زنان را بزنيم يا نه؟!؟!؟!

مدیران انجمن: قهرمان علقمه, شورای نظارت

ارسال پست
Senior Member
Senior Member
پست: 120
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۹, ۶:۲۹ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 219 بار
سپاس‌های دریافتی: 467 بار

Re: زنان را بزنيم يا نه؟!؟!؟!

پست توسط soldier young »

با سلام خدمت دوستان
در جواب کلی باید بگویم تنبیه بدنی تنها مختص زنان نیست و در قران و در دین اسلام در موارد بسیاری تنبیه بدنی را عامل بازدارنده از گناه و پی بردن به خطاها خداوند قرار داده است و مردان هم از این اصل مستثنی نیستند.
بعنوان مثال ایه 2 سوره نور که خداوند در ان از مومنین می خواهد که مردان و زنان زناکار را به صد تازیانه تنبیه کنند.
یا خداوند در سوره مائده و در ایه 38 می فرماید دست زن و مرد دزد را به عقوبت عملشان ببرید.
پس می بینیم تنبیه بدنی در مواردی هم برای زنان و هم برای مردان بهترین راهکار است ولی عجیب ان است که خداوند هرگز اجازه تنبیه بدنی در کودکان را جایز ندانسته و الله اکبر که ما از این نکات ریز غافلیم و باید غربی ها ان را برای ما کشف کنند و به ما تفهیم کنند در کتابهای روانشناسی.
***************************
نکته ای که به نظر من می رسد در مورد طرح این سوالات در اینجا این است که دوستان اولا قران را ایه به ایه و جدا از هم پیگیری می کنند و این بسیار ایجاد شبهه می کند در حالی که قران باید بطور جامع مورد بررسی قرار گیرد.
دومین مسئله این است که دوستان با پیش زمینه فکری به مطالعه و شکافتن معانی قران می پردازند مثلا با پیش زمینه انکه اسلام دینی مرد سالار است به مطالعه ان می پردازند و وقتی به یک ایه یا چند ایه مجزا که در ان صحبتی بر ضد گروهی همچون زنان شده می رسند ان قسمت از قران در ذهنشان پیراهن عثمان می شود و رایی یکسویه صادر می کنند.

البته نکته مهم در اینجا هم این است که هیچ وقت این سوالات و شبهات خود را در ذهنتان مخفی نکنید و با دوستان و عالمان همواره مطرحشان کنید تا برطرف شوند وگرنه در اینده ای نزدیک به یقینتان ضربات جبران ناپذیری می زنند.
New Member
New Member
پست: 19
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۹, ۹:۰۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 44 بار
سپاس‌های دریافتی: 8 بار

Re: زنان را بزنيم يا نه؟!؟!؟!

پست توسط بهرام 121 »

حضور محترم دوست عزیز سلام عرض مینمایم با عرض معذرت من فکر کنم که شما صورت مسئله اشتباه متوجه شدی و آدرس عوضی میدهی به عبارتی دوست عزیز که این سوال را کرده من فکر کنم منظورش این بوده که در دعواهای خانوادگی (برای هر اشتباهی )زن را باید زد یا نه آخه بعضی از مردها دست بزن دارند در این رابطه پیامبر عظیم الشان فرموده که زنان خود را نزنید و اگر هم خواستید بزنید با یک عدد ساقه ریحان بزنید نتیجه زن را نباید بزنی و گفته شده اگر اشتباهی از او دیدید نگذارید از خانه بیرون رود اصلا تنبیه بدنی در مورد زن بکار نبرده و اما در مورد زنا که فرمودید دو نوع زنا موجود میباشد یکی زنا محسنه ( مرد متاهل با زن شوهر دار) که حکم این نوع زنا سنگساراست ودومی (مرد متاهل با مثلا یک زن بدون همسر ) که دراین مورد همان ضربه شلاق است خیلی خیلی معذرت می خواهم ببخشید
Senior Member
Senior Member
پست: 120
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۹, ۶:۲۹ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 219 بار
سپاس‌های دریافتی: 467 بار

Re: زنان را بزنيم يا نه؟!؟!؟!

پست توسط soldier young »

ممنون از اینکه وارد جزئیات مسئله شدید و به روشن شدن ان از زاویه ای دیگر کمک کردید.
اما سوال دوستمان دقیقا در حوزه اجازه قران بر این امر بود از این رو من فقط از دامنه مفاهیم قرانی استفاده کردم و از انجا که این مسئله برای خودم روشن بود این اشکال را می پذیرم که مختصر توضیح دادم و فقط به ارائه نشانه ها بسنده کردم.

ایه مورد بحث ایه 34 سوره نساء می باشد به این مضمون:
(مردان را بر زنان تسلط و حق نگهبانی است بواسطه ان برتری که خدا بعضی را بر بعضی مقرر داشته و هم بواسطه انکه مردان از مال خود باید به زنان نفقه دهند پس زنان شایسته و مطیع انهایند که در غیبت مردان حافظ حقوق شوهران باشند و انچه را که خدا به حفظ ان امر فرموده نگهدارند و زنانی که از مخالفت و نافرمانی انان بیمناکید باید نخست انها را موعظه کنید اگر مطیع نشدند از خوابگاه انها دوری گزینید باز مطیع نشدند انها را به زدن تنبیه کنید چنانچه اطاعت نکردند دیگر بر انها حق هیچگونه ستم ندارید که همانا خدا بزرگوار و عظیم الشان است. چنانچه بیم ان دارید که نزاع و خلاف سخت بین انها ( زن و شوهر ) پدید اید داوری برگزینید از طرف کسان مرد و کسان زن که اگر مقصود اصلاح داشته باشند خدا ایشان را بر ان موفقیت بخشد که خدا به همه چیز دانا و از همه سرایر خلق اگاهست. )

پس اگر به ابتدای این ایه توجه کنی فقط در دو مورد به مردان اجازه تنبیه بدنی داده شده است ان هم اگر هیچ راهی به حل مسئله کمک نکرد و ان دو مورد یکی خیانت در امانت است( که همان دارائی های مرد است که در اختیار زن می باشد در غیاب او و ان شامل دارائیهای معنوی چون ابرو و ناموس او و دارائیهای مادی همچون اموال او می باشد. )
و دومین مورد که مرد مجاز به استفاده از تنبیه بدنی است ان موقع است که زن نافرمانی اموری را که خدا مقرر کرده است انجام داده باشد.
پس می بینی این اصلا به مشکلات خانوادگی ربطی ندارد و اگر هر مردی در جامعه به جرم خیانت در امانت و یا نافرمانی حکم خدا چون عمل زنا یا شرابخواری دستگیر شود هم، از طریق قانون به تنبیه بدنی (زندان و شلاق خوردن و ... )محکوم می شود و فکر کنم حالا ربط این مسائل را بخوبی شرح داده باشم.

حال سوالی که اینجا مطرح می شود این است که چرا پس زن را باید در اینجا شوهرش تنبیه کند ولی مرد را قانون تنبیه می کند در این موارد نظر شخصی من این است که این لطف خدا به زنان است که اولا به خاطر ارتکاب گناه توسط فردی غریبه چه بسا نامحرم کیفر نبینند و هم اینکه این مساله در انظار عمومی فاش نشود چون انوقت شوهر زن هم که فرد زیان دیده است بدلیل انکه ابرویش در گرو همسرش می باشد دچار زیانی مضاعف می شود و در واقع لطفی از طرف خداست به زن و شوهر او .
و دلیل اینکه مرد توسط زنش نباید تنبیه شود این است که اولا زن توان فیزیکی این کار را ندارد و اینکه هیچ وقت ابروی زن در گروی اعمال شوهرش نمی باشد و می تواند حقش را در قبال شوهرش از طریق قانونی و در مراجع عمومی کسب کند.

*******************************************************************
چه بسیار شود که چیزی را شما ناگوار شمارید ولی به حقیقت خیر و صلاح در ان بوده و چه بسیار شود که چیزی را دوست دارید و در واقع شر و فساد شما در ان است و خداوند به مصالح امور داناست و شما نادانید. 216 بقره

این ایه هم مکمل این امر است که ما دلیل تمام احکام خدا را نمی توانیم به عقل بشری متوجه شویم چون عقل ما در حال تکامل است و شاید تا هزاران سال دیگر هم به تکامل کامل خود نرسد مثلا صد سال پیش تنبیه کودکان در مدارس جهان امری مفید به حساب می امد ولی با گذر زمان و تکامل نسبی ذهن ما انسانها این امر بشدت نهی شد و از ان بعنوان اشتباهی بزرگ در تربیت کودکان در گذشته یاد می شود.
New Member
New Member
پست: 19
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۹, ۹:۰۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 44 بار
سپاس‌های دریافتی: 8 بار

Re: زنان را بزنيم يا نه؟!؟!؟!

پست توسط بهرام 121 »

دست گلت درد نکنه خیلی قشنگ و کاملا درسته خدا اجر بدهد که در روشنگری اینقدر فعال هستید باز هم میگم دستتتتتتتتتتتتتتتتتتت درد نکنه ممنون و متشکرم
New Member
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷, ۷:۴۸ ب.ظ

Re: زنان را بزنيم يا نه؟!؟!؟!

پست توسط poya.r »

خدا توی قرانش مارو به خیلی کارا فراخونده ولی واقعا همه اونایی که مومن هستند و خدا رو قبول دارند واقعا انجام میدن همه رو؟؟؟پدر من فکر میکنه مومنه و خیلی هم ادعا داره و همه حاجی حاجی صداش میکنن ولی توی خونه کافیه مادرم صداش دربیاد و درباره چیزی مخالفت کنه چنان به باد کتک میگیرتش که یا من یا خواهرم باید بریم خودمونو بندازیم به دست و پاش تا بیخیال شه کار به جایی رسیده بود که رفته بودم توش مشاوره حقوقی دینا خونده بودم که با اثبات اینکه مرد زنش رو میزنه زن میتونه درخواست طلاق بده و میخواستم مادرم رو راضی کنم تا ازش طلاق بگیره تا آبروش بره و همه بدونن این آدمی که حاج آقا صداش میکنن و قبولش دارن توی خونه هیولاست و مادر بیچارم رو داره نابود میکنه
ارسال پست

بازگشت به “زن و خانواده”