آیا انگلیس علَم را در دسته جات عزاداری رواج داد ؟

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
Administrator
Administrator
پست: 2244
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۸۵, ۱۱:۵۲ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 10691 بار
سپاس‌های دریافتی: 5476 بار
تماس:

آیا انگلیس علَم را در دسته جات عزاداری رواج داد ؟

پست توسط Mohsen1001 »

باسمه تعالی

سلام خدمت کاربران محترم تصویر


یک تکه فیلم از سخنرانی حاج آقای معاونیان پیرامون فلسفه و پیدایش علم .

توصیه میکنم حتماً دانلود کنید .

حدود 10 دقیقه هست و برای موبایل درنظر گرفته شده.

التماس دعا
Member
Member
پست: 89
تاریخ عضویت: جمعه ۵ بهمن ۱۳۸۶, ۱۱:۱۴ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 339 بار
سپاس‌های دریافتی: 187 بار

Re: آیا انگلیس علَم را در دسته جات عزاداری رواج داد ؟

پست توسط یدالله فوق ایدیهم »

با سلام و تشکر

حدیثی که ایشون نقل کرد از امام صادق جالب بود، تا حالا نشنیده بودم. من فکر می کنم نظر مراجع عظام با علَم و نمادهای عزا (البته مادامی که برداشت شرک نشه) مخالف نیست. درسته؟

فایل صوتی با حجم کمتر برای دوستانی که مشکل دانلود دارند پیوست شد.
ها عَلىُّ بَشَرٌ كَيْفَ بَشَرٌ

رَبُّهُ فيهِ تَجَلّى وَظَهَرَ

هُوَ وَ الْواجِبُ نُورٌ وَبَصَرٌ


هُوَ وَ الْمَبْدَءُ شَمْسٌ وَ قَمَرٌ
Iron
Iron
پست: 137
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۸۸, ۱۱:۴۸ ق.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 166 بار
سپاس‌های دریافتی: 279 بار

Re: آیا انگلیس علَم را در دسته جات عزاداری رواج داد ؟

پست توسط عاشورايي »

نوعا أكثر مراجع ( امام خميني ، شيخ وحيد خراساني ، شيخ جواد تبريزي و ...) تأكيد دارند كه مراسم عزاداري امام حسين ( عليه السلام ) به شكل سنتي بركَزار شود ، اين سخن نشان مي دهد كه هر آنجه كه ميان مردم و در عرف آنها عزاداري محسوب شود ، مصداق عزاداري است. لذا ملاك و معيار اين مسئله عرف است ، فقها فقط مي توانند حكم كلي بيان كنند و تعيين مصداق با مردم است .
ايشان هم زيبا كَفتند : آخر جه كسي از علم برداشت مسيحيت و صليب مي كند كه برخي كَفته اند كه نشان دهنده صليب است!! يا آهن بي خاصيت است !! ، متأسفانه اخيرا اين شعيره ديني و حسيني را دانسته يا ندانسته تضعيف كرده اند و اين قطعا غلط است.
همين جا من مي خواهم كَريزي هم به قمه زني بزنم و عرض كنم كه : همانكَونه كه فقها كَفته اند اين شعيره به عنوان يك حكم أولي مباح و حلال و حتى برخي مراجع فتواي بر استحباب داده اند . أمــا شرايط زمانه و سوء استفاده دشمنان تشيع !!! و تبليغ عليه شيعه باعث شد برخي فقهاي متأخر به عنوان حكم ثانوي (دوستان حتما توجه كنند به نوع حكم ثانوي ) آن را حرام بدانند .
با دانستن اين تفاوت ، علت اختلاف ميان فقها در اين موضوع هم فهميده مي شود .
ارسال پست

بازگشت به “فیلم”