آیت الله صافی گلپایگانی برگزاری مراسم بزرگداشت مولوی در تهران و دیگر شهرهای کشور را محکوم کرد.
به گزارش فارس، آیتالله لطف الله صافی گلپایگانی امروز در دیدار برگزار کنندگان کنگره علامه بلاغی گفت:
افرادی که کنگره بزرگداشت مولوی را در ایران برگزار کرده اند و آن حرف ها را بیان نمودند باید از امام زمان (عج) خجالت بکشند.
وی ضمن محکوم کردن برگزاری این کنگره ادامه داد:
بنده به شدت کنگره مولوی را محکوم کرده و مخالف برگزاری آن بودم.
این مرجع تقلید افزود:
پول هایی که در این مراسم هزینه شد باید در مراسم های تبیین شخصیت های علمی و دینی هزینه می گردید.
آیت الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری کنگره علامه بلاغی که اواخر بهمن ماه در قم برگزار می شود، اشاره کرد و گفت:
برگزاری این کنگره بسیار با اهمیت بوده و موجب معرفی شخصیت این عالم به جوانان و حوزویان میگردد.
وی در خصوص شخصیت علامه بلاغی گفت: ایشان فردی بزرگ در تمام عرصه ها بود و در تمام عمر پربرکتش به دفاع از اسلام پرداخت.
استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: جامعیت عقلی ایشان به گونه ای بود که در زمان زندگیشان مردم فریب خورده ایران را که اسیر فرهنگ غرب شده بودند نجات داد.
وی افزود: علامه بلاغی در رشته های تفسیر و فقه جز افراد تراز اول زمان بودند که کتب و آثار ایشان نمونه بارز این مطلب است.
آیت الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه افرادی مانند علامه بلاغی باید الگوی ما قرار گیرند گفت: ایشان هیچ گاه به دنبال مسائل مادی نبوده و همواره با اخلاق و توجه به خدا به مسائل علمی و دینی می پرداخت.
وی گفت: علامه بلاغی جز افتخارات اسلام و ایران است و باید مراسم بزرگداشت ایشان و معرفی وی به نسل سوم جامعه به صورت باشکوه انجام شود.
آیت الله صافی: برگزاری کنگره هایی مثل مولوی تاسف بار است
مدیر انجمن: شورای نظارت
-
- پست: 2244
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۵, ۱۱:۵۲ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 10691 بار
- سپاسهای دریافتی: 5476 بار
- تماس:
-
- پست: 50
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۶, ۵:۱۷ ب.ظ
- سپاسهای دریافتی: 37 بار
- تماس:
عقايد و افکار صوفي مسلکاني مانند مولوي را بدانيد
[align=center]بنام خداوند سبحان
مایع بسی افتخار است که مرجع تقلید شیعه با اینچنین مسایل برخورد می کنند .
اگر شما به کتاب حدیقة الشیعه جناب مقدس اردبیلی مراجعه و با ب (ذکر مذاهب و فروع صوفیه ) را مصالعه کنید متوجه می شوید که این گونه افراد چه اندیشه ای دارند . متاسفانه مردم ما و برخی دانشجویان و طلاب ما یک حالت متعصبانه در مقابل برخی صوفیان دارند .
از دوستان روشنفکر می خواهم که این کتاب را مصالعه نمایند .
مایع بسی افتخار است که مرجع تقلید شیعه با اینچنین مسایل برخورد می کنند .
اگر شما به کتاب حدیقة الشیعه جناب مقدس اردبیلی مراجعه و با ب (ذکر مذاهب و فروع صوفیه ) را مصالعه کنید متوجه می شوید که این گونه افراد چه اندیشه ای دارند . متاسفانه مردم ما و برخی دانشجویان و طلاب ما یک حالت متعصبانه در مقابل برخی صوفیان دارند .
از دوستان روشنفکر می خواهم که این کتاب را مصالعه نمایند .
-
- پست: 50
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۶, ۵:۱۷ ب.ظ
- سپاسهای دریافتی: 37 بار
- تماس:
نقد شمس تبريزي و مولوي
[align=center]بسم الله الرحمن الرحیم
امام محمد باقر علیه السلام
آیا دین داری چیزی جز محبت و دوستی اولیای خدا و بغض و دشمنی دشمنان الهی است ؟
(بحار ج 65 ص63)
با عرض سلام خدمت دوستاران ائمه اطهار علیهم السلام
لطفآ برای آگاهی از نقد شمس تبریزی و ملای بلخی (مولوی)این کتاب را دانلود کنید .
[External Link Removed for Guests]
این نقد شمس تبریزی و ملای بلخی (مولوی) بصورت کاملا علمی و بر پایه برهان و وحی می باشد و شما در این کتاب خواهید دید که شمس و ملای بلخی به اهل بیت علیهم السلام توهین کرده و سوگواران حضرت اباعبدالله علیه السلام را به باد استهزاء گرفتند .
[align=center]لطفا خودتان قضاوت
برای اطلات بیشتر از نقد تصوف به این سایت مراجعه کنبد
[External Link Removed for Guests]
امام محمد باقر علیه السلام
آیا دین داری چیزی جز محبت و دوستی اولیای خدا و بغض و دشمنی دشمنان الهی است ؟
(بحار ج 65 ص63)
با عرض سلام خدمت دوستاران ائمه اطهار علیهم السلام
لطفآ برای آگاهی از نقد شمس تبریزی و ملای بلخی (مولوی)این کتاب را دانلود کنید .
[External Link Removed for Guests]
این نقد شمس تبریزی و ملای بلخی (مولوی) بصورت کاملا علمی و بر پایه برهان و وحی می باشد و شما در این کتاب خواهید دید که شمس و ملای بلخی به اهل بیت علیهم السلام توهین کرده و سوگواران حضرت اباعبدالله علیه السلام را به باد استهزاء گرفتند .
[align=center]لطفا خودتان قضاوت
برای اطلات بیشتر از نقد تصوف به این سایت مراجعه کنبد
[External Link Removed for Guests]
-
- پست: 50
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۶, ۵:۱۷ ب.ظ
- سپاسهای دریافتی: 37 بار
- تماس:
دوست گرامي علامه جعفري کتابي دارند در شرح مثنوي و هر کي ميشنوه فکر مي کنه در اين کتاب سرتاسر از مولوي تجليل شده در صورتي که هرکس 10 صفحه از اونو بخونه متوجه ميشه که نقد در اون خيلي پر رنگتره.ضمنا يکي از مهمترين عوامل انحرافات اعتقاداتي شخصيت زدگي است.يعني يک شخص را اونقدر بالا مي برند که ديگه هر کي نقدش کنه کافر حسايش مي کنن.بايد دقت داشت که اونا معصوم نبودن و اي بسا مثلا علامه جعفري هم حرف اشتباه داشته باشن.به فرموده حضرت اميرالمومنين نگاه نکنين کي داره ميگه،بلکه دقت کنين چي داره ميگه.در آخر هم بگم که آقاي ميلاني از محققين مطرح و کار کرده هستند که کتاب هم زياد دارن. من هم توصيه ميکنم اين کتاب رو مطالعه کنين.ياسر نوشته شده:ببخشيد دوست عزيز من ايشون و نميشناسم.به نظر شما ميشه ايشون و از نظر سواد با علامه محمد تقي جعفري مقايسه كرد.
اللهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم والعن اعدائهم اجمعين
-
- پست: 11
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۶, ۸:۴۵ ب.ظ
من کتاب علامه رو کامل خوندم. اولا با شما موافقم که نه مولانا و نه علامه معصوم نبودن همون طور که نه این آقای نویسنده کتاب نه هیچ کدوم از ما معصومیم.دوما برای منم کسی بزرگ نیست که بخوام به قول دوستمون ببرمش بالا.ولی چیزی که همه میدونن درجات علمیه علامه با این آقایان قابله مقایسه نیست.درسته در این کتاب نقد هم وجود داره شایدم زیاد ولی هیچ جا در کتاب ندیدم به این عارف بزرگ لقب مولای بلخی بده که قطعا همین مولای بلخی از اکثریت مولاهای به ظاهر دیندار برای ایرانیها ارزش بیشتری داره که براش کنفرانس و بزرگداشت میگیرن که بعضیا به خاطر پولش(فقط به خاطر پول) انتقاد میکنن. و اصلا به روی مبارک نمیارن که چه پولهای دیگه صرف کارهای مسخره میشه که مقدارش هزاران برابر بیشتر از این پولهاست. ببخشید اگه تند رفتم قصد اهانت نداشتم ولی از بعضی حرفا آدم دلش میگیره.
-
- پست: 50
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۶, ۵:۱۷ ب.ظ
- سپاسهای دریافتی: 37 بار
- تماس:
[align=center]بنام خدوند
اولا لقب مولوی و مولانا لقبی هست که خیلی فرد را بالا می کشد در حد ائمه اطهار و ثانیا ما وقتی می گویم مولا به احترام ائمه اطهار است که آنها مولای ما هستند دیگر کاری نداریم که چه کسی به یک صوفی ملا می گوید یا مولانا ثالثا اگر مرحوم علامه جعفری به او مولانا یا مولوی می گفته به خاطر این بود که این لقبها بر مولانا علم شده نه او مولانا هست نه مولوی(در معنی) مثل مرحوم کلینی که ما به ایشان ثقة الاسلام می گویم در حالی که محدثان زیادی هستند که مورد اعتمادند ما مرحوم کلینی را به لقب برحق ثقةالاسلام می شناسیم و هر جا گفتند ثقةالاسلام یعنی مرحوم کلینی(این صفت شایسته مرحوم کلینی است من به خاطر مثال آوردم اشتباه نشود که ما گفتیم ایشان ثقه الاسلام نیست) و در عرفان هر جا گفتند مولانا یعنی ملای بلخی . رابعا مرحوم علامه جعفری یکی از پیشروان نقد تصوف (عرفان ملای بلخی)بوده اند و هر کسی هم در حال حاضر تصوف را نقد می کند به خاطر آگاه نمودن علامه است . خامسا علامه در آن زمان که همه حوزه و دانشگاه عرفان مسلک بودند شروع به نقد ملای بلخی کرده و اگر از اول تند برخورد می کردند عاقبت کار به اینجا نمی رسید.
و در آخر این نکته را بگویم که ما باید مواظب باشیم که به خاطر تعصب داشتن به مشاهیر (امثال ملای بلخی )کشور و یا خود میهن حق را پایمال کنیم . مولا امام صادق علیه السلام در چند حدیث می فرمایند که به هیچ چیز و هیچ کسی نباید تعصب داشت:
1: کسی که تعصب ورزد و یا دیگران نسبت به او تعصب ورزند، پیوند خود را با اسلام بریده است .
2: کسی که تعصب ورزد ، خداوند با دستمالی آتشین سر او را می بندد .
3: کسی که به اندازه دانه خردلی تعصب داشته باشد خداوند در روز قیامت او را با بیابان نشین های جاهلیت بر می انگیزاند.
[align=left]عقاب الاعمال شیخ صدوق رحمت
ما ملای بلخی را به خاطر پول نقد نمی کنیم بلکه به خاطر آگاه سازی مردم اگر شما می توانید بر نقد ملای بلخی نقدی بنویسید یسم الله
بیشتر دشمنی آنها با اهل بیت(ع) ما را عذاب می دهد.
اولا لقب مولوی و مولانا لقبی هست که خیلی فرد را بالا می کشد در حد ائمه اطهار و ثانیا ما وقتی می گویم مولا به احترام ائمه اطهار است که آنها مولای ما هستند دیگر کاری نداریم که چه کسی به یک صوفی ملا می گوید یا مولانا ثالثا اگر مرحوم علامه جعفری به او مولانا یا مولوی می گفته به خاطر این بود که این لقبها بر مولانا علم شده نه او مولانا هست نه مولوی(در معنی) مثل مرحوم کلینی که ما به ایشان ثقة الاسلام می گویم در حالی که محدثان زیادی هستند که مورد اعتمادند ما مرحوم کلینی را به لقب برحق ثقةالاسلام می شناسیم و هر جا گفتند ثقةالاسلام یعنی مرحوم کلینی(این صفت شایسته مرحوم کلینی است من به خاطر مثال آوردم اشتباه نشود که ما گفتیم ایشان ثقه الاسلام نیست) و در عرفان هر جا گفتند مولانا یعنی ملای بلخی . رابعا مرحوم علامه جعفری یکی از پیشروان نقد تصوف (عرفان ملای بلخی)بوده اند و هر کسی هم در حال حاضر تصوف را نقد می کند به خاطر آگاه نمودن علامه است . خامسا علامه در آن زمان که همه حوزه و دانشگاه عرفان مسلک بودند شروع به نقد ملای بلخی کرده و اگر از اول تند برخورد می کردند عاقبت کار به اینجا نمی رسید.
و در آخر این نکته را بگویم که ما باید مواظب باشیم که به خاطر تعصب داشتن به مشاهیر (امثال ملای بلخی )کشور و یا خود میهن حق را پایمال کنیم . مولا امام صادق علیه السلام در چند حدیث می فرمایند که به هیچ چیز و هیچ کسی نباید تعصب داشت:
1: کسی که تعصب ورزد و یا دیگران نسبت به او تعصب ورزند، پیوند خود را با اسلام بریده است .
2: کسی که تعصب ورزد ، خداوند با دستمالی آتشین سر او را می بندد .
3: کسی که به اندازه دانه خردلی تعصب داشته باشد خداوند در روز قیامت او را با بیابان نشین های جاهلیت بر می انگیزاند.
[align=left]عقاب الاعمال شیخ صدوق رحمت
ما ملای بلخی را به خاطر پول نقد نمی کنیم بلکه به خاطر آگاه سازی مردم اگر شما می توانید بر نقد ملای بلخی نقدی بنویسید یسم الله
بیشتر دشمنی آنها با اهل بیت(ع) ما را عذاب می دهد.