من مات علی حب آل محمد مات شهیدا
علامه ابو اسحاق ثعلبی از (برجسته ترین مفسرین اهل سنت ) با ذکر سند از رسول خدا صلی الله علیه و آله روایت کرده است که فرمودند:
• من مات علی حب آل محمد مات شهیدا .
کسی که بر دوستی آل محمد بمیرد شهید مرده است .
• الا و من مات علی حب آل محمد مات مغفوراله.
آگاه باشید کسی که بر دوستی آل محمد بمیرد مرگش توام با بخشش گناهان اوست .
• الا و من مات علی حب آل محمد مات تائبا .
آگاه باشید کسی که بر دوستی آل محمد بمیرد مرگش مقرون با توبه خواهد بود .
• الا و من مات علی حب آل محمد مات مومنا مستکمل الایمان .
آگاه باشید کسی که بر دوستی آل محمد بمیرد مومن در حال تکامل ایمان مرده است .
• الا و من مات علی حب آل محمد بشره ملک الموت بالجنه ثم منکر و نکیر .
آگاه باشید کسی که بر دوستی آل محمد بمیرد ملک الموت و از آن پس نکیر و منکر ( دو فرشته مامور بازرسی و سوال و جواب شب اول قبر ) او را به بهشت بشارت می دهند .
• الا و من مات علی حب آل محمد یزف الی الجنه کما تزف العروس الی بیت زوجها .
آگاه باشید کسی که بر دوستی آل محمد بمیرد همانند آرایش کردن عروس برای به خانه بردن شوهر وی را برای بردن به بهشت آماده و آرایش کنند .
• الا و من مات علی حب آل محمد فتح له فی قبره بابان الی الجنه .
آگاه باشید کسی که بر دوستی آل محمد بمیرد دو در از قبرش به بهشت گشوده شود .
• الا و من مات علی حب آل محمد جعل زوار قبره ( قبر مزار ) ملائکه الرحمه .
آگاه باشید کسی که بر دوستی آل محمد بمیرد خداوند فرشتگان رحمت را از زوار قبرش قرار دهد ( یا قبرش را زیلرتگاه فرشتگان رحمت فرماید ) .
• الا و من مات علی حب آل محمد مات علی السنه و الجماعه .
آگاه باشید کسی که بر دوستی آل محمد بمیرد بر سنت و جماعت مرده باشد .
• الا و من مات علی بغض آل محمد جاء یوم القیامه مکتوبابین عینیه : آیس من رحمه الله
آگاه باشید کسی که بر بغض و کینه آل محمد بمیرد روز قیامت در حالی وارد محشر می شود که بر پیشانیش جمله ((نا امید از رحمت خدا )) نوشته شده است.
• الا و من مات علی بغض آل محمد مات کافرا .
آگاه باشید کسی که بر بغض آل محمد بمیرد کافر از دنیا رفته است .
• الا و من مات علی بغض آل محمد لم یشم رائحه الجنه .
آگاه باشید کسی که بر بغض آل محمد بمیرد بوی بهشت به مشام او نخواهد رسید .
اکنون در صورتی که این حذیث با محتوایی که دارد به نظر علما و دیگر خوانندگان ار اهل تسنن رسید می پرسیم : قطع نظر از حق یا باطل بودن دست اندر کاران خلافت بعد از رحلت پیامبر . آیا برای شناخت امامی که شناختنش مایه حیات اسلامی و نجات است و نشناختنش مایه مرگ جاهلی و گرفتاری باید به سراغ امامان از آل محمد رفت که دوستی آن ها وسیله نائل شدن به آن همه مایه های سعادت و خوشی و رفعت مقام و رفتن به بهشت است و بغض و کینه توزی بدان ها موجب یاس از رحمت الهی و کافر مردن و محرومیت از بوی بهشت . یا به سراغ کسانی که منهای نقاط ضعف همه جانبه عقیدتی و علمی از کوچکترین و کمترین مزایایی که برای دوستی اهل بیت تضمین شده بر خوردار نبود و بلکه عکسش در مصادر حدیثی و تاریخی اهل تسنن فراوان است ؟ و باز این سوال مطرح است که دوستی آل محمد منهای بعدپیروی و متابعت آن ها و به طور خشک و خالی و چه اثری دارد که آن همه آثار بر آن مترتب شود ؟ به ویژه آن که ائمه مورد نظر شیعه که مصادیق درجه اول آل محمدند ـ جز امام دوازدهم حضرت مهذی عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ همه از دنیا رفته اند و دوستی آن ها مفهومی ندارد جز پیروی ار رفتار و روششان و پیروی و اطاعت از آن ها در برابر مخالفان آن ها و دشمنانشان و دیگر هیچ . نیز حافظ ابراهیم حموینی و دیگر حدیث آوران با ذکر سند به روایت از مقداد بن اسود آوردهاند که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند : شناختن آل محمد صلی الله علیه و آله مایه آزادی از آتش است و دوستی آل محمد صلی الله علیه وآله جواز و گذرنامه از پل صراط می باشد و ولایت و پیروی از آل محمد صلی الله علیه وآله امان از عذاب خواهد بود . وبه موجب این روایت هم تنها امامان از آل محمد صلی الله علیه و آله صلاحیت دارند یکی پس از دیگری امام زمانی باشند که معرفت و عدم معرفتشان سرنوشت ساز و سر انجامش بهشت ( در صورت شناختن ) و جهنم ( در صورت نشناختن ) باشد . اما غیر آل محمد صلی الله علیه وآله از چنین پشتوانه ای بر خوردارند و نه صلاحیت امام زمان آن چنانی بودن را داشتند . خدا ما را با حب آل محمد علیهم السلام بمیران.
مرگ زیبا و مرگ جاهلی
مدیر انجمن: شورای نظارت
ارسال پست
تعداد پست ها:1
• صفحه 1 از 1
-
- پست: 203
- تاریخ عضویت: جمعه ۷ فروردین ۱۳۸۸, ۴:۰۴ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 621 بار
- سپاسهای دریافتی: 602 بار
ارسال پست
تعداد پست ها:1
• صفحه 1 از 1
پرش به
- بخش داخلی
- ↲ قوانين و اخبار سايت
- ↲ سوال ، پيشنهاد و انتقادها
- ↲ سرویس میزبانی وب - ETEGHADAT Web Hosting
- گنجینه ثـقلیـن
- ↲ قرآن مجید
- ↲ متن و ترجمه قرآن کریم
- ↲ تفسیر
- ↲ علوم قرآنی
- ↲ اهل بيت (عليهم السلام)
- ↲ پيامبر اکرم (صلّي الله علیه و آله و سلّم)
- ↲ اميرالمومنين علي (علیه السّلام)
- ↲ فاطمة الزهراء (سلام الله علیها)
- ↲ امام حسن مجتبی (علیه السّلام)
- ↲ امام حسین (علیه السّلام)
- ↲ امام زین العابدین (علیه السّلام)
- ↲ امام محمد باقر (علیه السّلام)
- ↲ امام جعفر صادق (علیه السّلام)
- ↲ امام موسي کاظم (علیه السّلام)
- ↲ امام رضا (علیه السّلام)
- ↲ امام جواد (علیه السّلام)
- ↲ امام هادی (علیه السّلام)
- ↲ امام حسن عسکری (علیه السّلام)
- ↲ صاحب الزمان (عجّل الله تعالي فرجه الشّریف)
- ↲ حديث
- ↲ نهج البلاغه
- ↲ صحیفه سجادیه
- ↲ خطابه غدیر
- ↲ ادعيه و زيارات
- ↲ علوم حدیث
- اصـول ديــن
- ↲ خدا شناسی
- ↲ عدل
- ↲ پیغمبر شناسی
- ↲ امام شناسی
- ↲ مهدویت (عج)
- ↲ معاد
- فـروع ديـن
- ↲ احکام عبادات
- ↲ نماز
- ↲ روزه
- ↲ حج
- ↲ احکام معاملات
- ↲ ساير احکام
- اديـان و مـذاهب
- ↲ اسلام
- ↲ ره یافتگان
- ↲ نقد سایر اندیشه ها
- ↲ وهابیت
- ↲ بهائیت
- ↲ مسیحیت
- ↲ یهودیت
- ↲ زرتشت
- ↲ شیطان پرستی
- ↲ صوفیه
- سایر مباحث تخصصی
- ↲ اخـلاق
- ↲ آداب
- ↲ مهارت های زندگی
- ↲ زن و خانواده
- ↲ ازدواج و زناشویی
- ↲ کودکان و نوجوانان
- ↲ جوانان
- ↲ تاريخ
- ↲ شخصيت ها
- ↲ اخیار
- ↲ اشرار
- ↲ کتابخانه
- ↲ کتاب مخصوص ویندوز
- ↲ کتاب مخصوص موبایل
- ↲ کتابشناسي
- ↲ بخش ادبي
- ↲ شعر
- ↲ داستان
- ↲ قطعه ادبي
- ↲ نکته ها و لطایف
- ↲ پرسش و پاسخ
- بخش عمومی
- ↲ مناسبت و یادواره
- ↲ ماه مبارک رمضان
- ↲ اخبار مذهبي
- ↲ فعالیتهای جمعی
- ↲ نمایشگاه اعتقادات
- ↲ دیگر گفتگو ها
- صوت
- ↲ تلاوت
- ↲ دعا و زیارت
- ↲ مداحی و روضه
- ↲ مناسبت ها
- ↲ مولودی و همخوانی
- ↲ جلسات سخنرانی
- ↲ قصه
- ↲ دیگر نواها
- ↲ معرفی و بررسی آثار صوتی تصویری
- تصویر
- ↲ فیلم
- ↲ فلش
- ↲ اماکن مذهبی
- ↲ دیگر تصاویر
- ↲ گرافیک مذهبی
- ↲ آموزش و سوالات
- ↲ پشت زمینه
- ↲ طرح و ایده
- چندرسانه ای
- ↲ همراه مذهبی
- ↲ نرم افزارهای اسلامی
- ↲ معرفی پايگاه ها