سلام
بحث نقلی اکیدا ممنوع
فقط از مختون استفاده کنید
1 آیا وجود مجردات حقیقت داره؟
2 اصلا مجرد یعنی چه ؟
زوووووووووووووووووود جواب بدین
خیلی مهمه
هر کس عقل داره جواب بده
مدیر انجمن: شورای نظارت
-
- پست: 509
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۸۵, ۱۰:۳۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 747 بار
- سپاسهای دریافتی: 635 بار
Re: هر کس عقل داره جواب بده
مجرد كسي استكه ازدواج نكرده (جدي نگير )
تجردي كه در مباحث فلسفي مطرحه جدا بودن از زمان و مكان و .. مي باشد.
تجردي كه در مباحث فلسفي مطرحه جدا بودن از زمان و مكان و .. مي باشد.
فَمَنْ اتبَعَ هُدايَ فَلايَضِلُ وَ لا يَشقَي( طه/123)
-
- پست: 128
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۸, ۴:۱۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 52 بار
- سپاسهای دریافتی: 137 بار
Re: هر کس عقل داره جواب بده
سلام
یعنی ملا ئکه ازدواج نکرده اند!!!!!!!!!!!!
بگذریم
با مباحث فلسفی یا غیر فلسفی کار ندارم
آیا مجردات از زمان مکان واقعا وجود دارند
دلیل وجود داشتن آنها چیست؟
یعنی ملا ئکه ازدواج نکرده اند!!!!!!!!!!!!
بگذریم
با مباحث فلسفی یا غیر فلسفی کار ندارم
آیا مجردات از زمان مکان واقعا وجود دارند
دلیل وجود داشتن آنها چیست؟
-
- پست: 509
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۸۵, ۱۰:۳۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 747 بار
- سپاسهای دریافتی: 635 بار
Re: هر کس عقل داره جواب بده
قطعا خدا مجرد از زمان و مكانه چون خالق اونهاست و بي نهايته
حالا اگه خدا موجودي رو بخواهد خلق كنه كه مجرد باشه چه اشكالي داره؟
حالا اگه خدا موجودي رو بخواهد خلق كنه كه مجرد باشه چه اشكالي داره؟
فَمَنْ اتبَعَ هُدايَ فَلايَضِلُ وَ لا يَشقَي( طه/123)
-
- پست: 128
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۸, ۴:۱۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 52 بار
- سپاسهای دریافتی: 137 بار
Re: هر کس عقل داره جواب بده
سلام
منظور شما این هست که غیر از خدا هم بی نهایت وجود داره ؟
سوال این بود که دلیل بر وجود چنین مخلوقی یست ؟دلیل بیاور که خدا موجود مجرد خلق کرده است ؟
منظور شما این هست که غیر از خدا هم بی نهایت وجود داره ؟
سوال این بود که دلیل بر وجود چنین مخلوقی یست ؟دلیل بیاور که خدا موجود مجرد خلق کرده است ؟
-
- پست: 53
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۶, ۹:۰۳ ب.ظ
- محل اقامت: ایران
- سپاسهای ارسالی: 499 بار
- سپاسهای دریافتی: 150 بار
- تماس:
Re: هر کس عقل داره جواب بده
بنام خدا
1-بی نهایت مراتب متفاوت دارد-خداوند بی نهایت حقیقی در صفات جمال و کمال خود است
2-مجرد هم درجات متفاوتی دارد-خداوند تبارک وتعالی مجرد است از تمام عیوبات و رذائل و از هرگونه شباهت به مخلوقات(نسبت بین واجب الوجود«خدا»و ممکن الوجود«مخلوقات » تباین است)در مکتب اهل بیت «ع»تباین روشن است.که وحدت وجود عینیت و همچنین سنخیت باطل است.بلکه به دلیل عقلی قطعی باطل است وقتی خدائی را باصفات کمال و جمال پذیرفتیم جائی برای مجانست مخلوقات نمی ماند
3-قدیم ازلی سرمدی فقط خدا است(این مجرد حقیقی است)
4-ملائکه انبیا ائمه«بل عباد مکرمون لا یسبقونه بالقول و هم بامره یعملون»
5-«ید الله فوق ایدیهم» دست خلیفة الله پیغمبر وامام دست خدا است
6-اهل بهشت و جهنم به نص ده ها آیه قرآن کریم در آن جاویدان هستند« الاما شاء الله»مگر خدا به خواهد
7-شریک برای خدا محال است .و محال است خدا شریک خلق کند«قل لو کان فیهما آلهة الا الله لفسدتا»
8-بی نهایت بودن ویژگیهای ائمه و انبیا و الگوبودن آن ها و خلیفة الله بودن ان ها هم دارای مراتبی است البته نه مطلق. در مقابل ذات پروردگار محدودند
9-ملائکه و اجنه و.. تجرد نسبی و متفاوت و در محدوده ای که خدا به آن ها عنایت فرموده می باشد
1-بی نهایت مراتب متفاوت دارد-خداوند بی نهایت حقیقی در صفات جمال و کمال خود است
2-مجرد هم درجات متفاوتی دارد-خداوند تبارک وتعالی مجرد است از تمام عیوبات و رذائل و از هرگونه شباهت به مخلوقات(نسبت بین واجب الوجود«خدا»و ممکن الوجود«مخلوقات » تباین است)در مکتب اهل بیت «ع»تباین روشن است.که وحدت وجود عینیت و همچنین سنخیت باطل است.بلکه به دلیل عقلی قطعی باطل است وقتی خدائی را باصفات کمال و جمال پذیرفتیم جائی برای مجانست مخلوقات نمی ماند
3-قدیم ازلی سرمدی فقط خدا است(این مجرد حقیقی است)
4-ملائکه انبیا ائمه«بل عباد مکرمون لا یسبقونه بالقول و هم بامره یعملون»
5-«ید الله فوق ایدیهم» دست خلیفة الله پیغمبر وامام دست خدا است
6-اهل بهشت و جهنم به نص ده ها آیه قرآن کریم در آن جاویدان هستند« الاما شاء الله»مگر خدا به خواهد
7-شریک برای خدا محال است .و محال است خدا شریک خلق کند«قل لو کان فیهما آلهة الا الله لفسدتا»
8-بی نهایت بودن ویژگیهای ائمه و انبیا و الگوبودن آن ها و خلیفة الله بودن ان ها هم دارای مراتبی است البته نه مطلق. در مقابل ذات پروردگار محدودند
9-ملائکه و اجنه و.. تجرد نسبی و متفاوت و در محدوده ای که خدا به آن ها عنایت فرموده می باشد
اللهم عجل لولیک المهدی المنتظر الفرج
السلام علیک یا بقیة الله یا خلیفة الرحمن یا امام الانس والجان
السلام علیک یا عین الحیات السلام علیک بجوامع السلام
خذ بأیدینا «آقا دست مارا بگیر»
یا أبانا إستغفر لنا ذنوبنا انا کنا خاطئین
یا أیها العزیز مسنا و أهلنا الظر و جئنا ببضاعة مزجاة فأوف لنا الکیل و تصدق علینا إن الله یجزی المتصدقین
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و أهلک عدوهم من الجن و الإنس من الأولین و آلآخرین
السلام علیک یا بقیة الله یا خلیفة الرحمن یا امام الانس والجان
السلام علیک یا عین الحیات السلام علیک بجوامع السلام
خذ بأیدینا «آقا دست مارا بگیر»
یا أبانا إستغفر لنا ذنوبنا انا کنا خاطئین
یا أیها العزیز مسنا و أهلنا الظر و جئنا ببضاعة مزجاة فأوف لنا الکیل و تصدق علینا إن الله یجزی المتصدقین
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و أهلک عدوهم من الجن و الإنس من الأولین و آلآخرین
Re: هر کس عقل داره جواب بده
سلام
بحث در مورد بي نهايت نيست دقت كن
اول تعريف كن مجرد يعني چي؟؟
منطور شما واضح نيست يعني مي خواي بگي فقط خدا مجرده
آيه روايت نيار عقلي بحث كن.
كلمات شما هيچ ربطي به موضوع بحث نداره دقت كنيد
در نتيجه دليلي براي وجود مجرد وجود ندارد
1-بی نهایت مراتب متفاوت دارد-خداوند بی نهایت حقیقی در صفات جمال و کمال خود است
بحث در مورد بي نهايت نيست دقت كن
2-مجرد هم درجات متفاوتی دارد-خداوند تبارک وتعالی مجرد است از تمامعیوبات و رذائل و از هرگونه شباهت به مخلوقات(نسبت بین واجب الوجود«خدا»وممکن الوجود«مخلوقات » تباین است)در مکتب اهل بیت «ع»تباین روشن است.کهوحدت وجود عینیت و همچنین سنخیت باطل است.بلکه به دلیل عقلی قطعی باطل استوقتی خدائی را باصفات کمال و جمال پذیرفتیم جائی برای مجانست مخلوقات نمیماند
اول تعريف كن مجرد يعني چي؟؟
منطور شما واضح نيست يعني مي خواي بگي فقط خدا مجرده
آيه روايت نيار عقلي بحث كن.
كلمات شما هيچ ربطي به موضوع بحث نداره دقت كنيد
در نتيجه دليلي براي وجود مجرد وجود ندارد
-
- پست: 10
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۸, ۸:۴۹ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 3 بار
- سپاسهای دریافتی: 10 بار
Re: هر کس عقل داره جواب بده
با سلام و عرض ادب و احترام
اگر مجرد را همانطور که دوستان تعریف کردند تعریف کنیم همه دوستان گویا به این مطلب
واقفند که خداوند یک موجود مجرد است (اگر نیستید اعلام کنید)پس اگر این مطلب را بپذیریم که
خداوند می تواند موجودی مجرد خلق کند سنخیت بین خالق و مخلوق پیدا می شود
مطلب دوم اینکه مجرد بودن یا نبودن یک امر صفر و یکی است یعنی یک موجود یا در حیطه زمان هست یا نیست بین ایندو مرتبه دیگری وجود ندارد پس
نتیجه اینکه اگر به مجرد بودن خداوند از زمان ایمان داشته باشیم هیچ مخلوقی را نمی توانیم در این صفت با او شریک کنیم.(فافهم)
اگر مجرد را همانطور که دوستان تعریف کردند تعریف کنیم همه دوستان گویا به این مطلب
واقفند که خداوند یک موجود مجرد است (اگر نیستید اعلام کنید)پس اگر این مطلب را بپذیریم که
خداوند می تواند موجودی مجرد خلق کند سنخیت بین خالق و مخلوق پیدا می شود
مطلب دوم اینکه مجرد بودن یا نبودن یک امر صفر و یکی است یعنی یک موجود یا در حیطه زمان هست یا نیست بین ایندو مرتبه دیگری وجود ندارد پس
نتیجه اینکه اگر به مجرد بودن خداوند از زمان ایمان داشته باشیم هیچ مخلوقی را نمی توانیم در این صفت با او شریک کنیم.(فافهم)
-
- پست: 17
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۸, ۱:۱۹ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 35 بار
- سپاسهای دریافتی: 25 بار
Re: هر کس عقل داره جواب بده
خداوند می تواند موجودی مجرد خلق کند سنخیت بین خالق و مخلوق پیدا می شود
مگر سنخیت بین خالق و مخلوق چه ایرادی دارد؟؟؟؟؟؟؟
-
- پست: 128
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۸, ۴:۱۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 52 بار
- سپاسهای دریافتی: 137 بار
Re: هر کس عقل داره جواب بده
سلام عزیزم
سنخیت بین خالق و مخلوق ایراد داشته باشه یا نه در این بحث مهم نیست مهم این است که دلیلی بر وجود مجردات از حیث عقل نداریم .
سنخیت بین خالق و مخلوق ایراد داشته باشه یا نه در این بحث مهم نیست مهم این است که دلیلی بر وجود مجردات از حیث عقل نداریم .