با سلام و محکوم کردن حملات وحشیانه قوم وحشی اسرائیل به مردم غزه
مدتی هست که سوالی در مورد قوم بنی اسرائیل مرا مشغول کرده است
این سوال ، این است که چرا خداوند با همه شقاوت و بی توجهی این قوم به خداوند آنها را نابود نکرد؟
ما پیامبران دیگری داشتیم که تا از فرامین خداوند سرپیچی می کردند آنها را نابود می کرد مانند: قوم صالح نبی ، هود نبی ، قوم نوح پیامبر که 950 سال آنها را راهنمایی کرد اما وقتی آنها را دید که هیچ حرفی را نمی فهمند همه آنها را نابود کرد ولی این قوم بنی اسرائیل که در قرآن کریم هم به سخاوت قلب و شقی بودن این قوم یاد آوری شده (حتی من در جایی خواندم در یک روز 120 نبی را کشتند) نابود نکرد؟
من این سوال رو می خواهم از مراجع اعظام بپرسم (چون تو قم زندگی می کنم) لطفا شما دوستان هم یه جوابی به من بدهید
با تشکر
سوال در مورد قوم بنی اسرائیل
مدیر انجمن: شورای نظارت
-
- پست: 2218
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۸۵, ۱۰:۰۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 3085 بار
- سپاسهای دریافتی: 5884 بار
- تماس:
Re: سوال در مورد قوم بنی اسرائیل
به نام خدا
سلام
خداوند در عذاب اقوام :
1- گروهی را فوری گوشمالی می دهد.
2- گروهی را تا مدتی مهلت می دهد.
3- دسته دیگر را تا آخر عمر هم که با آن همه ظلم در رفاه هستند گوشمالی نمی دهد و برای روز قیامت می گذارد
آیاتی که در قرآن بیان شده است" و تلک القری اهلکناهم لما ظلموا و جعلنا لمهلکهم موعدا[59 کهف ]" هلاک کردن ما به دنبال ظلم اهل قریه ها طبق یک مقررات و در تاریخی معین صورت می گیرد، و این طور نیست که تا افرادی خطا کردند، فوری آنها را به انواع بلاها گرفتار کنیم بلکه در هلاک و کیفرها فرصت و صبر و وعده هم مطرح است.
"ویستعجلونک بالعذاب ولن یخلف الله وعده[47 حج ]" ما که تاریخ هلاکت اقوام را برای مردم بیان می کنیم این کنار می- گویند پس چرا ما عذاب نمی شویم و هم چنان با آن همه کفر و ستم در رفاه هستیم و اینها نسبت به قهر و عذاب خدا عجله می کنند در حالیکه خدا به وعده خود عمل خواهد کرد ولی هنوز مدت آن نرسیده.
بنابراین گاهی خداوند نسبت به افراد ستم پیشه عکس العمل فوری نشان نمی دهد
و می فرماید: " فاملیت للذین کفروا ثم اخذتهم[32 رعد] " من ابتدا مهلت به کفار می دهم و سپس آنان را می گیرم و نیز علت مهلت را خدا نسبت به کفار بیان می کند.
"لا یحسبن الذین کفروا انما نملی لهم خیر لانفسهم انما علی لهم لیزدادو اثما و لهم عذاب مهین[178 آل عمران]" آنها که کافر شدند و راه طغیان پیش گرفتند تصور نکنند اگر به آنها مهلت می دهیم به سود آنهاست ما به آنان مهلت می دهیم تا بر گناهان خود بیافزایند و پیمانه آنها پر شود سپس عذاب خوارکننده و رسوایی در کمین آنهاست.
موفق باشید
سلام
خداوند در عذاب اقوام :
1- گروهی را فوری گوشمالی می دهد.
2- گروهی را تا مدتی مهلت می دهد.
3- دسته دیگر را تا آخر عمر هم که با آن همه ظلم در رفاه هستند گوشمالی نمی دهد و برای روز قیامت می گذارد
آیاتی که در قرآن بیان شده است" و تلک القری اهلکناهم لما ظلموا و جعلنا لمهلکهم موعدا[59 کهف ]" هلاک کردن ما به دنبال ظلم اهل قریه ها طبق یک مقررات و در تاریخی معین صورت می گیرد، و این طور نیست که تا افرادی خطا کردند، فوری آنها را به انواع بلاها گرفتار کنیم بلکه در هلاک و کیفرها فرصت و صبر و وعده هم مطرح است.
"ویستعجلونک بالعذاب ولن یخلف الله وعده[47 حج ]" ما که تاریخ هلاکت اقوام را برای مردم بیان می کنیم این کنار می- گویند پس چرا ما عذاب نمی شویم و هم چنان با آن همه کفر و ستم در رفاه هستیم و اینها نسبت به قهر و عذاب خدا عجله می کنند در حالیکه خدا به وعده خود عمل خواهد کرد ولی هنوز مدت آن نرسیده.
بنابراین گاهی خداوند نسبت به افراد ستم پیشه عکس العمل فوری نشان نمی دهد
و می فرماید: " فاملیت للذین کفروا ثم اخذتهم[32 رعد] " من ابتدا مهلت به کفار می دهم و سپس آنان را می گیرم و نیز علت مهلت را خدا نسبت به کفار بیان می کند.
"لا یحسبن الذین کفروا انما نملی لهم خیر لانفسهم انما علی لهم لیزدادو اثما و لهم عذاب مهین[178 آل عمران]" آنها که کافر شدند و راه طغیان پیش گرفتند تصور نکنند اگر به آنها مهلت می دهیم به سود آنهاست ما به آنان مهلت می دهیم تا بر گناهان خود بیافزایند و پیمانه آنها پر شود سپس عذاب خوارکننده و رسوایی در کمین آنهاست.
موفق باشید
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]