کاربر گرامی ورود شما را به انجمن خیر مقدم عرض میکنیم. جهت استفاده از تمامی امکانات سایت باید عضو شوید. جهت عضویت اینجا را کلیک کنید.


»» صراط مستقیمی جز علی علیه السلام نیست ««
امروز پنج شنبه 3 مهر 1399 15:42

ساعت سایت بر اساسUTC + 3:30 ساعت تنظیم شده است




ارسال مبحث جديد اين مبحث بسته شده است.شما نمي توانيد پست هاي خود را ويرايش يا پست جديدي ارسال کنيد.  [ 18 پست ]  برو به صفحه قبلي  1, 2
نويسنده محتواي پيام
پستارسال شده در: سه شنبه 28 اردیبهشت 1389 12:24 
Iron
Iron
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: سه شنبه 2 تیر 1388 10:43
پست ها : 465
تشکر کرده اید: 2083 مرتبه
تشکر شده:
1056 مرتبه in 375 پست


پی نوشت:





1
. زيرا چنين اقدامى عاقلانه نيست و اين كار يك نوع مبارزه با قانون آفرينش است.




2
. امام صادق(عليه السلام) مى فرمايد : «لولا ما نهى عنها عمر ما زنى إلاّ شقىّ» (وسائل الشيعه، جلد 14، صفحه 440، حديث 24). در كتاب


اهل سنّت نيز اين حديث به طور گسترده آمده است. قال على(عليه السلام): «لو لا ان عمر نهى عن المتعه ما زنى الاّ شقىّ» (تفسير طبرى،

جلد 5، صفحه 119; تفسير درالمنثور، جلد 2، صفحه 140 و تفسير قرطبى، جلد 5، صفحه 130).




3
. «شرط انفساخ» يك نوع «شرط نتيجه» است كه در فقه معروف مى باشد به اين معنا كه طرفين معامله شرط مى كنند چنانچه فلان جريان


پيش آيد و يا يكى از طرفين فلان كار را انجام دهد عقد خود به خود فسخ شود بدون اينكه محتاج به اجراى صيغه فسخ باشد.




4
. از جمله علوم اسلامى كه سير تكاملى خود را نزد شيعه كاملا طى كرده است همين علم فقه مى باشد، راستى وسعت و نظم و دقت «فقه


شيعه» بى نظير است و انسان تا از نزديك اين موضوع را بررسى نكند باور نخواهد كرد، انواع مسائل مشكل و پيچيده حتى فروع نادر فقهى در

كتابهاى مبسوط فقه شيعه مورد بحث و بررسى كامل قرار گرفته، حتى در فروع و مسائل مستحدثه (مسائلى كه در عصر ما مورد) ابتلا واقع شده

مانند بيمه و سرقفلى و انواع شركتها و حق چاپ و امثال اينها نيز كتابهاى متعددى تأليف يافته است، و اين موفقيت را شيعه در درجه اوّل مديون

ائمه اهل بيت(عليهم السلام) مى باشد كه باب اجتهاد را به روى شيعه گشوده و با روايات و احاديث خود انواع راهنمايى ها را نسبت به آنها

نمودند.







منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیه الله العظمی مکارم شیرازی

_________________
همیشه یک ذره حقیقت پشت هر"فقط یه شوخی بود "- یک کم کنجکاوی پشت" همین طوری پرسیدم " - قدری احساسات پشت"به من چه اصلا " - مقداری خرد پشت " چه بدونم " -و اندکی درد پشت " اشکالی نداره" هست.


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از مستور به خاطر این پست تشکر کرده اند:
soldier young, Ya-Hoo, قهرمان علقمه, هیچ, dingo
پستارسال شده در: چهارشنبه 20 بهمن 1389 00:50 
New Member
New Member
آفلاين

تاريخ عضويت: جمعه 15 بهمن 1389 08:48
پست ها : 15
تشکر کرده اید: 1 مرتبه
تشکر شده:
11 مرتبه in 8 پست
باسلام، بنده شاید از بیست سال پیش به موضوع ازدواج موقت و داشتن دو همسر پرداختم ودر مورد اون با خیلی خانمهای فامیل ونزدیکان ومردها بحث و گفتگو کردم و از مروجین اون بودم و باید بگم این بحث واقعا بسیار گسترده و حساس و وهم مشکل گشاست وهم مشکل ساز و باید بسیار دقیق و مو شکافانه با اون برخورد کرد ،چرا که علیرغم حل بسیاری از مشکلات امروز جامعه باعث گاها فروپاشی بسیاری از زندگیها میشه، اما مسایلی که بایستی در این بحث طبق تجربه شخصیم به اون پرداخت موارد زیر هست که هر کدام در باب خود نیاز به موشکافی داره
انگیزهای ازدواج موقت در مردها، زنها، در سنین مختلف، تحصیلات مختلف ، شرایط مالی مختلف، متاهل یا مجرد بودن شخص، سطح اعتقادات( فشارجنسی ، خلع عاطفی، کمک مالی، شناخت متقابل و دوستی، دلسوزی و ......)
شرایط جامعه و ظرفیت پذیرش موضوع و بستر سازیها  
ضرورت و اندازه نیاز شخص به ازدواج موقت
شرایط ازدواج موقت و نحوهای زوج یابی، مدت، تعهداتی که باید مد نظر داشت
حدود رعایت اخلاق، نحوه و نوع ارتباط
تاثیرات فردی کوتاه مدت و دراز مدت آن و باز خوردهای اطرافیان و اثرات آن بر اطرافیان و واکنشهای اجتماعی در مقابل فرد
مسایل حقوقی و شرعی آن
ظرفیتهای شخصی افراد
اثرات عاطفی، و تغییرات شخصیتی فرد
خط قرمزهای ازدواج موقت
نحوه شناخت شخص مناسب
مخفی یا آشکار بودن آن
سوء استفادهها  
فواید و ضررهای فردی و اجتماعی ازدواج موقت


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از paradiseman2006 به خاطر این پست تشکر کرده اند:
MOHAMMAD_ASEMOONI
>
 موضوع پست:
پستارسال شده در: چهارشنبه 20 بهمن 1389 10:38 
Advance Member
Advance Member
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: چهارشنبه 5 فروردین 1388 23:59
پست ها : 332
محل سکونت: زمین پهناور خدا
تشکر کرده اید: 249 مرتبه
تشکر شده:
355 مرتبه in 181 پست
سلام . در مورد ازدواج موقت چند چيز كاملا واضح هست :  ازدواج موقت فقط براي كسي هست كه نه قادر به ازدواج دائم هست نه قادر  به حفظ عورت از حرام . كسي كه ميتونه بصورت دائم ازدواج كنه حق نداره موقتا ازدواج كنه . اما صيغه هم مثل خيلي چيزهاي ديگه مورد سوء استفاده ي يك عده بي ايمان و كم ايمان قرار گرفته . زنان فاحشه اي كه ميدونند عده اي از مردان حاضر به ارتباط با زنان فاحشه نيستند , خودشون رو به اسم ازدواج موقت به اونها عرضه ميكنند . و بديهي هست كه اين زنان خودفروش , اصلا پايبند مقررات و قوانين ازدواج موقت نيستند و گاهي با چند نفر  همزمان ارتباط برقرار ميكنند به اسم صيغه درحاليكه اون مردها اصلا خبر ندارند كه اين زنان فاحشه چه بر سرشون ميارند . اينجا بنده يك نفر رو ديدم كه گفت سالها پيش براي ...... به شهر ......... در ايران رفتم . در اونجا به من پيشنهاد صيغه دادند . بنده هم به خيال اينكه حلاله موافقت كردم . يك هفته اونجا بودم و بعد برگشتم كويت . دو ماه بعد يكي از دوستام كه به همون شهر رفته بود گفت كه خانومي را در اونجا صيغه كرده بوده و عكسش رو به من نشون داد تا ديدمش شناختمش !!!!! معلوم شد كه اون زن در ظرف يك ماه هم با من ازدواج كرده هم با دوست من و خدا ميدونه با چند نفر ديگه هم بوده به اسم صيغه !!!!. اونجا بود كه فهميدم چطور هم ازدواج موقت و هم مردان مورد سوء استفاده قرار ميگيرند . بعضي از  مردان هم از صيغه سوء استفاده ميكنند . مثل آدماي كم ايمان و بي ايماني كه فقط با اسم ازدواج موقت سرپوش ميزارند رو ارتباط نامشروعشون با زنان فاسد و فاحشه . وقتي از اسم خداوند و قرآن و دين و مذهب و مسجد و غيره سوء استفاده ميشه , ميخواين از ازدواج موقت سوء استفاده نشه ؟؟؟؟ همين سوء استفاده بهانه اي داده به دست عده اي از اهل تسنن كه كارشون دامن زدن به اختلافات شيعه و سني هست تا وجهه ي شيعه رو زير سوال ببرند . من باهاشون خيلي گفتگو كردم و الحمدلله تا حد زيادي قانعشون كردم كه مسئله ازدواج موقت رو با مسئله سوء استفاده از ازدواج موقت قاطي نكنند . و اينكه اهل تسنن هم ازدواج موقت دارند اما اسمش رو ازدواج دائم گذاشته اند !!!! كم نيستند كساني كه اينجا ازدواجشون باصطلاح دايمي هست اما از همان اول نيت و هدفشون اين هست كه پس از مدتي از هم جدا بشند و هدف فقط لذت ( متعه ) هست . به لطف خدا در گفتگو با اونها بيشترشون قانع ميشن مگر اونهايي كه از روي لجبازي و تكبر حاضر به اعتراف به حقيقت و قبولش نيستند . به هر حال فريب دادن خداوندي كه أمكر الماكرين هست امكان نداره و سوء استفاده كنندگان از احكام دين و مذهب  از دست خداوند سريع الحساب شديد العقاب نميتونند فرار كنند .

_________________
دوستِ عزیز ، چه باور کنی چه باور نکنی ، چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ، همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده وکسی هم قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست که نیست . اگه باور نمیکنی ، همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی اما اگه از عقل کمک بگیری به این نتیجه میرسی که این امکان نداره .میگی نه ؟ این شما و این هم دنیا .


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
>
پستارسال شده در: چهارشنبه 20 بهمن 1389 17:56 
New Member
New Member
آفلاين

تاريخ عضويت: جمعه 15 بهمن 1389 08:48
پست ها : 15
تشکر کرده اید: 1 مرتبه
تشکر شده:
11 مرتبه in 8 پست
mohammad حالا منظور شما چیه، منظورتون اینکه حکم ازدواج موقت را لغو و حرام اعلام کنند یا در مورد انجام آن سنجیده تر عمل کرد؟ در هرصورت اگر چنین امری جایز اعلام شده صدرصد بنا برنیاز جامعه بود، و نمیتوان به حکم اینکه افرادی از این موضوع سوئ استفاده میکنند کل حکم را باطل کنند و بگویند همه بروند ودر صورت نیاز از طریق حرام نیازشون برطرف کنند یا آنقدر بخودشون فشار بیاوریند تا دیوانه شوند، بنا به گفته های شما بایستی به سوئ استفاده کنندگان از احکام خدا هشدار داد و به افراد با ایمان گفت که با گوش و چشم باز احکام خداوند را مورد استفاده قرار داد.


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از paradiseman2006 به خاطر این پست تشکر کرده اند:
MOHAMMAD_ASEMOONI, soldier young
>
پستارسال شده در: چهارشنبه 20 بهمن 1389 20:05 
Advance Member
Advance Member
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: چهارشنبه 5 فروردین 1388 23:59
پست ها : 332
محل سکونت: زمین پهناور خدا
تشکر کرده اید: 249 مرتبه
تشکر شده:
355 مرتبه in 181 پست
paradiseman2006 نوشته است:
mohammad حالا منظور شما چیه، منظورتون اینکه حکم ازدواج موقت را لغو و حرام اعلام کنند یا در مورد انجام آن سنجیده تر عمل کرد؟ در هرصورت اگر چنین امری جایز اعلام شده صدرصد بنا برنیاز جامعه بود، و نمیتوان به حکم اینکه افرادی از این موضوع سوئ استفاده میکنند کل حکم را باطل کنند و بگویند همه بروند ودر صورت نیاز از طریق حرام نیازشون برطرف کنند یا آنقدر بخودشون فشار بیاوریند تا دیوانه شوند، بنا به گفته های شما بایستی به سوئ استفاده کنندگان از احکام خدا هشدار داد و به افراد با ایمان گفت که با گوش و چشم باز احکام خداوند را مورد استفاده قرار داد.
سلام . شما دوست عزيز از بنده يك سوال پرسيدين و خودتون هم بهترين پاسخ رو به سوالتون دادين . :D جوابِ بنده ي مخلص امكان نداره از پاسخ شما بهتر باشه . بله مشكل در سيستم و فلسفه ي وجودِ ازدواجِ موقت نيست . مشكل در سوء استفاده از اون هست . اما متاسفانه بيشتر كساني كه ايراد ميگيرند به ازدواج موقت , رفتار بدِ سوء استفاده كنندگان رو به حساب خطا بودن ازدواج موقت ميذارند !!!!!! و اين درست مثل اين هست كه ما رفتار سوء استفاد كنندگان از قوانينِ راهنمایی و رانندگی رو به حساب اشتباه بودن قوانين راهنمايي و رانندگي بذاريم . كساني كه صيغه رو ميكوبند , دانسته يا ندانسته(عمداً یا سهواً ) از رفتار سوء استفاده كنندگان صيغه براي كوبيدن صيغه استفاده ميكنند و هميجاست كه بنده مچشون رو ميگيرم به لطف خدا . خلاصه اينكه كسي حق نداره ازدواج موقت رو بكوبه و بد بدونه بخاطر سوء استفاده ي يك عده از اون .

_________________
دوستِ عزیز ، چه باور کنی چه باور نکنی ، چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ، همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده وکسی هم قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست که نیست . اگه باور نمیکنی ، همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی اما اگه از عقل کمک بگیری به این نتیجه میرسی که این امکان نداره .میگی نه ؟ این شما و این هم دنیا .


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از MOHAMMAD_ASEMOONI به خاطر این پست تشکر کرده اند:
dingo
>
 موضوع پست:
پستارسال شده در: چهارشنبه 20 بهمن 1389 20:22 
Advance Member
Advance Member
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: چهارشنبه 5 فروردین 1388 23:59
پست ها : 332
محل سکونت: زمین پهناور خدا
تشکر کرده اید: 249 مرتبه
تشکر شده:
355 مرتبه in 181 پست
با سلامی دوباره . دوستان عزیز ، بنده وقتی با برادرانِ اهلِ تسنن در مورد صیغه گفتگو میکنم ، دو مسئله رو بيان ميكنند و خيلي هم بهش باصطلاح مينازند . اول اینکه میگند حاضر هستی خواهرِ خودت صیغه بشه ؟؟؟ دوم اینکه اگر از همان ابتدا ، نیت و هدف از ازدواج ، طلاق باشه این ازدواج باطله .

_________________
دوستِ عزیز ، چه باور کنی چه باور نکنی ، چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ، همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده وکسی هم قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست که نیست . اگه باور نمیکنی ، همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی اما اگه از عقل کمک بگیری به این نتیجه میرسی که این امکان نداره .میگی نه ؟ این شما و این هم دنیا .


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
>
پستارسال شده در: پنج شنبه 21 بهمن 1389 00:13 
Administrator
Administrator
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: يکشنبه 1 بهمن 1385 23:52
پست ها : 2244
تشکر کرده اید: 11378 مرتبه
تشکر شده:
5970 مرتبه in 1549 پست
MOHAMMAD_ASEMOONI,  عزیز


ما اصلاً کاری به این حرف ها نداریم فقط جواب این رو بدن که :

چطور متعه در زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله ، در زمان خلاف به ناحق ابابکر و همچنین در اوائل خلافت به ناحق خود عمر انجام میشد

بعد یک روز به فکرش رسید که یه دفعه این حکم را حرام کنه و عبارتی هم که به کار میبرد صریح است :

دو متعه که تاکنون حلال بوده است (صیغه و طواف نساء) را من حرام میکنم !

یعنی عمر زسماً مخالف حرف پیامبر عمل کرده ، حرام محمد حرام است تا قیامت و همچنین حلال او حلال است.

یعنی مخالف کلام وحی الهی چون در قران داریم : ما ینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی

پیامبر از روی هوا و هوس و دل خود صحبت نمیکند و فرمانی نمیدهد و کلامش وحی ای است که از جانب خدا بیان شده است.


بغیر از این هر کار مستحبی رو که همه واجب نیست انجام بدن که گفته حاضری خواهرت صیغه بشه این کار برای افرادی هست که شرایط خاصی براشون حاکم شده

و نیاز دارند و شرایطی محیا نیست براشون و الی ....

و اینکه این حرف را که چون معلوم است طلاق میدهد پس حرامه کجای فقه گفته اند ؟

اصلاً چرا صیغه را با عقد دائم مقایسه کرده ؟

بنای صیغه بر مدت است یعنی بنده شما را به فلان مدت صیغه و محرم خود قرار میدهم.


پس این صحبت ها تماماً از روی تعصب و غرض ورزی هست.

و عمر هم برای اینکه زنا زیاد بشه و همه مثل خودش زنازاده باشند این کار را کرد.

روایت داریم از امیرالمومنین علیه السلام اگر عمر صیغه را حرام نمیکرد ، زنا نمیکرد مگر بدبخت و شقی !


لعنت خدا بر دشمنان اهل بیت علیهم السلام

یا زهرا :razz:


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از Mohsen1001 به خاطر این پست تشکر کرده اند:
مائده آسمانی, dingo, soldier young
>
پستارسال شده در: پنج شنبه 21 بهمن 1389 21:23 
New Member
New Member
آفلاين

تاريخ عضويت: جمعه 15 بهمن 1389 08:48
پست ها : 15
تشکر کرده اید: 1 مرتبه
تشکر شده:
11 مرتبه in 8 پست
باسلام، پاسخ بنده به سئوال اینکه آیا شما حاضرید خواهرتان این کار را بکنه میگم بستگی به شرایطش داره ، اگه شرایطش بگونه ای باشه که راه بهتری وجود نداشته باشه لاجرم پاسخ من آریست، مگر از اهل سنتی که شما نقل قولشان را کردید، سئوال شود اگر اقوام شما حکم اعدام در موردشان اجرا شود شما راضی هستید؟؟؟.... موضوع این نیست که صیغه بهترین حالت ممکنست، بلکه بحث این است که صیغه یک حکم ضروریست که خلع آن باعث بسیاری از ناهنجاریهای دیگر میشود.
از برادرمان با عرض پوزش خواهش دارم به بزرگان ادیان ومذاهب دیگر( که مورد تائید کلی هستند) احترام بگذارید تا به بزرگان ما بی احترامی نشود :razz:


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از paradiseman2006 به خاطر این پست تشکر کرده اند:
MOHAMMAD_ASEMOONI
>
نمايش پست ها از پيشين:  مرتب سازي بر اساس  
ارسال مبحث جديد اين مبحث بسته شده است.شما نمي توانيد پست هاي خود را ويرايش يا پست جديدي ارسال کنيد.  [ 18 پست ]  برو به صفحه قبلي  1, 2

ساعت سایت بر اساسUTC + 3:30 ساعت تنظیم شده است


چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان


شما نمي توانيد مبحث جديدي در اين انجمن ايجاد کنيد
شما نمي توانيد به مباحث در اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن ويرايش کنيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن حذف کنيد

انتقال به:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB & CentralClubs

[ Time : 0.308s | 30 Queries | GZIP : On | Load : 2.65 ]
Seo