نشانه های قطعی ظهور امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف)

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
Bronze
Bronze
پست: 275
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۶, ۴:۰۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 3603 بار
سپاس‌های دریافتی: 1144 بار

نشانه های قطعی ظهور امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف)

پست توسط 110 »

بسم الله الرحمن الرحیم


ظهور امام زمان (عج) پنج نشانه حتمی دارد و آن عبارتست از: قیام یمنی، خروج سفیانی، ندای آسمانی، فرورفتن سپاهی در یمن و کشته شدن نفس زکیه.



نـشانه های تخلف ناپذیر ظهور امام مهدی علیه السلام که بی هیچ تردیدی مقارن ظهور آن حضرت رخ خواهند داد و ارتباط گسست ناپذیری با آن دارند، پنج نشانه اند.

بـرخی از این پنج نشانه، اندکی پیش از ظهور و برخی چند ماه پس از آمدن آن گرامی و برخی اندکی پیش از قیام نجات بخش و جهانی آن حضرت ، پدیدار خواهند شد.

در ایـن مـورد، روایـات بـسـیـاری وارد شده است که با اندک تفاوت در ترتیب پیدایش این علایم و نشانه ها، آنها را نشان می دهد. نـخست، برخی از روایات را که این علایم پنجگانه را به صورت کوتاه ترسیم می کـنـد مـی آوریـم، آنگاه هر کدام از آن نشانه ها را با توضیحی که در روایات در مورد آن آمده و تفسیر مناسبی که به ذهن می رسد، ترسیم می نماییم.

امام صادق علیه السلام در این مورد فرمود: خـمـس قـبل قیام القائم علیه السلام : الیمانی و السفانی و المنادی ینادی من السماء و خسف بالبیداء و قتل النفس ‍ الزکیة .(1) پیش از قیام مهدی علیه السلام پنج رخداد بزرگ در پیش خواهد بود:

1 ـجنبش ترقی خواهانه مرد یمنی،2 ـ جنبش ارتجاعی سفیانی، 3 ـ ندای روح بخش آسمانی، 4 ـ فرو رفتن زمین، 5 ـ قتل نفس زکیه

امام در ادامه فرمود: قـبـل قـیـام القـائم خـمـس عـلامـات مـحـتـومـات : الیـمـانـی و السـفـیـانـی و الصـیـحـة و قتل النفس الزکیة و الخسف بالبیداء.(2) پیش از قیام قائم ، پنج علامت و نشانه مهم در پیش خواهد بود: جـنـبـش مـردم تـرقـی خـواه یـمـنـی، جـنـبـش ارتـجـاعـی سـفـیـانـی، نـدای آسـمـانـی، قتل نفس زکیه و فرو رفتن زمین.

و نیز فرمود: النداء المحتوم و السفیانی من المحتوم و خسف البیداء من المحتوم و الیمانی من المحتوم و قتل الفنس الزکیه من المحتوم .(3) نـدای آسـمـانـی بـه هـنگامه قیام قائم ، جنبش ارتجاعی سفیانی ، جنبش مترقی مرد یمنی ، فرو رفتن زمین و دیگر، کشته شدن نفس زکیه ، این پنج نشانه ، از علایم قطعی ظهورند.

پی نوشت:
1- اکـمال الدین ، صدوق ، ج 2، ص 649، غیبت طوسی ، ص 267، با اندک تفاوت در ترتیب علائم پنجگانه و بحارالانوار، ج 52، ص 203.
2- اکمال الدین ، ج 2، ص 650 و بحار الانوار، ج 52، ص 204.
3- غیبت نعمانی ، ص 252 و 257، و بحارالانوار، ج 52، ص 233.
Junior Member
Junior Member
پست: 38
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۷, ۸:۲۰ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 23 بار
سپاس‌های دریافتی: 27 بار

Re: نشانه های قطعی ظهور امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف)

پست توسط aminjo0n »

اینم تو یه سایت پیدا کردم:
علايم و نشانه هاى حتمى ظهور امام زمان (عج)

علايم و نشانه هاى حتمى، آن است كه به هيچ قيد و شرطى مقيّد و مشروط نيست و قبل از ظهور بايد واقع شود با استفاده از روايات معصومينع علايم حتمى الوقوع عبارتند از:

1ـ امام صادق ع فرمود:

پيش از ظهور قائم (عج) پنج نشانه حتمى است: خروج يمانى و سُفيانى، صيحه آسمانى، قتل نفس زكيّه، و فرو رفتن در بيابان.

2 ـ و نيز در جاى ديگر امام صادق ع فرموده است:

وقوع ندا از امور حتمى است و سفيانى از امور حتمى است و يمانى از امور حتمى است و كشته شدن نفس زكيه از امور حتمى است و كف دستى كه از افق آسمان بيرون مى آيد، از امور حتميه است.

و اضافه فرمود:

و نيز وحشتى در ماه رمضان است كه خفته را بيدار مى كند و شخص بيدار را به وحشت انداخته و دوشيزگان پرده نشين را از پشت پرده بيرون آورد.

3 ـ حضرت على ع از رسول خدا ص روايت نموده كه فرمود: ده چيز است كه پيش از ظهور به وقوع خواهد پيوست.

1ـ سفيانى ;

2 ـ دجّال ;

3 ـ دخان ;

4ـ دابّه ;

5 ـ خروج قائم ;

6 ـ طلوع خورشيد ازمغرب ;

7 ـ نزول عيسى ;

8 ـ خسوف در مشرق ;

9 ـ خسوف در جزيرة العرب ;

10 ـ آتشى كه از مركز عدن شعله مى كشد و مردم را به سوى بيابان محشر هدايت مى كند.
یا سخنی داشته باش دل پذیر یا دلی داشته باش سخن پذیر
Junior Member
Junior Member
پست: 38
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۷, ۸:۲۰ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 23 بار
سپاس‌های دریافتی: 27 بار

Re: نشانه های قطعی ظهور امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف)

پست توسط aminjo0n »

در ادامه از تو همون سایت اینم پیدا کردم نظر شما چی هست؟
آيا جورج بوش همان دجال است ؟

در پنج سال اخير وي كليدهاي رهايي مردم تگزاس از فقر و تنگدستي را در دست داشت اما با غروري كاذب سهم طبقات ثروتمند تگزاس در پرداخت ماليات را كاهش داد و از اين راه آنها را مبلغان انتخاباتي خود كرد .

اشاره : موجي كه در آستانه سال 2000ميلادي در زمينه آخرالزمان شناسي و گرايش به طرح موضوعات مرتبط با آخرالزمان در غرب برخاست ، نه تنها فروكش نكرده بلكه روز به روز بر دامنه آن افزوده مي شود . امروزه پايگاهها ي متعددي در اينترنت ، به موضوع آخرالزمان، نشانه هاي آن و تطبيق آنها با رويدادهاي اجتماعي ، سياسي ، نظامي و زيست محيطي جهان پرداخته اند و تلاش مي كنند به صورت روز آمد آخرين تحولات مرتبط با اين موضوع را منعكس كنند .

به منظور آشنائي خوانندگاه عزيز موعود با فضاي حاكم بر مقالات و مطالبي كه با موضوع آخرالزمان در اينترنت منتشر مي شود ، از اين شماره برخي از اين مقالات را ترجمه و در مجله عرضه مي كنيم .

گفتني است كه نقل اين مقالات به معناي تأييد محتوا و مستندات آنها نيست .

مقدمه مترجم :

اخيرا در يكي از سايت هاي اينترنتي خبري با اين مضمون به چاپ رسيده است كه:( جورج بوش دجال است!) .

در اين مقاله اينترنتي تلاش شده كه با استناد به علم اعداد (Numberollgy) ، پيشگوئي هاي (نوستر اداموس ) طرفداري فرقه شيطان پرستان و ساحران از بوش ( در جريان انتخابات ) و پيشگوئي هاي كتاب مقدس به نوعي اين نكته القا شود كه ( جورج بوش ) همان دجال و يا ( آنتي كريست ) ذكر شده در كتاب مقدس است . در اين مقاله در حد حوصله خوانندگان محترم نكات مهم و حائز اهميت و جالب توجه اين مقاله و اسناد آن را يك به يك عنوان مي كنيم . اما قبل از پرداختن به اسناد ، بيوگرافي خاصي را كه از (George Bush)در ابتداي اين مقاله ارايه شده ذكر مي كنيم ، سپس به مستندات مي پردازيم .

(او كسي است كه كوكائين مصرف مي كرده و دوستانش او را به عنوان يك الكلي عياش بدخلق مي شناسند. او شكست هاي تجاري متعددي داشته كه به كمك دوستان ثروتمندش از آنها خلاصي يافته است . وي فرماندار ايالت تگزاس بوده و در طول فرمانداري او در تگزاس بدترين اخبار از اين ايالت گزارش شده است كه به چند مورد آن اشاره مي كنيم كه ( تگزاس داراي باالترين آمار كودكان فقير (2/26 درصد) در بين ايالات متحده است و( 5/24 درصد) مردم اين ايالت از بيمه درماني برخوردار نيستند . مطالعات اخير وزارت كشاورزي در مورد ايالت تگزاس نشان مي دهد كه 5 درصد از خانواده هاي تگزاس اكثر اوقات چيزي براي خوردن پيدا نمي كنند.

اين ايالت كمترين هزينه سرانه خدمات اجتماعي را نسبت به ديگر ايالت ها داراست. در پنج سال اخير وي كليدهاي رهايي مردم تگزاس از فقر و تنگدستي را در دست داشت اما با غروري كاذب سهم طبقات ثروتمند تگزاس در پرداخت ماليات را كاهش داد و از اين راه آنها را مبلغان انتخاباتي خود كرد. تگزاس بيشترين درصد بازداشت ها و زنداني ها را داراست. در تگزاس براي يك سياه آمريكائي 6 برابر يك سفيد پوست احتمال دريافت حكم اعدام وجود دارد، تا يك سفيد پوست براي كشتن يك سياه پوست.

در تگزاس براي اولين بار پس از جنگ هاي داخلي يك خانم (Karla faye Tucher) به مجازات اعدام محكوم شد. و اما اسناد مورد بحث :

سند اول :

تشخيص دجال از طريق علم اعداد

در انجيل براي اينكه آيا شخصي دجال است و يا خير ، راهي از طريق علم اعداد داده شده است.

1 – انجيل مي گويد اين عدد 666 و مربوط به يك مرد است. روش كار به اين شكل است كه به هر يك از حروف لاتين از A تا Z از 1 تا 26 را اختصاص مي دهند كه اگر اين اعداد را براي نام جورج دبليو بوش محاسبه كنيم چنين مي شود :

7 + 5+15+18+7+5 براي جورج ، 18+5+11+12+1+23براي دبليو (Walker) و 8+19+21+2 براي بوش كه جمع همه آنها مي شود 177=7+7+1=15=5+1={6}كه اين اولين شش ماست .

دومين شش را مي توان از روي تاريخ تولد وي يعني 6 جولاي 1946 به دست آورد. به اين ترتيب كه اگر ارقام جولاي را كه هفتمين ماه ميلادي است به بقيه اعداد به اين شكل جمع كنيم 7+6+1+9+4+6=33مي شود 33=3+3={6} كه دومين شش را به دست مي آوريم.

سومين شش را مي توان با توجه به اين مطلب كه هدف ابتدايي دجال غلبه بر كل جهان و تقديم آن به شيطان است و اولين قدم در اين را فرمانداري تگزاس بوده است پيدا كرد. بوش براي اولين بار در هشتم نوامبر 1994 به فرمانداري تگزاس انتخاب شد كه باز هم اگر ارقام اين تاريخ را با هم جمع كنيم خواهيم داشت :

1+1+8+1+9+9+4=33

33=3+3={6} كه مجددا سومين 6 را با ما مي دهد.

حال اگر تاريخ رياست جمهوري رسيدن وي را نيز در نظر بگيريم كه 20 ژانويه 2001 بوده است مجددا به عدد 6 مي رسيم كه مي توانيم آن را جايگزين سومين عدد شش مربوط به دوران فرمانداري او كنيم .

1+1+0+2+0+0+1={6}

شايد برايتان حيرت انگيز باشد كه چرا پدر وي به هنگام نامگذاري او نام هربوت را قبل از كلمه (Walke) از نام وي حذف كرد؟ آيا آن راهي براي پيشكش پسرش به شيطان نبوده است؟

George= 6 حرف ، WALKER= 6 حرف ، BUSHJR ريشه آلماني آن Busche نيز داراي شش حرف است كه دوباره سه شش را تشكيل مي دهد.

اگر هنوز متقاعد نشده ايد بايد بدانيد كه شانس رخداد چيزي شبيه به حالت فوق به طور اتفاقي و تصادفي 1 در 000/000/000/100 است كه بيش از 16 برابر كل جمعيت بشر است. حال اگر باز هم تصور مي كنيد كه اين يك تصادف است بد نيست به اين ضرب المثل و به تبع آن دومين سند دقت كنيد كه مي گويد: ( شخصي را از طرفدارانش بشناس ) .

سند دوم :

حمايت گروه هاي شيطان پرست

وي در طول دوران مبارزان اوليه اش در گروههاي شيطان پرست نيوهامپشاير حضور يافت و اين واقعه اي بود كه به طور گسترده در رسانه هاي خبري پوشش داده شد و اين در حالي بود كه يك تجمع نفرت آور از ساحره ها و جادوگران از سراسر نيواينگلند گردهم آمدند تا صعود وي به مقام رياست جمهوري را پيش بيني كرده و جشن بگيرند.

سند سوم :

پيشگويي هاي نوسترآداموس

ميشل نوستر اداموس (1566 – 1503 م ) يك پزشك و منجم فرانسوي بود كه كتابي با بيش از 900 پيشگوئي درباره حوادث فرانسه و كل جهان نگاشته است. وي پيشگوئي هاي خود را به صورت مصراع هاي آهنگين نگاشته كه هب دليل برخورداري از دقت زياد بسيار مورد توجه بوده اند. يكي از پيشگوئي ها كه اخيرا در اينترنت نيز وارد شده اين است كه :

هزاره مي آيد، ماه دوزادهم، در خانه نيرومندترين قدرت و آدم سبك مغز روستايي مي آيد تا ادعاي رهبري كند. وي سپس ادامه مي دهد :

يك فرد مشكوك از سلطنت دور مي شود با اينكه عده زيادي از آن حمايت مي كنند و او راي عمومي را به دست مي آورد اما گروهي اجازه نمي دهند كه او حكمفرما شود.

اين مطلب به نظر مي رسد كه تماما در مورد (آل گور) رقيب بوش باشد وي اضافه مي كند به حكومت رسيدن بوش مصادف با آمدن ستاره دنباله داري است به نام Hale Bop. سال هاي 95 تا 97 : يعني زمان شروع و آغاز مقدمات مبارزات انتخاباتي بوش و سال 97 : يعني زماني كه از وي به عنوان نامزد رياست جمهوري سخن به ميان آمد آخرين حد روشنائي اين ستاره دنباله دار بود. او در ادامه مي گويد:

پس از روي كار آمدن وي قتل عام شديدي صورت مي گيرد و صدها تن به انتقام بر مي خيزند و سپس كسي مي ايد {از طرفداران بوش } كه مانند (هاني بال ) است .

هاني بال ژنرال سياهي بود كه با فيل هايش براي تسخير روم حركت كرد اما در نهايت شكست خورد ، در اينجا (كولين پاول ) سياه پوست كه هب طرف عراق (بابل ) حركت مي كند مورد نياز است. قابل ذكراست كه اين پيش گويي ها با تفصيلات بسياري ادامه مي يابد كه مجال پرداختن به همه آنها و توضيح دقيق و با جزئيات انها نيست و در صورت علاقه خوانندگان متن اصلي آن قابل ارايه است .

سند چهارم :

پيشگوئي هاي انجيل

اين پيش گويي ها بر اساس مكاشفه عجيب دانيال نبي است كه تعبير آن اين چنين است:

وي ( دانيال نبي ) مي گويد: در ايلام {susa سمت مشرق بابل در عراق } در پيش روي خود قوچي دو شاخ را ديدم { اشاره به صدام حسين } و شاخ هاي وي بلند بودند { اشاره به اينكه او چهارمين ارتش ثدرتمند جهان را داشت }. يكي از شاخ هاي بلندتر از ديگري بود و بعدا بلندتر شد { اشاره به نيروه هاي نظامي عادي و گارد جمهوري عراق دارد كه بعدا شكل گرفت و به هفت لشكر تقسيم شد } اين قوچ را مي ديدم كه به سمت شمال {كردها و ايران } و جنوب {كويت } حمله مي كند. و هيچ نيروئي نمي توانست او را از اين اعمالش باز دارد. او به بزرگترين قدرت در منطقه تبديل شد. در حالي كه به اين قوچ مي انديشيدم. ناگهان بزي با يك شاخ از غرب آمد در حالي كه تمام كره را مي پيمود بدون اينكه زمين را لمس كند {اشاره به جورج دبليو بوش و نيروي هوايي وي دارد } او به طرف قوچ دو شاخ آمد و به او با خشم زياد حمله كرد و قوچ توانايي ايستادگي در برابر آن را نداشت. و بز پشت او را به زمين زد. بز خيلي بزرگ و برتر شد اما با وجود قدرتش شاخش شكسته بود {جورج بوش پدر به خاطر تصويب حمله هوايي آمريكا به عراق يكسال بعد رياست جمهوري را از دست داد}. به جاي شاخ قبلي وي چهار شاخ رشد كرد{ وي سه پسر و يك دختر داشت كه به دليل(لوسمي 2 ) فوت } و به جاي آنها شاخ ديگري رشد كرد { اشاره به جورج دبليو بوش } كه ثروتمند بود و به طرف غرب و جنوب رفت { وي بيشتر دوران جواني خود را در قماربازي و شراب خواري گذراند و بعدها به فرمانداري تگزاس رضايت داد و سپس به رئيس جمهوري رسيد} و به طرف سرزمين زيبا { يعني خاورميانه } لشگر كشي كرد. او خود را برتر از همه و به عنوان رهبر گروه خود معرفي كرد {رهبر ائتلاف عدالت بي پايان } و بعد من شنيدم كه فرد مقدسي به فرد مقدس ديگر مي گفت: چقدر طول مي كشد تا رويايي دانيال تحقق يابد. او جواب داد 2300 روز و شب و اين جنگ {جنگ خاورميانه } شش و نيم سال به طول خواهد انجاميد كه باعث مرگ و مير و خرابي هاي ناباورانه مي گردد. زماني كه من در حال ديدن اين رؤيا بودم و مي كوشيدم آن را بفهمم پشت من كسي ايستاد كه مردي بود {در انجيل پسر خدا } عيسي (ع) و به جبرئيل گفت كه جبرئيل به او بگو كه اي پسر ! بدان كه اين رويا به اخرالزمان مربوط مي شود و اين در حالي بود كه او در نزديكي جايي كه بودم آمد و من هم از ترس به سجده افتادم .
یا سخنی داشته باش دل پذیر یا دلی داشته باش سخن پذیر
Junior Member
Junior Member
پست: 38
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۷, ۸:۲۰ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 23 بار
سپاس‌های دریافتی: 27 بار

Re: نشانه های قطعی ظهور امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف)

پست توسط aminjo0n »

ولی معنی دقیق اینا رو
1ـ سفيانى ;

2 ـ دجّال ;

3 ـ دخان ;

4ـ دابّه ;
نفهمیدم اگه لطف کنین توضیح بدین ممنون میشم
یا سخنی داشته باش دل پذیر یا دلی داشته باش سخن پذیر
Old-Moderator
Old-Moderator
پست: 966
تاریخ عضویت: جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷, ۷:۱۷ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 973 بار
سپاس‌های دریافتی: 1783 بار
تماس:

Re: نشانه های قطعی ظهور امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف)

پست توسط سعید منتظر »

من که هیچ چیز نفهمیدم! ::sa

این 5 نشانه چه ربطی به زمان حال داره؟@ :-(
 روزگاری‌ست که شیطان میگوید: انسان پیدا کنید ، سجده خواهم   [HIGHLIGHT=#FFFF00][HIGHLIGHT=#DBE5F1] +ـ+ـ+ـ+ـ+ـ+ـ+     [HIGHLIGHT=#FFFF00][HIGHLIGHT=#DBE5F1] +ـ+ـ+     [External Link Removed for Guests]  [External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests] 
Old-Moderator
Old-Moderator
پست: 802
تاریخ عضویت: جمعه ۲۸ دی ۱۳۸۶, ۴:۱۹ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1712 بار
سپاس‌های دریافتی: 2245 بار
تماس:

Re: نشانه های قطعی ظهور امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف)

پست توسط محب فاطمه »

aminjo0n نوشته شده:ولی معنی دقیق اینا رو
1ـ سفيانى ;

2 ـ دجّال ;

3 ـ دخان ;

4ـ دابّه ;
نفهمیدم اگه لطف کنین توضیح بدین ممنون میشم



 بسم الله الرحمن الرحيم  




با سلام و تشكر از شما، لطفا مطالب خود را همراه با منبع ذكر بفرماييد.

در زمينه سؤال شما احاديث و مطالب بسيار است ، بصورت مختصر و در حد حاصل شدن مقصود در اين پست و پستهاي آينده عرض ميكنم اميدوارم پاسخگوي مطالبي كه در بالا ارائه كرديد هم باشد. تصویر


بيوگرافي سفياني

ظهور «سفياني» همانند ظهور «دجّال» نيز در بسياري از منابع حديث شيعه و اهل تسنّن به عنوان يکي از نشانه هاي ظهور مصلح بزرگ جهاني، و يا به عنوان يکي از حوادث آخر زمان، آمده است. [1] .
.
گرچه از بعضي روايات بر مي آيد که «سفياني» شخص معيّني از آل ابوسفيان و فرزندان او است; ولي از پاره اي ديگر استفاده مي شود که سفياني منحصر به يک فرد نبوده بلکه اشاره به صفات و برنامه هاي مشخّصي است که در طول تاريخ افراد زيادي مظهر آن بوده اند.


از جمله در روايتي از امام علي بن الحسين(عليه السلام) نقل شده:
.
«امر السّفياني حتم من اللّه ولايکون قائم الاّ بسفياني [2] . »
.
ظهور سفياني از مسائل حتمي و مسلّم است: و در برابر هر قيام کننده اي يک سفياني وجود دارد!»
.
از اين حديث بخوبي روشن مي شود که سفياني جنبه «توصيفي» دارد نه «شخصي» و اوصاف او همان برنامه ها و ويژگيهاي او است و نيز استفاده مي شود که در برابر هر مرد انقلابي و مصلح راستين يک (يا چند) سفياني قد علم خواهد کرد.
.
در حديث ديگري از امام صادق(عليه السلام) مي خوانيم:
.
«انا و آل ابي سفيان اهل بيتين تعادينا في اللّه: قلنا صدق اللّه وقالوا کذب اللّه: قاتل ابوسفيان رسول اللّه(صلي الله عليه وآله وسلم) و قاتل معاوية علي بن ابي طالب(عليه السلام) و قاتل يزيد بن معاوية الحسين بن علي(عليه السلام) و السّفياني يقاتل القائم؛ [3]
.
ما و خاندان ابوسفيان دو خاندانيم که در مورد برنامه هاي الهي با هم مخالفت داريم: ما گفته هاي پروردگار را تصديق کرده ايم و آنها تکذيب کردند. ابوسفيان با رسول خدا(صلي الله عليه وآله وسلم) مبارزه کرد; و معاويه با علي بن ابيطالب(عليه السلام); و يزيد با حسين بن علي(عليه السلام); و سفياني با امام قائم مبارزه خواهد کرد.»

.
ابوسفيان که سر سلسله سفياني ها بود مشخّصات زير را داشت:
.
1ـ سرمايه داري بود که از طريق غارتگري و غصب حقوق دگران و ربا خواري و مانند آن به نوايي رسيده بود.
.
2ـ قدرتمندي بود که از طرق شيطاني کسب نفوذ و قدرت نموده، نقش رهبري احزاب جاهلي را در مکّه و اطراف آن برعهده داشت; و همه شخصيّتش در اين دو خلاصه مي شد.
پيش از ظهور اسلام براي خود رياست و حکومتي قابل ملاحظه داشت، امّا پس از ظهور اسلام همه ارکان قدرتش متزلزل گرديد، چرا که اسلام دشمن سرسخت همانها بود که قدرت شيطاني ابوسفيانها بر آن قرار داشت; و جاي تعجّب نيست که او دشمن شماره يک اسلام شد.
.
3ـ او مظهر نظام ظالمانه جامعه طبقاتي مکّه به شمار مي رفت و حمايت بي دريغش از بت و بت پرستي نيز به همين خاطر بود; زيرا بتها بهترين وسيله براي «نفاق افکندن و حکومت کردن» و «تحميق و تخدير توده هاي به زنجير کشده» و در نتيجه تحکيم پايه هاي قدرت ابوسفيانها بودند.
مخالفت سرسختانه او با اسلام ـ چنان که گفتيم ـ به همين دليل بود.
.
.
که اسلام تمام پايه هايي را که شخصيّت جهنمي او بر آن قرار داشت ويران مي کرد; لذا از هيچگونه تلاش و کوشش براي خفه کردن انقلاب اسلام فرو گذار نکرد. امّا سرانجام در جريان فتح مکّه آخرين سنگر قدرتش فرو ريخت و براي هميشه به کنار رفت و گوشه نشين شد; هر چند دست از تحريکات پنهاني برنداشت.
.
او تمام اين صفات را ـ از طريق تربيت و توارث ـ به فرزندش معاويه و از او به نوه اش يزيد منتقل ساخت، و آن دو نيز برنامه هاي پدر را ـ منتها در شکل ديگر ـ تعقيب کردند هر چند سرانجام با ناکامي مواجه گشتند.
.
ابوسفيان يک مرد بتمام معني ارتجاعي بود که از جنبش انقلابي پيامبر(صلي الله عليه وآله وسلم)سخت بيمناک بود; چرا که اسلام طرحي همه جانبه براي دگرگون ساختن آن جامعه عقب افتاده، و به تمام معني فاسد داشت; طرحي که با اجراي آن محلّي براي زالوهائي همچون ابوسفيان و دار و دسته اش باقي نمي ماند.
.
و از اين جا مي توانيم درک کنيم چرا فرزندان و اعقاب او کوشش داشتند رشته هاي اسلام را پاره کنند و مردم را به آئينهاي جاهلي باز گردانند، هر چند در زير چرخهاي آن سرانجام خرد شدند; ولي به هر حال، ضربه هاي سنگيني بر پيشرفت اسلام و مسلمين وارد ساختند.
.
در برابر قيام مصلح بزرگ جهاني «مهدي» نيز «سفياني» يا سفيانيها قرار خواهند داشت که با قدرت جهنّمي شان سعي دارند در مسير انقلاب راستين مهدي وقفه ايجاد کنند; زمان را به عقب برگردانند يا لااقل متوقّف سازند; از بيداري و برچيده شدن نظامهاي ظالمانه طبقاتي به نفع استثمار کنندگان جلوگيري کنند.
.
تفاوتي که «سفياني» با «دجّال» دارد شايد بيشتر در اين است که دجّال از طريق حيله و تزوير و فريب، برنامه هاي شيطاني خود را پياده مي کند، امّا   از طريق استفاده از قدرت تخريبي وسيع   اين کار را انجام مي دهد; همانگونه که در اخبار آمده است که او نقاط آبادي از روي زمين را زير پرچم خود قرار خواهد داد. [4] که نظير آن را در حکومت ابوسفيان و معاويه و يزيد در تاريخ خوانده ايم.
.
هيچ مانعي ندارد که سفياني آخر زمان که در برابر مصلح بزرگ جهاني «مهدي» قيام مي کند از نواده هاي ابوسفيان باشد و شجره نامه و نسبش به او منتهي گردد، همانطور که در اخبار آمده است; ولي مهمتر از مسأله نسب اين است که برنامه هاي او و صفات و مشخّصات و تلاشها و کوششهايش همه مانند ابوسفيان است و روشي همسان او دارد.
.
اين «سفياني» مانند همه ابوسفيانها و همه سفيانيهاي ديگر، سرانجام در برابر جنبش انقلاب جهاني مهدي(عليه السلام) به زانو در خواهد آمد و تلاشها و کوششها و نقشه هايش نقش بر آب خواهد شد.
..
از همه مهمتر آن است که بايد مردم «دجّالها» و «سفيانيها» را بشناسانند. اين سفيانيها گذشته از نشانه هايي که قبلا گفتيم نشانه ديگري نيز دارند که نمونه اش در تاريخ اسلام بروشني ديده مي شود، و آن اين که:

صلحا و شايستگان را از صحنه اجتماع کنار مي زنند و افراد ناصالح و مطرود را به جاي آنها قرار مي دهند.
.
«بيت المال» را ـ چنانکه در حکومت دودمان ابوسفيان آمده ـ ميان حواشي و طرفداران خود تقسيم مي کنند; طرفدار انواع تبعيضها، تحميق ها و پراکندگيها هستند و با اين مشخّصات مي توان آنها را شناخت و شناساند.
.
..
[HIGHLIGHT=#e5e0ec]«دجّالها» صفوف ضدّ انقلابي مرموز را تشکيل مي دهند، و «سفيانيها» صفوف ضدّ انقلابي آشکارا، و هر دو، در واقع يک موضع دارند در دو چهره مختلف، و تا صفوف آنها در هم شکسته نشود تضميني براي «پيشرفت» و «بقاي» انقلاب نيست.  
.
...
ميان شيعه معروف است که او از اولاد عنبسه پسر ابوسفيان است و شايد از اين رو آن را عيينه دانسته اند که کلمه عيينه در روايت با عنبسه اشتباه شده است. و در روايتي ديگر که شيخ طوسي آن را روايت کرده است وي را از فرزندان عتبه پسر ابوسفيان ياد مي کند.
[5] و فرزندان ابوسفيان پنج نفرند: عتبه، معاويه، يزيد، عنبسه و حنظله.
.
ولي در يکي از نامه هاي اميرمؤ منان (عليه السلام) به معاويه، بطور صريح آمده است که سفياني از فرزندان معاويه است.
.
«اي معاويه، مردي از فرزندان تو، بدخوي و ملعون و سبک مغز و ستمکار و واژگون دل و سختگير و عصباني است. خداوند رحمت و مهر را از قلب او برده است دائي هاي او همچون سگ خون آشام اند. گوئيا من، هم اينک او را مي بينم اگر مي خواستم او را نام مي بردم و توصيف مي کردم که او پسري چند ساله است، لشکري به سوي مدينه گسيل مي دارد. آنها وارد مدينه مي شوند و بيش از اندازه دست به کشتار و فحشاء مي زنند در اين حال مردي پاک و پرهيزکار از آنها فرار مي کند، کسي که زمين را از عدل و داد سرشار
خواهد ساخت همانگونه که از ظلم و ستم لبريز شده است و من نام او را مي دانم و مي دانم که در آن روز چند سال دارد و نشانه اش چيست.»

..
از امام باقر (عليه السلام) نقل شده است که فرمود:
.
«او از فرزندان خالد پسر يزيد پسر ابوسفيان است» [6]
.
و ممکن است جدش عنبسه يا عتبه يا عيينه يا يزيد از نسل معاويه پسر ابوسفيان باشد که در اين صورت اشتباه، برطرف مي شود.
.
.
از امام باقر (عليه السلام) روايت شد است که فرمود:
. .
«اگر سفياني را مشاهده کني، در واقع پليدترين مردم را ديده اي. وي داراي رنگي بور و سرخ و کبود است، هرگز سر به بندگي خدا فرو نياورده مکه و مدينه را نديده است مي گويد: پروردگارا انتقام من با آتش ‍ است.» [7]




   دارد....   
[HR]
(1) بحار الانوار/ ج 53/ص 182، 190، 192، 206، 208، 209
(2) بحار الانوار/ ج 52/ص182
(3) بحار الانوار/ ج 52/ص 190
(4) بحار الانوار/ ج 52/ ص26
(5) بحار الانوار/ ج 52/ص212
(6) نسخه خطي ابن حماد/ ص75
(7) بحار الانوار/ج52/ص 354
تصویر
Old-Moderator
Old-Moderator
پست: 802
تاریخ عضویت: جمعه ۲۸ دی ۱۳۸۶, ۴:۱۹ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1712 بار
سپاس‌های دریافتی: 2245 بار
تماس:

Re: نشانه های قطعی ظهور امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف)

پست توسط محب فاطمه »

بيوگرافي دجال
.
دجّال مرد پر تزوير و حيله گر
.
هنگامي که سخن از «دجّال» به ميان مي آيد، معمولا طبق يک سابقه ذهني عاميانه، فقط ذهنها متوجّه شخص معيّن يک چشمي مي شود که با جثّه افسانه اي و مرکب افسانه اي تر، با برنامه اي مخصوص به خود پيش از آن انقلاب بزرگ مهدي ظهور خواهد کرد.
.
ولي همانگونه که از ريشه لغت دجّال از يک سو [1] و از منابع حديث از سوي ديگر استفاده مي شود، دجّال منحصر به يک فرد نيست بلکه عنواني است کلّي براي افراد پر تزوير و حيله گر; و پر مکر و فريب و حقّه باز که براي کشيدن توده هاي مردم به دنبال خود از هر وسيله اي استفاده مي کنند، و بر سر راه هر انقلاب سازنده اي که در ابعاد مختلف صورت مي گيرد ظاهر مي شوند.
.
در حديث معروفي که از صحيح «ترمذي» نقل شده مي خوانيم که پيامبر(صلي الله عليه وآله وسلم)فرمود:
.
«انه لم يکن نبي بعد نوح الا انذر قومه الدجال و اني انذر کموه؛ [2]
.
هر پيامبري بعد از نوح قوم خود را از فتنه دجال بر حذر داشت، من نيز شما را بر حذر مي دارم!»
.
مسلّماً انبياي پيشين به مردم عصر خود نسبت به فتنه دجّالي که در آخر زمان آشکار مي شود و هزاران سال با آنها فاصله دارد هشدار نمي دادند.
بخصوص که در پايان حديث مي خوانيم:
.
«فوصفه لنا رسول اللّه فقال لعله سيدرکه بعض من رآني او سمع کلامي;
.
سپس پيامبر(صلي الله عليه وآله وسلم) صفات او را براي ما بيان کرد و گفت شايد پاره اي از آنها که مرا ديده اند يا سخن مرا شنيده اند عصر او را درک کنند!»
.
باحتمال قوي ذيل حديث اشاره به طاغيان و فريبکاران خطرناکي همچون بني اميّه و افرادي همانند معاويه است که در لباس «خال المؤمنين» و عنوان «کاتب وحي» به مکر و فريب و تزوير و بيرون راندن مردم از صراط مستقيم به سوي آداب و سنن جاهلي، و زنده کردن نظام طبقاتي و حکومت استبدادي و خودکامه، و روي کار آوردن ناصالحان چاپلوس، و جنايتکاران بيباک، و کنار زدن صلحا و فضلا و مردان لايق، پرداختند.
.
و نيز در حديث ديگري در همان کتاب مي خوانيم:
.
پيامبر(صلي الله عليه وآله وسلم) در مورد دجّال فرمود:
.
«ما من نبي الاوقد انذر قومه و لکن ساقول فيه قولا لم يقله نبي لقومه تعلمون انه اعور...;
.
هيچ پيامبري نبود مگر اين که قوم خود را از فتنه دجّال بر حذر داشت، ولي من جمله اي درباره او مي گويم که هيچ پيامبري به قوم خود نگفته، من مي گويم او يک چشمي است!»
..
تکيه روي زمان «نوح» در بعضي از اين احاديث، شايد به خاطر اشاره به دورترين زمان باشد; يا عدم وجود دجّالها در زمانهاي پيش از نوح به سبب اين باشد که نخستين آئين و شريعت را نوح آورد، و يا به خاطر عدم نفوذ حيله ها و تزويرها در جوامع انساني پيشين بوده است.
.
جالب توجّه اين که در پاره اي از احاديث آمده است که پيش از ظهور مهدي(عليه السلام) 30 دجال ظهور خواهد کرد! [3] .
حتّي در اناجيل نيز اشاره به ظهور دجّال شده است.

در رساله دوّم يوحنا (باب 1، جمله 6 و 7) مي خوانيم:
.
«شنيده ايد که دجّال مي آيد الحال هم دجّالان بسيار ظاهر شده اند.»
.
و اين عبارت نيز تعدّد دجّالها را تاکيد مي کند.
.
در حديث ديگري مي خوانيم:
.
«قال رسول اللّه(صلي الله عليه وآله وسلم) لا تقوم السّاعة حتي يخرج نحو من ستّين کذّاباً کلّهم يقولون انا نبي!؛ [4]
.
پيامبر(صلي الله عليه وآله وسلم) فرمود:
.
رستاخيز بر پا نمي شود مگر آن که شصت نفر دروغگو ظهور خواهند کرد که همه ادّعاي نبوّت مي کنند!»
.
گرچه در اين روايت عنوان دجّال به ميان نيامده، ولي اجمالاً از آن بر مي آيد که مدّعيان دروغين و فريبکار در آخر زمان محدود به يک يا چند نفر نخواهد بود.
.
اينها دجّالاني هستند که همه پيامبران، امّت خويش را از آنها بر حذر داشتند و نسبت به نقشه هاي فريبنده آنها هشدار دادند.
منتها پيش از ظهور مهدي و آن انقلاب عظيم و وسيع و راستين، هر قدر زمينه هاي فکري و رواني و اجتماعي در سطح جهاني آماده تر مي گردد، فعّاليّت اين دجّالان که يکي از بعد از ديگري ظهور مي کنند افزايش مي يابد; تا در پيشرفت زمينه هاي انقلابي وقفه ايجاد نمايند و به هزار حيله و فن براي منحرف ساختن افکار دست زنند.
.
البتّه هيچ مانعي ندارد که يک دجّال بزرگ در رأس همه آنها باشد. و امّا نشانه هايي که در بعضي از روايات براي او ذکر شده بي شباهت به تعبيرات سمبوليک و اشاره و کنايه نيست;
.
مثلا، از روايتي که مرحوم علاّمه مجلسي در بحار الانوار از اميرمؤمنان علي(عليه السلام) نقل کرده چنين استفاده مي شود که او داراي صفات زير است:
.
1ـ او يک چشم بيشتر ندارد که در ميان پيشاني اش همچون ستاره صبح مي درخشد! امّا همين چشم خون آلود است، گويي با خون ترکيب شده!
[COLOR=#ffffff].
2ـ او الاغ (مرکب) سفيد تندروي دارد که هر گام او يک ميل است و بسرعت زمين را طي مي کند!  
[COLOR=#ffffff].
3ـ او دعوي خدائي مي کند و هنگامي که دوستان خود را به گرد خويش مي خواند صداي او را تمام جهانيان مي شنوند! . 
[COLOR=#ffffff].
4ـ او در درياها فرو مي رود و خورشيد با او حرکت مي کند، در پيش روي او کوهي از دود و پشت سرش کوه سفيدي قرار دارد که مردم آن را موادّ غذايي مي بينند.  
[COLOR=#ffffff].
5ـ به هنگام ظهور او مردم گرفتار قحطي و کمبود موادّ غذايي هستند... [5] .  
..
شک نيست که ما مجاز نيستيم به هر مفهومي از مفاهيم مذهبي که در قرآن يا منابع حديث وارد شده شکل سمبولک بدهيم، چه اينکه اين کار همان تفسير به رأي است که در اسلام بشدّت ممنوع شده و عقل و منطق هم آن را مردود مي شمرد، ولي با اين حال جمود بر مفهوم نخستين الفاظ در آنجا که قرائن عقلي يا نقلي در کار است آن هم صحيح نيست و موجب دور افتادن از مقصود و مفهوم اصلي سخن است.
.
و اتّفاقاً درباره حوادث آخر زمان نيز اين گونه مفاهيم کنائي بي سابقه نيست; و تعجّبي ندارد که دجّالي که با صفات بالا مشخص شده نيز جنبه سمبوليک داشته باشد.
.
حتماً مي پرسيد چگونه مي توان آن را تفسير کرد؟
.
در پاسخ اين سؤال مي گويم بعيد نيست دجّال با آن صفاتي که گفته شد اشاره به فريبکاران و رهبران مادّي ستمگر در دنياي ماشيني باشد; زيرا:
.
اولا، آنها يک چشم دارند و آن چشم اقتصاد و زندگي مادّي است; آنها فقط به يک (بعد) مي نگرند و آن بعد منافع مادّي ملّت خويش است; و به هزار گونه نيرنگ و تزوير و سياستهاي استعماري براي رسيدن به اين هدف متوسّل مي شوند; آنها دجّالاني هستند فريبکار که چشم معنوي و انساني را از دست داده اند.
امّا همين يک چشم مادّي آنها بسيار خيره کننده و پرفروغ است در صنايع به پيروزيهاي درخشاني نائل شده اند، و از اقطار زمين نيز گذشته اند. .
.
ثانياً، مرکبهايي در اختيار دارند که بسيار تند و سريع السّير است و کره زمين را در مدّت کوتاهي دور مي زند با سرعتهايي حتّي مافوق سرعت صوت!
.
ثالثاً، آنها عملا مدّعي الوهيّتند و مقدّرات مردم جهان را به دست خويش مي دانند و با تمام ضعف و ناتواني که دارند، پياده شدن در کره ماه را دليل تسخير فضا! و مهار کردن پاره اي از نيروهاي طبيعت را نشانه تسخير طبيعت، در حالي که يک زمين لرزه مختصر، يک طوفان
کم قدرت، يک سلّول سرطاني، همه کاسه و کوزه هاي آنها را در هم مي شکند; در عين ضعف همچون فرعون دعوي خدايي دارند.
..
رابعاً، با زير دريائيهاي مجهّز به زير درياها مي روند، وسائل سريع السّيرشان با مسير شمس حرکت مي کند (بلکه گاهي از مسير آن نيز جلو مي افتد). در پيش روي کارخانه هاي عظيمش، کوهي از دود، و به دنبال سرش کوهي از فرآورده هاي صنعتي و موادّ غذايي (که مردم آن را موادّ غذايي سالم فکر مي کنند در حالي که ارزش غذايي چنداني ندارند و غالباً خوراکهاي ناسالمي هستند) مشاهده مي شود.
.
خامساً، مردم به عللي ـ از قبيل خشکسالي و يا استثمار و استعمار و تبعيضات مختلف و سرمايه گذاريهاي کمرشکن در مورد تسليحات و هزينه طاقتفرساي جنگها، و ويرانيهاي حاصل از آن که همگي معلول زندگي يک بعدي مادّي است ـ گرفتار کمبود مواد غذايي مي شوند و مخصوصاً گروهي از گرسنگي مي ميرند و از ميان مي روند، و دجّال که عامل اصلي اين نابسامانيهاست از اين وضع بهره برداري کرده به عنوان کمک به گرسنگان و محرومان جامعه براي تحکيم پايه هاي استعمار خود کوشش و تلاش مي کند.
.
در پاره اي از روايات نيز نقل شده که هر موئي از مرکب عجيب دجّال سازِ مخصوص و نواي تازه اي سر مي دهد که انطباق آن بر اينهمه وسايل سرگرم کننده ناسالم دنياي ماشيني يک بعدي که در تمام خانه ها و لانه و شهر و بيابان و ساحل دريايش نفوذ کرده کاملا قابل تصوّر است.
.
.
به هر صورت، مهم آن است که عناصر انقلابي يعني سربازان راستين مصلح بزرگ مهدي موعود(عليه السلام) همچون بسياري از مردم ساده لوح و ظاهر بين، فريب دجّال صفتان را نخورند و براي پياده کردن طرح انقلابي خود بر اساس ايمان و حق و عدالت از هيچ فرصتي غفلت نکنند.
.
 [HIGHLIGHT=#dbe5f1]البتّه آنچه در بالا گفتيم يک تفسير احتمالي براي دجّال بود که قرائن مختلفي آن را تأييد مي کند. ولي قبول يا عدم قبول اين تفسير به اصل موضوع صدمه نمي زند که مسأله دجّال، با اين صفات جنبه کنايه دارد نه اين که انساني باشد با چنان مرکب و چنان صفات و مزايا!
  


[HR]
(1) دجال، از ماده "دجل" به معني دروغگويي و حقه بازي است
(2) سنن ترمذي، باب ما جاء في الدجال ، ص42
(3) سنن ابي داوود
(4) بحار الانوار، ج52، ص209
(5) اقتباس از حديث صعصة بن صوحان / بحار الانوار،ج52، ص192
(6) بحار الانوار، ج52، ص194
(7) بحار الانوار، ج52، ص195
تصویر
Old-Moderator
Old-Moderator
پست: 802
تاریخ عضویت: جمعه ۲۸ دی ۱۳۸۶, ۴:۱۹ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1712 بار
سپاس‌های دریافتی: 2245 بار
تماس:

Re: نشانه های قطعی ظهور امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف)

پست توسط محب فاطمه »

نظر مهدي پژوهان معاصر درباره دجال
.
1- مرحوم آيت اللَّه صدر الدين صدر در اثر خود (المهدي) تنها به ذکر پنج روايت از دو کتاب اهل سنت -يعني عقد الدرر و الصواعق المحرقه- اکتفا مي‏کند. [1] .
.
2- آيت اللَّه صافي گلپايگاني -حفظه اللّه- در دو قسمت از کتاب (منتخب الاثر)، از دجّال ياد مي‏کند:
.
يکم: (في خروج الدجال) که ذيل آن به نقل شش روايت از کتب اهل سنت مي‏پردازند.
.
دوم: باب نهم از فصل هفتم (في انّه عليه السلام يقتل الدجال) که در آن يک حديث از: إکمال الدين و يک حديث از اربعين مرحوم خاتون آبادي نقل مي‏کنند. [2] .
.
3- آيت اللَّه ابو طالب تجليل در (من هو المهدي) و شيخ محمد فقيه در (السفياني و علامات الظهور) با وجود اين که روايات علايم ظهور را از عامّه و خاصه نقل کرده‏اند، هيچ ذکري از (دجال) به ميان نياورده‏اند. [3] .
.
4 - آيت اللَّه ابراهيم اميني در (دادگستر جهان)، با ترديد بسيار به مسئله دجّال نگاه کرده و آن را از رسوبات تفکر مسيحي [4] مي‏داند که به کتاب‏هاي اهل سنت راه يافته است. ايشان بسياري از روايات دجّال را ضعيف و غير قابل اعتماد دانسته و در نهايت با بي‏رغبتي، اصل وجود او را قابل پذيرش مي‏شمارند؛ ولي کيستي او، اوصاف و سيره‏اش و ساير امور مرتبط به وي را مبهم دانسته و مسکوت عنه مي‏گذارند. [5] .
..
5 - کامل سليمان در (يوم الخلاص) احاديث شيعه و سني را در باره ي دجّال ذکر کرده وليکن پيش از ذکر آن‏ها مي‏گويد:
.
(مسئله ‏ي دجال، قضيه ‏اي مبهم بوده و بالفعل غير قابل پذيرش است. زيرا:
.
اولا: اخبار آن غير معتبرند.
ثانيا: امور جعلي در آن‏ها مشاهده مي‏شود که با بلندترين صدا، فرياد زده و اعتراف مي‏کند که رسول خداصلي الله عليه و آله و ائمه طاهرين‏ عليهم السّلام از ابراز داشتن اين خرافات و اراجيف منزّهند.
ثالثا: اساسا برخي از اين روايات جعلي بوده و سندشان ساختگي است.
.
.
(امّا برخي علايم ذکر شده در باره ي دجّال بر بعضي پديده‏ هاي شوم امروزي منطبق است که آدمي را متقاعد مي‏سازد که اخبار صحيح اين باب نيازمند به تأويل است؛ [يعني زبان اين روايات سمبليک است]...
.
بار ديگر تکرار مي‏کنم که تقريبا با يقين مي‏توانم بگويم 90% احاديث دجّال، جعلي است و زبان 10% باقي مانده نيز رمزي است و اين بدان معناست که مقصود از دجّال، افراد ديگري از زمره ي جبّاران و سفاکان و مفسدان و احتمالاً برخي از سران دژخيم يهود صهيونيست است؛
.
ولي در مجموع اکنون نمي‏توانم احتمال صدور سخناني از پيشوايان دين را که راويان عمق آن را درنيافته و از اين رو، تخيّلات و برداشت‏هاي پنداري خويش را بدان افزوده باشند، نفي کنم..). [6] .
.
6 - علامه سيد محمد صدر در جلد سوم موسوعه ي ارزشمند الامام المهدي با عنوان (تاريخ الغيبة الکبري) بحث مفصّلي را به بررسي مسئله‏ ي دجّال اختصاص داده است. وي معتقد است اکثر قريب به اتفاق اخبار دجّال مبتلاي به دو اشکال جدي هستند:
.
الف - ضعف سندي.
[COLOR=#ffffff].
ب - دلالت بر ايجاد معجزات مضلّه (که به لحاظ قوانين کلامي محال است؛ يعني خداوند سبحان قدرت خرق عادات و اظهار معجزه را به افراد ضالّ و مضلّ تفويض نمي‏کند).  
..
.
[HIGHLIGHT=#f2dcdb]ايشان سرانجام به اين جمع بندي مي‏رسد که وجود دجّال امري است حق، لکن مراد از آن يک فرد مشخص با همان اوصاف کذايي نيست، بلکه مقصود يک سري پديده ‏هاي اجتماعي - فرهنگي است . 




[HR]
(1) المهدي/ صدرالدين صدر/ترجمه محمدجواد نجفي/ صص257و258
(2) منتخب الاثر / ص462، 460، 480
(3) رك . من هو المهدي / صص 122ـ112/ السفياني و علامات الظهور، محمد فقيه، صص 183ـ24
(4) دجال در فرهنگ مسيحي (Anti Christ) ناميده مي شود. رك : THE ENCYCLOPEDIA AMERICANA,VOL2, PP,26b 527
(5) رك . دادگستر جهان / صص226ـ223
(6) يوم الخلاص /صص711، 712

تصویر
Old-Moderator
Old-Moderator
پست: 802
تاریخ عضویت: جمعه ۲۸ دی ۱۳۸۶, ۴:۱۹ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1712 بار
سپاس‌های دریافتی: 2245 بار
تماس:

Re: نشانه های قطعی ظهور امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف)

پست توسط محب فاطمه »

دخان
.
در تفسير آيه فارتقب يوم تاتي السماء بدخان مبين [1] يعني منتظر باش روزي خواهد آمد که آسمان دودي آشکار مي آورد،
.
آمده است: اين بهنگامي است که مردم در رجعت از قبير بيرون آمده بدنيا باز ميگردند و ظلمت و تاريکي همه مردم را فرو مي گيرد .
.
.
دابة
.
خروج دابة الارض از محتوم است و از کساني که آن حضرت را ياري کند دابة الارض است و مراد از وي امير المومنين عليه السلام است، لکن وقت خروج او معلوم نيست و ظاهرا در رجب دوم باشد و آن حضرت را با لشکرش بر قتل ابليس و لشکرش کمک خواهد کرد،
.
امير المومنين عليه السلام بعد از ذکر دجال و کشتن او به دست عيسي بن مريم فرمود:
.
آگاه باشيد که پس از آن طامه‏ي کبري است.
.
گفتند: طامه‏ي کبري چيست؟ (بليه‏ي بزرگتر)
.
فرمود:
.
«خروج دابة الارض است از کوه صفا، با او خواهد بود خاتم سليمان و عصاي موسي، پس خاتم سليمان را بر روي هر مومن مي‏گذارد در او مهر مي‏گيرد، هذامومن حقا و بر روي هر کافر مي‏نهد پس نوشته مي‏شود اين کافر است حقا،
.
تا اينکه مومن فرياد مي‏کند: اي واي براي تو اي کافر و کافر فرياد مي‏کند: خوشا به حال تو اي مومن، دوست داشتم که من امروز مانند تو بودم و رستگار مي‏شدم.
.
آن گاه دابة الارض سر خود را بلند مي‏کند پس هر کس که در مابين مشرق و مغرب است او را مي‏بيند و اين بعد از طلوع خورشيد است از مغرب خود.
.
(يا مراد طلوع خورشيد ولايت است از غروبگاه خود، يعني بعد از ظهور قائم عليه السلام خواهد بود و يا مراد بعد از رکود و توقف خورشيد است از وقت زوال تا عصر که پس از آن يک مرتبه از طرف مغرب نمايان مي‏شود)
.
پس در آن هنگام توبه برداشته خواهد شد». [2] .
..
خروج دابة الارض از مقدمات رجعت است و براي تذکر همين اندازه کافي است.



[HR]
(1) سوره دخان / آيه 9
(2) معجم الاحاديث المهدي (ع) : 3/132،ح67 / كمال الدين : 2/527، ب47، ح1/بحار الانوار، ج52، ص194
تصویر
Iron
Iron
پست: 186
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۸۷, ۱:۲۹ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 563 بار
سپاس‌های دریافتی: 541 بار

Re: نشانه های قطعی ظهور امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف)

پست توسط هیچ »

بسیار عالی توضیح دادید ، اجرتون با آقا
همانا دنیا مانند آب شور است
هر چه بیشتر بنوشی تشنه تر شوی

(امام علی علیه السلام)
ارسال پست

بازگشت به “مهدویت (عج)”