یا رب
القرآن يصرح بإرث الأنبياء هذا كتاب اللَّه، حكماً عدلاً و ناطقاً فصلاً يقول (عن نبي من أنبيائه) : «يرثنى و يرث من آليعقوب» (1)و يقول: «و ورث سليمان داود(2) فبين عز و جل فيما وزع من الاقساط و شرع من الفرائض والميراث و اباح من حظ الذكران والأناث ما أزاح به علة المبطلين و أزال التظني والشبهات في الغابرين.
كلا بل سولت لكم أنفسكم أمراً، فصبر جميل واللَّه المستعان على ما تصفون. (3)(و هذان نبيان) (4)، و قد علمت (5)ان «النبوة» لا تورث و انما يورث ما دونها. فما لي امنع ارث أبي؟ أأنزل اللَّه في كتابه: «الا فاطمة بنت محمد»؟! فدلنى عليه اقنع به! (6)تصريح قرآن به ارث انبياء اين كتاب خداست كه حاكمى عادل و گويندهاى است كه فصل خصومت مىكند، دربارهى پيامبرى از پيامبران خدا مىفرمايد: «فرزندى به من عطا فرما كه از من و از آليعقوب ارث ببرد» (7)و مىفرمايد: «و سليمان از داود ارث برد». (8)خداوند عزوجل در قرآن تقسيماتى در ارث قرار داده و حدود واجب ميراث را تعيين كرده و سهم مرد و زن را بيان فرموده است، بطورى كه عذر اهل باطل را باطل كرده و جاى گمانها و شبهات را دربارهى مُردگان از بين برده است.
ولى نفستان بر شما حيله كرده و بايد صبر نيكو كرد، و خداوند در مقابل آنچه شما مىپردازيد كمككننده است.
اين دو نفر كه در آيه ذكر شدهاند پيامبرند (9)، و تو مىدانى كه مقام نبوت ارث بردنى نيست و ارث بردن در غير مقام نبوت است. پس براى چه از ارث پدرم محروم مىشوم؟ آيا خداوند در كتابش آورده كه: «بجز فاطمه دختر محمد»؟ به من نشان بده تا قانع شوم.
1ـ سورة مريم: الآية 6.
2ـ سورة النمل: الآية: 16.
3ـ سورة يوسف: الآية 18.
4ـ الزيادة من «ب».
5ـ «ألف»: زعمت.
6ـ «ب»: فتدلنى عليه فاقنع به.
7ـ سورهى مريم: آيهى 6.
8ـ سورهى نمل: آيهى 16.
9ـ اشارهى حضرت به ادعاى ابوبكر است كه انبيا ارث نمىبرند. با اين دو آيه كه صريحاً ارث گذاشتن دو پيامبر يعنى حضرت داود و حضرت زكريا عليهماالسلام را بيان كرده است بطلان سخن ابوبكر روشن مىشود.
خطبه فدکیه حضرت زهرا (س)
مدیر انجمن: شورای نظارت
-
- پست: 177
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۶ ق.ظ
- محل اقامت: تبریز
- سپاسهای ارسالی: 626 بار
- سپاسهای دریافتی: 235 بار
تصريح قرآن به ارث انبياء
گفت یا علی(ع)؛عشق آغاز شد.
گفت یا زهرا(س)؛سوز آغاز شد.
و چه سریست بین عشق و سوز؟
شاید همان قصه شمع و پروانه باشد که حکایت نور است و سوختن؛
گفت یا زهرا(س)؛سوز آغاز شد.
و چه سریست بین عشق و سوز؟
شاید همان قصه شمع و پروانه باشد که حکایت نور است و سوختن؛
-
- پست: 177
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۶ ق.ظ
- محل اقامت: تبریز
- سپاسهای ارسالی: 626 بار
- سپاسهای دریافتی: 235 بار
جواب ابوبكر به حضرت زهرا
یا رب
جواب أبيبكر لها عليهاالسلام فقال لها عليهاالسلام أبوبكر(1): يا بنت رسولاللَّه، أنت عين الحجة و منطق الحكمة.
لا ادلى بجوابك (2)و لا ادفعك عن صوابك،. ولكن المسلمون (3)بينى و بينك! هم قلدونى ما تقلدت، و باتفاق منهم اخذت ما اخذت، غير مكابر و لا مستبد و لا مستأثر، و هم بذلك شهود. (4)
جواب أبوبكر به حضرت زهرا سلاماللَّهعليها
أبوبكر گفت: اى دختر پيامبر، تو عين دليل و زبان حكمت هستى. جواب تو را آماده نكردهام، و تو را در درستى گفتارت رد نمىكنم! ولى اين مسلمانان قاضى بين من و تو باشند.
آنچه انجام دادم اينان بر عهدهى من گذاردند و با توافق آنان و بدون قصد زورگويى و استبداد و مقدم داشتن ديگرى اين (فدك) را از تو گرفتم، و خودشان بر اين مطلب شاهدند.
1ـ و هنا تخطى أبوبكر خطوه أخرى في الموامره ضد الحق فنسب فعله إلى اجماع المسلمين و موافقتهم له في فعله ذلك.
2ـ «ب»: و منطق الرسالة، لا يدلى بجوابك.
3ـ «د» و «ز»: فقال أبوبكر: صدق اللَّه و رسوله و صدقت ابنته أنت معدن الحكمة و موطن الهدى والرحمة و ركنالدين و عين الحجة لا ابعد صوابك و لا انكر خطابك هؤلاء المسلمون...
4ـ «ألف»: قلدونى مإ؛ببّّ تقلدت و اتونى ما أخذت و تركت.
جواب أبيبكر لها عليهاالسلام فقال لها عليهاالسلام أبوبكر(1): يا بنت رسولاللَّه، أنت عين الحجة و منطق الحكمة.
لا ادلى بجوابك (2)و لا ادفعك عن صوابك،. ولكن المسلمون (3)بينى و بينك! هم قلدونى ما تقلدت، و باتفاق منهم اخذت ما اخذت، غير مكابر و لا مستبد و لا مستأثر، و هم بذلك شهود. (4)
جواب أبوبكر به حضرت زهرا سلاماللَّهعليها
أبوبكر گفت: اى دختر پيامبر، تو عين دليل و زبان حكمت هستى. جواب تو را آماده نكردهام، و تو را در درستى گفتارت رد نمىكنم! ولى اين مسلمانان قاضى بين من و تو باشند.
آنچه انجام دادم اينان بر عهدهى من گذاردند و با توافق آنان و بدون قصد زورگويى و استبداد و مقدم داشتن ديگرى اين (فدك) را از تو گرفتم، و خودشان بر اين مطلب شاهدند.
1ـ و هنا تخطى أبوبكر خطوه أخرى في الموامره ضد الحق فنسب فعله إلى اجماع المسلمين و موافقتهم له في فعله ذلك.
2ـ «ب»: و منطق الرسالة، لا يدلى بجوابك.
3ـ «د» و «ز»: فقال أبوبكر: صدق اللَّه و رسوله و صدقت ابنته أنت معدن الحكمة و موطن الهدى والرحمة و ركنالدين و عين الحجة لا ابعد صوابك و لا انكر خطابك هؤلاء المسلمون...
4ـ «ألف»: قلدونى مإ؛ببّّ تقلدت و اتونى ما أخذت و تركت.
گفت یا علی(ع)؛عشق آغاز شد.
گفت یا زهرا(س)؛سوز آغاز شد.
و چه سریست بین عشق و سوز؟
شاید همان قصه شمع و پروانه باشد که حکایت نور است و سوختن؛
گفت یا زهرا(س)؛سوز آغاز شد.
و چه سریست بین عشق و سوز؟
شاید همان قصه شمع و پروانه باشد که حکایت نور است و سوختن؛
-
- پست: 177
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۶ ق.ظ
- محل اقامت: تبریز
- سپاسهای ارسالی: 626 بار
- سپاسهای دریافتی: 235 بار
خطاب حضرت زهرا به مسلمانان
یا رب
خطابها مع المسلمين و معاتبتهم فالتفتت فاطمة عليهاالسلام (إلى الناس) (1) و قالت: معاشر المسلمين (2)المسرعة إلى قيل الباطل، المغضية (3) على الفعل القبيح الخاسر.
أفلا تتدبرون (4)القرآن أم على قلوب اقفالها؟ (5) كلا بل ران على قلوبكم ما اسأتم من أعمالكم، فاخذ بسمعكم و أبصاركم، و لبئس ما تاولتم و ساء ما به اشرتم و شر ما منه اعتضتم. (6)
لتجدن واللَّه محمله ثقيلاً و غبه وبيلاً (7)، إذا كشف لكم الغطاء و بان ما وراءه الضراء (8)و بدا لكم من ربكم ما لم تكونوا تحتسبون و خسر هنالك المبطلون. (9)
خطاب حضرت زهرا سلاماللَّهعليه به مسلمانان
حضرت فاطمه عليهاالسلام توجه خود را به مردم نمود و فرمود:
اى مسلمانانى كه با سرعت به قول باطل روى آورديد، و در مقابل عمل ناپسند زيانآور سكوت نموديد و راضى شديد! آيا در كلمات قرآن تدبر نمىكنيد يا آنكه بر قلبهايتان قفلهايى زده شده است؟ بلكه اعمال بدتان قلبهاى شما را پوشانده و گوش و چشمتان را بسته است. بد تأويلى كرديد و چه بد مشورتى نموديد، و چه شرى است آنچه خير را با آن عوض كرديد.
قسم بخدا بارش را سنگين مىيابيد و عاقبتش را عذاب مىبينيد زمانى كه پرده براى شما برداشته شود و پوشيدهها آشكار گردد و عذابهائى كه گمانش را نمىبريد از سوى پروردگارتان بر شما ظاهر گردد، و در آن هنگام صاحبان باطل زيان مىكنند.
1ـ الزيادة من «ز» و في «ن»: إلى عامه الناس. و من هنا إلى قولها عليهاالسلام «وخسر هنالك المبطلون» في «ألف» هكذا: قال: فقالت فاطمه عليهاالسلام لمن بحضرته: أيها الناس، اتجتمعون إلى المقبل بالباطل والفعل الخاسر؟ لئبس ما اعتاض المبطلون و ما يسمع الصم الدعاء إذا ولوا مدبرين. أما واللَّه لتجدن محملها ثقيلا و عباها و بيلا إذا كشف لكم الغطاء، فحينئذ لات حين مناص و بدالكم من اللَّه ما كنتم تحذرون.
2ـ «د» خ ل: الناس.
3ـ الاغضاء: ادناء الجفون، و اغضى على الشيء أي سكت و رضي به.
4ـ «د» خ ل: يتدبرون.
5ـ سورة محمد صلى اللَّه عليه و آله: الآية 24، و في الآية، يتدبرون.
6ـ «د» خ ل: اعتضتم. «ز»: اغتصبتم.
7ـ أي عاقبته ذو وبال. و في «ز»: كفيلا.
8ـ «ن»: و بان لكم ما وراء الضراء.
9ـ سورة الغافر: الآية 78.
خطابها مع المسلمين و معاتبتهم فالتفتت فاطمة عليهاالسلام (إلى الناس) (1) و قالت: معاشر المسلمين (2)المسرعة إلى قيل الباطل، المغضية (3) على الفعل القبيح الخاسر.
أفلا تتدبرون (4)القرآن أم على قلوب اقفالها؟ (5) كلا بل ران على قلوبكم ما اسأتم من أعمالكم، فاخذ بسمعكم و أبصاركم، و لبئس ما تاولتم و ساء ما به اشرتم و شر ما منه اعتضتم. (6)
لتجدن واللَّه محمله ثقيلاً و غبه وبيلاً (7)، إذا كشف لكم الغطاء و بان ما وراءه الضراء (8)و بدا لكم من ربكم ما لم تكونوا تحتسبون و خسر هنالك المبطلون. (9)
خطاب حضرت زهرا سلاماللَّهعليه به مسلمانان
حضرت فاطمه عليهاالسلام توجه خود را به مردم نمود و فرمود:
اى مسلمانانى كه با سرعت به قول باطل روى آورديد، و در مقابل عمل ناپسند زيانآور سكوت نموديد و راضى شديد! آيا در كلمات قرآن تدبر نمىكنيد يا آنكه بر قلبهايتان قفلهايى زده شده است؟ بلكه اعمال بدتان قلبهاى شما را پوشانده و گوش و چشمتان را بسته است. بد تأويلى كرديد و چه بد مشورتى نموديد، و چه شرى است آنچه خير را با آن عوض كرديد.
قسم بخدا بارش را سنگين مىيابيد و عاقبتش را عذاب مىبينيد زمانى كه پرده براى شما برداشته شود و پوشيدهها آشكار گردد و عذابهائى كه گمانش را نمىبريد از سوى پروردگارتان بر شما ظاهر گردد، و در آن هنگام صاحبان باطل زيان مىكنند.
1ـ الزيادة من «ز» و في «ن»: إلى عامه الناس. و من هنا إلى قولها عليهاالسلام «وخسر هنالك المبطلون» في «ألف» هكذا: قال: فقالت فاطمه عليهاالسلام لمن بحضرته: أيها الناس، اتجتمعون إلى المقبل بالباطل والفعل الخاسر؟ لئبس ما اعتاض المبطلون و ما يسمع الصم الدعاء إذا ولوا مدبرين. أما واللَّه لتجدن محملها ثقيلا و عباها و بيلا إذا كشف لكم الغطاء، فحينئذ لات حين مناص و بدالكم من اللَّه ما كنتم تحذرون.
2ـ «د» خ ل: الناس.
3ـ الاغضاء: ادناء الجفون، و اغضى على الشيء أي سكت و رضي به.
4ـ «د» خ ل: يتدبرون.
5ـ سورة محمد صلى اللَّه عليه و آله: الآية 24، و في الآية، يتدبرون.
6ـ «د» خ ل: اعتضتم. «ز»: اغتصبتم.
7ـ أي عاقبته ذو وبال. و في «ز»: كفيلا.
8ـ «ن»: و بان لكم ما وراء الضراء.
9ـ سورة الغافر: الآية 78.
گفت یا علی(ع)؛عشق آغاز شد.
گفت یا زهرا(س)؛سوز آغاز شد.
و چه سریست بین عشق و سوز؟
شاید همان قصه شمع و پروانه باشد که حکایت نور است و سوختن؛
گفت یا زهرا(س)؛سوز آغاز شد.
و چه سریست بین عشق و سوز؟
شاید همان قصه شمع و پروانه باشد که حکایت نور است و سوختن؛
-
- پست: 270
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۷, ۶:۲۲ ب.ظ
- محل اقامت: کره زمین
- سپاسهای ارسالی: 194 بار
- سپاسهای دریافتی: 797 بار
- تماس:
Re: خطبه فدکیه حضرت زهرا (س)
لعن الله علی قاتلیک یا فاطمه الزهرا
یادتان باشد اگر همچو پرستو رفتیم
خانه مادری ما همه بیت الزهراست
یادتان باشد اگر تنگی دل غوغا کرد
مهدی فاطمه را یاد کنید او تنهاست
خانه مادری ما همه بیت الزهراست
یادتان باشد اگر تنگی دل غوغا کرد
مهدی فاطمه را یاد کنید او تنهاست