مشخصه ها و ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی وجنبه های مهمی که در طراحی یک فروشگاه اینترنتی قرار میگیرد چیست؟ در فروشگاههای اینترنتی مشخصه های خاصی انجام می شود و به گونه ای طراحی میشود تا کاربران تنها یک کار را انجام دهندکه ان هم خرید انلاین و اینترنتی است.
طراح وب سایتی که میخواهد چنین وب سایت هایی را طراحی کند می بایست معیارهای فروش اینترنتی گوناگونی را مد نظر داشته باشد. در این مقاله تلاش ما بر آن است تا نگاهی اجمالی به برخی از جنبه های مهمی که در طراحی یک [External Link Removed for Guests] مد نظر گرفته می شوند بیاندازیم.
بسیاری از شماها احتمالا قبلا این سوال در ذهنتان بوجود آمده است که چرا طراحی وب سایتی که یک فروشگاه اینترنتی می باشد با طراحی وب سایت های دیگر متفاوت می باشد. چنین وب سایت هایی می بایست جذاب، سازمان یافته و منسجم باشند و از رنگ های درستی که مناسب روحیه وب سایت هستند استفاده شود. نگاهی دقیقتر به فروشگاه های اینترنتی موفق، مفهوم تفاوت های میان فروشگاه های اینترنتی موفق را نشان می کند.
یک فروشگاه اینترنتی می بایست از مبانی فروش خاصی پیروی کند:
دادن روحیه نشاط به کاربران حین خرید اینترنتی
اطمینان حاصل کنید که وب سایت تان اطلاعات کافی در خصوص اینکه صاحبان این سایت چه کسانی می باشند و چرا این وب سایت و صاحبان آن افراد امینی هستند ارائه می دهد.
استفاده از سایت باید برای همگان راحت باشد. اگر نیست، خریداران به سمت رقبایتان خواهند رفت.
این اصول، اصول جدیدی نمی باشند. همه ما با این اصول از طریق تجربیات روزمره خود در فروشگاه ها، مغازه ها و مراکز خریدی که منتظر باز شدن درب توسط مشتریان هستند، آشنایی داریم. معضل اساسی برای یک طراح وب سایت آنست که چطور این روشهای فروش مرسوم را در یک وب سایت، فروشگاه اینترنتی، و یک دنیای مجازی به نام اینترنت پیاده سازی کند.
من مطمئنم که همه شما متوجه شده اید که قسمت پخت اکثر شیرینی فروشها، در دورترین بخش شیرنی فروشیها قرار دارند ولی همچنان بوی شیرینی تازه، از درب ورود به مشام میرسد (حتی برخی اوقات، آنها از هواکشهایی برای پخش کردن بوی شیرینی به بیرون استفاده می کنند). آنها اینکار را به عمد انجام می دهند. فروشنده ها از حس بویایی برای جذب مردم و کشاندن آنها به فروشگاه هایشان استفاده می کنند جاییکه انواع و اقسام کالاها و اجناس اغوا کننده وجود دارد - همانند همان مثال شیرینی فروشی.
مسیر فرضی در وب سایت شما
این مسیر فرضی چیست و چطور می توان چنین مسیری را در وب سایت تان رسم کرد؟ مسیر، راهی می باشد که بازدید کننده را به سمت عملیاتی که شما دوست دارید بازدید کنندگان انجام دهند، هدایت خواهد کرد... یعنی خرید آنلاین و اینترنتی. برخلاف مثال شیرینی فروشی، وب سایت ما بو ندارد. در وب سایت ها، فاصله میان هر نقطه تا هر نقطه دیگر، همواره یکسان میباشد، و در نتیجه بر خلاف مثال شیرینی فروشی، خروجی همواره و همیشه دم دست میباشد.
در یک وب سایت، می توان کالاها را در هر زمانی که فکر میکنید مناسب هست به مشتریان خود نشان دهید، ولی اینکار را می توان مرحله به مرحله و با آرامش بیشتری انجام داد تا مشتری را بیشتر به هیجان آورید (درست مثل بوی شیرینی در یک شیرینی فروشی).
همانطور که دیده می شود، گذاشتن کالاها در یک فروشگاه اینترنتی، بسیار ساده تر از اجاره کردن جا، بازکردن سوپر مارکت، و قرار دادن کالاها می باشد. ولی با وجود این، فروش اینترنتی بسیار سخت تر از فروش در دنیای واقعی می باشد.
یک فروشگاه اینترنتی که بخوبی طراحی شده است، مشتریان را نهایتا با یک یا دو کلیک به صفحه مناسب هدایت می کند. برخی از طراحان وب سایت از روشهایی استفاده می کنند که در طراحی سایت های غیر فروشگاهی هیچگاه بکار نخواهند رفت.
فروش اینترنتی، فروشگاه اینترنتی نیست
هر کسی حداقل یکبار هم که شده وب سایت هایی را بر پایه یک متن یا نامه دیده است. در صفحات این وب سایت ها، تنها لینک هایی به فرم سفارش دیده می شود. چنین وب سایت هایی که تنها بر پایه یک نامه و لینک به درخواست خرید می باشند، مرسوم ترین نوع فروشگاه های اینترنتی نمی باشند چرا که آنها معمولا تنها یک محصول را می فروشند. این شیوه به طراحان وب سایت ها اجازه می دهد تا با بزرگ جلوه دادن اصل کلیک کردن بر روی یک لینک، آن را نوعی مزیت نشان دهند. نشان دادن ویژگیهای مختلف محصول به مشتریان تنها راهی زیرکانه برای افزایش شانس کلیک کردن مشتریان بر روی دکمه سفارش محصول هر چند خط به چند خط می باشد.
چنانچه مشتری در یک مرحله هنوز متقاعد به خرید نشده است، همچنان می تواند به خواندن ادامه دهد و نظرات مشتریان دیگر را نیز در خصوص آن محصول در وب سایت بخواند. چه باور داشته باشید چه باور نداشته باشید، وب سایت های تک مقاله ای هنوز واقعا فروش خوبی دارند.
فروشگاه اینترنتی چیست؟
فروشگاه اینترنتی، باید بیشتر از یک محصول را ارائه دهد. البته افزایش تعداد محصولات، بر پیچیدگی وب سایت نیز می افزاید. سوپر مارکت پیچیده، از روشهای گوناگونی استفاده می کنند تا بهترین محصولات انتخاب شده را برای ارائه به مشتریان نشان دهند. و این محصولات انتخاب شده، برای هر مشتری نسبت به مشتری دیگر متفاوت می باشد و به اصطلاح فروشگاه برای هر مشتری خصوصی میشود. روشهای خصوصی سازی قسمت عمده از یک فروشگاه اینترنتی را تشکیل میدهد.
ولی به هر حال این مطلب خارج از بحث این مقاله میباشد. هوشمندی روشهای انتخاب شده برای خصوصی سازی یک [External Link Removed for Guests]، تاثیر عمده ای در طراحی آن می گذارد. اولین سازمانی که از این روش استفاده کرد، amazon.com بود که کتابهایش را بر مبنای سفارشات گذشته آن بازدید کننده و ترکیبی از آمارهایی که در خصوص علایق آن بازدید کننده از کتابهای دیگر و مدت زمان خواندن مقدمه های کتاب های مورد علاقه بازدید کننده، در جلوی چشمانش قرار می داد. امروزه هدف پیشگویی آنست که چه چیزی را در اولین بازدید به مشتریانمان و بازدیدکنندگان ارائه دهیم.
طراحی قالب فروشگاه اینترنتی
طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی، طراحی قالب را نیز شامل میشود. یکی از مهمترین موضوعات آنست که چه جایی از صفحه را بازدید کننده در نگاه اول خواهد دید. تحقیقات زیادی روی این موضوع صورت گرفته است. اکثر این تحقیقات نشان می دهند که در وب سایت های انگلیسی زبان، قسمت وسط سمت چپ بعلاوه وسط صفحه و در وب سایت های فارسی زبان، قسمت وسط سمت راست بعلاوه وسط صفحه اولین جایی هستند که نگاه های بازدید کننده را به خود جلب میکنند.
با استفاده از این روش، طراحان وب سایت ها تلاش می کنند تا مسیر حرکت چشمان بینندگان را به سوی خود جلب کنند درست همانند همان کاری که یک شیرینی فروش، با بوی شیرینی اینکار را انجام می دهد. یک طراح حرفه ای فروشگاه اینترنتی، بخوبی می داند چه طرحی را طراحی کند تا نگاه ها را بسوی خود معطوف کند.
چنانچه قصد دارید تا فروشگاه اینترنتی را باز کنید یا قبلا چنین فروشگاهی را دارا می باشید، اطمینان حاصل کنید که مبانی فروش آنلاین و اینترنتی را بخوبی می دانید. با یک طراح وب سایت مجرب مشورت کنید. ترجیحا شخصی که تجربه ای طولانی در فروشگاه های اینترنتی دارد.
مشخصه ها و ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی چیست؟
مدیر انجمن: شورای نظارت
ارسال پست
تعداد پست ها:1
• صفحه 1 از 1
ارسال پست
تعداد پست ها:1
• صفحه 1 از 1
پرش به
- بخش داخلی
- ↲ قوانين و اخبار سايت
- ↲ سوال ، پيشنهاد و انتقادها
- ↲ سرویس میزبانی وب - ETEGHADAT Web Hosting
- گنجینه ثـقلیـن
- ↲ قرآن مجید
- ↲ متن و ترجمه قرآن کریم
- ↲ تفسیر
- ↲ علوم قرآنی
- ↲ اهل بيت (عليهم السلام)
- ↲ پيامبر اکرم (صلّي الله علیه و آله و سلّم)
- ↲ اميرالمومنين علي (علیه السّلام)
- ↲ فاطمة الزهراء (سلام الله علیها)
- ↲ امام حسن مجتبی (علیه السّلام)
- ↲ امام حسین (علیه السّلام)
- ↲ امام زین العابدین (علیه السّلام)
- ↲ امام محمد باقر (علیه السّلام)
- ↲ امام جعفر صادق (علیه السّلام)
- ↲ امام موسي کاظم (علیه السّلام)
- ↲ امام رضا (علیه السّلام)
- ↲ امام جواد (علیه السّلام)
- ↲ امام هادی (علیه السّلام)
- ↲ امام حسن عسکری (علیه السّلام)
- ↲ صاحب الزمان (عجّل الله تعالي فرجه الشّریف)
- ↲ حديث
- ↲ نهج البلاغه
- ↲ صحیفه سجادیه
- ↲ خطابه غدیر
- ↲ ادعيه و زيارات
- ↲ علوم حدیث
- اصـول ديــن
- ↲ خدا شناسی
- ↲ عدل
- ↲ پیغمبر شناسی
- ↲ امام شناسی
- ↲ مهدویت (عج)
- ↲ معاد
- فـروع ديـن
- ↲ احکام عبادات
- ↲ نماز
- ↲ روزه
- ↲ حج
- ↲ احکام معاملات
- ↲ ساير احکام
- اديـان و مـذاهب
- ↲ اسلام
- ↲ ره یافتگان
- ↲ نقد سایر اندیشه ها
- ↲ وهابیت
- ↲ بهائیت
- ↲ مسیحیت
- ↲ یهودیت
- ↲ زرتشت
- ↲ شیطان پرستی
- ↲ صوفیه
- سایر مباحث تخصصی
- ↲ اخـلاق
- ↲ آداب
- ↲ مهارت های زندگی
- ↲ زن و خانواده
- ↲ ازدواج و زناشویی
- ↲ کودکان و نوجوانان
- ↲ جوانان
- ↲ تاريخ
- ↲ شخصيت ها
- ↲ اخیار
- ↲ اشرار
- ↲ کتابخانه
- ↲ کتاب مخصوص ویندوز
- ↲ کتاب مخصوص موبایل
- ↲ کتابشناسي
- ↲ بخش ادبي
- ↲ شعر
- ↲ داستان
- ↲ قطعه ادبي
- ↲ نکته ها و لطایف
- ↲ پرسش و پاسخ
- بخش عمومی
- ↲ مناسبت و یادواره
- ↲ ماه مبارک رمضان
- ↲ اخبار مذهبي
- ↲ فعالیتهای جمعی
- ↲ نمایشگاه اعتقادات
- ↲ دیگر گفتگو ها
- صوت
- ↲ تلاوت
- ↲ دعا و زیارت
- ↲ مداحی و روضه
- ↲ مناسبت ها
- ↲ مولودی و همخوانی
- ↲ جلسات سخنرانی
- ↲ قصه
- ↲ دیگر نواها
- ↲ معرفی و بررسی آثار صوتی تصویری
- تصویر
- ↲ فیلم
- ↲ فلش
- ↲ اماکن مذهبی
- ↲ دیگر تصاویر
- ↲ گرافیک مذهبی
- ↲ آموزش و سوالات
- ↲ پشت زمینه
- ↲ طرح و ایده
- چندرسانه ای
- ↲ همراه مذهبی
- ↲ نرم افزارهای اسلامی
- ↲ معرفی پايگاه ها