بی حجابی گرایش فطری است ؟

مدیران انجمن: قهرمان علقمه, شورای نظارت

ارسال پست
Senior Member
Senior Member
پست: 149
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۷, ۴:۱۸ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 106 بار
سپاس‌های دریافتی: 213 بار

بی حجابی گرایش فطری است ؟

پست توسط fizikdan3000 »

دوستان خیلی ها معتقدند که:


بی حجابی میتونه یک گرایش فطری به حساب بیاید.


نظر شما عزیزان چیست؟ تصویر تصویر تصویر
حرفهای خنده ام را میشود در سکوت برکه نا امید از بارش باران ترجمه کرد ،

که با قاصدکی تنها و بی ریا، در راه بودن، خبری را خبر می دهد ...

[External Link Removed for Guests]
Junior Member
Junior Member
پست: 24
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸, ۱۰:۴۸ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 40 بار
سپاس‌های دریافتی: 79 بار

Re: جواب دندون شکن دارید بیان تو...

پست توسط sms1989 »

خوب نظرشون رو گفتم کاریش نمی‌شه کرد. :grin:

یه عده ام معتقدند که زمین مسطحه. =8)

ولشون کن بزار فکرشون رو بکنند. :z:b

اما جواب:

همه معتقدند که میل به آب و غذا گرایشی فطری است

نکته در جواب شما اینجاست که آیا جواز یک عمل این است که آن عمل فطری باشد یا نه؟
خداوند متعال روزه را بر آدمی واجب ساخت هر چند که او گرایشی فطری به آب و غذا داشت

بحث حجاب هم کانّ روزه است. بحث چیز دیگری است بحث، بحث طاعت است بحث بندگی است بحث عقلی نیست اگر خدا میل به غذا را نمی‌گذاشت که روزه گرفتن هنر نبود کما این که بعید می‌دانم کسی استحمام را هنری بداند.

همان گونه که روزه گرفتن امتحان است حجاب داشتن نیز امتحان است
و همان گونه که روزه گرفتن در کنار طاعت بودن خود فوایدی هم دارد حجاب داشتن هم فوایدی دارد
 اللَّهُمَّإِنَّا نَشْكُو إِلَيْكَ غَيْبَةَ نَبِيِّنَا عَنَّا وَ شِدَّةَالزَّمَانِ عَلَيْنَا وَ وُقُوعَ الْفِتَنِ بِنَا وَ تَظَاهُرَالْأَعْدَاءِ عَلَيْنَا وَ كَثْرَةَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّةَ عَدَدِنَافَرِّجْ ذَلِكَ يَا رَبِّ بِفَتْحٍ مِنْكَ تُعَجِّلُهُ وَ نَصْرٍ مِنْكَتُعِزُّهُ وَ إِمَامٍ عَدْلٍ تُظْهِرُهُ إِلَهَ الْحَقِّ رَبَّالْعَالَمِين‏ 
Member
Member
پست: 53
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۶, ۹:۰۳ ب.ظ
محل اقامت: ایران
سپاس‌های ارسالی: 499 بار
سپاس‌های دریافتی: 150 بار
تماس:

Re: جواب دندون شکن دارید بیان تو...

پست توسط اميرسيستاني »

 بنام خدا  


بی حجابی غریزی هم نیست چه رسد به فطری ؟؟
 
آیا زنا ظلم تجاوز دزدی و...فطری است!!!  


حجب و حیا فطری است که به مراتب بیش از پسران است«فطرت الله اللتی فطر الناس علیها
بی حجابی از هوا و هوس است یعنی هوس رانی مانند خیلی از امورات دیگر قتل ظلم دزدی تجاوز و...
 
در نهایت از خودت می پرسم که از آن ها به پرسی
آیا دزدی ظلم خیانت قتل و...فطری است؟؟!

 
بارکلا صد آفرین جواب را بیارتصویر
اللهم عجل لولیک المهدی المنتظر الفرج
السلام علیک یا بقیة الله یا خلیفة الرحمن یا امام الانس والجان
السلام علیک یا عین الحیات السلام علیک بجوامع السلام
خذ بأیدینا «آقا دست مارا بگیر»
یا أبانا إستغفر لنا ذنوبنا انا کنا خاطئین
یا أیها العزیز مسنا و أهلنا الظر و جئنا ببضاعة مزجاة فأوف لنا الکیل و تصدق علینا إن الله یجزی المتصدقین
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و أهلک عدوهم من الجن و الإنس من الأولین و آلآخرین
Senior Member
Senior Member
پست: 149
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۷, ۴:۱۸ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 106 بار
سپاس‌های دریافتی: 213 بار

Re: جواب دندون شکن دارید بیان تو...

پست توسط fizikdan3000 »

 [COLOR=#cc0033]حجاب يك امر فطري است نه بی حجابی:        
  پروردگار عالم ملاك تشخيص خوب از بد را به انسان الهام فرموده و گرايش به سوي پاكي و خوبي را نيز در نهاد او به وديعت نهاده است .  
  به طور مسلم پيروي از هدايت هاي فطري موجب سعادت بشر و اجتماع اوست . به همين جهت پروردگار عالم او را به تبعيت از فطرت فرا مي خواند ."به دين حنيف روي آور ، به ايين فطرت متوجه شو . به آن فطرت پاكي كه خداوند تمام بشر را با ان فطرت آفريده است . اين است قانون ثابت خلقت . آيين تزلزل ناپذير الهي .   
  از طرفي خداوند پيامبران را مامور كرده تا امور فطري را به طور مداوم به انسان ها گوشزد نمايند :  
  " اي پيامبر مسائل فطري را به يادشان بياور ، همانا فقط وظيفه ي تو ياد آوري است . "  
  _ همه تجاوزها ، قانون شكني ها ، جنايات و بدبختي هاي بشر معلول پيروي غرائز ، تاثيرات منفي آموز ش هاي خانواده ، محيط و همنشيني بدو در يك كلمه زير پا گذاشتن الهامات دروني فطرت است .   
  _ لزوم پوشش يكي از خواسته هاي فطري انسان است ، زيرا از اغاز پيدايش زن و مرد هر دو كوشيده اند پوشش مناسب خود را تهيه كنند . انسان ابتدا با برگ درختان و سپس با پوست حيوانات و بعدها با دستبافت هاي خويش خود را مي پوشانده است . بعدها با پيشرفت صنعت و دست يافتن به منابع و ابزار جديد پوشش نيز از تغييرات تكاملي بهره مند گرديد .  
  اين اقدامات از ان جهت كه تحت هيچ گونه آموزشي نبوده ، نشان مي دهد كه پوشش تنها در پاسخ به نياز فطري انسان به وجود امده است . در تاييد اين مطلب از وجود عامل " حيا " در درون انسان مي توان نام برد كه به دو صورت باز دارنده و هدايت كننده ايفاي نقش مي كند . بنابر اين حيا تعديل كننده ي غرايز و ضامن اجراي قوانين اجتماعي و اخلاقي مي باشد .  
  توجه به داستان آدم و حوا نيز فطري بودن پوشش را اثبات مي كند . در قرآن چنين مي خوانيم : " و ان گاه كه آدم و حوا از ان درخت ممنوع چشيدند ، پوشش ان دو از بين رفت و بر ان شدند كه از برگ درختان بهشت خود را بپوشانند . به موجب اين بيان چشيدن ميوه ي ممنوعه توسط ادم و حوا صرف نظر از فلسفه و حكمت آن در نظام افرينش نخستين تحولي كه در ان ها به وجود آورد اين بود كه ان ها را در حرم " ستر و عفاف با حقيقت برهنگي " روبرو كرد كه بلا فاصله با برگ درختان شروع به پوشيدن خود نمودند . تا بر اساس فطرت خدايي خويش عكس العمل مناسب نشان دهند . يعني زشتي هاي خود را بپوشانند . خود اگاهي همزمان آدم و حوا و حركت همسان ان دو گوياي اين حقيقت است كه مرد و زن از اين بابت همتا و همپاي يكديگرند و هيچ امتيازي بر يكديگر ندارند .  
  اين واقعيت تاريخي قران به سادگي به دست مي دهد كه حجاب و پوشش به عنوان يكي از مظاهر شرم و حيا و عفت امري فطري و طبيعي بوده ، براي تامين سلامت روح و روان فرد و جامعه از ضرورت و كمال اهميت برخوردار است و در طول تاريخ هر جا انسان در راستاي فطرت خدايي خويش قرار داشته اهميت آن را احساس كرده و ان را به كار بسته است . براي همين است كه شرم و حيا و عفت همچنين مظاهر گوناگون ان همواره مورد ستايش نخستين بشر بوده و نقطه ي مقابل ان مورد نكوهش قرار گرفته است .بنابراين رعايت حجاب پاسخ به نداي دروني فطرت است .  
حرفهای خنده ام را میشود در سکوت برکه نا امید از بارش باران ترجمه کرد ،

که با قاصدکی تنها و بی ریا، در راه بودن، خبری را خبر می دهد ...

[External Link Removed for Guests]
Senior Member
Senior Member
پست: 149
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۷, ۴:۱۸ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 106 بار
سپاس‌های دریافتی: 213 بار

Re: جواب دندون شکن دارید بیان تو...

پست توسط fizikdan3000 »

براي پاسخ به شبهات مطرح شده و روشن شدن مطلب توجه به نکات ذيل ضروري

است؛


1. فطري و ديني بودن حجاب؛ همانطور که مستحضريد ، عامل اصلي گرايش انسانها ،

مخصوصا زنان به حجاب و پوشش ، تأمين يک نياز فطري و دروني بنام حيا و شرم است.

شرم ، يکي از صفات مخصوص انسان است. و انسان تنها حيواني است که اصرار دارد

دست کم، بعضي از اندامهاي خود را بپوشاند . پروفسور اسوالد شوارتز ، طبيب و روان

شناس اتريشي در کتاب روان شناسي جنس درباره احساس شرم _ در انسانها مي

نويسند؛ علاوه بر مردم شناسي ، تجزيه و تحليل روان شناسي نيز ثابت مي کند که

احساس شرم ، يکي از صفات عمده نوع بشر است. هيچ قبيله اوليه اي ، هر قدر هم

بدوي بوده باشد، شناخته نشده است كه از خود شرم بروز ندهد و بچه اي كوچك نيز

شرم دارند. در طي دوران رشد بشر و همچنين در خلال رشد افراد، بر وسعت

موضوعاتي كه موردحمايت شرم قرار مي گيرند افزوده مي شود. حمايت ، وظيفه

مخصوصي است به عهده شرم گذارده شده است. كاملا معلوم است كه شرم، قبل از

همه چيز از اعضاي تناسلي و وظايف آنها حمايت مي كند. .. ادعاي پيشرفت و مدرنيزم

خرقه اي بر تن بي خبري از ارزشهاي اساسي است. و شرم، نخستين قرباني اين

گمراهي اخلاقي است، مثلا نهضت اعتقادبه لختي ، نمونه وحشتناكي از اين

ادعاست» (به نقل از غلامعلي حدادعادل، فرهنگ برهنگي و برهنگي فرهنگ ، ص 68).

علاوه بر مطالعات مردم شناسي و روان شناسي جنسي، از مطالعات تاريخي نيز

استفاده مي شود كه انسان در هيچ مقطعي بدون پوشش زندگي نكرده است . (براي

آگاهي بيشتر ر.ك: روت ترنرويل كاكس، تاريخ لباس، ترجمه شيرين بزرگمهر).

و اين مطلب حاكي از وجود شرم و حياي ذاتي انسان است. از آيات مربوط به خلقت

حضرت آدم و حوا نيز فطري بودن پوشش و حجاب استفاده مي شود. حتي زماني كه اين

دو انسان نخستين در بهشت بودند پوشش داشته اندلذا قرآن در مورد آنان مي فرمايد

وقتي آندو در برابر وسوسه هاي شيطان تسليم شدند و ازدرخت ممنوعه خوردند،

لباسهاي آنان فرو ريخت و آن دو اقدام به پوشاندن بدن خود با برگ درختان كردند: «فلما

ذاقا اشجره بدت لهما سوآتهما و طفقا يخصفان عليهما من ورق الجنه» (اعراف / 22). . از

اين آيه فهميده مي شود كه انسان قبل از ارتكاب خطا در بهشت داراي پوشش بوده

است و نيز اين معنا فهميده مي شود كه دليل برخورداري آدم و حوا ازحيا و شرم فطري ،

پس از برهنه شدن، فورا بدن خود را با برگ درختان پوشاندند.

البته، علاوه بر عامل فطري كه در پيدايش اصل پوشش دخالت اساسي داشته است

عوامل ديگري مانند محفوظ ماندن بدن از سرما و گرما، گرايش به تجمل و زيبايي شرايط

محيطي، جغرافيايي،قومي و ... در پيدايش تعدد و تنوع و مدل هاي مختلف پوشش مؤثر

بوده اند.


حجاب يكي از احكام مسلم همه اديان الهي است زيرا همانگونه كه گذشت حجابو

پوشاندن بدن و نيز بهره مندي از شرم و حيا،امري فطري است و اديان الهي نيز منطبق

با فطرت اصيل انسانها است از اينرو در تمام اديان الهي مسأله حجاب امري ضروري بوده

است. (اگر چه با تحريف برخي از اديان الهي بسياري از احكام الهي و امور فطري ناديده

گرفته شده اند) در اسلام نيز اصل حجاب از ضروريات مي باشد و آيات و روايات فراوانيبر

آن دلالت دارد و حكم اين مسأله به قدري در اين دين الهي روشن است كه حتي شايد

نيازي به بحث هم نداشته باشد.

و با مراجعه مختصر و گذرا به قرآن، روايات و متون ديني ميتوان به وضوح آن پي برد.

در طول تاريخ مبارزات زيادي با حجاب شده است و اوج اين مبارزات در ايران، مسأله

كشف حجاب ازسوي رضاخان بوده است. كه براي مقابله با آن علما و روحانيت بشدت

موضع گرفتند و حتي زنان آگاه و متدين ايران نيز درمقابل كشف حجاب رضاخان ، قيام

كردند. امام خميني (ره) در اين باره مي فرمايند: زن هاي ايراني هم قيام كردند بر ضدش

و تو دهني به او زدند كه ما نمي خواهيم اين طور چيزي (كشف حجاب ) را ». (صحيفه

نور، امام خميني ، ج 2 ، ص 630 .


وامروزه نيز شاهد جنگ روسري هادر كشورهاي به اصطلاح متمدني كه ادعاي

دمكراسي دارند، هستيم. آنچه كه غربي ها را ز حجاب مي ترساند اين است كه زنان به

هويت انساني خويش بازگردند و خود را از اسارت بهره كشي مردان، برهانند. اما

همانگونه كه شاهديم ، امروزه موج داشتن حجاب تهديدي جدي براي كشورهاي غربي

است زيرا براي آگاهي زنان و حجاب رابطه اي ناگسستني وجود دارد.

دكتر علي شريعتي دراين باره مي گويد: «حجاب مال نسل آگاهي است كه به پوشش

اسلامي بر مي گردد، اين نسلي است كه با اين پوشش اسلامي مي خواهد به

استعمار غربي و به فرهنگ اروپايي بگويد: پنجاه سال كلك زدي ، كار كردي، نقشه

كشيدي كه مرا فرنگي مآب كني ، من با اين لباس به تو مي گويم نه، و به تمام پنجاه

سال كارت، فاتحه مي خوانم» (علي شريعتي، مجله زن روز، ش 1659 ، ص 77)

بنابراين حجاب جنبه اسطوره اي ندارد بلكه امري فطري و ديني است . و مهم آن است

كه فطرت بشر بيردار شود و اين كار هم با آگاهي بخشي انجام خواهد گرفت.

2. اما اينكه گفته شود حجاب امري عرفي و تفسير پذير است . اين سخن به نظر درست

نمي آيدزيرا همانگونه كه قبلا اشاره شد ممكن است (و حتي طبيعي است) كه شرايط

محيطي ، جغرافيايي ، قومي و گرايش به زيبايي و .... موجب تعدد و تنوع مدلهاي

مختلف پوشش شود اما آنچه كه مهم است ايناست كه حفظ حجاب و پوشاندن بدن

امري فطري و ديني است. بنابراين نمي توان گفت كه درمنطقه اي حجاب كامل را لازم و

ضروري مي دانند و در منطقه اي ديگر بي حجابي امري ضروري است زيرا عرف در اين دو

منطقه متفاوت است. زيرا وقتي مسأله اي فطري شد، فطريات از اموري نيستند كه با

عرف تغيير نمايند و نيز امور فطري در همگان وجود دارد و امري نسبي نيست كه در

بعضي باشد و در بعضي ديگر نباشد و يا اينكه شدت و ضعف داشته باشد. بنابراين اصل

بر پوشاندن بدن در مقابل ديگران است . اما اينكه حدود آن چقدر است رادين تعيين كرده

است:

پيامبرص مي فرمايد: يا ايها الناس اتخذوا السراويلات فانها من استر ثيابكم حصنوا بها

نسائكم اذا خرجن (محمدي ري شهري ، ميزان الحكمه، ج 2، ص 259، واژه حجاب).

يعني اي مردم از شلوار هاي (كه در قديم بسيار گشاد بوده اند) براي پوشش استفاده

كنيد. زيرا از پوشاننده ترين لباس ها هستند و زنان خود را هنگامي كه از منزل خارج مي

شوند از طريق استفاده از شلوار حفظ كنيد.

از اين روايت استفاده مي شود كه زنان درخارج از منزل بايد پوشش كامل داشته باشند

(اما در درون خانه و نزد همسر، داشتن حجاب كامل نه تنها مطلوب نيست بلكه ناپسند

نيز مي باشد)


امير المومنين ع نيز حجاب و پوشش كامل زنان را باعت حفظ عفت و پاكي آنان قلمداد

نموده است. «ان شده الحجاب ابقي عليهن» (نهج البلاغه / نامه 31)

همچنين قرآن در آيات متعددي به حدود و چارچوب حجاب پرداخته است از جمله در آيه

31 سوره نور تعبير خمر كه جمع خمار است را آورده و خمار به معناي مقنعه مي باشد و

نيز در آيه 59 سوره احزاب تعبير جلابيت را آورده كه جمع جلبات است و جلباب به معناي

چادر است. بنابراين آنچه ذكر شد، شواهد، و قراين مستحكم و روشني است كه

مطلوبيت حجاب و پوشش اكثر و بيشتر را براي بانوان و دختران جوان اثبات مي نمايد.

پس حجاب امري عرفي نيست تا بتوان ادعا كرد كه هر عرفي تفسيري متفاوت از عرف

ديگر دارد. بلكه حجاب امري فطري است و دين، حدود و چارچوب آن را مشخص كرده

است.

3. هدف از تشريع حكم الهي وجوب حجاب، دستيابي به تزكيه نفس، طهارت، عفت و

پاكدامني است. سوره نورآيه 30 و 60 و نيز سوره احزاب آيه 53 مراجعه شود.

4. آثار و فوايد حجاب در ابعاد مختلف:

الف) در بعد فردي: غريزه جنسي، غريزه اي نيرومند، عميق و دريا صفت است كه هر چه

بيشتراطاعت شود بيشتر سركش مي شود همچون آتشي كه هر چه هيزم آن زيادتر

شود، شعله ور تر مي گردد. بهترين شاهد بر اين مطلب اين است كه جهان غرب كه با

اوج بي حيايي و برهنگي ، اطاعت از غريزه جنسي بيشتر شده است، هجوم مردم به

مسأله سكس نيز زيادتر شده و تيراژ مجلات و كتب سكسي بالاتر رفته است. اين مطلب

پاسخ روشن و قاطع به افرادي است كه قائلند همه گرفتاري هايي كه در كشورهاي

اسلامي و شرقي بر سرغريزه جنسي وجود دارد ناشي از محدوديتهاست. بنابراين فايده

حجاب، در بعد فردي ، ايجاد آرامش رواني بين افراد جامعه است كه يكي از عوامل آن

عدم تهييج و تحريك جنسي است.


ب) در بعد خانوادگي: يكي ديگر از فوايد حجاب در بعد خانوادگي ، اختصاص يافتن

التذاذهاي جنسي،به ميحط خانواده و در كادر ازدواج مشروع است. اخصاص مذكور،

موجب پيوند و اتصال قوي تر زن و شوهر و در نتيجه استحكام بيشتر كانون خانواده مي

گردد. و بر عكس فقدان حجاب باعث انهدام نهاد خانواده است.

ج) در بعد اجتماعي: يكي ديگر از فوايد حجاب در بعد اجتماعي است يعني حفظ و

استيفاي نيروي كار در سطح جامعه است. در مقابل ، بي حجگابي و بدحجابي باعث

كشاندن لذتهاي جنسي از محيط خانواده به اجتماع و در نتيجه، تضعيف نيروي كار افراد

است. بدون ترديد، مردي كه در خيابان ، بازار، اداره ، كارخانه و ... همواره با قيافه هاي

محرك و مهيج زنان بدحجاب و آرايش كرده مواجه باشد، تمركز نيروي كار او كاهش مي

يابد.

اسلام مي خواهد با رعايت حجاب و پوشش، محيط اجتماعي از اين گونه لذتهاي

نامشروع پاك شده و لذتهاي جنسي فقطدر محيط خانواده و با ازدواج مشروع انجام شود.

بنابراين اسلام ضمن اينك حضور زن را دراجتماع جايز مي داند اما براي آن حد و مرزي

قائل شده و هرگز رضايت نمي دهد كه حضور زن در اجتماع به قيمت از دست دادن

شخصيت و شرف زن و نيز از هم پاشيدن خانواده گردد.

اميدواريم زنان جامعه ما با آگاهي كامل از حجاب و نقش سازنده آن در ابعاد مختلف

حضوري سالم و بدون دغدغه در صحنه هاي گوناگون اجتماعي داشته باشند.
حرفهای خنده ام را میشود در سکوت برکه نا امید از بارش باران ترجمه کرد ،

که با قاصدکی تنها و بی ریا، در راه بودن، خبری را خبر می دهد ...

[External Link Removed for Guests]
Iron
Iron
پست: 105
تاریخ عضویت: شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۸, ۱۲:۱۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 227 بار
سپاس‌های دریافتی: 154 بار

Re: بی حجابی گرایش فطری است ؟

پست توسط kiuhnmgtrdcv »

به نظرم فطرت انسان تابع عقل انسان است و از عقل پیروی میکند ولی فطرت از عقل ناقص هم پیروی میکنه
برای همین با کمی فکر نادرست گرایش های فطری جابجا میشوند یعنی خوبی بدی میشه و بدی خوبی
قران در یه جایی همچین چیزی رو میگه و شیطان کارهایشان را در نظرشان زیبا جلوه داد بنظرم این جمله یعنی این که کسانی که کارهای زشت مرتکب میشدند این کارها در نظرشان زیبا جلوه میکرده
------------چرا عده ای با سانسور چهره شیعه را زشت میکنند؟ ایا مولا علی هم چنین می کرد؟
اگر کسی اسم شیعه یدک میکشه ولی کار نادرستی انجام میده گناهش بیشتر است
(من در مورد صحت مطالبی که در این مدت نوشتم هیچ مسولیتی قبول نمیکنم اگر با نوشته های خودم هم باعث رنجش کسی شدم از او پوزش می طلبم)
New Member
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۹, ۶:۰۴ ب.ظ

Re: بی حجابی گرایش فطری است ؟

پست توسط sina_s »

دوستان یه سوال در همین زمینه داشتم :
چه شکلی میشه فهمید یه عمل فطری هست یا نه ؟
Junior Member
Junior Member
پست: 29
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۹, ۵:۴۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 2 بار
سپاس‌های دریافتی: 5 بار

Re: بی حجابی گرایش فطری است ؟

پست توسط BIST »

بنظر من بیحجابی غریزیه.
چون انسان غریزه تولید مثل داره دوست داره خودشا به جنس مخالفش نشون بده
ارسال پست

بازگشت به “زن و خانواده”