 - ص 32

بقوله ع إن يكن في أمتي محدثون فمنهم عمر


الفتوحات المكية - ابن العربي - ج 1 - ص 225
وقال عليه السلام إن يكن في أمتي محدثون فمنهم عمر



( پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله و سلم فرمودند : اگر در امت من محدثی باشد ، پس آن فرد عمر بن خطاب است )





* عمر بن خطاب ، امام عادل



الفتوحات المكية - ابن العربي - ج 4 - ص 548

وقد حل للمسلمين منهم ما يحل من أهل المعاندة والشقاق فهذا كتاب الإمام العادل عمر بن الخطاب رضي الله عنه

( و برای مسلمین آنچه از از اهل معاند می باشد حلال است . این امر از نوشته امام عادل عمر بن خطاب است )



یا علی ع

_________________
جدا شده از خدا

جدا شده از رسول

جدا شده از کتاب

هر که ز حیدر جداست


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از amoonaser به خاطر این پست تشکر کرده اند:
mohhammad$adeq, قهرمان علقمه, Mohsen1001
پستارسال شده در: جمعه 18 تیر 1389 15:56 
Administrator
Administrator
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: يکشنبه 1 بهمن 1385 23:52
پست ها : 2244
تشکر کرده اید: 11378 مرتبه
تشکر شده:
5970 مرتبه in 1549 پست
باسمه تعالی

بمناسبت سالروز وفات حضرت ابوطالب علیه السلام نظر ابن عربی راپیرامون این شخصیت بزرگ اسلام ابراز میدارم.




دیدگاه ابن عربی در مورد حضرت ابوطالب علیه السلام


از مسلّماتی كه در روایات آمده است، این است كه حضرت ابوطالب علیه السلام عموی بزرگوار پیامبر اكرم صلی الله علیه وآله وسلم

جزء مؤمنینی بود كه در راه حمایت از اسلام تلاشهای زیادی كرد [1].



رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند:

تا آن زمان كه ابوطالب زنده بود قریشیان از من می ترسیدند [2]



ایشان در روز 26 ماه رجب،  سال دهم بعثت، با اعتقاد و ایمانی كامل از دنیا رفتند.



امام صادق علیه السلام در عظمت مقام حضرت ابوطالب علیه السلام فرمودند:


ابوطالب همنشین پیامبران، صدّیقین، شهیدان و صالحان است و اینان چه نیكو دوستانی هستند! [3]


و فرمودند:


اگر ایمان ابوطالب در كفّه ای از ترازو قرار گیرد و در كفـّة دیگر ایمان این مردم گذارده شود،

ایمان ابوطالب برتر خواهد بود. [4]



امام رضا علیه السلام نیز در خطاب به یكی از اصحاب خود در مورد ایمان حضرت ابوطالب علیه السلام این چنین فرمودند:


آگاه باش كه اگر اقرار نكنی به ایمان ابوطالب علیه السلام،

جایگاه و منزگاه تو در آتش جهنم خواهد بود
[5]



اما در مقابل ابن عربی در كتابی كه مدعی است طی یك مكاشفه، از رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم دریافت كرده آورده است:

" اگر برای همّت، اثری بود كسی اكمل از رسول الله و اعلی و اقوی همت تر از او نبود

و حال اینكه همت او در اسلام ابوطالب، عموی او اثر نكرد."[6]



استاد حسن زاده آملی در انتقاد به مطلب مذكور می گویند:


شیخ در این مطلب از عقیدة رایج در اهل سنت تبعیت نموده كه ناشی از جعلیات و تبلیغات بنی امیه است.


در حالی كه افعال و اقوال و اشعار و فداكاری فوق تصور حضرت ابوطالب علیه السلام گواه صادقی است بر اینكه


آن بزرگوار از ابتدا به اسلام و نبوت پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم ایمان آورده بود


ولی برای حمایت بهتر از پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم از اظهار علنی آن خودداری نموده


و ائمه علیهم السلام نیز بر این مطلب تصریح دارند و ایمان آن بزرگوار را در بالاترین درجات می دانند [7]



پی نوشتها :
-----------------

[1]- الغدیر، ج 7، ص 384 (باب الاجماع فی ایمان ابی طالب علیه السلام ). ( مرحوم محدّث قمی رحمة الله در اوّل احوال پیامبرصلی الله علیه وآله و سلم می نویسد: علاّمه مجلسی گفته است: امامّیه اجماع كرده اند بر آنكه پدر ومادر حضرت رسول اكرم صلی الله علیه و سلم و جمیع اجداد و جدّات آن حضرت تا به آدم همه مسلمان بودند... سپس می نویسد: آثار انبیاء را از یكدیگر ارث می برند تا به عبدالمطّلب رسید و او حضرت ابوطالب را وصیّ خود گردانید، و ابوطالب آن ودایع را بعد از بعثت تسلیم حضرت نمود).[منتهی الآمال، ج1، ص3، از بحارالانوار، ج9، ص 29 ].

[2]- «... ما ذالت قریش كاعین(أی جبانین) حتّی مات أبوطالب.) [الغدیر،ج7، ص 374].

[3]- "اِنَّ اباطالبٍ مِن ‏رُفقاءِ اَلنَّبیینَ والصِّدّیقین والشُّهداءِ والِصالحینَ وحَسُنَ اولئك رفیقاً"

[بحار الانوار، ج 35، ص 111، ح 42. الغدیر، ج 7، ص 392، ح 22. الحجّة علی الذّاهب الی تكفیر ابی طالب، سید فخار بن معد، ص82. ابوطالب حامی الرسول و ناصره، نجم الدین العسكری، ص 140.]

[4]-" إنّ إیمانَ أبی طالبٍ لو وُضِعَ فی كَفَّةِ میزانٍ وإیمانُ هذا الخَلْق فی كَفَّةِ میزانٍ، لَرَجَحَ إیمانُ أبی طالبٍ على إیمانِهِم "

[بحارالانوار، ج 35، ص 112، ح 44. الغدیر، ج 7 ،ص 390 ،ح 16. مدینة المعاجز، ج 7،ص 535،ح 98، الحجّة علی الذّاهب الی تكفیر ابی طالب، ص 85. الدر النظیم، ابن حاتم العاملی، ص 221]

[5] - «كتب أبان بن محمود ألی علیِّ بن موسی الرضاعلیه السلام: جعلت فداك أنِّی قد شككت فی إسلام أبی طالب. فكتب إلیه: و من یشاقق الرَّسول من بعد ما تبیَّن له الهدی و یتَّبع غیر سبیل االمؤمنین . الآیة. و بعدها إنَّك إن لم تقرَّ بایمان أبی طالب كان مصیرك إلی النّار.» [ الغدیر، ج7، ص 381.]

[6]- ترجمه عبارت از كتاب ممد الهمم در شرح فصوص الحكم، ص 325

"ولوكان للهمة أثر ولابد، لم یكن أحد أكمل من رسول الله صلی الله علیه و سلم و لا أعلی و لا أقوی همّـة منه، و ما أثَّرتْ فی إسلام أبی طالب عَمِّهِ"[فصوص الحكم، ص130، انتشارات الزهراء سلام الله علیها، چاپ دوم 1370 هـ.ش]

[7]- همان، ص 325، پاورقی


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از Mohsen1001 به خاطر این پست تشکر کرده اند:
amoonaser, miladmirjalali, k_eshgi, مائده آسمانی, قهرمان علقمه
>
پستارسال شده در: يکشنبه 20 تیر 1389 20:31 
Member
Member
آفلاين

تاريخ عضويت: دوشنبه 24 اسفند 1388 13:41
پست ها : 51
تشکر کرده اید: 136 مرتبه
تشکر شده:
33 مرتبه in 18 پست
اللهم اول ظالم و... آخر تابع له علی ذلک و


السلام علی من اتبع الهدی


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
>
نمايش پست ها از پيشين:  مرتب سازي بر اساس  
ارسال مبحث جديد پاسخ به موضوع  [ 23 پست ]  برو به صفحه قبلي  1, 2, 3

ساعت سایت بر اساسUTC + 3:30 ساعت تنظیم شده است


چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان


شما نمي توانيد مبحث جديدي در اين انجمن ايجاد کنيد
شما نمي توانيد به مباحث در اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن ويرايش کنيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن حذف کنيد

انتقال به:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB & CentralClubs

[ Time : 0.165s | 18 Queries | GZIP : On | Load : 2.5 ]
Seo