سلام دوستان
یکی منو راهنمایی کنه لطفا : من آدم خیلی بی جنبه ای هستم تا یک کار خوبی انجام میدم از خدا طلبکار میشم و فکر می کنم عجب آدم مومنی هستم! چطوری می تونم این اخلاق رو کنار بزارم و کارم رو خالص کنم؟؟؟
با تشکر
چگونه مخلص بشم؟؟؟؟؟
مدیر انجمن: شورای نظارت
-
- پست: 275
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۶, ۴:۰۶ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 3603 بار
- سپاسهای دریافتی: 1144 بار
Re: چگونه مخلص بشم؟؟؟؟؟
با سلام خدمت شما دوست محترم و ارجمند
من در پاسخ به اين پرسش ارزشمند ابتدا عرض کنم که قطعا اين گرفتاري اختصاص به شما دوست عزيز نداشته و گريبان گير بسياري ميباشد، پناه ميبريم بر ذاتي که هرچه داريم و خواهيم داشت ازآن اواست
بنده در اينجا به ذکر شرح حالي از امام سجاد عليه السلام اکتفا کرده و سخن را طولاني نکرده و برداشت از اين داستان را به عهده شما خوانندگان گرامي خواهم گذاشت.
امام محمد باقر عليه السلام بر پدر داخل شده پس ديدند امام زين العابدين عليه السلام را كه از عبادت به حالي رسيده كه كسي به حال او نرسيده است.
رنگ مبارک از بيداري شب زرد و سوخته شده بود، چشمان مبارک از گريه، مجروح شده، پيشاني مبارك پاره و بيني حضرت از سجود ورم كرده بود و هچنين ساقها و قدمهاي مبارک ايشان از ايستادن در نماز .
حضرت باقر عليه السلام ميفرمايند : نتوانستم خودداري كنم از گريه وقتي كه او را بدين حال ديدم، پس به گريه افتادم.
ديدم ايشان به فكر فرو رفته است، بعد از اندک زماني متوجه من شده، فرمودند : پسر عزيزم بعضي از آن جزوهها را كه عبادت جدّت علي بن ابيطالب در آنها نوشته شده به من بده.
آنها را به محضر ايشان آوردم مقدار كمي خواند. سپس آن را به حالت ناراحتي بر زمين گذاشته و فرمودند :
يَقْوي علي عبادة علي عليه السلام
چه كسي ميتواند مانند علي بن ابيطالب عليه السلام عبادت و تهجد داشته باشد.
: الارشاد في معرفة حجج الله علي العباد جلد 2 صفحه 142
به اميد آنکه از اين داستان عبرت کافي را برده و بتوانيم در برابر اين مکر و حيله شيطاني ايستادگي کنيم
من در پاسخ به اين پرسش ارزشمند ابتدا عرض کنم که قطعا اين گرفتاري اختصاص به شما دوست عزيز نداشته و گريبان گير بسياري ميباشد، پناه ميبريم بر ذاتي که هرچه داريم و خواهيم داشت ازآن اواست
بنده در اينجا به ذکر شرح حالي از امام سجاد عليه السلام اکتفا کرده و سخن را طولاني نکرده و برداشت از اين داستان را به عهده شما خوانندگان گرامي خواهم گذاشت.
امام محمد باقر عليه السلام بر پدر داخل شده پس ديدند امام زين العابدين عليه السلام را كه از عبادت به حالي رسيده كه كسي به حال او نرسيده است.
رنگ مبارک از بيداري شب زرد و سوخته شده بود، چشمان مبارک از گريه، مجروح شده، پيشاني مبارك پاره و بيني حضرت از سجود ورم كرده بود و هچنين ساقها و قدمهاي مبارک ايشان از ايستادن در نماز .
حضرت باقر عليه السلام ميفرمايند : نتوانستم خودداري كنم از گريه وقتي كه او را بدين حال ديدم، پس به گريه افتادم.
ديدم ايشان به فكر فرو رفته است، بعد از اندک زماني متوجه من شده، فرمودند : پسر عزيزم بعضي از آن جزوهها را كه عبادت جدّت علي بن ابيطالب در آنها نوشته شده به من بده.
آنها را به محضر ايشان آوردم مقدار كمي خواند. سپس آن را به حالت ناراحتي بر زمين گذاشته و فرمودند :
يَقْوي علي عبادة علي عليه السلام
چه كسي ميتواند مانند علي بن ابيطالب عليه السلام عبادت و تهجد داشته باشد.
: الارشاد في معرفة حجج الله علي العباد جلد 2 صفحه 142
به اميد آنکه از اين داستان عبرت کافي را برده و بتوانيم در برابر اين مکر و حيله شيطاني ايستادگي کنيم
. .:: الإنسان هو شيعة علي بن أبي طالب عليه أفضل الصلاة و السلام إن عرفه حق معرفته ::. .
-
- پست: 2218
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۸۵, ۱۰:۰۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 3085 بار
- سپاسهای دریافتی: 5884 بار
- تماس:
Re: چگونه مخلص بشم؟؟؟؟؟
به نام خدا
با سلام خدمت دوست عزیز
در مورد موضوع اخلاص ، چند سطری از علامه مجلسی(ره) که غواص دریای احادیث ائمه(ع) بود برایتان نقل می کنم .
البته به دلیل فاصله زمانی ، ممکن است با زبان فارسی رایج ما کمی متفاوت باشد اما روان است و بسیار خواندنی :
نخستین گام برای کسی که می خواهد در دین خدا وارد شود ، کردن نیت است ،
زیرا اعتبار و ارزش اعمال و کمال و قبول افتادنشان ، در گرو نیت و مراتب آن است .
خلوص نیت و درستی اعمال نیز حاصل نمی شود ، مگر این که انسان به تمام و کمال به خداوند توسل کند
و از شر شیطان و هوی وهوس بدو پناه آورد . سپس باید دربارۀ هدفی والا بیندیشد و نیز در این که پس از رحلت از این دنیای فانی ،
بازگشت بدان ممکن و اعمال دنیوی اش جبران پذیر نیست .
باید خویشتن را از گرفتاری و حسرت و مصیبت پس از مرگ برهاند . باید بیندیشد و باور کند که این دنیا ، فانی و زودگذر است
و احوالش تغییر می یابد و اعتماد و اعتنایی بر آن نمی توان کرد و چیزی ندارد که بتوان بر آن فخر کرد و به خود بالید .
در همین حال باید به احادیث امامان (ع) رجوع کند که دربارۀ فنای دنیا سخن گفته اند .
نباید به سخن دیگران در این باره توجه کند و بدانها بپردازد ؛ زیرا احادیث امامان (ع) دارای تأثیری شگفت و ژرف است .
آنان از سرچشمۀ وحی و الهام جاری شده است و کلام دیگران دارای چنین تاثیری نیست ،
هرچند مضمون و معنای سخن هردو گروه ، یکی باشد .
نیت و مراتب عبادت کنندگان :
میان مردم مشهور است که نیّت ، عبارت از خطور قلبی یا تلفظ زبانی به عربی یا غیر عربی است ، ولی این درست نیست ؛
بلکه نیت همان انگیزۀ قلبی است که باعث انجام کار می شود . نیت ، امری درونی و نهانی است .
آگاهی کامل از نیت (که درجۀ خلصش چقدر است ) ،
ممکن نیست ؛ مگر برای کسانی که خداوند آنان را بر کاستی ها و عیوب خود و نیز درد و درمانش آگاه ساخته است ؛
چنانکه می فرماید : « فألهَمَها فُجورَها و تَقویها » : « پس ، پلیدکاری و پرهیز کاری اش را به انان الهام کرد » (1)
نیت و انگیزۀ هرکس ، با حال و مرامی که دارد ، متناسب و سازگار است ؛ چنانکه در روایت ، این آیه کریمه که خداوند فرموده :
« قُل کلّ یَعملُ علَی شاکلَته » : « بگو: هر کس بر حسب ساختار (= نیت) خود عمل می کند » (2) بر همین معنا تفسیر شده است .
البته اگر کسی خود بیندیشدو تامل کند ، معنای مذکور برایش آشکار می گردد ؛ کسی که طریقه و مرامش حبّ و حرص بر دنیاست ،
تمامی اعمالش از خیر گرفته تا شر ، همه در مسیر دنیا و گرد آوردن اموال دنیوی است .
نماز خواندن چنین کسی برای این است که مبادا در اثر ترک نماز به دنیایش خللی وارد شود .
او ، حتی اگر به شرابخواری روی آورد ، بدین دلیل است که آن را برای دنیای خویش مفید می داند .
کسی که میل دارد با پادشاهان ، دمخور و نزد آنان مقرّب باشد ، تمامی اعمالش در جهت نزدیک شدن بدانان است
و نشان چنین حقیقتی آن است که او بیشتر اعمال نیک را بدین دلیل که موافق طبع پادشاه نیست ، ترک می کند .
اینک ، که این مطلب آشکار شد ، باید دانست که نیّات مردم ، دارای مراتب و درجات است :
برای خواندن ادامه این متن شیوا در پست اصلی ، کلیک نمایید
با سلام خدمت دوست عزیز
در مورد موضوع اخلاص ، چند سطری از علامه مجلسی(ره) که غواص دریای احادیث ائمه(ع) بود برایتان نقل می کنم .
البته به دلیل فاصله زمانی ، ممکن است با زبان فارسی رایج ما کمی متفاوت باشد اما روان است و بسیار خواندنی :
نخستین گام برای کسی که می خواهد در دین خدا وارد شود ، کردن نیت است ،
زیرا اعتبار و ارزش اعمال و کمال و قبول افتادنشان ، در گرو نیت و مراتب آن است .
خلوص نیت و درستی اعمال نیز حاصل نمی شود ، مگر این که انسان به تمام و کمال به خداوند توسل کند
و از شر شیطان و هوی وهوس بدو پناه آورد . سپس باید دربارۀ هدفی والا بیندیشد و نیز در این که پس از رحلت از این دنیای فانی ،
بازگشت بدان ممکن و اعمال دنیوی اش جبران پذیر نیست .
باید خویشتن را از گرفتاری و حسرت و مصیبت پس از مرگ برهاند . باید بیندیشد و باور کند که این دنیا ، فانی و زودگذر است
و احوالش تغییر می یابد و اعتماد و اعتنایی بر آن نمی توان کرد و چیزی ندارد که بتوان بر آن فخر کرد و به خود بالید .
در همین حال باید به احادیث امامان (ع) رجوع کند که دربارۀ فنای دنیا سخن گفته اند .
نباید به سخن دیگران در این باره توجه کند و بدانها بپردازد ؛ زیرا احادیث امامان (ع) دارای تأثیری شگفت و ژرف است .
آنان از سرچشمۀ وحی و الهام جاری شده است و کلام دیگران دارای چنین تاثیری نیست ،
هرچند مضمون و معنای سخن هردو گروه ، یکی باشد .
نیت و مراتب عبادت کنندگان :
میان مردم مشهور است که نیّت ، عبارت از خطور قلبی یا تلفظ زبانی به عربی یا غیر عربی است ، ولی این درست نیست ؛
بلکه نیت همان انگیزۀ قلبی است که باعث انجام کار می شود . نیت ، امری درونی و نهانی است .
آگاهی کامل از نیت (که درجۀ خلصش چقدر است ) ،
ممکن نیست ؛ مگر برای کسانی که خداوند آنان را بر کاستی ها و عیوب خود و نیز درد و درمانش آگاه ساخته است ؛
چنانکه می فرماید : « فألهَمَها فُجورَها و تَقویها » : « پس ، پلیدکاری و پرهیز کاری اش را به انان الهام کرد » (1)
نیت و انگیزۀ هرکس ، با حال و مرامی که دارد ، متناسب و سازگار است ؛ چنانکه در روایت ، این آیه کریمه که خداوند فرموده :
« قُل کلّ یَعملُ علَی شاکلَته » : « بگو: هر کس بر حسب ساختار (= نیت) خود عمل می کند » (2) بر همین معنا تفسیر شده است .
البته اگر کسی خود بیندیشدو تامل کند ، معنای مذکور برایش آشکار می گردد ؛ کسی که طریقه و مرامش حبّ و حرص بر دنیاست ،
تمامی اعمالش از خیر گرفته تا شر ، همه در مسیر دنیا و گرد آوردن اموال دنیوی است .
نماز خواندن چنین کسی برای این است که مبادا در اثر ترک نماز به دنیایش خللی وارد شود .
او ، حتی اگر به شرابخواری روی آورد ، بدین دلیل است که آن را برای دنیای خویش مفید می داند .
کسی که میل دارد با پادشاهان ، دمخور و نزد آنان مقرّب باشد ، تمامی اعمالش در جهت نزدیک شدن بدانان است
و نشان چنین حقیقتی آن است که او بیشتر اعمال نیک را بدین دلیل که موافق طبع پادشاه نیست ، ترک می کند .
اینک ، که این مطلب آشکار شد ، باید دانست که نیّات مردم ، دارای مراتب و درجات است :
برای خواندن ادامه این متن شیوا در پست اصلی ، کلیک نمایید
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- پست: 7
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۸۷, ۱۲:۰۲ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 12 بار
- سپاسهای دریافتی: 13 بار
- تماس:
Re: چگونه مخلص بشم؟؟؟؟؟
ممنون از دوستان
من حدیثی شنیدم که "هر کس 40 شبانه روز گناه نکند چشمه ای از علوم برای او آشکار می شود"
حالا اگر نیت من عمل به این حدیث باشه , آیا نیت من خالص هست یا ...؟؟؟؟؟؟؟
با تشکر
من حدیثی شنیدم که "هر کس 40 شبانه روز گناه نکند چشمه ای از علوم برای او آشکار می شود"
حالا اگر نیت من عمل به این حدیث باشه , آیا نیت من خالص هست یا ...؟؟؟؟؟؟؟
با تشکر
[External Link Removed for Guests]
-
- پست: 275
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۶, ۴:۰۶ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 3603 بار
- سپاسهای دریافتی: 1144 بار
Re: چگونه مخلص بشم؟؟؟؟؟
با سلام خدمت شما دوست محترم
اميدوارم به عالي ترين هدفي که در پيش داريد هرچه سريعتر نائل گريد. ان شاءالله
حديثي که شما متذکر آن شديد ظاهرا روايت شده و صحت دارد.
و اما اينکه پرسيديد: «حالا اگر نیت من عمل به این حدیث باشه , آیا نیت من خالص هست یا ...؟؟؟؟؟؟؟»
بنده نکاتي را در پاسخ به شما عرض خواهم کرد.
قطعا اگر شما بر انجام اين عمل نيت جديد و عزمي قاطع داشتيد و ليکن به علت موانعي که بر سر راه وجود دارد نتوانستيد تا انتهاي مسير را طي کنيد قطعا اجر شما در نزد خدا محفوظ است.
وليکن مي بايست بپذريم که از آثار وضعي آن احتمالا محروم خواهيم ماند از جمله اينکه شايد چشمه ای از علوم برای ما آشکار نشود البته اگر بپذيريم که آن از جمله آثار وضعي عمل ميباشد.
و اينکه آيا نيت شما خالص است يا خير هيچ کس جز شما و خداي خودتان و شايد بهترينهاي عالم از آن مطلع نيستند زيرا همانطور که نيت امري قلبي است خلوص نيت نيز امر قلبي است.
بدين معني که اگر از اين نيت غرضي جز خدا نداشتيد خالص بوده و پاداش شما محفوظ خواهد ماند هرچند به مرحله عمل نرسد و لکين اگر ذره اي در آن غير خدا مطرح باشد نيت شما خالص لوجه الله نميباشد.
اميد است که خدا بر توفيقات شما بيفزايد
اميدوارم به عالي ترين هدفي که در پيش داريد هرچه سريعتر نائل گريد. ان شاءالله
حديثي که شما متذکر آن شديد ظاهرا روايت شده و صحت دارد.
و اما اينکه پرسيديد: «حالا اگر نیت من عمل به این حدیث باشه , آیا نیت من خالص هست یا ...؟؟؟؟؟؟؟»
بنده نکاتي را در پاسخ به شما عرض خواهم کرد.
قطعا اگر شما بر انجام اين عمل نيت جديد و عزمي قاطع داشتيد و ليکن به علت موانعي که بر سر راه وجود دارد نتوانستيد تا انتهاي مسير را طي کنيد قطعا اجر شما در نزد خدا محفوظ است.
وليکن مي بايست بپذريم که از آثار وضعي آن احتمالا محروم خواهيم ماند از جمله اينکه شايد چشمه ای از علوم برای ما آشکار نشود البته اگر بپذيريم که آن از جمله آثار وضعي عمل ميباشد.
و اينکه آيا نيت شما خالص است يا خير هيچ کس جز شما و خداي خودتان و شايد بهترينهاي عالم از آن مطلع نيستند زيرا همانطور که نيت امري قلبي است خلوص نيت نيز امر قلبي است.
بدين معني که اگر از اين نيت غرضي جز خدا نداشتيد خالص بوده و پاداش شما محفوظ خواهد ماند هرچند به مرحله عمل نرسد و لکين اگر ذره اي در آن غير خدا مطرح باشد نيت شما خالص لوجه الله نميباشد.
اميد است که خدا بر توفيقات شما بيفزايد
. .:: الإنسان هو شيعة علي بن أبي طالب عليه أفضل الصلاة و السلام إن عرفه حق معرفته ::. .
-
- پست: 7
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۸۷, ۱۲:۰۲ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 12 بار
- سپاسهای دریافتی: 13 بار
- تماس:
Re: چگونه مخلص بشم؟؟؟؟؟
الان که 2 روز گذشته بعضی از مسائل ریاضی رو که متوجه نمی شدم , فهمیدم.دعا کنید که 40 روز دوام بیاریم.
[External Link Removed for Guests]
-
- پست: 275
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۶, ۴:۰۶ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 3603 بار
- سپاسهای دریافتی: 1144 بار
Re: چگونه مخلص بشم؟؟؟؟؟
الله الرحمن
با سلام خدمت شما دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام و همچنين آرزوي موفقيت براي شما دوست عزيز و همچنين ديگر دوستان
در رابطه با روايتي که که ذکر فرموديد بايستي عرض کنم که مضمون روايتي که من سابقا مشاهده کرده بودم غير از اين بود و از تمام کاربران محترم به علت تاييد اين روايت پوزش ميطلبم به خصوص شما دوست گرامي
هرچند ممکن است بدين گونه که شما نقل فرموديد نيز روايت شده باشد و ليکن اگر منظورتان ازآن روايتي که نقل فرموديد همين روايت ذيل باشد همانطوري که ملتفتيد فروق قابل توجهي وجود دارد
خلاصه مطلب نص روايتي که بنده مشاهده کردم اينگونه ميباشد.
از پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله نقل شده است که ايشان ميفرمايند:
« مَنْ أَخْلَصَ لِلَّهِ أَرْبَعِينَ يَوْماً فَجَّرَ اللَّهُ يَنَابِيعَ الْحِكْمَةِ مِنْ قَلْبِهِ عَلَى لِسَانِه »
« هر كس چهل روز براى خدا اخلاص ورزد خداى متعال چشمههاى حكمت را از قلبش بر زبانش سرازير مىكند »
--------------------
برخي از منابع اين روايت :
1.بحار الانوار جلد 67 صفحه 249
2.عدة الداعي و نجاح الساعي صفحه 232
3.جامع الخبار صفحه 94
با سلام خدمت شما دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام و همچنين آرزوي موفقيت براي شما دوست عزيز و همچنين ديگر دوستان
در رابطه با روايتي که که ذکر فرموديد بايستي عرض کنم که مضمون روايتي که من سابقا مشاهده کرده بودم غير از اين بود و از تمام کاربران محترم به علت تاييد اين روايت پوزش ميطلبم به خصوص شما دوست گرامي
هرچند ممکن است بدين گونه که شما نقل فرموديد نيز روايت شده باشد و ليکن اگر منظورتان ازآن روايتي که نقل فرموديد همين روايت ذيل باشد همانطوري که ملتفتيد فروق قابل توجهي وجود دارد
خلاصه مطلب نص روايتي که بنده مشاهده کردم اينگونه ميباشد.
از پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله نقل شده است که ايشان ميفرمايند:
« مَنْ أَخْلَصَ لِلَّهِ أَرْبَعِينَ يَوْماً فَجَّرَ اللَّهُ يَنَابِيعَ الْحِكْمَةِ مِنْ قَلْبِهِ عَلَى لِسَانِه »
« هر كس چهل روز براى خدا اخلاص ورزد خداى متعال چشمههاى حكمت را از قلبش بر زبانش سرازير مىكند »
--------------------
برخي از منابع اين روايت :
1.بحار الانوار جلد 67 صفحه 249
2.عدة الداعي و نجاح الساعي صفحه 232
3.جامع الخبار صفحه 94
. .:: الإنسان هو شيعة علي بن أبي طالب عليه أفضل الصلاة و السلام إن عرفه حق معرفته ::. .
-
- پست: 6
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۸, ۲:۳۶ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 61 بار
- سپاسهای دریافتی: 38 بار
Re: چگونه مخلص بشم؟؟؟؟؟
به نام یکتا
من تازه عضو شدم هر چی پیش میرم بیشتر جذب این سایت نورانی میشم
طرحتون عالیه حیف که الان نمی تونم توی طرح شرکت کنم
التماس دعا خیلی خیلی...
من تازه عضو شدم هر چی پیش میرم بیشتر جذب این سایت نورانی میشم
طرحتون عالیه حیف که الان نمی تونم توی طرح شرکت کنم
التماس دعا خیلی خیلی...
-
- پست: 1668
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۶, ۴:۰۶ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 3099 بار
- سپاسهای دریافتی: 5474 بار
Re: چگونه مخلص بشم؟؟؟؟؟
سلام
من يه سوال داشتم، اون هم اينكه
من زياد ديدم افرادي كه پيگير اصلاح اعمالشون هستند اما با گذشت سالها باز نمي تونن اون گناه خاص را كنار بگذارن؟ و شايد تا آخر عمر با اون كلنجار برن!
چرا بعضي نگاه ها و تشويق ها براي آدم مهم ميشه؟ و نميتوينم نسبت بهشون بي توجه بشيم؟
چه جوري ميشه با نفس مبارزه جدي اي داشت؟
پيشاپيش متشكرم
من يه سوال داشتم، اون هم اينكه
من زياد ديدم افرادي كه پيگير اصلاح اعمالشون هستند اما با گذشت سالها باز نمي تونن اون گناه خاص را كنار بگذارن؟ و شايد تا آخر عمر با اون كلنجار برن!
چرا بعضي نگاه ها و تشويق ها براي آدم مهم ميشه؟ و نميتوينم نسبت بهشون بي توجه بشيم؟
چه جوري ميشه با نفس مبارزه جدي اي داشت؟
پيشاپيش متشكرم
زندگی بافتن یک قالی است
نه همان نقش و نگاری که خودت می خواهی
نقشه را اوست که تعیین کرده است
تو در این بین فقط میبافی
نقشه را خوب ببین !!!
نکند آخر کار قالی زندگیت را نخرند
نه همان نقش و نگاری که خودت می خواهی
نقشه را اوست که تعیین کرده است
تو در این بین فقط میبافی
نقشه را خوب ببین !!!
نکند آخر کار قالی زندگیت را نخرند
-
- پست: 1668
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۶, ۴:۰۶ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 3099 بار
- سپاسهای دریافتی: 5474 بار
Re: چگونه مخلص بشم؟؟؟؟؟
زندگی بافتن یک قالی است
نه همان نقش و نگاری که خودت می خواهی
نقشه را اوست که تعیین کرده است
تو در این بین فقط میبافی
نقشه را خوب ببین !!!
نکند آخر کار قالی زندگیت را نخرند
نه همان نقش و نگاری که خودت می خواهی
نقشه را اوست که تعیین کرده است
تو در این بین فقط میبافی
نقشه را خوب ببین !!!
نکند آخر کار قالی زندگیت را نخرند