سلام بچه ها...
یه چند وقتیه یه مشکل اعتقادی برام پیش اومده...
ما مگه اعتقاد نداریم که خداوند جسم نیست؟؟؟
پس چرا میگیم خداوند زیباست؟؟
درخواست توضیح کامل
شبهه ی من: انّ الله جمیل و ....
مدیر انجمن: شورای نظارت
-
- پست: 966
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷, ۷:۱۷ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 973 بار
- سپاسهای دریافتی: 1783 بار
- تماس:
-
- پست: 966
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷, ۷:۱۷ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 973 بار
- سپاسهای دریافتی: 1783 بار
- تماس:
Re: شبهه ی من: انّ الله جمیل و ....
دوستان یواش تر جواب بدید بتونم بخونم...
آروم,آروم به همه میرسه!
آروم,آروم به همه میرسه!
روزگاریست که شیطان میگوید: انسان پیدا کنید ، سجده خواهم [HIGHLIGHT=#FFFF00][HIGHLIGHT=#DBE5F1] +ـ+ـ+ـ+ـ+ـ+ـ+ [HIGHLIGHT=#FFFF00][HIGHLIGHT=#DBE5F1] +ـ+ـ+ [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]
-
- پست: 2218
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۸۵, ۱۰:۰۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 3085 بار
- سپاسهای دریافتی: 5884 بار
- تماس:
Re: شبهه ی من: انّ الله جمیل و ....
سلام
اگر بگیم این جمله زیباست ... یعنی این جمله جسم داره ؟
قطعا خیر
بلکه در آن جمله ، معانی زیبایی است که شما احساس می کنید ودرک می نمایید .
این تنها مثال ساده ای بود .
زیبایی فراتر از جسم است و فهمیدن آن نیز تنها با وسیله جسمانی به دست نمی آید .
شما زیبایی را فقط با چشم درک نمی کنی بلکه روحت این معنا را در می یابد .
خداوند را نیز از طریق افعال و مخلوقاتش می توان شناخت ، که زیبایی و نظم و همبستگی در همه آن ها موج می زند .
امیدوارم توانسته باشم ساده توضیح دهم .
اگر بگیم این جمله زیباست ... یعنی این جمله جسم داره ؟
قطعا خیر
بلکه در آن جمله ، معانی زیبایی است که شما احساس می کنید ودرک می نمایید .
این تنها مثال ساده ای بود .
زیبایی فراتر از جسم است و فهمیدن آن نیز تنها با وسیله جسمانی به دست نمی آید .
شما زیبایی را فقط با چشم درک نمی کنی بلکه روحت این معنا را در می یابد .
خداوند را نیز از طریق افعال و مخلوقاتش می توان شناخت ، که زیبایی و نظم و همبستگی در همه آن ها موج می زند .
امیدوارم توانسته باشم ساده توضیح دهم .
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- پست: 275
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۶, ۴:۰۶ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 3603 بار
- سپاسهای دریافتی: 1144 بار
Re: شبهه ی من: انّ الله جمیل و ....
[FONT=Tahoma,sans-serif]«بسم الله الرحمن الرحيم»
[FONT=Tahoma,sans-serif]سلام بر شما دوستان گرامي
[FONT=Tahoma,sans-serif]با تشکر از پاسخ دوست ارجمند جناب محمد علي
[FONT=Tahoma,sans-serif]
[FONT=Tahoma,sans-serif]بنده اين پست را چند روز گذشته براي ارسال آمده کرده بودم، از بابت تاخير پوزش ميطلبم.
[FONT=Tahoma,sans-serif]بنده مقدمه اي را خدمت شما عرض مينمايم:
[FONT=Tahoma,sans-serif]اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام خداي متعال را در برخي روايات اينگونه معرفي نموده اند:
[FONT=Tahoma,sans-serif]« شئ لا کالأشياء »
[FONT=Tahoma,sans-serif]اين عبارت نيز مانند ساير کلمات گهربار اين ذوات مقدسه مختصر است و ليکن اقيانوسي از علوم در آن نهفته شده است.
[FONT=Tahoma,sans-serif]خداي تبارک و تعالي با دو امر به صورت ترکيبي تعريف شده است:
[FONT=Tahoma,sans-serif] 1. [FONT=Tahoma,sans-serif]اثبات
[FONT=Tahoma,sans-serif] 2. [FONT=Tahoma,sans-serif]نفي
[FONT=Tahoma,sans-serif]که در اين روايات به قسمت اول با کلمه شئ و به قسمت دوم با عبارت لا کالاشياء اشاره شده است.
[FONT=Tahoma,sans-serif]با اين مقدمه بسياري از امور مبهم آشکار خواهد گشت از جمله پاسخ پرسش شما دوست عزيز.
[FONT=Tahoma,sans-serif] [FONT=Tahoma,sans-serif]خداي متعال موجود است اما نه مانند وجود سايرين.
[FONT=Tahoma,sans-serif]و به همين مقياس ساير صفاتي که به ظاهر با مخلوق و ممکنات مشرک است بر او قابل حمل است.
[FONT=Tahoma,sans-serif] [FONT=Tahoma,sans-serif]حال ميرويم سراغ صفت جميل.
[FONT=Tahoma,sans-serif]شما فرموديد:
[FONT=Tahoma,sans-serif]
[FONT=Tahoma,sans-serif]بله کاملا صحيح است.
[FONT=Tahoma,sans-serif]ما اعتقاد داريم خداي عز و جل جسم نيست و با اين حال صفت جمال و زيبايي را به همان صورت که عرض کرديم بر ذات اقدسش حمل مينماييم و هيچ منافاتي بايکديگر ندارد.
[FONT=Tahoma,sans-serif]خداي متعال زيبا است و ليکن سنخ زيبايي او متفاوت است با زيبايي ممکنات
[FONT=Tahoma,sans-serif]بله ممکن است برخي از زيبايي هاي امکاني، در وجودهاي امکاني، در قالب جسم نمايان شود.
[FONT=Tahoma,sans-serif]اما موضوع زيبايي و به صورت کلي هر صفتي در وجود قدسيش به صورت مطلق متفاوت است.
[FONT=Tahoma,sans-serif]اميدوارم مقصود را رسانده باشم. [FONT=Tahoma,sans-serif] [FONT=Tahoma,sans-serif] [FONT=Tahoma,sans-serif]موفق باشيد
[FONT=Tahoma,sans-serif]سلام بر شما دوستان گرامي
[FONT=Tahoma,sans-serif]با تشکر از پاسخ دوست ارجمند جناب محمد علي
[FONT=Tahoma,sans-serif]
[FONT=Tahoma,sans-serif]بنده اين پست را چند روز گذشته براي ارسال آمده کرده بودم، از بابت تاخير پوزش ميطلبم.
[FONT=Tahoma,sans-serif]بنده مقدمه اي را خدمت شما عرض مينمايم:
[FONT=Tahoma,sans-serif]اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام خداي متعال را در برخي روايات اينگونه معرفي نموده اند:
[FONT=Tahoma,sans-serif]« شئ لا کالأشياء »
[FONT=Tahoma,sans-serif]اين عبارت نيز مانند ساير کلمات گهربار اين ذوات مقدسه مختصر است و ليکن اقيانوسي از علوم در آن نهفته شده است.
[FONT=Tahoma,sans-serif]خداي تبارک و تعالي با دو امر به صورت ترکيبي تعريف شده است:
[FONT=Tahoma,sans-serif] 1. [FONT=Tahoma,sans-serif]اثبات
[FONT=Tahoma,sans-serif] 2. [FONT=Tahoma,sans-serif]نفي
[FONT=Tahoma,sans-serif]که در اين روايات به قسمت اول با کلمه شئ و به قسمت دوم با عبارت لا کالاشياء اشاره شده است.
[FONT=Tahoma,sans-serif]با اين مقدمه بسياري از امور مبهم آشکار خواهد گشت از جمله پاسخ پرسش شما دوست عزيز.
[FONT=Tahoma,sans-serif] [FONT=Tahoma,sans-serif]خداي متعال موجود است اما نه مانند وجود سايرين.
[FONT=Tahoma,sans-serif]و به همين مقياس ساير صفاتي که به ظاهر با مخلوق و ممکنات مشرک است بر او قابل حمل است.
[FONT=Tahoma,sans-serif] [FONT=Tahoma,sans-serif]حال ميرويم سراغ صفت جميل.
[FONT=Tahoma,sans-serif]شما فرموديد:
ما مگه اعتقاد نداریم که خداوند جسم نیست؟؟؟
پس چرا میگیم خداوند زیباست؟؟
[FONT=Tahoma,sans-serif]
[FONT=Tahoma,sans-serif]بله کاملا صحيح است.
[FONT=Tahoma,sans-serif]ما اعتقاد داريم خداي عز و جل جسم نيست و با اين حال صفت جمال و زيبايي را به همان صورت که عرض کرديم بر ذات اقدسش حمل مينماييم و هيچ منافاتي بايکديگر ندارد.
[FONT=Tahoma,sans-serif]خداي متعال زيبا است و ليکن سنخ زيبايي او متفاوت است با زيبايي ممکنات
[FONT=Tahoma,sans-serif]بله ممکن است برخي از زيبايي هاي امکاني، در وجودهاي امکاني، در قالب جسم نمايان شود.
[FONT=Tahoma,sans-serif]اما موضوع زيبايي و به صورت کلي هر صفتي در وجود قدسيش به صورت مطلق متفاوت است.
[FONT=Tahoma,sans-serif]اميدوارم مقصود را رسانده باشم. [FONT=Tahoma,sans-serif] [FONT=Tahoma,sans-serif] [FONT=Tahoma,sans-serif]موفق باشيد
. .:: الإنسان هو شيعة علي بن أبي طالب عليه أفضل الصلاة و السلام إن عرفه حق معرفته ::. .