دلايل عقلي بر اين‌كه قرآن از جانب خداست

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
Junior Member
Junior Member
پست: 47
تاریخ عضویت: شنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۶, ۲:۰۷ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 7 بار
سپاس‌های دریافتی: 40 بار

دلايل عقلي بر اين‌كه قرآن از جانب خداست

پست توسط 1507 »

دليل عقلي بر اين‌كه قرآن از جانب خداست




پاسخ :

قرآن نسخه هدايت بشر است كه آيات آن هم مطابق فطرت و عقل بشر و هم بر اساس منطق و استدلال مي‌باشد به گونه‎اي كه مفسران يكي از منابع تفسير قرآن را عقل مي‎دانند براهين مختلفي كه در اين كتاب الهي به چشم مي‎خورد شاهد گويايي بر اين مدعاست، بررسي ويژگي‎هاي قرآن و آورنده آن هر عقل سليمي را به اين حقيقت متوجه مي‎سازد كه قرآن كتابي است از جانب خداوند حكيم و گفتار بشر نيست با استعانت الهي و با رعايت اختصار به پاره‎اي از ادله عقلي در اين زمينه مي‎پردازيم.



1. تحدّي يا مبارزه‎طلبي قرآن



قرآن ديگران را به مبارزه‎طلبي و همانند‎آوري دعوت مي‌كند اين دعوت كه در اصطلاح «تحدّي» نام دارد مشتمل بر قياس و برهان است بدين گونه كه «لو كان هذا الكتاب من عند غير الله لامكن الاتيان بمثله، لكن التالي باطلٌ فالمقدم مثله»، اگر اين كتاب، كلام الله نباشد پس كلام بشري است و اگر بشري باشد شما هم كه بشر هستيد بايد بتوانيد مثل آن را بياوريد، اگر شما توانستيد مثل آن را بياوريد بشري بودنش اثبات مي‌شود و اگر نتوانستيد معلوم مي‌شود كه بشري نيست و اعجازي است كه هم اثبات كننده رسالت آورنده آن و حقانيت قرآن است.[1]



اين تحدّي گاهي به كلّ قرآن[2] گاهي به ده سوره[3] و گاهي به يك سوره[4] است كه گوياي تخفيف براي همانندآوران است.



انگيزه همانندآوري در مخالفان و ناتواني آنان



اين در حالي است كه مخالفان قرآن بيش‎ترين انگيزه را براي همانندآوري قرآن داشتند آنان اهل فصاحت و بلاغت، متعصب نسبت به آداب و رسوم خويش به ويژه فرهنگ بت‎پرستي و قومي لجوج و سرسخت و متكبر بودند، قرآن آداب و رسوم آنان را نادرست[5] و بت‎پرستي را امري خرافي مي‎داند.[6] و فخرفروشي آنان را نكوهش مي‎كرد.[7] در عين حال آيات تحدّي آنان را به همانندآوري قرآن ترغيب و تشويق مي‌كرد و پذيرش و عدم پذيرش قرآن را با سعادت و شقاوت جاودانه پيوند مي‎داد،[8] تشويق به كمك گرفتن از كليه نيروهايي كه مي‎توانند در همانندآوري قرآن نقشي ايفا كنند[9] دروغگو پنداشتن در صورت ناتواني[10] و دهها انگيزه ديگر.[11]



كتب تاريخ و علوم قرآني افراد متعددي را ذكر مي‎كنند كه در صدد همانندآوري قرآن برآمده‎اند كه خود با بررسي قرآن به عجز خويش پي برده‎اند يا به آوردن چيزي شبيه قرآن دست يازيده ولي نمونه‎هايي را ارائه دادند كه موجبات رسوايي خويش را فراهم آورده و عدم توانايي بشر را از همانندآوري اثبات كرده‌ا‎ند.[12] اين همانند خواهي و مبارزه‎جويي يك دعوت جهاني و تاريخي است و اكنون نيز اين دعوت فراروي جهانيان است و مي‎توانند به جاي گزينش هر جنگ نظامي و اقتصادي و... به دعوت قرآن پاسخ دهند.



اين دليل عقلي علاوه بر اثبات اين‌كه قرآن از جانب خداست هم‎چنين ثابت مي‌كند كه قرآن موجود همان قرآن مُنزل است كه هيچ كس را ياراي مبارزه با آن نيست و اگر كسي هم درصدد چنين كاري برآمده خود را رسوا كرده و عجز خود را اثبات نموده است.



2. هماهنگي آيات



از جمله ادلّه حقانيت و خدايي بودن قرآن هماهنگي و عدم اختلاف بين آيات است قرآن در اين باره مي‌فرمايد: «اَفلا يتدبّرون القرآن و لو كان من عند غيرالله لوجدوا فيه اختلافاً كثيراً[13] آيا در قرآن تدبر نمي‎كنند و اگر از جانب غير خدا بود در آن اختلاف بسيار مي‎يافتند قرآن طي 23 نازل شده است در مكان‎هاي مختلف و در زمان‎هاي گوناگون و در حالت‎هاي مختلف، گاهي در حال سختي و صعوبت و گاهي در حال سهولت و آساني، گاهي در جنگ و گاهي در صلح، گاه در فقر و فلاكت و گاه در پيروزي و جمع غنائم جنگي، گاهي در سفر بوده گاهي در حضر، گاهي در مكه و گاهي در مدينه، زماني در برخورد با دشمنان و زماني در رابطه با دوستان كتابي كه در اين شرايط گوناگون نازل شود و هيچ اختلافي در آن نباشد قطعاً معجزه و از جانب خداست، اين آيه كريمه از طريق قياسي استثنايي اعجاز و حقانيت قرآن را ثابت مي‌كند «مقدم» اين قياس «و لو كان من عند غير الله» است و «تالي» آن «لوجدوا فيه اختلافاً كثيراً».



مي‌فرمايد: شما هر چه كه در قرآن تدبر كنيد و تفحص نماييد نه تنها اختلافي در آن نمي‎بينيد بلكه سراسر آن را هماهنگ‎تر و منسجم‎تر مي‎يابيد پس «تالي» قياس كه وجود اختلاف است باطل است و اگر «تالي» باطل بود بطلان «مقدم» نيز روش مي‌شود يعني قرآن كتاب بشري نيست بلكه كلام الله و كتاب الله است.[14] اين هماهنگي و جامعيت قرآن توجّه انديشمندان غربي را به عظمت اين كتاب آسماني معطوف داشته است.



جرج ولذ ـ هربرت نويسنده بزرگ انگيسي مي‌گويد: «قرآن كتاب، علمي، ديني اجتماعي، تهذيبي، اخلاقي و تاريخي است، مقررات و قوانين و احكام آن با اصول قوانين و مقررات دنياي امروز هماهنگ و براي هميشه كتاب عمل است.[15]



لئون تولستوي نويسنده شهير روسي تعليمات روشن و فراگير قرآن را مي‎ستايد و مي‌گويد: قرآن مشتمل بر تعليمات روشن، آشكار و سهل است و عموم افراد بشر از هر طبقه‎اي مي‎توانند از آن بهره گيرند.[16]



ارنست رنان فرانسوي مجذوب كمال و معاني والاي قرآن است او چنين مي‌گويد: در كتابخانه شخصي من هزاران جلد كتاب سياسي، اجتماعي، ادبي و غيره وجود دارد كه همه آنها را بيش‌تر از يك بار مطالعه نكرده‎ام و چه بسا كتاب‎هايي كه فقط زينت كتابخانه من مي‎باشند ولي يك جلد كتاب است كه هميشه مونس من است و هر وقت مي‎خواهم درهايي از معاني و كمال بر روي من باز شود آن را مطالعه مي‎كنم و از مطالعه زياد آن خسته نمي‎شوم اين كتاب، قرآن كتاب آسماني مسلمين است.[17]



اين هماهنگي در آيات، قوانين پيشرفته و معاني والاي آن كه همه انديشمندان اعم از مسلمان و غير مسلمان را شيفته خود كرده است دليل عقلي ديگري به حقانيت قرآن است كه قرآن از سوي خدا نازل شده است.



3. اعجاز در قلمرو لفظ و ساختار ظاهري متن



به نظر تمام اديبان و سخن‎شناسان عرب، قرآن در فصاحت و بلاغت (زيبايي و رسايي) بي‎مانند است. ساختمان تركيبي كلمات آن و سبك بديع و اختصاصي آن نه سابقه داشته است و نه تقليدپذير ترنّم و آهنگ شعر را با خود همراه دارد، بشاراتش آرام‎بخش روان و هشدارهايش بيدارگر و غفلت‎زداست لكن تخيّل و وزن و قافيه را بر خود نبسته است نزول قرآن مقارن با شكوفاترين عصر ادبي عرب و روزگار اوج فصاحت و بلاغت اوست.[18]



در عين حال تمام سخن‎شناسان و سخن‎سرايان در مقابل اوج ادبي قرآن زانوي تواضع زده‎اند، با اختصار به پاره‎اي از عناصر كه باعث زيبايي و رسايي وجه ظاهري و سيماي بروني قرآن كريم شده است اشاره مي‌شود:



1. استواري و درستي واژه‎ها؛ 2. خوش‎آهنگي واژه‎ها؛ 3. ادب در گزينش واژه‎ها؛ 4. نكته‎رساني و نكته‎پردازي در گزينش واژه‎ها؛ 5. فراگيري واژه‎ها؛ 6. هماهنگي لفظ و معني؛ 7. چينش استوار قرآن؛ 8. خوش ادايي.[19]



اين ويژگي برتر عقل را به غير بشري بودن قرآن رهنمون مي‎سازد. به ذكر نمونه‎هايي از اين عناصر بسنده مي‎كنيم:



1. استواري و درستي واژه‎ها: يكي از بارزترين كتاب‎هاي بشر نگاشته، غلط‎انگاري‎هاست، گاهي اديبان مشهور و توانمند نيز غلط به كار مي‎برند. در قرآن مجيد نه تنها يك واژه غلط غيرمشهور نيست بلكه يك واژه غلط مشهور هم وجود ندارد ابن هشام اديب توانمند عرب مي‌گويد: «لا غير لحنٌ» به كاربردن واژه «لاغير» اشتباه است آنگاه خود چندين بار اين واژه را به كار برده است.[20]



2. ادب در گزينش واژه‎ها



واژه‎هايي كه قرآن درباره هم‎بستري و امور جنسي به كار برده كفايي و عفت‎آميز است از قبيل «رفث»،[21] «مباشرت»[22]، «مس»،[23] لمس «فَأتُوا»[24]، كه همگي كنايه عفت‎آميزي از آميزش است.[25]



اين ويژگي برتر عقل را به غير بشري بودن قرآن رهنمون مي‎سازد.



4. اعجاز علمي قرآن



كتاب‎هايي كه با درون مايه علمي و در روند علوم تجربي و انساني نوشته مي‎شوند در بستر حركت پوياي دانش روز به روز مورد نقض، ابطال، تغيير و تكامل قرار مي‎گيرند. ليكن قرآن شريف در معبر همه علوم، استوار و سترگ ايستاده است آكادمي‎ها، كالج‎ها و دانشگاه‎هاي توانمند دشمنان قرآن، نتوانسته آن را مورد نقض علمي قرار دهد. ما با باور به اين‌كه قرآن كتاب هدايت است نه كتاب ستاره‎شناسي يا زيست‎شناسي به نمود كوتاهي از پيش‎گويي‎هاي علمي قرآن پرداخته كه نشانه اعجاز علمي قرآن است و به شرح دو مورد آن بسنده مي‎كنيم:



1. حركت زميني؛ 2. حركت منظم ماه و خورشيد؛ 3. قانون زوجيت و فراگيري آن؛ 4. نقش كوه‎ها در اعتدال زمين؛ 5. كمبود اكسيژن در فراسوي زمين؛ 6. امكان پرواز؛ به فراسوي زمين؛ 7. علمي بودن تحريم‎ها و تحليل‎ها؛ 8. مسئله تلقيح؛ 9. وجود حيات در كرات ديگر؛ 10. مسئله جاذبه؛ 11. سقف بودن آسمان؛ 12. خبر از ادوار جنين؛ 13. خاموشي خورشيد؛ 14. نور خواندن ماه و چراغ ناميدن خورشيد، اشاره به مستقل نبودن نور ماه است.[26]



الف) قانون جاذبه عمومي



در آيه دوّم سوره رعد مي‎خوانيم: الله الذي رفع السموات بغير عمدٍ ترونها، خدا همان كسي است كه آسمان را ـ بدون ستوني كه قابل رؤيت باشد ـ آفريد. قرآن نمي‎گويد آسمان بي‎ستون است بلكه مي‎گويد بدون ستوني است كه آن را مشاهده كنيد و قابل رؤيت باشد. امام رضا ـ عليه السّلام ـ در جواب يكي از يارانش بر اين نكته تصريح مي‎فرمايند كه ستون‎هايي وجود دارد ولي شما آنها را نمي‎بينيد.[27]



آيا توجيه و تفسيري براي اين سخن غير از ستوني كه ما امروز نام آن را «توازن قوه جاذبه و دافعه» مي‎ناميم وجود دارد؟[28]



ب) وجود حيات در كرات ديگر



در آيه 29 سوره شوري آمده است «و من آياته خلقُ السمواتِ والارض و ما بثَّ فيهما مِنْ دابَّه و هو علي جمعهم اذا يشاء قديرُ»؛ و از نشانه‎هاي خدا آفرينش آسمان‎ها و زمين است و جنبندگاني كه در آن دو پراكنده ساخته و او توانايي دارد هرگاه بخواهد همه را جمع كند.»



آيا حيات و زندگي مخصوص كره زمين است و كرات ديگر مطلقاً مسكوني نيست؟ تحقيقات اخير دانشمندان به ما مي‌گويد: حيات و زندگي مخصوص كره زمين نيست. در كتاب «حيات در جهان» از انتشارات مجله «لايف» چنين مي‎خوانيم: به طوري كه دانشمندان حساب كرده‎اند تنها در كهكشان ما ممكن است ميليون‎ها ستاره وجود داشته باشد كه سيارات تابع آنها مسكوني باشند. بعضي قدم را از اين فراتر نهاده و عقيده دارند در بعضي از كرات آسماني موجودات زنده بسيار پيشرفته‎تر از انسان وجود دارند و پيام‎هاي راديويي كه از فضا پخش مي‎كنند و ما هرگز قادر به مثل آن نيستيم براي گيرنده‎هاي ما قابل درك است هر چند زبان آن را نمي‎دانيم و نمي‎فهميم.



آيه با صراحت مي‌گويد: خداوند موجودات زنده‎اي را در زمين و آسمان‎ها منتشر ساخته است به خوبي از زندگي موجودات ديگر خبر مي‎دهد.[29]



ادله عقلي ديگري غير از موارد فوق بر خدايي بودن قرآن دلالت دارند كه ذكر تفصيلي آنها باعث اطاله كلام مي‌شود لذا فقط به ذكر عناوين آنها بسنده مي‎كنيم.



5. عدم تحريف قرآن ؛ 6. پيش‎گويي‎هاي قرآن؛ 7. معارف بي‎مانند از پيامبران؛ 8. ختم نبوت؛ 9. بررسي ويژگي‎هاي معارف قرآن؛ 10. هماهنگي قرآن با عقل؛ 11. امتيازهاي قوانين قرآن؛ 12. سرسختي مسلمانان در حفظ و نگهداري قرآن؛ 13. حديث متواتر ثقلين و دلالت آن بر جاودانگي قرآن؛ 14. جامعيت و فراگيري قرآن.



در نتيجه، ادله فوق كه به تفصيل يا اجمال ذكر شدند همگي دلالت بر اين دارند كه قرآن از جانب خداست. خداوند توفيق عمل به دستورات حيات بخش قرآن را به همه عطا فرمايد. انشاءالله.
--------------------------------------------------------------------------------
[1] . آيت الله جوادي آملي عبدالله تفسير موضوعي قرآن كريم، قم، اسراء، چ اول، 1378، ج 1، ص 138.



[2] . سوره اسراء، آيه 88.



[3] . سوره هود، آيه 13.



[4] . سوره بقره، آيه 23.



[5] . سوره ص، آيه 2 و سوره مريم، آيه 97.



[6] . سوره نجم، آيه 23.



[7] . سوره حج، آيه 9.



[8] . سوره بقره، آيه 24.



[9] . سوره اسراء، آيه 88 و هود، آيه 13 و سوره يونس، آيه 39.



[10] . سوره بقره، آيه 24.



[11] . ر. ك: مصباح يزدي، محمد تقي، قرآن شناسي، ج اول، (انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) )، چ اول بهار 88، از ص 123 تا 141.



[12] . براي آگاهي بيش‌تر از اين نمونه‎ها و ضعف‎شان ر. ك: مصباح يزدي، همان، از صفحه 167 تا صفحه 174 و آيت الله خويي، شناخت و اعجاز قرآن، ترجمه: محمد صادق نجمي و هاشم هريسي، چ اول، 1361، بي‎جا از صفحه 123 تا 132 و جواب به مدعيان جديد همانندآوري كه در اين مركز تهيه شده و به زودي در سايت انديشه قم در اختيار همگان قرار مي‎گيرد.



[13] . سوره نساء، آيه 82.



[14] . آيت جوادي آملي، عبدالله، قرآن در قرآن، نشر اسراء، چ دوّم، 1378، ص 139 و 140.



[15] . سيد مصطفي علوي، قرآن در آيينه بزرگان، انتشارات بحرالعلوم، قزوين، چ اول، 1378، ص 119.



[16] . سيد مصطفي علوي، همان صفحه 118.



[17] . صداقت، سيد علي اكبر، قرآن و ديگران، نشر روح، بي‎تا ص 22.



[18] . ر. ك: سعيدي روشن، محمد باقر، علوم قرآن، ناشر مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) : چ اول تابستان 77، ص 104.



[19] . ر. ك: عرفان حسن، اعجاز در قرآن كريم، ناشر دفتر مطالعات تاريخ و معارف اسلامي، چ اول، 1379 از ص 47 تا 101.



[20] . ر. ك: ابن هشام الانصاري، مغني اللبيب، الناشر: مكتبه سيدالشهداء، قم، سنه الطبع: 1406 هـ.



[21] . سوره بقره، آيه 187.



[22] . همان.



[23] . آل عمران، 47، مائده، 7.



[24] . سوره بقره، آيه 222.



[25] . ر. ك: حسن عرفان، همان از ص 45 تا 102.



[26] . ر. ك: حسن عرفان، همان از ص 150 تا 160.



[27] . السيد هاشم البحراني، البرهان في تفسير القرآن، مؤسسه مطبوعاتي اسماعيل، بي‎تا، ج 2، ص 278.



[28] . ر. ك: ناصر مكارم شيرازي و همكاران، همان صفحه، 1460 و آيت الله سبحاني، جعفر الهيات و معارف اسلامي، نشر مؤسسه امام صادق ـ عليه السّلام ـ ، چ سوّم، 1372، از ص 331 تا 334.



[29] . مكارم شيرازي، ناصر، همان، ص 159.
New Member
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۳, ۱:۴۸ ب.ظ

Re: دلايل عقلي بر اين‌كه قرآن از جانب خداست

پست توسط hitezaman »

اثبات الهی نبودن آیات قرآن با استفاده از اعداد هر آیه

[BLOCKQUOTE]



موضوع دقیق : اثبات الهی نبودن آیات قرآن با اعداد هر آیه

روز بخیر.از آنجایی که پیامبر اسلام با بیت المال سرو کار داشته اند پس با اعداد کاملا آشنایی داشته .
من مطالعاتی برای اثبات اینکه قرآن الهی نیست و اینکه کلام خدا نیست داشته ام و نتیجه بخش است و لازم دانسته ام به شما هم بگویم.
اثبات زیر با توجه به شماره ی هر آیه و متن هر آیه صورت می گیرد .
اثبات الهی نبودن آیات قرآن با اعداد هر آیه:
-عدد7:مثلا وقتی به عدد 7 می رسد درمورد آسمان ها و زمین صحبت میکند چون شنیده 7 آسمان داریم.
مثال برای عدد 7(فعل فرو فرستادن که با تجسم آسمان در ذهنش آمده)
--سوره نساء آيه47
ای کسانی که به شما کتاب داده شده است ، به آنچه فرو فرستاديم و تصديق کننده همان چيزی است که با شماست ايمان بياوريد پيش از آنکه چهره‌هايي را محو کنيم و در نتيجه آنان را به قهقرى بر گردانيم يا همچنان که اصحاب سبت را لعنت کرديم آنان را نيز لعنت کنيم .
--سوره هود آيات 97(عبارت دنیا)
ولي از فرمان فرعون پيروي كردند ، و فرمان فرعون صواب نبود ؛ روز قيامت پيشاپيش قومش مي‌رود و آنان را به آتش در مي‌آورد ؛ و دوزخ ورودگاه بدي براي واردان است . و در اين دنيا و روز قيامت به لعنت بدرقه شدند ، و چه بد عطايي نصيب آنان مي‌شود .
--سوره أحزاب آيه57(عبارت دنیا=آسمان و زمین)

بی گمان کسانی که خدا و پيامبر او را آزار می‌رسانند خدا آنان را در دنيا و آخرت لعنت کرده و برايشان عذابی خفت آور آماده ساخته است .

-عدد 0 و 5:در اینگونه آیات فعل جملات به نفی و فعل منفی یا کلمه ی منفی کشیده می شود مثلا عدد 100 در سوره ی بقره یا کهف یا ... از کلمه ی لا (یعنی هیچ =0) استفاده می کند.چون در عدد صد، صفر دارد. یا اینکه در هر آیه ای که باشد وقتی به عدد 50 می رسد در مورد انجام ندادن کاری صحبت می کند(چون در دهنش تجسم کرده دست 5 انگشت دارد و 0 هم در ذهنش به فعل جمله علامت منفی می دهد)
مثال ها برای عدد 0:
--سوره إسراء آيه 60
و آن رويايي را که به تو نشان داديم و درخت لعنت شده در قرآن را جز برای آزمايش مردم قرار نداديم
--سوره أحزاب آيه60
اگر منافقان و کسانی که در دل‌هايشان مريضی است و شايعه افکنان در مدينه باز نايستند ... * آنان لعنت شدگان‌اند
--سوره هود آيه60

و اين قوم عاد بود كه آيات پروردگارشان را انكار كردند و فرستادگانش را نافرماني نمودند ، و به دنبال فرمان هر زورگوي ستيزه جوي رفتند ؛ و در اين دنيا و روز قيامت ، لعنت بدرقه آنان گرديد

-مثال برای عدد5:
سوره رعد آيه 25
و کسانی که پيمان خدا را پس از بستن آن می‌شکنند و آنچه را خدا پيمان به پيوستن آن فرمان داده می‌گسلند و در زمين فساد می کنند ، بر ايشان لعنت است و بدفرجامی آن سرای ايشان را است .
سوره مائدة آيه 45
و كساني كه به موجب آنچه خداوند نازل كرده داوري نكرده‌اند ، آنان خود ستمگرانند .
عدد2: به عدد 2 می رسد درمورد ازدواج صحبت کندو خیلی عددهای دیگر....
مثال برای عدد 4(تصور حیوانات 4 پا مثل گرگ و ...jتصور انگشتان پرندگان مانند بلبل و ...)
-سوره أعراف آيه44

-- پس آواز دهنده ای در ميان آنان آواز در می‌دهد که لعنت خداوند بر ستمکاران باد .
می ماند بخش نهایی اثبات که به عدد ها بستگی دارد اگر مشابه باشد یا نباشد که هر کدام آیه را با تصور هر عدد جلو می برد . مانند 11 و 222و ... (عبارت استفاده شده درآیه: یکی یکی و ...) یا اینکه عدد مشابه نباشد متن آیه را منطبق با اعداد غیر مشابه آیه را جلو می برد.

اینها بخش بسیار کوچکی از اثبات است . آیات بسیار زیاد دیگری است که نشان بر این است که قرآن کلام خدا نبوده و حضرت مسیح آخرین فرستاده ی خداست.

به خاطر خدا نه به خاطر خلق خداتصویر
[/BLOCKQUOTE]
New Member
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳, ۵:۳۱ ب.ظ

اثبات الهی نبودن آیات قرآن با استفاده ازتصورات انجام شده ازا

پست توسط takhodazaman »

اثبات الهی نبودن آیات قرآن با استفاده از تصورات انجام شده از اعداد و حرف های آیه های قرآن ( last version)


اثبات الهی نبودن آیات قرآن با استفاده از تصورات انجام شده از اعداد و حرف های آیه های قرآن
اثبات الهی نبودن آیات قرآن با استفاده از اعداد و حرف های آیه های به ظاهر نازل شده


این اثبات با توجه به آیات قرآن مجید همان آشنای دیرینه ی مسلمانان نوشته شده و شاهدی بر محتوای الهی نبودن آیات قرآن بوده و نشان می دهد جهان و خدا منتظر این اثبات هستن تا به دست همه برسد و سراسر دنیا سرشار از عدل و داد شود و جهان زیبایی اش را اثبات کند و کسی جرات نکند بیش از این به جهان خدا زشتی بدهد.این اثبات نشان می دهد پیامبر اسلام از کسانی ترسیده بودند که دچار این بیماری یعنی الهام شدن آیات شده اند( اثبات به این صورت است که پیامبر خدا با دیدن شماره ی هر آیه ای چیزی به ذهنش می رسیده است و آن را به اشتباه آیات الهی نامیده است

همچنین اثبات با استفاده از تصورات انجام شده از شکل حروف آیه ها (به عنوان مثال حرف الف شبیه انسان یا سبزه زاراست یا حرف ر شبیه انسان نشسته (در آرامش) است و …) یا تعداد دندانه ها و نقطه های حروف و شکل اعداد آیه ها امکان پذیر است چون بالاخره آیات نوشته شده ای را که کاتب می نوشتند را می دیدند( حرف هـ شبیه مشت انسان ، حرف ک شبیه شتر یا پرنده ، حرف ع شبیه پرنده ، حرف ـه شبیه دم حیوان است و بقیه ی حرف ها به همین صورت شباهتش با بقیه چیزها مورد نظر است)

توجه: اثبات با استفاده از تصورات انجام شده ازترکیب حرف ها ( یعنی دو حرفی به بالا) امکان پذیر است. (به عنوان نمونه کلمه ی لا ، شبیه گیاه است)
تصور های انجام شده برای عدد صفر 1. منفی کردن جملات آیات و استفاده از حرف (نه=خیر 2. هیچ )
تصور های عدد یک به این صورت است: 1.خدا 2.تنهایی و… (1+0=1)
تصورها برای عدد دو 1. ازدواج 2.چشم3.پرندگان و …(1+1=2 یا 2+0=2)
تصورات عدد سه (معلوم است به طور مثال: 2+1=3 یا1-4=3)
تصورات عدد چهار 1.انگشتان پای بل بل 2. حیوانات چهارپا و …(2+2=4 و ...)
تصورات عدد پنج 1.دعا کردن انسان(آیه ی 55 سوره اعراف)2.انجام کارها و…(4+1=5 و ...)
تصورات عدد 6 (معلوم است به طور مثال 6=2+4 یعنی تصور هر دو عدد 2 و 4)
تصورات عدد هفت 1.آسمان 2. دنیا 3. فعل فروفرستادن و…(5+2=7 و ...)
تصورات عدد هشت (معلوم است 4+4=8یا 6+2=8 یا 4-4=0 یا 1-9=8 ویا به طور مثال تصور جیوانات چهار پا)
تصورات عدد 9 (معلوم است به طور مثال :9=4+5 یا 1-10=9 به طور مثال جملاتی از انجام دادن کار و حیوانات چهار پا )
برای آیاتی مثل 41 هر عدد هم به تنهایی و یا جمع 5=4+1 یا اینکه به طور مثال 15+15+15 یا 4-1=3 یا 1-46=45 تصور می شود


توجه :تصور عدد قبل از هر عددی وجود دارد مثلا بعد از عدد 6 عدد 7 هست و ایه با تصور عدد 7 گفته می شود
توجه شود که برای آیاتی که عددهای یکسانی دارند مانند 111 از عبارت های1. همانگونه و … استفاده می شود


توجه : تصور برای اعداد 1 تا 7 می تواند روزهای هفته و همچنین تصور برای اعداد 1 تا 30 می تواند ایام ماه باشد.
اثبات با استفاده از اعداد صفحات(قرآن اصلی) هم امکان پذیر است
اثبات با استفاده از حرکات حروف ُِّ و... وجود دارد

ضرب ،تقسیم و تفریق هم به همین صورت قابل بررسی می باشد توجه شود که اعمال سخت تر مانند رادیکال و مجذور و … به علت یادگیری از راه آموزش ، تا حد زیادی قابل بررسی نیست البته موارد استثنا هم یافت می شود.


همچنین اثبات با تصور شکل اعداد صفحه و آیات وجود دارد به طور مثال عدد یک را به صورت یک انسان تصور می کند.

با توجه به معجزاتی که پیامبر اسلام داشته اند فرقی نمی کند در صورت بیمار بودن افرادی که این معجزات را دیده اند (یعنی معجزه ای نبوده) و اینکه حضرت مسیح از عدل و داد صحبت می کرده اند با این اشتباه صورت گرفته توسط این فرد یعنی الهی نبودن قرآن اما این عدل و داد و زندگی زیبا هم اکنون در اختیار شماست.

فَكَذَّبُوهُ فَنَجَّيْنَاهُ وَمَن مَّعَهُ فِي الْفُلْكِ وَجَعَلْنَاهُمْ خَلاَئِفَ وَأَغْرَقْنَا الَّذِينَ كَذَّبُواْ بِآيَاتِنَا فَانظُرْ كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُنذَرِينَ﴿۷۳﴾
(جرف (ک) در کلمه ی الفلک را قایق تصور کرده است و فعل اغرقنا (غرق کردن) را به کار برده است)
مَتَاعٌ فِي الدُّنْيَا ثُمَّ إِلَيْنَا مَرْجِعُهُمْ ثُمَّ نُذِيقُهُمُ الْعَذَابَ الشَّدِيدَ بِمَا كَانُواْ يَكْفُرُونَ﴿۷۰﴾

(حرف (د) در کلمه ی الدنیا را که به سمت راست است در ذهنش تصور کرده و کلمه ی الینا ( به سوی ما) را به کار برده است)
سوره نساء آيه47
ای کسانی که به شما کتاب داده شده است ، به آنچه فرو فرستاديم و تصديق کننده همان چيزی است که با شماست ايمان بياوريد پيش از آنکه چهره‌هايي را محو کنيم و در نتيجه آنان را به قهقرى بر گردانيم يا همچنان که اصحاب سبت را لعنت کرديم آنان را نيز لعنت کنيم .
–سوره هود آيات 97(عبارت دنیا)
ولي از فرمان فرعون پيروي كردند ، و فرمان فرعون صواب نبود ؛ روز قيامت پيشاپيش قومش مي‌رود و آنان را به آتش در مي‌آورد ؛ و دوزخ ورودگاه بدي براي واردان است . و در اين دنيا و روز قيامت به لعنت بدرقه شدند ، و چه بد عطايي نصيب آنان مي‌شود .
–سوره أحزاب آيه57(عبارت دنیا=آسمان و زمین)


بی گمان کسانی که خدا و پيامبر او را آزار می‌رسانند خدا آنان را در دنيا و آخرت لعنت کرده و برايشان عذابی خفت آور آماده ساخته است .
–سوره إسراء آيه 60 (فعل لعنت کردن)
و آن رويايي را که به تو نشان داديم و درخت لعنت شده در قرآن را جز برای آزمايش مردم قرار نداديم
–سوره أحزاب آيه60(فعل قرار ندادیم)
اگر منافقان و کسانی که در دل‌هايشان مريضی است و شايعه افکنان در مدينه باز نايستند … * آنان لعنت شدگان‌اند
–سوره هود آيه60(فعل نایستند)


و اين قوم عاد بود كه آيات پروردگارشان را انكار كردند و فرستادگانش را نافرماني نمودند ، و به دنبال فرمان هر زورگوي ستيزه جوي رفتند ؛ و در اين دنيا و روز قيامت ، لعنت بدرقه آنان گرديد
سوره رعد آيه 25(فعل ها)
و کسانی که پيمان خدا را پس از بستن آن می‌شکنند و آنچه را خدا پيمان به پيوستن آن فرمان داده می‌گسلند و در زمين فساد می کنند ، بر ايشان لعنت است و بدفرجامی آن سرای ايشان را است .
سوره مائدة آيه 45(فعل ها)
و كساني كه به موجب آنچه خداوند نازل كرده داوري نكرده‌اند ، آنان خود ستمگرانند .
-سوره أعراف آيه44(کلمه ی آواز)


– پس آواز دهنده ای در ميان آنان آواز در می‌دهد که لعنت خداوند بر ستمکاران باد .
——————————-----------------------—-
خواننده ی گرامی ترجمه متن موجود نیست
———————————-------------------------


نویسنده :تا خدا زمان
New Member
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴, ۵:۳۲ ب.ظ
تماس:

Re: دلايل عقلي بر اين‌كه قرآن از جانب خداست

پست توسط ariaaahmadii12 »

ممنون عالی بود
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
ارسال پست

بازگشت به “علوم قرآنی”