به نام خدا
قابل توجّه خانم ها! بهترين آرايش با كمترين هزينه!؟
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلّم:
[FONT=Fixedsys] ، زينت زنان است .
نهج الفصاحه ، ص 425، ح 2008
قابل توجّه خانم ها! بهترين آرايش با كمترين هزينه!؟
مدیران انجمن: قهرمان علقمه, شورای نظارت
-
- پست: 2503
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۱ آبان ۱۳۸۶, ۳:۰۶ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 7581 بار
- سپاسهای دریافتی: 6236 بار
- تماس:
-
- پست: 38
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۷, ۸:۲۰ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 23 بار
- سپاسهای دریافتی: 27 بار
Re: قابل توجّه خانم ها! بهترين آرايش با كمترين هزينه!؟
عفت یعنی چی؟
بعد اینکه میگن زنا باید زینتشونو از نا محرم بپوشونن اگه بخواد اینجا عملی بشه چه معنی میده؟یعنی جلو اونا نباید عفت داشته باشن؟
بعد اینکه میگن زنا باید زینتشونو از نا محرم بپوشونن اگه بخواد اینجا عملی بشه چه معنی میده؟یعنی جلو اونا نباید عفت داشته باشن؟
یا سخنی داشته باش دل پذیر یا دلی داشته باش سخن پذیر
-
- پست: 2503
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۱ آبان ۱۳۸۶, ۳:۰۶ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 7581 بار
- سپاسهای دریافتی: 6236 بار
- تماس:
Re: قابل توجّه خانم ها! بهترين آرايش با كمترين هزينه!؟
به نام خدا
سلام علیکم
«عفت»نقطه مقابل«شكم پرستى و شهوت پرستى»است كه از مهمترين فضايل انسانىمحسوب مىشود.
«عفت»به گفته راغب اصفهانى در كتاب«المفردات»،به معنى پديد آمدن حالتى درنفس است كه آدمى را از غلبه شهوت باز مى
«عفيف»به كسى گفته مىشود كه داراى اين وصف و حالت باشد.
صاحب«مقاييس اللغة»مىنويسد:
«عفت در اصل به دو معنى آمده است:
نخست،خوددارى از انجام كارهاى زشت و ديگر، كم بودن چيزى.لذا عرب به باقى مانده شيردر پستان مادر«عفه»(بر وزن مدت)مىگويد.»
ولى از كلام راغب اصفهانى درمفردات،استفاده مىشود كه هر دو معنى به يك چيز باز مىگردد.(زيرا افراد عفيف بهچيز كم قانع هستند.)
مؤلف التحقيق مىنويسد:
«اين ماده در اصل،به معنى حفظ نفس از تمايلات و شهواتنفسانى است،همان گونه كه تقوا به معنى حفظ نفس از انجام گناهان
[COLOR=#c00000]مىباشد،بنابراين عفتيك صفت دورنى است،در حالى كه تقوا ناظر به اعمال خارجى است».
[COLOR=#c00000]
[COLOR=#0070c0] اخلاق نيز در تعريف«عفت»،آن را صفتى حد وسط در ميان شهوت پرستى و خمودى دانستهاند.
منظور از زینتی که در فقه آمده که باید از نامحرم پوشیده باشه زینتهای مادی و جسمی است نه زینتهای اخلاقی و ارزشهای اخلاقی .
عفت از ارزشها و زینتهای اخلاقی است که در مقابل نامحرم حتما باید باشد .
عفت از زیبایی های باطنی که قران سفارش به زیبایی های باطنی دارد .
وَلْيَسْتَعْفِفِ الَّذِينَ لَا يَجِدُونَ نِكَاحًا حَتَّى يُغْنِيَهُمْ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ .
و آنان که توانایی ازدواج ندارند باید عفّت ورزند تا آنکه خدا از کرم خویش توانگرشان گرداند. سوره شورا آیه 40.
فرض کنید دانشجوی دختری که سر کلاس درس نشسته . فقه بهش میگه زینتش رو از مردان نامحرم بپوشونه .
یه حدیث هم خونده که عفت زینت زنان هست . خب اینجا این باید زینتش رو بازم بپوشونه ؟
یعنی اینکه در مقابل این نامحرمها عفیف نباشه ؟اعمال و رفتار زشت و زننده داشته باشه که گفته شده زینت خودتون رو بپوشانید .
هدف از بیان این احادیث پی بردن به کنه و درون آنهاست .
با توجه به حدیث زیر معنا و مفهوم حدیث اول کاملا برداشت میشود .
حدیثی از امام علی ع داریم که فرمودند :
[HIGHLIGHT=#f2dcdb]زکات زیبایی ، عفت است . (غرر الحکم و منتخب میزان الحکمه ح 4309)
آیات قرآن پیرامون عفت :
1- للفقرآء الذين احصروا فى سبيل الله لا يستطيعون ضربا فى الارض يحسبهمالجاهل اغنياء من التعفف تعرفهم
بسيماهم لا يسئلون الناس الحافا و ما تنفقوا من خيرفان الله به عليم
(سوره بقره،آيه 273)
2- و راودته التى هو فى بيتها عن نفسه و غلقت الابواب و قالت هيت لك قالمعاذ الله انه ربى احسن مثواى انه
لا يفلح الظالمون
(سوره يوسف،آيه 23)
3- و لقد همتبه و هم بها لو لا ان رءا برهان ربه كذلك لنصرف عنه السوء والفحشاء انه من عبادنا المخلصين
(سوره يوسف، آيه 24)
4-قالت فذالكن الذى لمتننى فيه و لقد راودته عن نفسه فاستعصم و لئن لم يفعلماء امره ليسجنن و ليكونا من
الصاغرين-قال رب السجن احب الى مما يدعوننى اليه والا تصرف عنى كيدهن اصب اليهن و اكن من الجاهلين-
فاستجاب له ربه فصرف عنهكيدهن انه هو السميع العليم
(سوره يوسف،آيه 32-34)
5- و الذين هم لفروجهم حافظون×الا على ازواجهم او ما ملكت ايمانهم فانهم غيرملومين-فمن ابتغى ورآء ذلك
فاولئك هم العادون
(سوره مؤمنون،آيه 5-7)
6-.. و الحافظين فروجهم و الحافظات ...
(سوره احزاب،آيه 35)
ترجمه
(انفاق شما مخصوصا بايد)براى نيازمندانى باشد كه در راه خدا،در تنگنا قرار گرفتهاند،(و توجه به آيين خدا،آنها را از وطنهاى
آواره ساخته و شركت در ميدان جهاد به آنهااجازه نمىدهد تا براى تامين هزينه زندگى،دستبه كسب و تجارت بزنند)
نمىتوانندمسافرتى كنند(و سرمايهاى به دست آورند)و از شدت خويشتندارى،افراد ناآگاه آنها رابىنياز مىپندارند،اما آنها را از
چهرههايشان مىشناسى و هرگز با اصرار چيزى از مردمنمىخواهند(اين است مشخصات آنها!)و هر چيز خوبى در راه خدا انفاق
كنيد،خداوند از آنآگاه است.
و آن زن كه يوسف در خانه او بود،از او تمناى كامجويى كرد،درها را بست و گفت:
«بيا(به سوى آنچه براى تو مهياست)».(يوسف)گفت:«پناه مىبرم به خدا!او[ عزيز مصر]صاحب نعمت من است،مقام مرا گرامى
(آيا ممكن استبه او ظلم و خيانت كنم؟!)
مسلما ظالمان رستگار نمىشوند!»
آن زن قصد او كرد و او نيز-اگر برهان پروردگار را نمىديد-قصد وى مىنمود!اينچنين كرديم تا بدى و فحشاء را از او دور سازيم،
زيرا او از بندگان مخلص ما بود.
(همسر عزيز مصر)گفت:«اين همان كسى است كه به خاطر(عشق)او مرا سرزنشكرديد!(آرى!)من او را به خويشتن دعوت كردم
او خوددارى كرد و اگر آنچه را دستورمىدهم،انجام ندهد،به زندان خواهد افتاد و مسلما خوار و ذليل خواهد شد!»
(يوسف)گفت:«پروردگارا!زندان،نزد من محبوبتر است از آنچه اينها مرا به سوى آنمىخوانند!و اگر مكر و نيرنگ آنها را از من باز نگردانى،
به سوى آنان متمايل خواهم شد و ازجاهلان خواهم بود!»
پروردگارش دعاى او را اجابت كرد و مكر آنان را از او گردانيد،زيرا او شنوا و داناست.
و آنها كه دامان خود را(از آلوده شدن به بى عفتى)حفظ مىكنند.
تنها آميزش جنسى با همسران و كنيزانشان دارند كه در بهرهگيرى از آنان ملامتنمىشوند و كسانى كه غير از اين راه را طلب كنند،
تجاوزگرند!
6- مردان پاكدامن و زنان پاكدامن.
چه زیباست که هر شخصی آراسته به زینت عفاف باشد.
[HIGHLIGHT=#ffff00]در راه رسیدن به معارف و حقایق شیعی موفق و پیروز باشید .
سلام علیکم
aminjo0n نوشته شده:عفت یعنی چی؟
«عفت»نقطه مقابل«شكم پرستى و شهوت پرستى»است كه از مهمترين فضايل انسانىمحسوب مىشود.
«عفت»به گفته راغب اصفهانى در كتاب«المفردات»،به معنى پديد آمدن حالتى درنفس است كه آدمى را از غلبه شهوت باز مى
«عفيف»به كسى گفته مىشود كه داراى اين وصف و حالت باشد.
صاحب«مقاييس اللغة»مىنويسد:
«عفت در اصل به دو معنى آمده است:
نخست،خوددارى از انجام كارهاى زشت و ديگر، كم بودن چيزى.لذا عرب به باقى مانده شيردر پستان مادر«عفه»(بر وزن مدت)مىگويد.»
ولى از كلام راغب اصفهانى درمفردات،استفاده مىشود كه هر دو معنى به يك چيز باز مىگردد.(زيرا افراد عفيف بهچيز كم قانع هستند.)
مؤلف التحقيق مىنويسد:
«اين ماده در اصل،به معنى حفظ نفس از تمايلات و شهواتنفسانى است،همان گونه كه تقوا به معنى حفظ نفس از انجام گناهان
[COLOR=#c00000]مىباشد،بنابراين عفتيك صفت دورنى است،در حالى كه تقوا ناظر به اعمال خارجى است».
[COLOR=#c00000]
[COLOR=#0070c0] اخلاق نيز در تعريف«عفت»،آن را صفتى حد وسط در ميان شهوت پرستى و خمودى دانستهاند.
aminjo0n نوشته شده:
بعد اینکه میگن زنا باید زینتشونو از نا محرم بپوشونن اگه بخواد اینجا عملی بشه چه معنی میده؟یعنی جلو اونا نباید عفت داشته باشن؟
منظور از زینتی که در فقه آمده که باید از نامحرم پوشیده باشه زینتهای مادی و جسمی است نه زینتهای اخلاقی و ارزشهای اخلاقی .
عفت از ارزشها و زینتهای اخلاقی است که در مقابل نامحرم حتما باید باشد .
عفت از زیبایی های باطنی که قران سفارش به زیبایی های باطنی دارد .
وَلْيَسْتَعْفِفِ الَّذِينَ لَا يَجِدُونَ نِكَاحًا حَتَّى يُغْنِيَهُمْ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ .
و آنان که توانایی ازدواج ندارند باید عفّت ورزند تا آنکه خدا از کرم خویش توانگرشان گرداند. سوره شورا آیه 40.
فرض کنید دانشجوی دختری که سر کلاس درس نشسته . فقه بهش میگه زینتش رو از مردان نامحرم بپوشونه .
یه حدیث هم خونده که عفت زینت زنان هست . خب اینجا این باید زینتش رو بازم بپوشونه ؟
یعنی اینکه در مقابل این نامحرمها عفیف نباشه ؟اعمال و رفتار زشت و زننده داشته باشه که گفته شده زینت خودتون رو بپوشانید .
هدف از بیان این احادیث پی بردن به کنه و درون آنهاست .
با توجه به حدیث زیر معنا و مفهوم حدیث اول کاملا برداشت میشود .
حدیثی از امام علی ع داریم که فرمودند :
[HIGHLIGHT=#f2dcdb]زکات زیبایی ، عفت است . (غرر الحکم و منتخب میزان الحکمه ح 4309)
آیات قرآن پیرامون عفت :
1- للفقرآء الذين احصروا فى سبيل الله لا يستطيعون ضربا فى الارض يحسبهمالجاهل اغنياء من التعفف تعرفهم
بسيماهم لا يسئلون الناس الحافا و ما تنفقوا من خيرفان الله به عليم
(سوره بقره،آيه 273)
2- و راودته التى هو فى بيتها عن نفسه و غلقت الابواب و قالت هيت لك قالمعاذ الله انه ربى احسن مثواى انه
لا يفلح الظالمون
(سوره يوسف،آيه 23)
3- و لقد همتبه و هم بها لو لا ان رءا برهان ربه كذلك لنصرف عنه السوء والفحشاء انه من عبادنا المخلصين
(سوره يوسف، آيه 24)
4-قالت فذالكن الذى لمتننى فيه و لقد راودته عن نفسه فاستعصم و لئن لم يفعلماء امره ليسجنن و ليكونا من
الصاغرين-قال رب السجن احب الى مما يدعوننى اليه والا تصرف عنى كيدهن اصب اليهن و اكن من الجاهلين-
فاستجاب له ربه فصرف عنهكيدهن انه هو السميع العليم
(سوره يوسف،آيه 32-34)
5- و الذين هم لفروجهم حافظون×الا على ازواجهم او ما ملكت ايمانهم فانهم غيرملومين-فمن ابتغى ورآء ذلك
فاولئك هم العادون
(سوره مؤمنون،آيه 5-7)
6-.. و الحافظين فروجهم و الحافظات ...
(سوره احزاب،آيه 35)
ترجمه
(انفاق شما مخصوصا بايد)براى نيازمندانى باشد كه در راه خدا،در تنگنا قرار گرفتهاند،(و توجه به آيين خدا،آنها را از وطنهاى
آواره ساخته و شركت در ميدان جهاد به آنهااجازه نمىدهد تا براى تامين هزينه زندگى،دستبه كسب و تجارت بزنند)
نمىتوانندمسافرتى كنند(و سرمايهاى به دست آورند)و از شدت خويشتندارى،افراد ناآگاه آنها رابىنياز مىپندارند،اما آنها را از
چهرههايشان مىشناسى و هرگز با اصرار چيزى از مردمنمىخواهند(اين است مشخصات آنها!)و هر چيز خوبى در راه خدا انفاق
كنيد،خداوند از آنآگاه است.
و آن زن كه يوسف در خانه او بود،از او تمناى كامجويى كرد،درها را بست و گفت:
«بيا(به سوى آنچه براى تو مهياست)».(يوسف)گفت:«پناه مىبرم به خدا!او[ عزيز مصر]صاحب نعمت من است،مقام مرا گرامى
(آيا ممكن استبه او ظلم و خيانت كنم؟!)
مسلما ظالمان رستگار نمىشوند!»
آن زن قصد او كرد و او نيز-اگر برهان پروردگار را نمىديد-قصد وى مىنمود!اينچنين كرديم تا بدى و فحشاء را از او دور سازيم،
زيرا او از بندگان مخلص ما بود.
(همسر عزيز مصر)گفت:«اين همان كسى است كه به خاطر(عشق)او مرا سرزنشكرديد!(آرى!)من او را به خويشتن دعوت كردم
او خوددارى كرد و اگر آنچه را دستورمىدهم،انجام ندهد،به زندان خواهد افتاد و مسلما خوار و ذليل خواهد شد!»
(يوسف)گفت:«پروردگارا!زندان،نزد من محبوبتر است از آنچه اينها مرا به سوى آنمىخوانند!و اگر مكر و نيرنگ آنها را از من باز نگردانى،
به سوى آنان متمايل خواهم شد و ازجاهلان خواهم بود!»
پروردگارش دعاى او را اجابت كرد و مكر آنان را از او گردانيد،زيرا او شنوا و داناست.
و آنها كه دامان خود را(از آلوده شدن به بى عفتى)حفظ مىكنند.
تنها آميزش جنسى با همسران و كنيزانشان دارند كه در بهرهگيرى از آنان ملامتنمىشوند و كسانى كه غير از اين راه را طلب كنند،
تجاوزگرند!
6- مردان پاكدامن و زنان پاكدامن.
چه زیباست که هر شخصی آراسته به زینت عفاف باشد.
[HIGHLIGHT=#ffff00]در راه رسیدن به معارف و حقایق شیعی موفق و پیروز باشید .
-
- پست: 38
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۷, ۸:۲۰ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 23 بار
- سپاسهای دریافتی: 27 بار
Re: قابل توجّه خانم ها! بهترين آرايش با كمترين هزينه!؟
خیلی ممنون از جواب طولانی شما
من موندم چه جوری حوصله تون میشه این همه بنویسن در حالی که من حوصلم نمیشه بخونمشون! این مربوط به شیرازی بودنم میشه؟
ببخشید یه سوال برام پیش اومد این که گفتن آمیزش با کنیز ملامت نمیشه دراین دوره زمونه که کسی کنیز نداره معنی فاحشه نمیده،یعنی کسی که پول بگیرهو.....
دو پست شما ادغام شد ...
من موندم چه جوری حوصله تون میشه این همه بنویسن در حالی که من حوصلم نمیشه بخونمشون! این مربوط به شیرازی بودنم میشه؟
ببخشید یه سوال برام پیش اومد این که گفتن آمیزش با کنیز ملامت نمیشه دراین دوره زمونه که کسی کنیز نداره معنی فاحشه نمیده،یعنی کسی که پول بگیرهو.....
دو پست شما ادغام شد ...
یا سخنی داشته باش دل پذیر یا دلی داشته باش سخن پذیر
-
- پست: 38
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۷, ۸:۲۰ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 23 بار
- سپاسهای دریافتی: 27 بار
Re: قابل توجّه خانم ها! بهترين آرايش با كمترين هزينه!؟
ببخشید یه سوال برام پیش اومد این که گفتن آمیزش با کنیز ملامت نمیشه در این دوره زمونه که کسی کنیز نداره معنی فاحشه نمیده،یعنی کسی که پول بگیره و.....
یا سخنی داشته باش دل پذیر یا دلی داشته باش سخن پذیر
-
- پست: 2244
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۵, ۱۱:۵۲ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 10691 بار
- سپاسهای دریافتی: 5476 بار
- تماس:
Re: قابل توجّه خانم ها! بهترين آرايش با كمترين هزينه!؟
خیر معنای فاحشه نمیده ، به نظر اکثر مراجع زنهای بدکاره را نمیتوان عقد کرد مگر درصورتیکه از کارش توبه کند و دیگر قصدانجام این اعمال را نداشته باشد.
-
- پست: 38
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۷, ۸:۲۰ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 23 بار
- سپاسهای دریافتی: 27 بار
Re: قابل توجّه خانم ها! بهترين آرايش با كمترين هزينه!؟
ببخشید من آدم شهوت پرستی نیستم ولی اومدیم یکی بود تو این دوره کنیز از کجا باید گیر بیاره؟
یا سخنی داشته باش دل پذیر یا دلی داشته باش سخن پذیر