راه اندازی مرکز تماس

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
Junior Member
Junior Member
پست: 26
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶, ۳:۵۳ ب.ظ

راه اندازی مرکز تماس

پست توسط mahroo456 »

[FONT=BMitra]   اندازی مرکز    [FONT=BMitra]      
[FONT=BMitra]  [FONT=tahoma, geneva, sans-serif]با گسترش و پیش­رفت هر چه بیشتر صنعت فناوری اطلاعات و ارتباط، امکان وجود مشکلات / نیازمندی های متفاوت نیز افزایش یافته است. پاره‌ای از این مشکلات / نیازمندی ها می‌توانند در زمان استفاده از سرویس ­های مختلف سازمانی توسط کاربران خارجی و یا داخلی ایجاد شوند.    
[FONT=BMitra]  [FONT=tahoma, geneva, sans-serif]برای مطرح نمودن مشکلات / نیازمندی ها در دسترس‌ترین راه، استفاده از تماس تلفنی است که کاربران خارج سازمان (مشتریان) یا کاربران داخل سازمان می‌توانند از آن استفاده کنند. بنابراین وجود مرکز تماس (Contact Center) و مرکز پاسخگویی به مشتریان (Help Desk) ضرورت پیدا می‌کند.    
[FONT=BMitra]  تصویر   
[FONT=BMitra]  [FONT=tahoma, geneva, sans-serif]برای ایجاد این‌گونه مراکز می‌توان از روش‌های سنتی و یا روش‌های نوین استفاده نمود. روش‌های سنتی به صورت آنالوگ و نیمه‌دیجیتال بوده و عموماً بر‌پایه سیستم‌های مبتنی بر

PBX

هستند در‌صورتی‌که روش‌های نوین کاملاً دیجیتال و مبتنی بر

IP

هستند. برای [External Link Removed for Guests] (Call Center) مبتنی بر

IP

از استانداردها و راهکارهای

VoIP

استفاده می‌شود.   
 
[FONT=BMitra]  تصویر   
[FONT=BMitra]  [FONT=tahoma, geneva, sans-serif]در این راستا ایجاد و پیاده سازی یک مرکز تماس (Contact Center) حداقل امکانات زیر را برای سازمان ها فراهم خواهد نمود:    
[FONT=BMitra]  
  • [FONT=BMitra !important] [FONT=tahoma, geneva, sans-serif]تمرکز بر روی کسب‌و‌کار    
  • [FONT=BMitra !important] [FONT=tahoma, geneva, sans-serif]سرویس‌دهی    
  • [FONT=BMitra !important] [FONT=tahoma, geneva, sans-serif]صرفه‌جویی در هزینه    
  • [FONT=BMitra !important] [FONT=tahoma, geneva, sans-serif]توجه ویژه به مشتریان    
  • [FONT=BMitra !important] [FONT=tahoma, geneva, sans-serif]ایجاد ساختار ارتباطی هوشمند و    
  • [FONT=BMitra !important] [FONT=tahoma, geneva, sans-serif]ایجاد یکپارچگی سرویس    
  • [FONT=BMitra !important] [FONT=tahoma, geneva, sans-serif]ایجاد سیستم مدیریت    
  • [FONT=BMitra !important] [FONT=tahoma, geneva, sans-serif]ایجاد محتویات مبتنی بر    
  • [FONT=BMitra !important] [FONT=tahoma, geneva, sans-serif]پشتیبانی  [FONT=BMitra]    [FONT=tahoma, geneva, sans-serif]شبکه­ های محلی از قدیمی­ ترین و اولین انواع شبکه­ های کامپیوتری هستند. پیشرفت فناوری در حوزه فناوری اطلاعات باعث شده است تا نیازمندی­ های امروزی ظرفیت­ پذیری در شبکه­ های محلی تحت پوشش قرار گیرند. از آن­جایی که بنا به خصوصیات نظام­ های کسب و کاری، غالباً شبکه ­های محلی تأثیر مستقیمی بر روی اثربخشی نظام کسب و کار دارند، فناوری­ ها و تکنولوژی­ های نوین، بخش عمده ای از این نیازمندی­ ها را تحت پوشش قرار داده­ اند.    
    [FONT=BMitra]  تصویر   
    [FONT=BMitra]  [FONT=tahoma, geneva, sans-serif]به کمک این چنین فناوری­ های نوین در شبکه­ های محلی امروزی و به جهت تحت پوشش قرار دادن نیازمندی­ های نظام ­های کسب و کاری امروزی، شبکه­ های محلی می­ بایست دارای خصوصیات ویژه ­ای در سطح ساختار و معماری آن­ها باشند. [External Link Removed for Guests]
       
     
    [FONT=BMitra]  [FONT=tahoma, geneva, sans-serif]از اهم این خصوصیات می ­توان به ظرفیت­ پذیری مناسب در لایه­ های مختلف شبکه­ های محلی، ایجاد افزونگی و تحمل­ پذیری خطا در سطوح مختلف، کمینه نمودن مدت زمان بازیابی در زمان بروز اختلالات، گسترش ­پذیری مناسب، امن­ سازی زیرساخت ارتباطی شبکه­ محلی، تحت پوشش قرار دادن نیازمندی­ های رفتار ترافیکی به جهت بهره­ مندی از سرویس ­های ارزش افزوده و... اشاره نمود.    
    [FONT=BMitra]  [FONT=tahoma, geneva, sans-serif]   فناوران عصر شبکه پاسارگاد متخصص در طراحی شبکه ، راه‌اندازی شبکه ، پشتیبانی شبکه و مشاوره شبکه بسیاری از حوزه های پیشرفته در این زمینه می‌باشد.      
      
  • [FONT=BMitra !important] 
    [FONT=BMitra]   اندازی    [FONT=BMitra]  [FONT=tahoma, geneva, sans-serif]در حوزه فعال مرکز داده، امروزه رویکرد مجازی­ سازی دارای جایگاه ویژه­ ایست و فناوری­ های زیادی به جهت افزایش سطح مجازی­ سازی مراکز داده تولید شده­ اند که شناخته شده­ ترین این فناوری­ ها، مربوط به فناوری­ های مجازی­سازی در سطح سرورهاست. فناوری ­های مجازی­ سازی به صورت کلی به سه دسته عمده تقسیم­ بندی می­ شوند که هر کدام از دسته­ ها در سطوح و لایه­ های مختلف مراکز داده، [External Link Removed for Guests] باعث افزایش سطح مجازی­ سازی و در نتیجه افزایش اثربخشی، بهینگی، راندمان و بازدهی خواهد شد.    
    [FONT=BMitra]  [FONT=tahoma, geneva, sans-serif]دسته اول مربوط به مجازی­ سازی در سطح تجهیزات که شامل فناوری­ های مجازی­ سازی در سطح سرورها و تجهیزات زیرساختی شبکه می­ باشد. دسته دوم مربوط به خوشه­ بندی تجهیزات زیرساختی شبکه است که با استفاده از آن­ها دو یا چند تجهیز با یکدیگر ترکیب شده و تشکیل یک تجهیز منطقی را می­ دهند که باعث ساده­ سازی معماری و ساختار هم­بندی و همچنین بهینه­ سازی گسترش ­پذیری، مقیاس ­پذیری و تحمل­ پذیری خطا خواهد شد. دسته سوم مربوط به کارگیری راهکارهای رایانش ابری است که سطح جدیدی از مجازی­ سازی را ممکن ساخته است.    
    [FONT=BMitra]  [FONT=tahoma, geneva, sans-serif]در حوزه غیر فعال مرکز داده نیز، امروزه یکی از دغدغه‌های مهم، سطح مصرف انرژی در مراکز داده و تمایل به کمینه نمودن سطح مصرف انرژی، بدون تأثیرگذاری بر روی پارامترهای کیفی و کارامدی مراکز داده است. پیرو این رویکرد، فناوری­ ها و راهکارهای زیادی در قالب فناوری­ های مراکز داده سبز (Green DC) ایجاد شده اند که هدف آن­ها تمرکز بر روی تمامی حوزه­ ها و بخش­ های غیر فعال مرکز داده به جهت کاهش مصرف انرژی است.    
      
     
ارسال پست

بازگشت به “دیگر گفتگو ها”