آراماگدون یا قرقیسیا

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
New Member
New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: شنبه ۷ شهریور ۱۳۸۸, ۴:۵۴ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 12 بار

آراماگدون یا قرقیسیا

پست توسط mah 14 »

  یا  
[FONT=Times New Roman]
   
    [FONT=Times New Roman] (armagddon )  يا [FONT=Times New Roman](  هر مجدون [FONT=Times New Roman])  واژه اي است اصلا[FONT=Times New Roman] يوناني که بنا به تعريف واژه نامه هاي آمريکايي همچون فرهنگ وبستر به معني نبرد نهايي حق و باطل در آخرالزمان است[FONT=Times New Roman].  همچنين اين واژه نام شهري است که در منطقه عمومي شام بنا به آنچه در باب شانزدهم مکاشفات يوحناء در عهد جديد آمده است ، جنگي عظيم در آنجا رخ ميدهد و مرحله حاضر از زندگي بشر در آن زمان پايان مي يابد ، به عبارتي نبرد مذکور مقدمه تحولي بزرگ است که سرنوشت نهايي آدمي بر روي کره زمين به آن بستگي دارد[FONT=Times New Roman]. 
   شريف ظهور ، حادثه اي بزرگ است و قدرتهاي بزرگ جهان ،سياست خارجي خود را بر مبناي حوادثي که پيش از آن رخ ميدهد جهت داده و نقشه هاي نظامي خود را به شکلي سامان داده اند که آمادگيهاي لازم براي اين حادثه در آن محفوظ باشند  [FONT=Times New Roman] .  اين در حاليست که موسسات ديني و رسانه هاي اين دولتها نيز ، مردم خود را براي استقبال اين حادثه آماده مي سازند [FONT=Times New Roman].  
   موسسات ديني بهمراه رسانه هاي شنيداري و ديداري اين دولتها ، از سالهاي دهه  [FONT=Times New Roman]   ميلادي مردم خود را به ايمان جمعي به وقوع حادثه اي بزرگ در سرزمين شام که به نبردي هسته اي خواهد انجاميد توجه داده اند[FONT=Times New Roman].  اين موسسات پيوسته مردم خود را به ايمان به اين نکته فرا ميخوانند که بزودي لشکري از دشمنان مسيح که بدنه اصلي آن ميليونها نظامي تشکيل يافته ، از عراق حرکت مي کند و پش از گذشتن از رود فرات[FONT=Times New Roman]-  که درآن زمان به خشکي گراييده است [FONT=Times New Roman] به سوي قدس رهسپار ميشوند ، اما نيروهاي مومن به مسيح راه اين لشکر را سد کرده و همگي در [FONT=Times New Roman]( آرماگدون [FONT=Times New Roman])  با يکديگر برخورد خواهند کرد و در اين مکان که درگيري اتفاق خواهد افتاد ، صخره ها ذوب ميشوند [FONT=Times New Roman]....  ديوارها بر زمين فرو ميغلتند [FONT=Times New Roman]....  پوست تن انسانها در حاليکه ايستاده اند ذوب ميشود و ميليونها نغر از بين ميروند [FONT=Times New Roman]....  و اين نبرد نهايي و هسته اي است [FONT=Times New Roman]....  سپس مسيح براي بار دوم از جايگاه بلند خود بر زمين فرود مي آيد [FONT=Times New Roman]....  وپس از چندي زمام رهبري جهان را در دست گرفته و صلح جهاني را برقرار مي کند [FONT=Times New Roman]....  او دولت صلح رابر زمين نو وزير آسماني تازه بنا مي کند [FONT=Times New Roman]....  واين مهم را مرکز فرماندهي خود در قدس عملي مي سازد[FONT=Times New Roman]. 
   که اين عده از آن سخن ميگويند همان حادثه عظيمي است که پيش از ظهور مهدي  [FONT=Times New Roman] ( عج [FONT=Times New Roman])  رخ خواهد داد ، همان حادثه بزرگي که ائمه ما [FONT=Times New Roman]( ع [FONT=Times New Roman])  نام [FONT=Times New Roman](  قرقيسيا [FONT=Times New Roman])  را بر آن اطلاق کرده اند ، ائمه ما [FONT=Times New Roman]( ع[FONT=Times New Roman])  از اين نکته خبر داده اند که ميليونها نظامي از آمريکا ، اروپا ،روسيه ، ترکيه ، مصر و دول غرب عربي به اضافه سربازاني از سرزمين شام شامل کشورهاي سوريه ، اردن ، فلسطين ، لبنان و اسرائيل همگي در ناحيه اي در اين محدوده تحت عنوان [FONT=Times New Roman]( قرقيسيا [FONT=Times New Roman])  با يکديگر برخورد کرده و پس از حصول درگيري ، اين سفياني است که پس از آن که همگي را چونان کشتزاري درو شده درهم ميکوبد از صحنه نبرد پيروز بيرون مي آيد [FONT=Times New Roman]. 
    [FONT=Times New Roman] (  قرقيسا [FONT=Times New Roman])  همان حادثه بزرگي است که پيش از ظهور حضرت حجة بن الحسن العسگري [FONT=Times New Roman]( ع[FONT=Times New Roman])  رخ ميدهد و از آنجا که اين حادثه به سفياني ارتباط دارد از علائم ختمي ظهور امام زمان [FONT=Times New Roman]( ع[FONT=Times New Roman])  است [FONT=Times New Roman].  وقوع اين حادثه حتمي است ، چه ، امام مهدي پس از حادثه [FONT=Times New Roman]( قرقيسيا [FONT=Times New Roman])  با سفياني برخورد خواهد کرد و پس از شکستهاي سفياني [FONT=Times New Roman]( فرو رفتن سپاه او ما بين مکه ومدينه [FONT=Times New Roman])  براي ديدار مسيح [FONT=Times New Roman]( ع[FONT=Times New Roman])  رهسپار قدس خواهد شد [FONT=Times New Roman].  
   از کتاب پيشگوئيها و آخرالزمان  
   [FONT=Times New Roman] :
 اسماعيل شفيعي سروستاني
 
Old-Moderator
Old-Moderator
پست: 802
تاریخ عضویت: جمعه ۲۸ دی ۱۳۸۶, ۴:۱۹ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1712 بار
سپاس‌های دریافتی: 2245 بار
تماس:

Re: آراماگدون یا قرقیسیا

پست توسط محب فاطمه »

 بسم الله الرحمن الرحيم  



با تشكر از كاربر گرامي Mah14 ؛

چون در مورد كلمه «قرقيسيا» تا كنون مطلبي نوشته نشده، لذا مطالب تكميلي در مورد اين موضوع را در همين بخش ارائه مي كنم:


قرقيسيا شهركي در شمال «سوريه » در «الجزيره» مي باشد، كه در محل اتصال دو رود فرات و خابور واقع است .

(لغتنامه دهخدا و قاموس الاعلام تركي )


نبرد بزرگ قرقيسيا
.
در روايات مربوط به سفياني، جنگ قرقيسيا که در مرزهاي سوريه عراق ترکيه بوقوع مي پيوندد حادثه اي خارج از روال طبيعي جنبش سفياني و حوادث زمان ظهور بنظر مي رسد..
.
از اين رو هدف اصلي سفياني از جنگ عراق سلطه يافتن برآن کشور و ايجاد مقاومت در برابر نيروهاي ايراني و زمينه سازان ظهور حضرت، که از مسير عراق به سوي سوريه و قدس پيش ‍ مي روند خواهد بود.
.
ولي در راه عراق در اثر حادثه عجيبي جنگ قرقيسيا رخ مي دهد و آن حادثه پيدا شدن گنجي در مجراي فرات و يا نزديک مجراي رود فرات است. بطوريکه عده اي از مردم براي دست يافتن به آن، دست به تلاش مي زنند و آتش جنگ بين آنها شعله ور مي شود و بيش از صدهزارتن از آنها کشته مي شوند و هيچيک به پيروزي قطعي نمي رسند و به آن گنج دست نمي يابند. بلکه همگي از آن منصرف شده و به مسائل ديگر مشغول مي شوند.
.
منطقه قرقيسيا بطوري که در معجم البلدان آمده، شهر کوچکي است در نزديکي مدخل نهر خابور در رود فرات و امروز خرابه هاي آن نزديک شهر «ديرزور» سوريه قرار دارد و نزديک مرزهاي سوريه عراق است و به مرزهاي ترکيه سوريه نيز نسبتا نزديک مي باشد.
.
با وجود پيچيدگي و ابهام برخي از جوانب نبرد قرقيسيا، همچون انگيزه ايجاد آن و طرفهاي درگير آن غير از سفياني و پايان آن.. روايات، وقوع آن را به صراحت و قاطعيت بيان مي کند و با اوصاف بزرگي آن را وصف مي نمايد.
.
مانند روايت ذيل که از امام صادق (عليه السلام) روايت شده است که فرمود:
.
«همانا خداوند، در قرقيسيا سفره پر از طعامي دارد که سروش ‍ آسماني از آن خبر مي دهد و ندا مي کند اي پرندگان آسمان و اي درندگان زمين بشتابيد براي سير شدن از گوشت تن ستمگران» [1] .
..
اينکه صحنه نبرد قرقيسيا به خوان و سفره الهي توصيف شده از اين جهت است که درگيري ستمگران با هم و ضعيف کردن نيروهاي يکديگر از تقديرات خداوند متعال است که به شکست آنها بدست حضرت مهدي (عليه السلام) کمک مي کند.
.
از اين رو سفياني بعد از اين جنگ وارد عراق مي شود در حاليکه بخشي از نيروهاي خود را از دست داده است، ايرانيان زمينه ساز، او را شکست مي دهند.. آنگاه حضرت مهدي (عليه السلام) با ترکان که پس از شکست سفيانيان در نبرد قرقيسيا طرف درگير در آن کار زار بوده اند. وارد نبرد مي شود.
.
چنانکه روايت اشاره مي کند، عرضه نبرد، بيابان خشک و بي آب و گياه است و آنها اجساد کشتگان خود را دفن نمي کنند و يا قادر به دفن آنها نيستند، از اين رو پرندگان آسمان و درندگان زميني از گوشت لاشه هاي آنها شکم خود را سير مي کنند و اينکه سربازان کشته شده نيز ستمگرند زيرا که آنها سربازان جباران و ستم پيشگان مي باشند.
.
يا اينکه در ميان آنها شمار زيادي از افسران و فرماندهان ستمکار از دو طرف وجود دارد.
.
از امام باقر (عليه السلام) نقل شده که فرمود:
.
«سپس سفياني با ابقع روبرو مي شود و با يکديگر کارزار مي کنند، سفياني او و همراهانش و أصهب را به قتل مي رساند. آنگاه هيچ تصميمي جز حمله به عراق ندارد سپاه خود را به قرقيسيا رسانده و در آنجا وارد نبرد مي شود، در اين درگيري صدهزار ستمگر کشته مي شود... و سفياني لشکري به تعداد هفتاد هزار نفر را به سوي کوفه گسيل مي دارد.» [2] .
..
برخي روايات، تعداد کشتگان را يکصد و شصت هزار و بعضي بيش از آن ياد مي کنند، چه بسا صد هزار تن از ستمگران باشند همانگونه که اين روايت مي گويد و بقيه از سربازان عادي و مزدوران و ساير مردم محروم باشند.
.
اما گنج مورد نزاع، رواياتي چند در اين باره آمده است که روشن ترين آنها در نسخه خطي ابن حماد از پيامبر صلي الله عليه و آله وسلم است که فرمود:
.
«رود فرات، از کوهي از طلا و نقره پرده برمي دارد و آن را آشکار مي سازد بر سر آن جنگ و درگيري بوجود مي آيد بگونه ايکه از هر نه تن هفت تن کشته مي شوند. پس هرگاه شما آن را درک کرديد به آن نزديک نشويد.» [3] .
.
و نيز در همين نسخه آمده است:
.
«فتنه چهارم هيجده سال بطول مي انجامد، سپس در آنهنگام که بايد پايان مي پذيرد و تحقيقا نهر فرات از کوهي از طلا پرده برمي دارد و مردم براي رسيدن به آن به جان يکديگر مي افتند و از هر نه تن هفت تن کشته مي شوند.»
..
مراد از فتنه چهارم در اين روايت، اگر سلطه و استيلاي غرب و ديگر ملتها برمسلمانان باشد، چنانکه روايات به آن تصريح مي کند، آن فتنه طولاني خواهد بود.
.
و اينک حدود يک قرن بر آن مي گذرد. و اگر منظور فتنه داخلي سرزمين شام باشد که ناشي از فتنه چهارم، يعني فتنه فلسطين است، که در اين جهت ممکن است جنگ داخلي لبنان، آغاز اين هيجده سال باشد.
.
و احتمال دارد آن گنج ياد شده، معادن طلا و نقره اي باشد که در آنجا کشف خواهد شد و مورد اختلاف بين سه دولت و حاميان آنها واقع مي گردد، يا اينکه آن گنج، نفت و يا معادن ديگر باشد..
.
منطقه قرقيسيا از لحاظ نفت و ديگر معادن حتي اورانيوم غني مي باشد و عمليات حفاري و تحقيقات در آن، در حال اجراء بوده و از نتايج مثبتي برخوردار است.. منزه است خدايي که مقدار و مالکيت هر چيز در دست اوست.
.
اما طرف مقابل سفياني در اين نبرد:
.
از نظر اکثر روايات ترکان هستند. ولي منظور از ترکان در اينجا چيست؟ آنچه به نظر مي رسد و به طبيعت امور نزديک تر است اينکه آنها سپاهيان ترک زبان هستند، چرا که درگيري و نزاع بر سر دارائي اي است که نزديک مرزهاي سوريه و ترکيه وجود دارد اما طرف سوم که در عراق است درگير اوضاع داخلي خود و وجود دو دستگي در آن مي باشد، دسته اي طرفداران يمني ها و ايرانيان زمينه ساز ظهور حضرت گروهي هواداران سفياني مي باشند.
.
اما قرينه هاي زيادي وجود دارد که اين احتمال که مراد از ترکان در اينجا روسها باشد را تأييد مي کند. بويژه رواياتي که خاطرنشان مي سازد آنها قبل از خروج سفياني، در جزيره ربيعه يا ديار بکر نزديک قرقيسيا فرود مي آيند.
.
و رواياتي که مي گويد سفياني با ترکان به نبرد مي پردازد و سپس بدست حضرت مهدي (عليه السلام) ريشه کن مي شوند و نخستين لشکري را که آن حضرت براي جنگ با ترکان گسيل مي دارد آنها را شکست مي دهند و ظاهرا منظور از جزيره که در روايات متعدد ياد شده است و نيروهاي ترک زبان قبل از سفياني در آنجا فرود مي آيند،
.
همان منطقه اي است که به اين اسم ناميده شده و با توجه به مطلق بودن و اضافه نشدن آن به اسم ديگر، جزيرة العرب و مانند آن نيست، چنانکه مراد از فرود آمدن نيروهاي رومي در رمله چنانکه از روايات استفاده مي شود، همان رمله فلسطين است.
.
آري از روايات گذشته مربوط به گنج و اينکه پيامبر صلي الله عليه و آله وسلم مسلمانان را از شرکت در نزاع برسر آن گنج نهي فرمود و از عبارت «مردم براي رسيدن به آن به جان يکديگر مي افتند» استفاده مي شود که طرفهاي درگير برسر گنج، مسلمانان مي باشند ولي اين مطلب مانع از آن نيست که دولت ترکيه طرف درگير نباشد و ترکان روسي و يا هواداران ترکان، آن دولت را ياري نکنند، چنانکه اين تعبير درباره آنان، در روايات فرو آمدن نيروهاي آنان در جزيره وارد شده است.
.
اما روميان و مغربي ها که در برخي از روايات آمده است، از طرفهاي درگير در جنگ قرقيسيا هستند اما آن نشانه ها اندک و ضعيف است. و ممکن است ورود آنان براي کمک به سفياني يا ديگران باشد.
.
اما نيروهاي اصلي و دشمنان سفياني و هواداران و ياوران حضرت مهدي (عليه السلام)، يمني ها و ايرانيان هستند که در نبرد قرقيسيا دخالت نمي کنند چرا که آن جنگ ميان دشمنان آنها برقرار است ولي انگيزه مهمتر با توجه به ظواهر روايات، اشتغال آنان به حوادث ظهور در حجاز و تلاش ‍ براي ارتباط و ايجاد وحدت نيروها با نيروي امام مهدي (عليه السلام) است که آغاز نهضت ظهور آن حضرت در مکه مي باشد.
..
البته ممکن است علت آن، شعله ور شدن جنگ جهاني باشد که احتمال بيشتر مي دهيم بخشي از آن در اين مرحله بوقوع بپيوندد.
.
ابن حماد از علي (عليه السلام) روايت مي کند که حضرت فرمود:
.
«وقتي سواران سفياني به سوي کوفه بحرکت درآيند او گروهي را در پي اهل خراسان مي فرستد در حاليکه اهل خراسان به طلب حضرت مهدي (عليه السلام) بيرون مي آيند.» [4] .


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
[COLOR=#000000]پي نوشت : 
(1) بحار/ ج52/ص226
(2) بحار/ ج52/ص 237
(3) نسخه خطي ابن حماد/ص92
(4) نسخه خطي ابن حماد/ص87
تصویر
Old-Moderator
Old-Moderator
پست: 802
تاریخ عضویت: جمعه ۲۸ دی ۱۳۸۶, ۴:۱۹ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1712 بار
سپاس‌های دریافتی: 2245 بار
تماس:

Re: آراماگدون یا قرقیسیا

پست توسط محب فاطمه »

معرکه هرمجدون چيست؟
.
برخي از دانشمندان، يکي از علايم ظهور حضرت مهدي‏عليه السلام را وقوع معرکه جنگي در منطقه‏اي به نام هرمجدّون و به تعبير روايات قرقيسيا مي‏دانند. اين قضيه حتّي در کتب اهل کتاب نيز به آن اشاره شده است. [1] .
.
اهل کتاب از يهود و نصارا اين معرکه جنگي را بس عظيم و خطرناک مي‏دانند که در پايان تاريخ بشر اتفاق خواهد افتاد.
.
«هرمجدون» کلمه‏اي است مشتق از «هَرْ» به معناي کوه، و «مجدّو» که اسم وادي يا کوه کوچکي در شمال فلسطين است.

اهل کتاب را گمان بر اين است که مساحت معرکه اين جنگ از منطقه «مجدّو» در شمال فلسطين تا «ايدوم» در جنوب امتداد دارد که حدود دويست ميل است. [2] .
.
آنان معتقدند که در اين جنگ لشکري با حدود 400 مليون نفر شرکت خواهند داشت. [3] لشکري که از عراق، ايران، ليبي، سودان و قفقاز در جنوب روسيه تشکيل شده است. [4] .
.
دکتر عبدالکريم زبيدي مي‏گويد:
.
«... اين حادثه همان حادثه بزرگي است که قبل از ظهور امام مهدي‏عليه السلام تحقق خواهد يافت، و در روايات از آن به معرکه «قرقيسيا» ياد شده است. در آن واقعه ميليون‏ها لشکر از آمريکا، اروپا، روسيه، ترکيه، مصر و دولت‏هاي مغرب عربي، و لشکرياني از شهرهاي شام يعني سوريه، اردن، لبنان، فلسطين و اسرائيل شرکت خواهند داشت. همگي در منطقه‏اي به نام قرقيسيا از بلاد شام با هم مواجهه خواهند داشت، و سفياني در اين هنگام خروج خواهد کرد...». [5] .
..
.
کليني به سند خود از امام باقرعليه السلام نقل کرده که به ميسّر فرمود:
.
اي ميسّر! چه مقدار بين شما و قرقيسيا فاصله است؟» عرض کرد: نزديک شاطئ الفرات است.
.
حضرت فرمود:
«أما أنّه سيکون بها وقعة لم يکن مثلها منذ خلق اللَّه تبارک وتعالي السموات والأرض ولا يکون مثلها ما دامت السموات والارض. مأدبة للطير تشبع منها سباع الأرض وطيور السمآء...» ؛ [6]
.
«آگاه باش که در آن مکان واقعه‏اي اتفاق خواهد افتاد که نظير آن از زمان خلقت آسمان‏ها و زمين از جانب خداوند تبارک و تعالي اتفاق نيفتاده است و نخواهد افتاد. آنجا محلّ پذيرايي پرندگان خواهد بود. درندگان زمين و پرندگان آسمان از آن سير خواهند شد.»

.
از مجموعه روايات در اين باب به خوبي استفاده مي‏شود که در اين جنگ فرمانده عملياتي اين جنگ از جانب دشمنان اسلام، شخصي به نام سفياني است.
.
او کسي است که به کمک مراکز جاسوسي يهود و آمريکا در ميان مردم تفرقه انداخته و مردم را بر ضدّ شيعيان اهل بيت تحريک خواهد کرد، و نيز بعد از پناه بردن امام زمان‏عليه السلام به کعبه با عده‏اي از ياران خود درصدد مقابله با حضرت برآمده که خود او با لشکريانش درمنطقه‏اي به نام بيدا به زمين فرو خواهند رفت.
..
در همين جنگ است که بنيه يهود از هم پاشيده شده و بسياري از آنها نابود خواهند شد.
.
بخاري به سندش از رسول خداصلي الله عليه وآله نقل کرده که فرمود:
.
«قيامت برپا نمي‏شود تا آنکه شما با يهود بجنگيد، در آن هنگام به حدّي از آنان کشته خواهد شد که حتّي سنگي که يک يهودي در آن پناه گرفته مي‏گويد: اي مسلمان! اين يهودي است که در کنار من پناه گرفته، او را به قتل برسان». [7] .
.
.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) رؤياي يوحنا، 13ـ16/16؛ سفر زكريا ، 1ـ5/14؛ كتاب مقدس / ص843
(2) شبكه معلومات / ص2
(3) همان / ص2
(4) مجله الفكر الجديد/شماره 15 و 16
(5) همان.
(6) كافي / ج8/ ص225/ ح251
(7) صحيح بخاري / ج3/ص232
تصویر
ارسال پست

بازگشت به “مهدویت (عج)”