ابهاماتی در مورد ظهور امام زمان و جنگی که در ایران رخ میدهد ؟

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
New Member
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۸۷, ۱۰:۰۲ ب.ظ

ابهاماتی در مورد ظهور امام زمان و جنگی که در ایران رخ میدهد ؟

پست توسط ghorbanip »

با سلام
در مورد روایاتی که ظهور حضرت مهدی را شرح می دهند برای من ابهامات زیادی وجود دارد ؟

یک جایی که گفته می شه وقتی لشکر خراسانی که سید حسنی ان را هدایت میکند از سمرقند خروج میکند و به سمت ری حرکت میکند و گفته میشه که سید حسنی در شهر های همدان و دینور با لشکر حکومتی به جنگ می پردارند

با توجه به توضیحات، جنگهایی که در همدان و دینور (یکی از شهرهای ایران) رخ میدهد. ایا در آن زمان حکومت اسلامی که الان در راس امور قرار دارد از بین میرود یا بخشی از آن که مثلا در اختیار دولت هست و دولت را که به نحوی میتوان گفت که مردم انتخاب میکنند و به دلیل گمراهی مردم با روی کار امدن افراد ناصالح زمینه چنین جنگی را فراهم میکنند
ایا به این صورت است یا شرایطی دیگر بوجود خواهد امد که منجر به جنگ در یک کشور اسلامی شیعه نشین میشود
اگر میشود دقیقتر توضیح بدهید//؟؟
Commander
Commander
پست: 2218
تاریخ عضویت: جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۸۵, ۱۰:۰۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 3085 بار
سپاس‌های دریافتی: 5884 بار
تماس:

پست توسط محمد علي »

به نام خدا

با سلام و عرض خوشامد :razz:

طي مطالعه ناچيزي كه بنده داشتم در منابع مختلف ، به دليل عدم ذكر مرتب حوادث و نيز مشخص نكردن مصاديق افراد مورد

ذكر در هر برهه ، چنين ابهاماتي طبيعي است . علاوه بر اينكه برخي نشانه ها قطعي نيستند و بنابر فرمايش معصومين(ع)

ممكن است دچار بداء الهي شوند و تغيير يابند .

اما در كتبي كه مرور كردم ، پاسخ سوال شما تقريبا به وضوح نيامده است مگر در يك كتاب با توضيحات زير :

ناظم الاسلام كرماني در ص 113 از علائم ظهور بيان مي كند :


 يكي از علامت ها خروج سيّد حسني از طالقان و ديلم است و فرموده از اخبار مستفاد مي شود كه سيّد دعوت به خود نمي كند ،

اما مثل پادشاهان رفتار مي كند و اين در وقتي است كه ايران پادشاهي نداشته باشد ، و جمهوري گردد

و يا هرج و مرج گردد ، و يا ملوك الطوايفي شود .
 


موفق باشيد :razz:
[External Link Removed for Guests]

 
[External Link Removed for Guests] 
Bronze
Bronze
پست: 270
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۷, ۶:۲۲ ب.ظ
محل اقامت: کره زمین
سپاس‌های ارسالی: 194 بار
سپاس‌های دریافتی: 797 بار
تماس:

پست توسط پرستوی-مهاجر »

[font=Times New Roman]بسم رب المهدی 

[font=Times New Roman]
از بسیاری از اخبار و فقرات ادعیه و زیارات استفاده می شود که امر ظهور آن حضرت اصل وقوعش یک وعده ی تخلف ناپذیر الهی است ولی زمان وقوع آن از امور

بدائیه است یعنی قابل تغییر ود تعجیل است و نیز از بعضی اخبار بدست می آید که دعای مومنین هنگامی که با شرایط و آزمایش انجام می شود تاثیر بسزایی در

تعجیل فرج خواهد داشت به عبارت دیگر می توانبا دعا فرج را جلو انداخت و تشویق ائمه به دعا برای تسریع فرج بیانگر آن است که حصول فرج و فرارسیدن ظهور

،دارای یک زمان صد در صد تعیین شده غیر قابل تغییر نیست.درست است که غیبت از اسرار الهی بوده و ظهور نیز قطعا رخ خواهد داد اما ظهور ممکن است جلو

بیفتد و یا به تعویق بیفتد یعنی وقت قطعی و تغییرناپذیری برای ظهور وجود ندارد و این حقیقت برای شیعیان که در اصول اعتقادی خویش معتقد معتقد به اصل بدا و

تغییر یافتن مقدرات الهی هستند کاملا ممکن و توجیه پذیر است .چنانچه مرحوم علامه مجلسی (ره) در شرح روایات مربوط به دعا ،وقتی به روایت حضرت امام صادق

(ع) می رسد که می فرماید:((دعا کن مگر که کار گذشته است و آنچه مقدر شده است همان شود (دعا اثری ندارد)))می گوید :((باید ایمان به بدا داشت و به اینکه

خداوند سبحان هر روز در کاری است و هر چه بخواهد محو کند و هر چه بخواهد ثبت کند و قضا و قدر مانع دعا نیستند چون تغییر در لوح محو و اثبات ممکن است

گذشته از اینکه دعا نیز از اسباب قضا قدر است و امر به دعا نیز از همانهاست.))

برگرفته از کتاب :((قاصدک های ظهور))/دکتر علی هراتیان/نشر حاذق
 


[font=Times New Roman]با توجه به نوشته بالا و حدیث امام صادق (ع) آیا ممکن است نشانه های ذکر شده برای ظهور امام زمان (عج) هم تغییر کنند؟ 
یادتان باشد اگر همچو پرستو رفتیم

خانه مادری ما همه بیت الزهراست

یادتان باشد اگر تنگی دل غوغا کرد

مهدی فاطمه را یاد کنید او تنهاست
Commander
Commander
پست: 2218
تاریخ عضویت: جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۸۵, ۱۰:۰۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 3085 بار
سپاس‌های دریافتی: 5884 بار
تماس:

پست توسط محمد علي »

به نام خدا

با سلام :razz:

معني دقيق عبارت اين است كه نشانه هاي ظهور ممكن است برخي انجام نشود .

يعني وقوع انها تغيير كند نه نوع انها . فرض كنيد صد مورد در نشانه ها و علامات و مقدمات ظهور ذكر شده

اما بنابر قضا و قدر الهي ، مثلا فقط 80 موردش انجام شود و سپس ظهور صورت گيرد .


پس اين تغيير در كميت است نه كيفيت . مثلا نمي شود گفت خروج سفياني تبديل شود به اصلاح شدن و توبه اين فرد .

ممكن است برخي انجام نشود . يا زمانش به تعويق افتد .

اما نشانه هاي حتمي كه انجام انها وعده داده شده :

110 نوشته شده:بسم الله الرحمن الرحیم


ظهور امام زمان (عج) پنج نشانه حتمی دارد و آن عبارتست از: قیام یمنی، خروج سفیانی، ندای آسمانی، فرورفتن سپاهی در یمن و کشته شدن نفس زکیه.



نـشانه های تخلف ناپذیر ظهور امام مهدی علیه السلام که بی هیچ تردیدی مقارن ظهور آن حضرت رخ خواهند داد و ارتباط گسست ناپذیری با آن دارند، پنج نشانه اند.

بـرخی از این پنج نشانه، اندکی پیش از ظهور و برخی چند ماه پس از آمدن آن گرامی و برخی اندکی پیش از قیام نجات بخش و جهانی آن حضرت ، پدیدار خواهند شد.

در ایـن مـورد، روایـات بـسـیـاری وارد شده است که با اندک تفاوت در ترتیب پیدایش این علایم و نشانه ها، آنها را نشان می دهد. نـخست، برخی از روایات را که این علایم پنجگانه را به صورت کوتاه ترسیم می کـنـد مـی آوریـم، آنگاه هر کدام از آن نشانه ها را با توضیحی که در روایات در مورد آن آمده و تفسیر مناسبی که به ذهن می رسد، ترسیم می نماییم.

امام صادق علیه السلام در این مورد فرمود: خـمـس قـبل قیام القائم علیه السلام : الیمانی و السفانی و المنادی ینادی من السماء و خسف بالبیداء و قتل النفس ‍ الزکیة .(1) پیش از قیام مهدی علیه السلام پنج رخداد بزرگ در پیش خواهد بود:

 1 ـجنبش ترقی خواهانه مرد یمنی،2 ـ جنبش ارتجاعی سفیانی، 3 ـ ندای روح بخش آسمانی، 4 ـ فرو رفتن زمین، 5 ـ قتل نفس زکیه  

امام در ادامه فرمود: قـبـل قـیـام القـائم خـمـس عـلامـات مـحـتـومـات : الیـمـانـی و السـفـیـانـی و الصـیـحـة و قتل النفس الزکیة و الخسف بالبیداء.(2) پیش از قیام قائم ، پنج علامت و نشانه مهم در پیش خواهد بود: جـنـبـش مـردم تـرقـی خـواه یـمـنـی، جـنـبـش ارتـجـاعـی سـفـیـانـی، نـدای آسـمـانـی، قتل نفس زکیه و فرو رفتن زمین.

و نیز فرمود: النداء المحتوم و السفیانی من المحتوم و خسف البیداء من المحتوم و الیمانی من المحتوم و قتل الفنس الزکیه من المحتوم .(3) نـدای آسـمـانـی بـه هـنگامه قیام قائم ، جنبش ارتجاعی سفیانی ، جنبش مترقی مرد یمنی ، فرو رفتن زمین و دیگر، کشته شدن نفس زکیه ، این پنج نشانه ، از علایم قطعی ظهورند.

پی نوشت:
1- اکـمال الدین ، صدوق ، ج 2، ص 649، غیبت طوسی ، ص 267، با اندک تفاوت در ترتیب علائم پنجگانه و بحارالانوار، ج 52، ص 203.
2- اکمال الدین ، ج 2، ص 650 و بحار الانوار، ج 52، ص 204.
3- غیبت نعمانی ، ص 252 و 257، و بحارالانوار، ج 52، ص 233
.
[External Link Removed for Guests]

 
[External Link Removed for Guests] 
ارسال پست

بازگشت به “مهدویت (عج)”