ویژگی های منتظر واقعی

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
New Member
New Member
پست: 11
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰, ۱۱:۲۰ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 14 بار
سپاس‌های دریافتی: 13 بار

ویژگی های منتظر واقعی

پست توسط عروج »

بسمه تعالی

السلام علیک یا ابا صالح المهدی ( عج الله تعالی فرجه)



ویژگیهای یک منتظر واقعی:

منتظر واقعی کسی است که ناامید نشود، سختی ها را قابل رفع بداند، دارای ایمانی قوی و عمل صالح و خالی از ستم باشد . یک منتظر واقعی باید بتواند شناخت خدا را با عمق بیشتری در خود تقویت کند .


اعمالی که یک منتظر واقعی انجام می دهد:

1- شناخت و معرفت نسبت به امام عصر (عج)
2- دعا برای حفظ ایمان
3- تزکیه و خود سازی
4- تلاش برای اصلاح جامعه و امر به معروف و نهی از منکر
5-محزون بودن از فراق حضرت
6- تلاوت دعای ندبه
7- تلاوت دعای عهد
8- تلاوت زیارت ناحیه مقدسه
9- تلاوت زیارت آل یاسین

به نظر شما ویژگیهای منتظر مهدی موعود(عج) چیست؟؟؟
Iron
Iron
پست: 378
تاریخ عضویت: جمعه ۱ بهمن ۱۳۸۹, ۴:۴۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 906 بار
سپاس‌های دریافتی: 413 بار

Re: ویژگی های منتظر واقعی

پست توسط ع ل ی »

تكاليف منتظران حضرت مهدي(عج)
تحصيل شناخت صفات و آداب و ويژگيهاي آن جناب
رعايت ادب نسبت به ياد او
محبت خاص نسبت به آن حضرت
محبوب نمودن او در ميان مردم
انتظار فرج و ظهور آن حضرت
اظهار اشتياق به ديدار آن حضرت
ذكر مناقب و فضايل آن حضرت
اندوهگين بودن مومن از فراق آن حضرت
حضور در مجالس فضايل و مناقب آن حضرت
تشكيل مجالس ذكر مناقب و فضايل آن حضرت
سرودن و خواندن شعر در فضايل و مناقب آن حضرت
قيام،هنگام ياد شدن نام يا القاب آن حضرت
گريستن و گرياندن وخود را به گريه كنندگان شبيه نمودن بر فراق آن حضرت
درخواست معرفت امام عصر از خداوند
تداوم درخواست معرفت آن حضرت
مداوت به خواندن دعاي غريق
دعا در زمان غيبت آن حضرت
شناختن علامتهاي ظهور آن حضرت
تسليم بودن و عجله نكردن
صدقه دادن به قصه سلامتي آن حضرت
صدقه دادن به نيابت آن حضرت
حج رفتن به نيابت از آن حضرت و فرستادن نايب از طرف آن جناب
طواف بيت الحرام به نيابت از امام و نايب ساختن ديگري تا از طرف ايشان طواف نمايد
زيارت مشاهد رسول خدا و ائمه به نيابت از مولايمان
استحباب اعزام نايب براي زيارت از سوي آن حضرت
سعي در خدمت كردن به آن حضرت
اهتمام ورزيدن به ياري آن جناب
تصميم قلبي بر ياري كردن آن جناب در زمان حضرت و ظهور او
تجديد بيعت با آن حضرت بعد از فرائض همه روزه و هر جمعه
صله آن حضرت به وسيله مال
صله شيعيان و دوستان صالح امام به وسيله مال
خوشحال كردن مومنين
خيرخواهي براي آن حضرت
زيارت كردن آن حضرت
ديدار مومنين صالح و سلام كردن بر آنان
درود فرستادن بر آن حضرت
هديه كردن ثواب نماز به آن جناب
هديه نماز مخصوص
نماز هديه به آن حضرت به گونه مخصوص و در وقت معين
اهدا قرائت قرآن به آن حضرت
توسل و طلب شفاعت نزد خداوند به وسيله آن حضرت
دادخواهي و توجه نمودن و عرض حاجت بر آن حضرت
دعوت كردن مردم به آن حضرت
رعايت حقوق آن حضرت و مواظبت بر اداي آنها ورعايت وظايف نسبت به آن بزرگوار
خشوع دل هنگام ياد آن حضرت
عالم بايد علمش را آشكار سازد
تقيه كردن از اشرار و مخفي داشتن راز از اغيار
صبر كردن بر اذيت و تكذيب و ساير محنتها
درخواست صبر از خداي تعالي
سفارش يكديگر به صبر در زمان غيبت حضرت قائم
پرهيز از مجالسي كه نام آن حضرت در آنها مورد تمسخر باشد
تظاهر با ستمگران و اهل باطل
ناشناس ماندن و پرهيز از شهرت يافتن
تهذيب نفس
اتفاق و اجتماع بر نصرت آن حضرت
موفق شدن بر توبه واقعي و بازگرداندن حقوق به صاحبان آنها
پيوسته به ياد آن حضرت بودن و به آدابش عمل كردن
دعا به درگاه الهي براي جلوگيري از نسيان ياد آن حضرت
اينكه بدنت نسبت به آن جناب خاشع باشد
مقدم داشتن خواسته آن حضرت برخواسته خود
احترام كردن نزديكان و منسوبين به آن حضرت
بزرگداشت اماكني كه به قدوم آن حضرت زينت يافته اند
وقت ظهور را تعيين نكردن وتكذيب وقتگذاران
تكذيب مدعيان نيابت خاصه از آن حضرت در زمان غيبت كبري
درخواست ديدار آن حضرت با عافيت و ايمان
اقتدا و تاسي جستن به اخلاق و اعمال آن حضرت
حفظ زبان از غير ياد خداوند ومانند آن
نماز آن حضرت
گريستن در معصيت مولايمان حضرت امام حسين
زيارت قبر مولايمان امام حسين
بسيار لعنت كردن بر بني اميه در آشكار و پنهان
اهتمام در اداي حقوق برادران ديني
مهيا كردن سلاح و اسب در انتظار ظهور آن جناب


برگرفته از كتاب گرانسنگ "مكيال المكارم"
تاليف مرحوم آيت الله سيد محمدتقي موسوي اصفهاني (جلداول
تقديم به دوستداران آنحضرت (ع)
[HIGHLIGHT=#ff0000][HIGHLIGHT=#92d050][HIGHLIGHT=#ff0000]الحمدلله الذي جعل كمال دينه و تمام نعمته بولايه اميرالمومنين    
[HIGHLIGHT=#ff0000][HIGHLIGHT=#92d050] 
[HIGHLIGHT=#92d050] 
 [HIGHLIGHT=#92d050][HIGHLIGHT=#ff0000] حضرت علي ابن ابيطالب عليه السلام
 


 
Member
Member
پست: 92
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۸۹, ۱۲:۲۹ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 31 بار
سپاس‌های دریافتی: 25 بار

Re: ویژگی های منتظر واقعی

پست توسط ياس من »

به زبان امروزه عرض ميكنم :

آنچه امام زمان(عج) ميخواهد :
رزمنده ...........

نه شرمنده ............
نه خواننده .........
نه بزمنده .............

رزمنده مي خواهد ............با تمام ابعاد
.
.
.
به زبان ديگر :
عرض ميشود :
او خواهد آمد فردا.............ما چه كنيم امروز
Member
Member
پست: 92
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۸۹, ۱۲:۲۹ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 31 بار
سپاس‌های دریافتی: 25 بار

Re: ویژگی های منتظر واقعی

پست توسط ياس من »

عروج نوشته شده:بسمه تعالی

السلام علیک یا ابا صالح المهدی ( عج الله تعالی فرجه)



ویژگیهای یک منتظر واقعی:

منتظر واقعی کسی است که ناامید نشود، سختی ها را قابل رفع بداند، دارای ایمانی قوی و عمل صالح و خالی از ستم باشد . یک منتظر واقعی باید بتواند شناخت خدا را با عمق بیشتری در خود تقویت کند .


اعمالی که یک منتظر واقعی انجام می دهد:

1- شناخت و معرفت نسبت به امام عصر (عج)
2- دعا برای حفظ ایمان
3- تزکیه و خود سازی
4- تلاش برای اصلاح جامعه و امر به معروف و نهی از منکر
5-محزون بودن از فراق حضرت
6- تلاوت دعای ندبه
7- تلاوت دعای عهد
8- تلاوت زیارت ناحیه مقدسه
9- تلاوت زیارت آل یاسین

به نظر شما ویژگیهای منتظر مهدی موعود(عج) چیست؟؟؟

حضرت علي در تمام طول عمرش وحضرت امام حسين در قيامش............روي بند 4 خيلي تاكيدكردند:

4- تلاش برای اصلاح جامعه و امر به معروف و نهی از منکر

خوب چگونه امروزه ميتوان روي اين اصل حياتي اسلام تكيه وعمل نمود؟
Advance Member
Advance Member
پست: 331
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۸۸, ۱۲:۵۹ ق.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا (أرضُ اللّٰه الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 218 بار
سپاس‌های دریافتی: 311 بار

Re: ویژگی های منتظر واقعی

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
خوب بودن و خوب ماندن تا آخرین لحظه ی زندگی

إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِي خُسْرٍ
إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ

ایمان به خدا و صفاتش ( یگانگیش - علم مطلقش - نیرو و قدرت مطلقش - عدالت مطلقش و بقیه ی صفاتش که همگی از این چهار صفت اصلی مشتق میشه ) .
ایمان به آزمایش بودن زندگی دنیا و قیامت .
انتخاب برترین دین الهی و تبعیت از دستوراتش تا آخر عمر . ( فرار از گناهان و فرصتهای حرام با تمام قدرت - انجام عبادات و شکار فرصتهای خیر با تمام قدرت ) .
یک همچین انسانی چه قبل از ظهور از دنیا بره یا حضور داشته باشه رستگار هست .
رستگاری یعنی قبولی در امتحان دنیا .

شاد زید ,رستگار شید
 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
Iron
Iron
پست: 378
تاریخ عضویت: جمعه ۱ بهمن ۱۳۸۹, ۴:۴۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 906 بار
سپاس‌های دریافتی: 413 بار

Re: ویژگی های منتظر واقعی

پست توسط ع ل ی »

با سلام

ضرورت شناخت امام

امام علی علیه‏السلام فرمود: «وَ أَدْنَى مَا یَكُونُ بِهِ الْعَبْدُ ضَالًّا أَنْ لَایَعْرِفَ حُجَّةَ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى وَ شَاهِدَهُ عَلَى عِبَادِهِ الَّذِی أَمَرَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِطَاعَتِهِ وَ فَرَضَ وَلَایَتَهُ؛ کمترین چیزی که - بنده‏ خدا - به واسطه‏ آن گمراه می‏شود، این است که حجت خدا را در زمین نشناسد و به شاهد حق تعالی بر بندگانش که خداوند به اطاعت او فرمان داده و دوستی وی را واجب کرده آشنا نباشد». 1
امام ‏شناسی یکی از تکالیف بزرگ و مهم اسلامی است. بر اساس این وظیفه‏ شرعی و مسئولیت خطیر دینی، هر مسلمانی وظیفه دارد که پس از معرفت خدای متعال و پیامبرش، وصی پیامبر صلی الله علیه و آله و امام و رهبر دینی و آسمانی خویش را بشناسد. آنچه از مضمون احادیث و روایات اهل‏بیت عصمت و طهارت علیهم ‏السلام به دست می ‏آید، تأکید و تکیه بر ضرورت شناخت و معرفت هر چه بیشتر و کامل تر نسبت به امام معصوم علیه ‏السلام دارد و این امر مهم، چندان دارای اهمیت و اعتبار است که عدم شناخت امام موجب فساد جامعه و گمراهی و زوال و انحراف امت اسلام می‏ شود، تا آنجا که امام صادق علیه ‏السلام راز صلاح و اصلاح زمین و اهل آن را در ارتباط و وابسته به وجود امام معصوم دانسته و نخستین و مهم ترین نیاز هر مسلمانی را معرفت و شناخت امام و رهبر دینی بیان فرموده است:«انَّ الأرضَ لا تُصلِحَ الاّ بِإمامٍ وَ مَن مَاتَ لا یَعرِفُ إمَامَهُ مَاتَ مَیتَةً جَاهِلیَةً وَ أحوَجَ مَا یَکُونَ أحَدُکُم إلَی مَعرفتُه أذَا بَلَغَت نَفسُه هَذِه و أهوَی بِیَده إلَی صَدره، یَقُول: لَقَد کُنتُ عَلَی أمر حسن؛زمین آباد و اصلاح نمی‏شود، مگر به وجود امام و هر کس بمیرد و امام خود را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است و هنگامی که هر یک از شما را نفس به سینه رسد، بیشتر از هر چیز به شناسایی امام نیازمندتر است، تا در این حال بگوید: به کار خوبی پرداخته‏ام».2
با اندکی دقت و تأمل در حدیث فوق، شدت، ضرورت و فزونی اهمیت شناخت امام برای هر فرد مسلمان روشن می‏شود؛ زیرا امام علیه‏ السلام مرگ دور از شناخت امام را مرگ جاهلیت، یعنی مرگ در حال شرک و کفر دانسته است و مهم تر اینکه امام بزرگ ترین و مهم ترین نیاز انسان در هنگامی که مرگ وی فرا رسیده است، شناخت امام و معرفت نسبت به آن وجود مقدس می‏داند و اضافه می‏فرماید که اگر در آن حال در ارتباط با تلاش برای شناخت امام خویش بمیرد، می‏تواند ادعا بکند، در حالی مرده است که به کاری نیکو سرگرم بوده است. ضرورت شناخت امام و رهبر پس از پیامبر اکرم صل الله علیه و آله در هر عصر و برای هر قومی که نسبت به وجود مطهر امام علیه السلام معرفت نداشته باشند، به اندازه ‏ای است که امام صادق علیه‏ السلام خواب و استراحت را برای ایشان مجاز نمی‏ داند و می‏ فرماید: اگر با این حال در بستر خواب بمیرند، به مرگ جاهلیت یعنی در حال شرک و کفر مرده ‏اند.
امام ‏شناسی یکی از تکالیف بزرگ و مهم اسلامی است. بر اساس این وظیفه‏ شرعی و مسئولیت خطیر دینی، هر مسلمانی وظیفه دارد که پس از معرفت خدای متعال و پیامبرش، وصی پیامبر صلی الله علیه و آله و امام و رهبر دینی و آسمانی خویش را بشناسد
امام صادق علیه السلام فرمود:« یا یحیی! من بات لیله لایعرف فیها امام زمانه مات میته جاهلیه؛ ای یحیی! هر کس شبی به خواب رود و در آن شب در حالی که امام زمان خود را نشناخته بمیرد، به مرگ روزگار جاهلیت مرده است».3
آنان که خود را مسلمان می ‏دانند و به وظایف و تکالیف دینی عمل می‏ کنند، ولی نسبت به امامت امت اسلامی و مقام والای خلیفة اللهی اوصیاء رسول‏الله صلی الله علیه و آله بی‏ اعتناء و جاهل ‏اند و با این حال گمان می ‏کنند که از شریعت و هدایت الهی بهره ‏ای برده‏ اند، باید بدانند که در شمار گمراهان و بلکه به فرموده‏ قرآن در زمره‏ گمراه ترین مردم می‏ باشند. در این رابطه این حدیث از حضرت امام موسی بن جعفر علیه ‏السلام شایان توجه و تأمل فراوان است:
امام ابوالحسن الکاظم علیه ‏السلام در تفسیر آیه‏: « وَ مَنْ أَضَلُّ مِمَّنِ اتَّبَعَ هَوَاهُ بِغَیْرِ هُدًى مِّنَ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ »4 فرمود: «من اتخذ دینه رایه بغیر امام من ائمه الهدی؛ معنی آیه این است که گمراه تر از همه، کسی است که بدون امامی از ائمه راهنما، به دین خود بر اساس رأی و نظر خویش عمل کند».5 اهمیت و اعتبار شناخت امام منصوب از سوی حق تعالی و سفارش شده از سوی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به اندازه ‏ای است که امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام شرط ورود به بهشت را برای بندگان خدا، معرفت امام و پذیرش امامت و ولایت امام معصوم از سوی مردم و شناخت ائمه‏ معصومین علیهم السلام از مردم به عنوان شیعیان و دوستداران خود (یعنی اینکه ائمه دین مردم را پیروان و دوستان خود بدانند) می‏داند و مهم تر اینکه علت سقوط مردم را در دوزخ، امام علیه ‏السلام عدم قبول امامت و ولایت ائمه‏ اطهار علیهم السلام از جانب آنان ذکر فرموده است. در این ارتباط توجه به این فراز از سخنان مولای متقیان امام علی علیه السلام ضروری است، آنجا که فرمود: «وَ إِنَّمَا الْأَئِمَّةُ قُوَّامُ اللَّهِ عَلَی خَلْقِهِ وَ عُرَفَاؤُهُ عَلَی عِبَادِهِ وَ لَا یَدْخُلُ الْجَنَّةَ إِلَّا مَنْ عَرَفَهُمْ وَ عَرَفُوهُ وَ لَا یَدْخُلُ النَّارَ إِلَّا مَنْ أَنْكَرَهُم وَ انکَرُوه؛ همانا امامان از جانب خدا تدبیر کنندگان کار مردمانند و کارگزاران آنان. کسی به بهشت نرود، جز آنکه آنان را شناخته باشد و آنان او را شناخته باشند و به دوزخ درنشود، جز آنکه منکر آنان بود و آنان وی را نپذیرفته باشند». 6 و 7
بدیهی است که معرفت مردم نسبت به پیشوایان دینی، عبارت است از پذیرش امامت و ولایت ائمه اطهار علیهم السلام در همه‏ امور حیات و شئون زندگی از سوی مردم و عدم شناخت ائمه علیهم السلام؛ یعنی انکار ولایت و امامت آنان و شناخت ائمه‏ اطهار از مردم عبارت است از اینکه آنها مردم را به پیروی و دوستی و محبتشان تصدیق کنند.
محتوای احادیث و روایات شرط ایمان به خدا و اساس اعتقاد راستین به اسلام را، اعتقاد قلبی به امامت عترت معصوم پیامبر صلی الله علیه و آله و معرفت امام معصوم بیان کرده است، تا آنجا که امام محمدباقر علیه ‏السلام می ‏فرماید، با عدم شناخت صحیح و کامل مردم از شخصیت امام معصوم، هیچ عذر و بهانه‏ ای از ایشان پذیرفته نیست و هرگاه فردی بمیرد و امام خود را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است. در این ‏باره کلام امام باقر علیه ‏السلام خواندنی است، آنجا که فرمود: «مَن مَاتَ وَ لَیسَ لَهُ اِمَام، مَاتَ مَیتَةَ جَاهلیَةَ وَ لایَعذِرُ النَّاسَ حَتی یَعرِفُوا اِمَامَهُم؛ هر کس بمیرد و او را امامی نباشد، به مرگ روزگار جاهلیت مرده است و از مردم عذری پذیرفته نمی‏شود، مگر اینکه امام خود را بشناسند». 8
آنان که خود را مسلمان می ‏دانند و به وظایف و تکالیف دینی عمل می‏ کنند، ولی نسبت به امامت امت اسلامی و مقام والای خلیفة اللهی اوصیاء رسول‏الله صلی الله علیه و آله بی‏ اعتناء و جاهل ‏اند و با این حال گمان می ‏کنند که از شریعت و هدایت الهی بهره ‏ای برده‏ اند، باید بدانند که در شمار گمراهان و بلکه به فرموده‏ قرآن در زمره‏ گمراه ترین مردم می‏ باشند
منطق قرآنی و زبان گویا به وحی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در نهایت صراحت و روشنی، عدم شناخت صحیح و معرفت لازم از امام معصوم در هر عصری را، همسنگ با کفر روزگار جاهلیت دانسته است؛ زیرا اگر امت اسلامی از گذرگاه جهل و غفلت امام منصوص از سوی حق تعالی و منصوب از جانب پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را به خوبی و درستی نشناسد، سرانجام بر اثر توطئه و دسیسه ‏های گمراهان مشرک و کافران منافق، از صراط مستقیم اسلام و اطاعت از امام معصومی که اولی‏الامر امت اسلامی است منحرف شده و در نتیجه به بیراهه مرگ آفرین و ذلت ‏بخش فرهنگ و آداب و رسوم عهد جاهلیت و روزگار بربریت سوق داده می ‏شود. به همین دلیل پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در حدیث مشهوری فرمود: «مَن مَاتَ لایَعرِفُ امامَ زَمانِه مَاتَ مَیتَةَ جَاهلیَةَ؛ هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است». 9
از مجموع احادیثی که نقل شد و بسیاری حدیث های دیگر در همین موضوع که بیان آنها از گنجایش این مختصر، افزون است؛ چنین برمی ‏آید که شناخت امام و معرفت مقام الهی او، یکی از مسئولیت های خطیر امت اسلامی است و این تکلیف عظیم در ارتباط با وظایف دیگر شرعی از اولویت و اهمیت خاصی برخوردار می‏باشد. همچنین نباید فراموش کنیم که شناخت امام و معرفت به حق ممتاز و مقام آسمانی وی به شناخت ظاهری و مقدماتی از قبیل آگاهی از نام، لقب، کنیه، تاریخ تولد، زمان شهادت و معاصر بودن امام با کدام خلیفه‏ اموی یا عباسی محدود نیست؛ زیرا معرفت امام یعنی، آگاهی از دلایل نص و نصب امام، شناخت ویژگی های امام، علم به حوزه‏ قدرت و تصرف امام در کاینات و آگاهی از اینکه امام زبان گویای وحی و مفسر حقیقی قرآن است. شناخت امام یعنی ایمان و آگاهی به این حقیقت که امام حجت بالغه‏ خدا و وصی پیامبر او بر روی زمین می‏باشد و به همین دلیل اولی به تصرف در جان و مال همه‏ مسلمانان و متصرف در همه‏ عوالم ملک و ملکوت است و در کلامی جامع امام نه تنها دارای ولایت تشریعی است؛ بلکه به اذن پروردگار از ولایت تکوینی نیز برخوردار است.
برای دستیابی به چنین معرفتی در حق امام معصوم ناگزیر باید روی نیاز به آستان مقدس عترت پیامبر صلی الله علیه و آله آورد و دست حاجت به سوی اقیانوس بیکران حکمت و بصیرت ائمه‏ اطهار علیهم ‏السلام دراز کرد، تا مگر ایشان از گذرگاه حمایت و هدایت انسان ها که عهد خدایی بر عهده‏ ایشان است، امت اسلامی را با نشانه ‏ها و ویژگی های امام معصوم آشنا کنند. 10

نوشته زهرا رضاییان- گروه دین و اندیشه تبیان
________________________________________
پی نوشت ها:
1. سفینة ‏البحار، ص 39.
2. محاسن برقی، ص 154.
3. بحارالانوار، ج 23، ص 78.
4. قصص: 50.
5. بحارالانوار، ج 23، ص 78.
6. العریف: ج عرفاء، العالم بالشی‏ء القیم بامر القوم، من یعرف اصحابه «المنجد».
7. نهج ‏البلاغه، خطبه 152.
8. بحارالانوار، ج 23، ص 89.
9. بحارالانوار، ج 23، ص 89.
10. برگرفته از پایگاه فرهنگی اعتقادی فطرت
[HIGHLIGHT=#ff0000][HIGHLIGHT=#92d050][HIGHLIGHT=#ff0000]الحمدلله الذي جعل كمال دينه و تمام نعمته بولايه اميرالمومنين    
[HIGHLIGHT=#ff0000][HIGHLIGHT=#92d050] 
[HIGHLIGHT=#92d050] 
 [HIGHLIGHT=#92d050][HIGHLIGHT=#ff0000] حضرت علي ابن ابيطالب عليه السلام
 


 
ارسال پست

بازگشت به “صاحب الزمان (عجّل الله تعالي فرجه الشّریف)”