»» اِنجیل ««

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
Administrator
Administrator
پست: 2244
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۸۵, ۱۱:۵۲ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 10691 بار
سپاس‌های دریافتی: 5476 بار
تماس:

»» اِنجیل ««

پست توسط Mohsen1001 »

 اِنجیل
 
نیسیی

کلمه یونانی و معنیش مژده است. مسیحیان از این جهت آنرا مژده میدانند که به اعتقاد آنها حضرت عیسی(ع) خود را فدای مردم کرد تا همه مردم را از آتش دوزخ بخرد، و این کتب اناجیل آنها مژده بهشت است، کتاب آسمانی که به حضرت عیسی (ع) نازل شده.

نام این کتاب دوازده بار در قرآن مجید ذکر شده. قرآن، انجیل را کتاب خدا میداند:

(و انزل التوراة و الانجیل من قبل هدی للناس و انزل الفرقان)

ولی آن انجیل را کتاب آسمانی میداند که مشتمل بر احکام و تکالیف بشر باشد و زندگی او را تنظیم کند و سر و سامان بخشد ـ چنانکه شأن ادیان الهی است ـ

(و لیحکم اهل الانجیل بما انزل الله)
(و آتیناه الانجیل فیه هدی و نور)

انجیلی که به آمدن پیغمبر بعد و کتاب بعد از خود مژده دهد و پیامبر و کتاب پیش از خود را تصدیق نماید:

(و مصدقا لما بین یدیه من التوراة)
(الذین یتبعون الرسول النبی الامّی الذی یجدونه مکتوبا عندهم فی التوراة و الانجیل)

قرآن یک انجیل را میشناسد
نه اناجیل را، انجیلی که مشتمل بر کلام خدا باشد نه گفتار خود حضرت عیسی (ع) و رسولان، و نه انجیلی که پس از ارتحال حضرت عیسی (ع) تدوین شده باشد.

فرید وجدی مینویسد: اناجیل اکنون نزد مسیحیان چهار است: انجیل متی که از همه اناجیل قدیمتر و به سی سال بعد از عیسی در اورشلیم به زبان عبری نوشته شده است .

انجیل مرقس پس از متی به زبان یونانی نوشته شد و حدود 66 م منتشر گشت.

انجیل لوقا سوّمین انجیل است که پس از آن دو انجیل نوشته شده است .

انجیل یوحنا شصت سال پس از مسیح یعنی سال 93 م نوشته شده است .

این چهار را مسیحیان معتبر دانند و گویند روح الامین جبرئیل اینها را به نویسندگانش بوحی آورده و اناجیل زیادی (که تا صد انجیل گفتهاند) بعداً پدید آمد و کلیسا آنها را نامعتبر شمرد، از آن جمله است انجیل «میلاد مریم و طفولیت مسیح» که آنرا به متی نسبت دهند و گویند نسخههای آن مفقود شده بوده و دانشمند «نهیلو» که آن را منتشر نموده خود به نسخهای که بدان اطمینان حاصل کند که آن از متی است دست نیافته است .

و دیگر انجیل «توما اسرائیلی» است که دانشمند «کوتلیه» نسخهای از آن را در کتابخانه ملک بجست که به زبان یونانی و در قرن 15 نسخهبرداری شده بوده، وی در اروپا آن را منتشر ساخت.

و دیگر انجیل «ژاک اصغر» که «گلیوم بوستل» آن را در سفرهای توریستی خود به دست آورد و بسال 1552 در شهر بال سوئز بچاپ رساند و سپس در «استراسبورگ» آلمان چاپ شد و مسیحیان علیه گلیوم شورش نمودند که وی آن را جهت لکهدار ساختن دین مسیح منتشر نموده و پس از آن دانشمند «نیاندر» با تغییراتی آن را مجدداً بچاپ رساند.

و دیگر انجیل «نیکودیم» که در قرون وسطی پدید آمد و منتشر گشت.

و دیگر انجیل «طفوله ـ کودکی» که در اصل به زبان یونانی بوده و دانشمند «هنری سیک» در قرن 17 به نسخهای از آن به زبان عبری دست یافت و در اروپا آن را بچاپ رساند و آن منسوب است به حواری بطرس و دیگر «مرسیون» که طایفه «مرسیونی» آن را معتبر شمارند . (دائرة المعارف فرید وجدی)

سه انجیل متی و مرقس و لوقا هر یک شرح مختصری از زندگانی و تعلیمات و مرگ و قیام مسیح را دارند ولی انجیل یوحنا مختصری از اتفاقات مهم مربوط به زندگی مسیح را دارد باضافه تعلیمات روحانی و اوامر او که در سایر اناجیل بدان توجهی نشده است .

انجیل یوحنا بیش از دیگر اناجیل به الوهیت مسیح متعرض شده و مقاومت فریسیان در برابر مسیح و گفتههای او در هفته پیش از واقعه صلیب و ماجرای احیای ایلعاذر را بتفصیل ذکر میکند ولی برخی مطالب را چون داستان میلاد و صعود مسیح و عشاء ربّانی و از این قبیل عجایب که سه انجیل دیگر آوردهاند متعرض نشده و از این رو محققان گفتهاند که یوحنا از آن سه متاخرتر است و معلوم میشود نویسندگان یوحنا به مطالب آن سه آگاه بودهاند و نخواستهاند تکرار کنند. بهر حال هیچیک از چهار انجیل معروف در زمان حضرت مسیح نوشته نشده ولی خود مسیحیان مدعیند که لوقا و مرقس از شاگردان وی بوده اند. (منجد و دهخدا)

و یکی از اناجیل انجیل «برنابا» است که پاپ جلاسیوس که بسال 492 میلادی بر تخت پاپی نشست آن را تحریم نمود بدین جهت که آن با دیگر اناجیل مخالف بود زیرا آن انجیل کشته شدن مسیح و غفران ذنوب محض درآمدن به دین مسیح را رد میکرد، و به آمدن پیغمر اسلام تصریح داشت.

این انجیل قرنها ناپدید بود تا در قرن 16 میلادی اسقفی به نام «فراموینو» یک نسخه آن را به زبان ایتالیائی در کتابخانه «اسکوتز» پنجم بدست آورد و در آستین خود پنهان کرد و در فرصتهای مناسب آن را بدقت مطالعه کرد و در پرتو آن به اسلام هدایت یافت و در اوائل قرن 18 نیز نسخهای از آن به زبان اسپانیائی به دست آمد و پس از آن توسط دکتور «منکهوس» به زبان انگلیسی ترجمه شد و بسال 1908 دکتر خلیل سعادت آن را به زبان عربی ترجمه کرد و اخیراً دانشمند ارجمند حیدر قلی خان سردار کابلی آنرا به فارسی ترجمه نمود و در کرمانشاه بچاپ رسید. (قاموس قرآن)

از امام صادق (ع) روایت شده که انجیل در شب دوازدهم ماه رمضان نازل شده است.

حضرت رضا (ع) در آن جلسه بحث و مناظره که مأمون ترتیب داده بود به جاثلیق گفت: هیچ میدانی این اختلاف که در انجیل دیده میشود از کی شروع شده؟ گفت: نمیدانم، فرمود: همان روزی که انجیل (به دست یهود) ناپدید شد، ملت نصاری نزد علمای خود آمدند و گفتند: حال که عیسی کشته شد و انجیل را هم از دست دادیم و شما علمای ما هستید از انجیل چه دارید؟ لوقا و مرقابوس گفتند:
هیچ واهمه نداشته باشید که انجیل در سینه ما است و تمامی اسفار آن را به شما خواهیم رساند و شما کلیساها را خالی مگذارید. سپس لوقا و مرقابوس و یوحنّا و متّی دور هم نشستند و این انجیل را ساختند و در اختیار شما گذاشتند در صورتی که این چهار نفر شاگردان شاگردان اول (مسیح) بودند...

نقل است که در انجیل آمده که خداوند فرمود: چرا به دین عمل نمینمائید و همواره خطا میکنید، مگر نمیدانید که عذاب من در انتظار شما است؟ حکم به جور و ستم مکنید که از جانب من به عذاب شما حکم خواهد شد، بهمین پیمانهای که به مردم میدهید برایتان پیمانه داده شود و طبق همین قضاوت خودتان علیه شما قضاوت خواهد شد. (بحار: 14 و 77 و 98)
New Member
New Member
پست: 19
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۸۷, ۵:۳۰ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4 بار
سپاس‌های دریافتی: 4 بار
تماس:

Re: »» اِنجیل ««

پست توسط sepehrmohamadi »

دوست من، قرآن در هیچ آیه ای انجیل را تحریف شده و یا مفقود شده نمی داند!

عیسی مسیح به نص قرآن خود کلمه خدا بود و لذا هر حرکت و قول او کلام خدا بود.

قرآن تصدیق کننده همان انجیلی است که در زمان نزول قرآن در میان مسیحیان مرسوم بوده است:

اين كتاب را در حالى كه مؤيّد آنچه [از كتابهاى آسمانى‏] پيش از خود مى‏باشد، به حق [و به تدريج‏] بر تو نازل كرد، و تورات و انجيل را نیز پیش از آن فرو فرستاد.(قرآن 3:3)


قرآن به روشنی اهل انجیل را به تبعیت از انجیل موجود خود دعوت میکند:


و اهل انجيل بايد به آنچه خدا در آن نازل كرده داورى كنند، و كسانى كه به آنچه خدا نازل كرده حكم نكنند، آنان خود، نافرمانند.(قرآن 5:47)


اگر غرض قرآن اشاره به انجیل دیگری غیر آن چه که بین مسیحیان مرسوم است بود، این دستور آن عبث و بی معنی بود!

قرآن اهل کتاب را دعوت می کند که کتاب خود ا به درستی و با دقت بخوانند:


كسانى كه كتاب [آسمانى‏] به آنان داده‏ايم، [و] آن را چنان كه بايد مى‏خوانند، ايشانند كه بدان ايمان دارند. و [لى‏] كسانى كه بدان كفر ورزند، همانانند كه زيانكارانند. (قرآن 2:121)


و همچنین به کسانی که همین تورات وانجیل موجود را به درستی به پا می دارند وعده برکت می دهد:


و اگر آنان به تورات و انجيل و آنچه از جانب پروردگارشان به سويشان نازل شده است، عمل مى‏كردند، قطعاً از بالاى سرشان [بركات آسمانى‏] و از زير پاهايشان [بركات زمينى‏] برخوردار مى‏شدند. از ميان آنان گروهى ميانه‏رو هستند، و بسيارى از ايشان بد رفتار مى‏كنند. (قرآن 5:66)


و به آنها هشدار می دهد، تا وقتی همین تورات و انجیل موجود را به پا ندارند بر هیچ آیینی نیستند:


بگو: «اى اهل كتاب، تا [هنگامى كه‏] به تورات و انجيل و آنچه از پروردگارتان به سوى شما نازل شده است عمل نكرده‏ايد بر هيچ [آيين بر حقّى‏] نيستيد.» و قطعاً آنچه از جانب پروردگارت به سوى تو نازل شده، بر طغيان و كفر بسيارى از آنان خواهد افزود. پس بر گروه كافران اندوه مخور. (قرآن 5:68)



خدا بشارت(انجیل) را به عیسی مسیح داد و عیسی مسیح هم آن را به حواریون خود داد و حواریون نیز که روح القدس بر آنان نازل می شد و طبق نص قرآن به آنها وحی می شد آن را نگاشتند.

عنوان کامل اناجیل موجود چنین است:

انجیل به روایت متی، انجیل به روایت یوحنا، انجیل به روایت توماس و ...

لذا هر یک از حواریون یا بعدا شاگردان آنان از دید خود و با عنایت روح القدس، اقدام به نگارش اناجیل کردند.

اینکه آیا انجیلی که قرآن اشاره می کند،یک کتاب خاص است و یا چند نسخه از یک کتاب مطلب قابل بحثی است، ولی اینکه قرآن، اهل انجیل را به تبعیت از آن و مطالعه دقیق آن دعوت می کند، و آن را تصدیق می کند، نشان از اهمیت و اصالت متن موجود در زمان پیامبر اسلام دارد.

با احترام
سپهر محمدی
(پس نویس: کلیه ترجمه ها عینا از ترجمه جناب فولادوند نقل شده اند!)
من، سپهر محمدی، شیعه و مسلمانم، خدایِ واحدِ خالقِ هر چیز، را می پرستم. به تورات، انجیل و قرآن موجود ایمان دارم و عیسی مسیح، محمد بن عبدالله، علی بن ابیطالب و 11 فرزندش را مولای خود می دانم، و همچنین در انتظار ظهور مهدی و مسیح، دست در دست یکدیگر، هستم!
 [External Link Removed for Guests] 
Iron
Iron
پست: 229
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۷ تیر ۱۳۸۶, ۴:۰۰ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 88 بار
سپاس‌های دریافتی: 557 بار

Re: »» اِنجیل ««

پست توسط پاسخ جو »

به نام خدا

با سلام

شبهاتی که مطرح فرمودید همه از نوشته های یوسف حداد می باشد و قبلا به طور کامل پاسخ داده شده است .

می توانید به کتاب نقد و بررسي (كتاب الانجيل في القرآن : اثر از اب يوسف حداد) / نوشته رحيم سراجي؛ مراجعه نمایید .

[External Link Removed for Guests]
موفق باشید :razz:
چو مي بيني که نابينا و چاه است ... اگر خاموش بنشيني گناه است !
New Member
New Member
پست: 19
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۸۷, ۵:۳۰ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4 بار
سپاس‌های دریافتی: 4 بار
تماس:

Re: »» اِنجیل ««

پست توسط sepehrmohamadi »

دوست گرامی،

اگر پاسخی دارید بفرمایید!

برچسب زدن و حواله دادن، کاری از پیش نمی برد!

با احترام
سپهر محمدی
من، سپهر محمدی، شیعه و مسلمانم، خدایِ واحدِ خالقِ هر چیز، را می پرستم. به تورات، انجیل و قرآن موجود ایمان دارم و عیسی مسیح، محمد بن عبدالله، علی بن ابیطالب و 11 فرزندش را مولای خود می دانم، و همچنین در انتظار ظهور مهدی و مسیح، دست در دست یکدیگر، هستم!
 [External Link Removed for Guests] 
Iron
Iron
پست: 229
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۷ تیر ۱۳۸۶, ۴:۰۰ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 88 بار
سپاس‌های دریافتی: 557 بار

Re: »» اِنجیل ««

پست توسط پاسخ جو »

برچسب نزدم دوست عزیز

منظورم این بود که سوالات جدیدی نیست ، جوابشم داده شده .

الانم من برم همه جواباشو اینجا کپی کنم ، بر می گردی میگی همه رو کپی کردی ! کپی کردن فایده نداره .

خب وقتی یک نفر کامل جواب داده ، چه کاریه من دوباره بیام همه رو منتقل کنم .

خیلی فرق هست بین معرفی یک منبع موثق و حواله دادن ...

در انتخاب عبارات خود دقت بیشتری کنید .

اگر هم حال خواندن کتابی را ندارید ، بیهوده سوال نکنید !
چو مي بيني که نابينا و چاه است ... اگر خاموش بنشيني گناه است !
New Member
New Member
پست: 19
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۸۷, ۵:۳۰ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4 بار
سپاس‌های دریافتی: 4 بار
تماس:

Re: »» اِنجیل ««

پست توسط sepehrmohamadi »

دوست گرامی،

شما نظرات بنده را شبهه خواندی، در حالیکه اینها نظرات بنده است و بنده اصلا سوالی مطرح نکردم و اصلا شبهه ای در آنچه ادعا کردم ندارم.

لینکی که شما ارائه دادید البته ارزشمند است و از آن سپاسگزارم، اما منبع online نیست و ان شاء الله سر فرصت به آن مراجعه خواهم کرد.

اما اگر شما نظرات بنده را خواندید و پاسخی برای آنها دارید ولو آن را از جایی کپی کنید، بنده استقبال می کنم.

ولی اگر بحثهایی را از جایی که ربطی به اظهارات بنده ندارد و تنها در کلمه انجیل مشترک است، کپی کنید، البته اعتراض خواهم کرد.

اینجا فرومی برای بحث بین بنده و شما است! نه کپی کردن نظرات دیگران!

ضمنا موثق ترین منبع خود قرآن است که موید، مصدق و مهیمن تورات و انجیل است.

با احترام
سپهر محمدی
من، سپهر محمدی، شیعه و مسلمانم، خدایِ واحدِ خالقِ هر چیز، را می پرستم. به تورات، انجیل و قرآن موجود ایمان دارم و عیسی مسیح، محمد بن عبدالله، علی بن ابیطالب و 11 فرزندش را مولای خود می دانم، و همچنین در انتظار ظهور مهدی و مسیح، دست در دست یکدیگر، هستم!
 [External Link Removed for Guests] 
Iron
Iron
پست: 229
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۷ تیر ۱۳۸۶, ۴:۰۰ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 88 بار
سپاس‌های دریافتی: 557 بار

Re: »» اِنجیل ««

پست توسط پاسخ جو »

سلام دوست عزیز

در مورد تورات موجود

قرآن می فرماید در سوره بقره :

فَوَيْلٌ لِّلَّذِينَ يَكْتُبُونَ الْكِتَابَ بِأَيْدِيهِمْ ثُمَّ يَقُولُونَ هَـذَا مِنْ عِندِ اللّهِ لِيَشْتَرُواْ بِهِ ثَمَناً قَلِيلاً فَوَيْلٌ لَّهُم مِّمَّا كَتَبَتْ أَيْدِيهِمْ وَوَيْلٌ لَّهُمْ مِّمَّا يَكْسِبُونَ (79)

پس واى بر آنها كه نوشته‏اى با دست خود مى‏نويسند، سپس مى‏گويند: «اين، از طرف خداست.; تا آن را به بهاى كمى بفروشند.

پس واى بر آنها از آنچه بادست خود نوشتند; و واى بر آنان از آنچه از اين راه به دست مى‏آورند! (79)

با این حساب اصلا حرفی در مورد اینکه تورات نوشته مردم و تحریف شده است باقی نمی ماند .

همانطور که می بینید تورات که بخشی از کتب مقدس هست طبق تایید قرآن تحریف شده و مسلمانان بر اساس قرآن و حدیث قائل به تحریف کتاب فعلی عهدین هستند
اما اصل نزول این کتاب بر پیامبر خدا حضرت مسیح علیه السلام را قبول دارند.
این در حالی است که بنده فکر نمی کنم شما اصلا کتاب مقدس را وحیی بدانید که بر مسیح نازل شده باشد؟ درست است ؟
آیا به نظر شما کتاب مقدس وحی می باشد؟


اما در مورد ایاتی که نقل کردید چندین اشتباه وجود داشت که باید حتما متذکر شوم (فقط از باب تذکر ) نه پاسخ :

قرآن تصدیق کننده همان انجیلی است که در زمان نزول قرآن در میان مسیحیان مرسوم بوده است:

اين كتاب را در حالى كه مؤيّد آنچه [از كتابهاى آسمانى‏] پيش از خود مى‏باشد، به حق [و به تدريج‏] بر تو نازل كرد، و تورات و انجيل را نیز پیش از آن فرو فرستاد.(قرآن 3:3)


آیه مد نظر شما این است :

نَزَّلَ عَلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقاً لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهِ وَأَنزَلَ التَّوْرَاةَ وَالإِنجِيلَ (3)

مِن قَبْلُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَأَنزَلَ الْفُرْقَانَ إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُواْ بِآيَاتِ اللّهِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِيدٌ وَاللّهُ عَزِيزٌ ذُو انتِقَامٍ (4)


لذا برای فهم زبان قران ، متن عربی را ملاک قرار می دهیم .

در بالا می گوید تصدیق کننده ی آن چیزی است که قبل از او نازل شده .

قبل از او چی نازل شده ؟ تورات و انجیل ...

اما آیا تورات و انجیلی که نزد مردم بوده همان کتب نازل شده ی اصلی بوده است ؟ هیچ اشاره ای نشده .

پس نتیجه نمی گیریم که همان انجیلی منظور بوده که نزد مردم بوده است .

برفرض هم بگیریم که همان بوده ... اما آیا انجیل موجود در بین ما ، همان انجیل 1400 سال پیش است ؟

باز هم فرض کنیم که آری ، اما اگر در انجیل موجود ، چند مطلب از تحریف سالم مانده باشد و قرآن به آن استناد کرده باشد هیچ دلالتی برتصدیق کل کتاب ندارد .

همه اینها تازه وقتی درست است که درست ترجمه کرده باشیم ، حال آنکه به نظر بسیاری از مفسرین واژه "مصدقا" یعنی این قرآن "تاییده شده ی دو کتاب قبل" است

و لذا در آن ها بشارت به قرآن آمده و هیچ ربطی به این ندارد که قرآن آنها را تایید کرده باشد .


الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَتْلُونَهُ حَقَّ تِلاَوَتِهِ أُوْلَـئِكَ يُؤْمِنُونَ بِهِ وَ من يَكْفُرْ بِهِ فَأُوْلَـئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ (121)

كسانى كه كتاب آسمانى به آنها داده‏ايم ( يهود و نصارى) اگر آن را چنان كه شايسته آن است مى‏خوانند; آنها به پيامبر اسلام ايمان مى‏آورند;

و كسانى كه به او كافر شوند، زيانكارند. (121)

یعنی اگر آنچنانکه شایسته است بخوانند ، به پیامبر ایمان می آوردند (ضمیر واژه "بِهِ" به پیامبر برمی گردد نه کتاب )

ولی آنچنانکه باید نخواندند و در نتیجه خیلی ها هم به پیامبر خاتم ایمان نیاوردند ،و زیان کار خوانده شدند .

پس مطالبی در کتابشان بوده که کتمان کردند و آنچنانکه شایسته بوده نخوانده و عمل نکردند (یعنی حق تلاوت را ادا نکردند)!


نه اینکه پس کل کتابشان صحیح بوده ... !

بلکه مطالب صحیحی هم بوده که انچنان که باید آن را نخواندند و بسیاریشان از کافران شدند .

یعنی منکر آن نیستیم که مطالب صحیح در کتابشان بوده اما انچنانکه باید نخواندند .

پس بحث بر سر ایمان به پیامبر خاتم است نه به کتاب . (با توجه به آیات قبل و دقت در قواعد عربی)


و همچنین به کسانی که همین تورات وانجیل موجود را به درستی به پا می دارند وعده برکت می دهد:


و اگر آنان به تورات و انجيل و آنچه از جانب پروردگارشان به سويشان نازل شده است، عمل مى‏كردند، قطعاً از بالاى سرشان [بركات آسمانى‏] و از زير پاهايشان [بركات زمينى‏] برخوردار مى‏شدند. از ميان آنان گروهى ميانه‏رو هستند، و بسيارى از ايشان بد رفتار مى‏كنند. (قرآن 5:66)



به این ترتیب ناخواسته مغالطه ای صورت گرفته است . البته شاید شما قصد مغالطه نداشته اید اما به هرحال این مغالطه رخ داده است .

چرا که خود آیه دارد می گوید اگر به آنچه برایشان نازل کرده بودیم عمل می کردند چنان می شد ... (که معلوم است عمل نکرده اند که اینگونه خطاب شده اند )
یعنی آنچه در گذشته برایشان نازل شده بود را عمل می کردند به ایشان برکت داده می شد .
این فعل ماضی است و ربطی به ورود به زمان حال ندارد که بگوییم " اگر الان هم عمل کنند برکت به ایشان داده می شود "

دقت در عبارات عربی بسیار مهم است .

آن چیزی که نازل شده بود را عمل نکردند ( و بعدش چه با آن کتاب کردند خودشان بهتر می دانند)

در آیه بعدی هم سیاق آیات به این معنی است که شما تورات و انجیل را به پا نداشته اید ، به پا داشتن در جایی است که چیزی را فراموش کرده و یا کتمان کرده باشند

و اصلا به آن عمل نکنند . یعنی آنچه را برایشان نازل شده به کناری نهاده باشند و به آنچه که خودشان کتاب مقدس می خوانند و از جانب خدا نیست عمل کنند .


اسم تورات و انجیل و نزول آن مسلما خدایی است و هرجا نامی از آنها می آید منظور اصل انهاست .

اما بعد از نزولش چه کردند هیچ تاییدی بر کل آن نیست ، دقت کنید !! بر کل آن ، تاییدی از طرف خدا نیامده .

بلکه در جاهایی از آن بالاخره حقیقت باقی مانده است که به همان ها احتجاج می کند


حواریون نیز که روح القدس بر آنان نازل می شد و طبق نص قرآن به آنها وحی می شد آن را نگاشتند.


در کجای قرآن چنین نصی وجود دارد ؟!


یک سوال : چگونه به حواریون اعتماد کنیم؟

مرقس مي گويد : او باز انكار كرد و بعد از زماني حاضرين بار ديگر به پطرس گفتند در حقيقت تو از آنها مي‏باشي زيرا جليلي نيز هستي و لهجه تو چنان است(70 انجيل مرقس 14)

پس به لعن كردن و قسم خوردن شروع نمود كه آن شخص را كه مي‏گوئيد نمي‏شناسم (71 انجيل مرقس 14)

در متي هم آمده است : باز قسم خورده انكار نمود كه اين مرد را نمي‏شناسم(72 انجيل متّي 26) بعد از چندي آناني كه ايستاده بودند پيش آمده پطرس را گفتند البتّه تو هم از اينها هستي

زيرا كه لهجه تو بر تو دلالت مي‏نمايد(73 انجيل متّي 26) پس آغاز لعن كردن و قسم خوردن نمود كه اين شخص را نمي‏شناسم و در ساعت خروس بانگ زد(74 انجيل متّي 26) ...

با توجه به آيات قبلي براي اين كه به ميزان ايمان پطرس به مسيح عليه السلام آگاه شويم خوب است آيه زير را نيز از انجيل لوقا در تعريف لوقا بخوانيم :

آنگاه رسولان به خداوند گفتند ايمان ما را زياد كن(5 انجيل لوقا 17) خداوند گفت اگر ايمان بقدر دانه خردلي مي‏داشتيد به اين درخت افراغ مي‏گفتيد كه كنده شده در دريا نشانده شود اطاعت شما مي‏كرد(6 انجيل لوقا 17)

به نظر شما پطرس چقدر به مسيح عليه السلام ايمان داشت ؟

بد نيست وصف پطرس را از زبان پولس هم ببينيم : امّا چون پطرس به انطاكيه آمد او را روبرو مخالفت نمودم زيرا كه مستوجب ملامت بود(11 رساله پولس رسول به غلاطيان 2)

چون كه قبل از آمدن بعضي از جانب يعقوب با امّتها غذا مي‏خورد ولي چون آمدند از آناني كه اهل ختنه بودند ترسيده باز ايستاد و خويشتن را جدا ساخت(12 رساله پولس رسول به غلاطيان 2)

و ساير يهوديان هم با وي نفاق كردند به حدّي كه برنابا نيز در نفاق ايشان گرفتار شد(13 رساله پولس رسول به غلاطيان 2) ...

با توجه به تصويري كه از حواريون (از جمله يهوداي اسخريوطي ، پطرس و ... ) در كتاب مقدس وجود دارد ، چگونه مي توانيم به اين افراد اعتماد كنيم ؟
چو مي بيني که نابينا و چاه است ... اگر خاموش بنشيني گناه است !
Bronze
Bronze
پست: 16
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۶, ۶:۲۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4 بار
سپاس‌های دریافتی: 11 بار

Re: »» اِنجیل ««

پست توسط tabatabay »

اميدوارم پاسخ علامه طباطبايي براي اين دوست عزيزمان كافي باشد :

هر چه سعي كردم مقاله را همين جا قرار دهم ، با پيام خطاي سايت مواجه شدم بنا بر اين لينك مقاله را قرار مي دهم .


از [External Link Removed for Guests] بخوانيد. ( نام مقاله :
منظور قرآن از تورات و انجيل كدام است؟ )
  [External Link Removed for Guests] 
New Member
New Member
پست: 19
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۸۷, ۵:۳۰ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4 بار
سپاس‌های دریافتی: 4 بار
تماس:

Re: »» اِنجیل ««

پست توسط sepehrmohamadi »

  با سلام بر دوستان گرامی و جناب حق جو و با سپاس از اینکه با شکیبایی و دقت مطالب را خواندید و پاسخ گفتید.    این موضوع حتما به همه ما کمک می کند، در یافتن حقیقت موفق تر باشیم.  
  پیش از آنکه وارد به بحث شوم ناگزیر از بیان مقدمه ای برای تشریح هدف بنده از بحث هستم:  
    
  هدف از بحث  
  من از همه دوستان استدعا دارم به هدف بحث دقت کنند، برخی گمان می کنند اگر ما به استناد قرآن ادعا کنیم که دلیلی قرآنی نداریم که تحریفی در تورات و انجیل اتفاق افتاده است، این به این معنی است که 1-پس ما باید مسیحی یا یهودی شویم! 2-پس لزوما هیچ تغییری در تورات و انجیل اتفاق نیافتاده است. 3- منظور ما همین ترجمه های فارسی تورات و انجیل است!  
    
  در حالیکه پس از یافتن گنج قرآن، که مصدق و مهیمن(مستحکم کننده) تورات و انجیل است، فراموش کردن و به کنار گذاشتن قرآن قطعا یک گمراهی بزرگ است. و حقیر، به هیچ وجه قصد انجام چنین نادانی بزرگی ندارم!  
    
  قرآن مهیمن تورات و انجیل است  
  اما اینکه ادعا می کنم قرآن نه تنها حکم به تحریف تورات و انجیل نمی دهد بلکه دستور می دهد که به آنها ایمان بیاوریم و از معارف آنها استفاده کنیم، اینست که متاسفانه در میان غالب مسلمانان، بسیار بدیهی می دانند که این کتابها تحریف شده اند و لذا خود را از معارف آنها بی بهره می گذارند، و قرآن عزیز را متهم به صدور چنین حکمی می کنند، در حالیکه قرآن بارها، دستور به آموختن معارف این دو کتاب مقدس و نور و هدایت موجود در آنها و ایمان به آنها داده است.  
    
  اما برای استفاده از معارف این دو کتاب مقدس، تورات و انجیل، احتیاج به اینکه گمان کنیم 100% آنها عینا از ناحیه الهی صادر شده نیست! مگر صد در صد احادیث اسلامی صحیح است؟ مگر ما از احادیث اسلامی بی بهره ایم؟ خیر، مگر هیچ موجودیتی جز همه یا هیچ وجود ندرد؟ هم از این روست که قرآن علاوه بر اینکه مصدق تورات و انجیل است، مهیمن آنها نیز هست. یعنی در حکمی که تورات و انجیل با قرآن اختلاف نظر دارند، قطعا به حکم قرآن اهمیت می دهیم و آن را ارجح می دانیم. یعنی به زبان دیگر قرآن، ناسخ مواضعی است که در تورات و انجیل با آنها اختلاف دارد.  
    
  کدام تورات و انجیل  
  اما اشتباه دیگر آن است که گمان کنیم که منظور قرآن از تورات و انجیل همین ترجمه تفسیری و هزاره نو و در یک کلام ترجمه های بسیار ضعیف موجود به زبانهای نو است! قطعا به هیچ وجه چنین نیست! مگر ما قرآن را ترجمه های آن می دانیم؟؟؟ اصلا آیا این درست است که ما ترجمه متنی را بخوانیم و بعد در مورد اصل متن قضاوت کنیم؟ کلمه ایکه در اناجیل، ترجمه می شود و ادعا می شود حضرت عیسی خود را فرزند "خدا" دانسته است،(یعنی کلمه الوهیم) در فرزاهای بسیار متعددی به موجودات غیر الهی اشاره می کند. چگونه مترجمین کتاب مقدس این کلمه را خدا ترجمه کرده اند؟ این آیا اعتقاد شخصی آنها بوده است؟ این آیا تاثیر یهودیان، که اولین مترجمین بوده اند، نیست؟ در همین ایران خودمان مرحوم حییم یهودی اولین دیکشنری ها را تنظیم کرده است. چرا باید به مترجمان اعتماد کنیم؟ و کتاب خدا را متهم کنیم؟  
    
  لذا از دید بنده این اصیل ترین نسخ موجود تورات و انجیل است، که مورد تایید قرآن است، نه هر ترجمه بی بنیانی که سلایق مترجمان یهود و نصاری در آن مستتر است!  
    
  آیا طومارهای بحرالمیت، یا نسخ نجع حمادی با نسخ موجود تورات و انجیل عینا یکی است؟  
  یکی از اشتباهات اساسی که مکررا در فرومها می بینم ادعایی است که از طرف برادران و خواهران مسیحی و یهودی مطرح می شود که نسخ کشف شده در قرن اخیر عینا با تورات و انجیل موجود تطابق دارد. که به هیچ روی چنین نیست! کمی جست و جو در اینترنت به روشنی بر شما اثبات می کند که مثلا نسخه کشف شده کتاب اعیا هزاران اختلاف با نسخه موود آن دارد! اگر چنین است چرا دولت اسرائیل پس از 60 سال رسما به دلایل دینی و سیسی، اجازه انتشار برخی از آنها را صادر نکرده است؟ چرا اناجیل کشف شده، بلافاصله برچسب گنوسی می گیرد و مراجعه به آنها توسط پاپ و ارباب کلیسا توصیه نمی شود؟ چرا در برخی اناجیل کشف شده، خدا بودن عیسی زیر سوال می رود؟ چرا به صلیب رفتن عیسی زیر سوال می رود؟ چرا در اناجیل کشف شده نام "یهوه"(مهمترین نام خدا در کتاب مقدس) موجود است ولی در نسخ متداول یونانی موجود، اثری از آثار مقدس ترین نام خدا نیست؟ چرا پاپ بندیکت شانزدهم همین امسال در طی بخشنامه ای به کار بردن نام یهوه را در تمام کلیسا های کاتولیک جهان ممنوع می کند؟ و چرا نهضت جدیدی در مسیحیت که "حرکت نام مقدس" نام دارد، اقدام به نشر ترجمه های جدیدی از کتاب مقدس کرده است، که تفاوتهای اساسی با نسخ قدیمی دارد؟ و چرا شعب مختلف جدیدی در مسیحیت به صوت روز افزون، و همه حول نام "یهوه" ایجاد می گردد؟ نهضتهایی چون شاهدان یهوه، خانه یهوه، مسیحیان یهودی، مورمونها و بسیاری دیگر که همه عیسی مسیح را مخلوق خدا و نه فرزند خدا می دانند! و دایره پیروان این نهضتها به خانواده پاپ هم رسیده است؟ چرا در برخی نسخ بحر المیت اشاره به ظهور دو مسیح در آخر الزمان شده است؟ و بسیاری چرا های دیگر...  
    
  مسلمانان باید هشیار تر از اینها باشند و در عین اینکه به تورات و انجیل اصیل اهمیت می دهند، حق ندارند به خود یهودیان و مسیحیان اعتماد کنند!  
    
  غرض اصلی بنده از این بحث آن است که ما مسلمانان باید هشیار تر از این باشیم. ما نباید و حق نداریم به خود یهودیان و مسیحیان اعتماد کنیم. به تورات و انجیل ترجمه شده خود آنان نباید اعتماد کنیم. به اینکه بر مبنای کتاب خود، عیسی را فرزند خدا می دانند، نباید اعتماد کنیم. به اینکه (برخی از آنها) مدعی هستند که نسخ موجود با نسخ کشف شده جدید، عینا مثل هم هستند، نباید اعتنا بکنیم.به برچسب گنوسی و مجوسی زدن آنها به مسیحیان اولیه نباید اعتماد کنیم! چطور ممکن است اولین پیروان یک آیین گمراه ترین آنها باشند؟؟؟ به دایره المعارفهای آنها نباید اعتماد کنیم. اما بر طبق قرآن به نسخ اصیل تورات و انجیل، اجمالا می توانیم اعتماد کنیم. ما باید خود بر اساس اصول عقلی و بر اساس مهیمنی چون قرآن به جستجو بپردازیم. نسخ قدیمی را بیابیم و به زبان عبری و آرامی و یونانی و قبطی دست بیابیم و حقایق الهی را از کتب خود آنان استخراج کنیم. استناد به کتاب بی بنیان انجیل برنابا، به هیچ وجه دیگر کارایی ندارد! ما باید براساس کتابهایی که خود آنان قبول دارند و قرآن هم اجمالا تصدیق می کند حقایق اسلام و قرآن را بیان کنیم. آری حقیقت توحید، در متن سریانی همین اناجیل موجود، وجود دارد، اگر آن را حقیقتا به قصد دریافت معارف الهی بخوانیم! در هیچ کجای متن سریانی موجود عیسی، پسر "یهوه" خوانده نشده است! در هیچ کجای متن سریانی موجود، عیسی، "یهوه"(خداوند) خوانده نشده است. الوهیم در نهایت چیزی شبیه روح خدا است و نه خود خدا! که عیسی خود را فرزند او خوانده است. و ...  
    
  لذا دوستان با مجموعه این نگاه ها است که بنده به تورات(نه همه عهد عتیق) و انجیل(نه همه عهد جدید و نه محدود به اناجیل اربعه) و قرآن (و نه ترجمه های آنها) ایمان دارم.  
    
  اما بحث:  
    
   سعی می کنم مسائل را تیتر بندی کنم تا بحث کردن تسهیل گردد و ذیل هر یک به صورت مجزا به بحث بنشینیم:     1-  هر کتابی که در قرآن ذکر شده تورات است؟  جناب پاسخ جو ابتدا از آیه 79 سوره بقره یاد کرده اند و آن را به تورات ربط داده اند. من برای دقت بیشتر آیه را یک بار دیگر می آورم. شما حتما می دانید که یهودیان کتب متعددی دارند،حدود 40 کتاب تشکیل دهنده عهد عتیق هستند، تلمود و بسیاری از کتب دیگر که خارج قانون عهد عتیق است، و تنها 5 کتاب اول عهد عتیق، تورات خوانده می شود، این آیه به روشنی تایید می کند که آنها برخی از کتب خود را تحریف کرده اند، شما چگونه و بر اساس کدام قرینه، این تحریف را به تورات نسبت می دهید . در حالیکه آیات متعدد قرآن تصدیق کننده تورات است؟    
  
[SIZE=85]   (دقت کنید، ترجمه از جناب فولادوند است و قسمتهای داخل کروشه در متن قرآن نیست و مترجم خود افزوده است)    پس واى بر كسانى كه كتاب [تحريف شده‏اى‏] با دستهاى خود مى‏نويسند، سپس مى‏گويند: «اين از جانب خداست»، تا بدان بهاى ناچيزى به دست آرند پس واى بر ايشان از آنچه دستهايشان نوشته، و واى بر ايشان از آنچه [از اين راه‏] به دست مى‏آورند. (2:79)  
   2-اما در زمینه   وحی کتاب مقدس و   تفاوت اساسی وجود دارد، که معمولا ما مسلمانان چون به وحیی چون قرآن عادت کرده ایم اصلا نمی توانیم غیر آن را تصور کنیم. من البته تورات(عبری) و انجیل(سریانی) موجود فعلی را حاصل وحی الهی می دانم ولی نه وحیی چون قرآن. این موضوع اما به بحث قرآنی ما در حال حاضر چندان مرتبط نمی شود. و بعدا در صورت لزوم در این زمینه بحث خواهیم کرد.  
  3-یک بحث اساسی آن است که   کدام تورات و انجیل را تصدیق کرده است؟  همان که در دست مردم بوده است؟ متن عبری آن را؟ متن یونانی آن؟ متن سریانی آن؟ کدام را؟  
  به گمان بنده این موضوع کاملا طبیعی است. که قرآن به همان تورات و انجیل در دست مردم زمان خود و حال حاضر اشاره می کند. چرا که قرآن در خلا که سخن نمی گوید در این فضا و برای این مردم و به زبان این مردم سخن می گوید. اما ممکن است بحث شود کدام تورات و انجیل و کدام متن؟ در این زمینه هم باز پاسخ روشن است. عرف هر جامعه ای کدام متن را دقیق تر و کاملتر و در یک کلام تورات و انجیل تر می داند؟ قرآن همان را تایید می کند. اما آن حتما ترجمه فارسی و انگلیسی و عربی تورات و انجیل نیست! بلکه اصیل ترین نسخ عبری و آرامی و یا یونانی آن است.  
  اما بنده به برخی آیاتی که مبین آن است که قرآن همین تورات و انجیل موجود را می گوید اشاره کردم. اما خوب است به این آیه که به نظرم از همه روشنتر است نیز اشاره کنم:  
    
 
  و چگونه تو را داور قرار مى‏دهند، با آنكه تورات نزد آنان است كه در آن حكم خدا [آمده‏] است؟ قرآن 5:43  


 در این آیه به روشنی قابل درک است که منظور قرآن از تورات، همان توراتی است که در زمان نزول قرآن در میان یهودیان رواج داشته و حکم خدا درهمان تورات ذکر شده است. و ار نظر تاریخی ما به همان تورات دسترسی داریم. 

 فعلا همین مقدار عرض کردم تا بعد مجددا فرصتی دست دهد. 

 با نهایت احترام 
 سپهر محمدی  
من، سپهر محمدی، شیعه و مسلمانم، خدایِ واحدِ خالقِ هر چیز، را می پرستم. به تورات، انجیل و قرآن موجود ایمان دارم و عیسی مسیح، محمد بن عبدالله، علی بن ابیطالب و 11 فرزندش را مولای خود می دانم، و همچنین در انتظار ظهور مهدی و مسیح، دست در دست یکدیگر، هستم!
 [External Link Removed for Guests] 
New Member
New Member
پست: 19
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۸۷, ۵:۳۰ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4 بار
سپاس‌های دریافتی: 4 بار
تماس:

Re: »» اِنجیل ««

پست توسط sepehrmohamadi »

چرا به حواریون می توانیم اعتماد کنیم؟

بحث دیگری که مطرح شد این است که چطور به حواریون اعتماد کنیم؟ در قرآن به روشنی از اینکه خدا به حواریون وحی کرده است یاد شده است:


و [ياد كن‏] هنگامى را كه به حواريّون وحى كردم كه به من و فرستاده‏ام ايمان آوريد. گفتند: «ايمان آورديم، و گواه باش كه ما مسلمانيم.» (111)


پس اعتماد به حواریون عیسی مسیح که به آنها مستقیما وحی شده بوده است، هیچ مانعی ندارد. در این زمینه توجه به این نکات حائز اهمیت است:

1-طبیعت وحی در غیر از قرآن با طبیعت وحی در قرآن و پیامبر اسلام متفاوت است. نباید انتظارات مشابهی که ما از قرآن داریم از تورات و انجیل داشته باشیم.
2-از 4 انجیل رسمی مسیحیان، تنها دو تا از آنها (متی و یوحنا) به حواریون منسوبند.
3-اناجیل متعدد دیگری منتسب به حواریون وجود دارد و در صده اخیر کشف شده است که حاوی حقایق زیادی است، چون انجیل توماس، یهودا، پطرس، یعقوب، اناجیل کودکی و غیر آن که اتفاقا بسیاری ادعا های مسلمانان را تایید می کنند. برخی به صلیب رفتن عیسی را زیر سوال می برند! مثلا خلق کبوتر از خاک در اناجیل 4 گانه وجود ندارد اما در انجیل کودکی توماس آمده است. لذا ما محدودیتی که کنستانتین برای به رسمیت شناختن تنها 4 انجیل وضع کرد نداریم و به همه اناجیلی که منتسب به حواریون هستند اهمیت می دهیم.
4-در اناجیل منتسب به حواریون، طبیعی است که به آنچه که در میان آنها مشترک است، اهمیت بیشتری می دهیم و به آنچه که محل اختلاف است اهمیت کمتری می دهیم.
5-پولس به هیچ وجه جایی در میان حواریون ندارد! دین پولس با دین عیسی مسیح و حواریون متفاوت است نامه ها و نوشته های وی اهمیتی برای ما ندارد و به تایید احادیث شیعه "وَ يَهُودُ الَّذِي هَوَّدَ الْيَهُودَ، وَ بُولَسُ الَّذِي نَصَّرَ النَّصَارَى، وَ مِنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ أَعْرَابِيَّان‏"
6-در همه موارد فوق قرآن مهیمن آن چیزهایی است که در اناجیل آمده است، اگر چیزی مخالف قرآن در آنها باشد، روایت قرآن مورد تایید ماست.

با نهایت احترام

سپهر محمدی
من، سپهر محمدی، شیعه و مسلمانم، خدایِ واحدِ خالقِ هر چیز، را می پرستم. به تورات، انجیل و قرآن موجود ایمان دارم و عیسی مسیح، محمد بن عبدالله، علی بن ابیطالب و 11 فرزندش را مولای خود می دانم، و همچنین در انتظار ظهور مهدی و مسیح، دست در دست یکدیگر، هستم!
 [External Link Removed for Guests] 
ارسال پست

بازگشت به “مسیحیت”