غدير: شيعه يا سني؟ ... سوال : جواز لعن ؟

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
New Member
New Member
نمایه کاربر
پست: 6
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 8 اردیبهشت 1387, 7:44 am
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

غدير: شيعه يا سني؟ ... سوال : جواز لعن ؟

پست توسط shima.ha2002 »

يه سني يه سوال ازم پرسيد كمك كنين واسه يه جواب منطقي .
وقتي پيامبر در غدير يه فرمان الهي رو ابلاغ كردن و حضرت علي مامور اجراش شد از اونجايي كه فرمانهاي خدا تحت هر شرايطي اجتناب ناپذيرند و در هميشه تاريخ مسلمونها جون دادن و خون براي تحقق فرامين الهي چرا امام علي(ع) به خاطر چيزي مثل يه اختلاف براي خلافت نجنگيد در حاليكه حتي الان كه امام سكوت پيشه كردن تفرقه داره بيداد ميكنه
و اين بخش هم سوال منه كه چرا در زيارت عاشورا ما كه شيعه و پيرو بزرگي مثل علي هستيم به ابوبكر لعنت ميفرستيم در حاليكه يكي از ياران بزرگ پيامبر بود و حتي علي(ع) در زمان حياتشون با گرمي باش رفتار ميكردن؟
مرسي
shima
Iron
Iron
نمایه کاربر
پست: 229
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 7 تیر 1386, 4:00 pm
سپاس‌های ارسالی: 88 بار
سپاس‌های دریافتی: 557 بار

پست توسط پاسخ جو »

[align=center]به نام خدا  

اولا در روز غدير پيامبر (ص) به مردم فرمان دادند تا امام علي (ع) رو اطاعت بکنند ، نه اينکه به امام فرمان بدهند ...

(اين نکته اول که ادعاي اون فرد ، از ابتدا باطله چون برعکسش صادقه )

ثانيا امام وجودشون براي هدايت مردم هست و نه حکومت ظاهري بر مردم . هدايت هم بنابر آيات قرآن اجباري نيست و

خود مردم به اختيار خودشون بايد به امام مراجعه مي کردند و بکنند ، که در آن زمان مراجعه نکردند و خود مردم و سردمداران باطلشون باعث اختلاف شدند .

امام نبايد دنبال مردم بيفته و زورکي کسي رو هدايت کنه بلکه خود مردم بايد به دنبال حقيقت بروند . که حقيقت هم در روز غدير به همه معرفي شده بود .

ثالثا بر اساس دستور خود پيامبر اکرم (ص) بود که امام علي (ع) قيام نکردند ، چون پيامبر فرمودند اگر چهل يار پيدا کردي قيام کن وگرنه دست به قيام نزن ؛ و نيز در زمان وفات پيامبر چهل هزار سپاه به فرماندهي مسيلمه کذاب به مدينه هجوم آورده بودند و حفظ اساس اسلام مهم بود لذا مجبور به قبول حکومت ظاهري خليفه اول شدند . (دقت شود که بيعت ظاهري امام هم به زور شمشير و تهديد قتل بود و اگر امام کشته مي شدند هيچگاه معارف حقيقي دين از رطريق مکتب اهل بيت.ع به ما نمي رسيد . )

پس مشخص شد که چه کسي فرمان پيامبر را اطاعت کرد و چه کساني زير پا گذاشتند !

-----------------------------------------------------

مسئله بعدي اين است که لعن در معناي اصطلاحي ، يعني دعا کردن براي اينکه خداوند رحمت خود را از کسي بردارد .

و اين اعتقاد مربوط به دين اسلام است و ربطي به مذهب خاصي ندارد :

سوره بقره آيه 159 :

إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنزَلْنَا مِنَ الْبَيِّنَاتِ وَالْهُدَى مِن بَعْدِ مَا بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتَابِ أُولَـئِكَ يَلعَنُهُمُ اللّهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ (159)

كسانى كه دلايل روشن، و وسيله هدايتى را كه نازل كرده‏ايم، بعد از آنكه در كتاب براى مردم بيان نموديم، كتمان كنند، خدا آنها را لعنت مى‏كند;

و همه لعن‏كنندگان نيز، آنها را لعن مى‏كنند; (159)


پس يک گروه از کساني که مستحق لعن خداوند و همه لعنت کنندگان هستند ، کساني هستند که حقايق کتاب و بيان (شرح و توضيح کتاب) را کتمان و جلوي نشر آن را گرفتند .

در بين همه مذاهب اسلامي مورد اتفاق است که خلفاي سه گانه ، جلوي نشر حديث پيامبر(ص) و تفسير قرآن را گرفتند .

براي اطلاع بيشتر مراجعه کنيد به تاپيک زير :

 سرگذشت حدیث پیامبر (ص) 


آیه بعدی در

سوره احزاب آيه 57 :

إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَاباً مُّهِيناً (57)

آنها كه خدا و پيامبرش را آزار مى‏دهند، خداوند آنان را از رحمت خود در دنيا و آخرت دور ساخته، و براى آنها عذاب خواركننده‏اى آماده كرده است. (57)


آزار خدا و پیامبر هم یکی دیگر از مصادیق ملعون شدن است . به تصریح معتبر ترین کتاب حدیثی اهل سنت صحیح بخاری پیامبر فرمودند :

فاطمه (س) پاره تن من است ، هر کس او را بیازارد مرا آزرده و هر کس مرا بیازارد خدا را آزده است .

در جای دیگری از همین کتاب آمده که حضرت فاطمه (س) وفات یافتند در حالیکه بر ابوبکر وعمر غضبناک بودند .

پس غضب او ، غضب پیامبر و خداست . پس آن دو نفر نیز به جهت آزردن او موجب این آیه شدند و مورد لعن خداوند .

در تمام زندگی پیامبر هم ببینید این دو نفر چقدر خود پیامبر را با زخم زبان هایشان و نافرمانی هایشان آزردند و رنج دادند !

 آیات مربوط به لعن و شرایط ملعونین در قرآن بیش از چهل آیه است . و لذا لعن یک حقیقت بلاشک در آیین توحیدی اسلام است .  


لذا اگر زیارت عاشورایی هم وجود نداشت ، باز براساس همین آیات قرآنی وشواهد متقن تاریخی ، چنین افرادی را مورد لعن قرار می دادیم .


نکته آخر هم اینکه ، این ادعایی بیش نیست که امام علی(ع) با ابوبکر ( تحریف گر مسلّم حقایق اسلام ، قاتل همسرش و غاصب حقوقش و ...)رفتار گرمی داشته اند .

این ادعا حتی ارزش نقد هم ندارد ! مثل این ادعا که ابوبکر از یاران پیامبر بوده ؛ به تاریخ سری بزنید و ببینید اولین فراریان همه جنگ های سپاه اسلام چه کسانی بودند ؟؟

و در مقابل ، تنها مدافع جان رسول خدا (ص) در همه صحنه ها که بوده است ، جز علی بن ابی طالب(ع) ؛

کمی تحقیق کنید در آیات قرآنی و ببینید منافقان مکه و مدینه چند دسته بوده اند و قرآن منافقان ظاهری (مثل عبدا..ابی) و منافقان حرفه ای را چگونه تفکیک کرده است .

آن وقت متوجه می شوید که یار کیست و منافق کیست ؟

کمی در داستان های ترور پیامبر(ص) در مقاطع مختلف مدینه به بعد ، تفحص کنید و ببینید به نام چه کسانی می رسید ...؟


///

و این قطره ای از دریا بود ...

در خانه اگر کس است ، یک حرف بس است ! :razz:
چو مي بيني که نابينا و چاه است ... اگر خاموش بنشيني گناه است !
New Member
New Member
نمایه کاربر
پست: 6
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 8 اردیبهشت 1387, 7:44 am
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

پست توسط shima.ha2002 »

جدا توضيح كامل و جامعي بود و مهم تر از همه اينكه مستند بود
تشكر
shima
Junior Member
Junior Member
نمایه کاربر
پست: 38
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 24 بهمن 1387, 8:20 pm
سپاس‌های ارسالی: 23 بار
سپاس‌های دریافتی: 27 بار

Re: غدير: شيعه يا سني؟ ... سوال : جواز لعن ؟

پست توسط aminjo0n »

من اینجوری برداشت کردم که لعن مخصوص خداست که از همه چیز آگاه هست شاید اون کسی که ما لعنش می کنیم کار خوبی هم انجام داده باشه!اگه ما بگیم لعن خدا بر فلان چه تاثیری دارد در حالی که اگر بر حق لعن کرده باشیم خدا خود نیز او را لعن کرده!!
از معصومی بجز علی(اون دعای قونوت یه مشکلاتی داره) لعن داشتیم؟
یا سخنی داشته باش دل پذیر  یا دلی داشته باش سخن پذیر   
Commander
Commander
پست: 2218
تاریخ عضویت: جمعه 20 بهمن 1385, 10:01 pm
سپاس‌های ارسالی: 3085 بار
سپاس‌های دریافتی: 5883 بار
تماس:

Re: غدير: شيعه يا سني؟ ... سوال : جواز لعن ؟

پست توسط محمد علي »

به نام خدا

با سلام

aminjo0n نوشته شده:من اینجوری برداشت کردم که لعن مخصوص خداست



اگر در آیاتی که در بالا ارائه شده دقت بیشتری شود ، مشخص می شود که لعن مخصوص خدا نیست .


أُولَـئِكَ يَلعَنُهُمُ اللّهُ  َيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ (159) 

... و همه لعن‏كنندگان نيز، آنها را لعن مى‏كنند; (159)


که از همه چیز آگاه هست شاید اون کسی که ما لعنش می کنیم کار خوبی هم انجام داده باشه!


در اینکه خدا از همه چیز آگاه هست شکی نیست ، اما برای ما نیز نشانه هایی قرارداده که در بالا

به عنوان مثال ذکر شده بود :

إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ...

آنها كه خدا و پيامبرش را آزار مى‏دهند،



آزار پیامبر = مستوجب لعنت

همچنین خداوند از آگاهی هایش به معصومین نیز عطا فرموده ، و کسانی را که ایشان لعن کرده باشند ما هم لعن می کنیم .

اگر هم در جایی روایتی نبود ، با مطالعه تاریخ می توان فهمید که چه کسانی پیامبر را آزار دادند ! و نشانه ای که در بالا امده کاملا واضح است .


پس اینکه کسی فقط کار خوبی انجام داده باشد مهم نیست ، باید دید همراه با ایمان بوده یانه ؟

با کار بد دیگری کار خوبش را خراب کرده یا نه ؟

مثلا کسانی بودند که روزگاری در سپاه پیامبر بودند و سپس در مقابل وصیّ او لشکر کشیدند ...

پس انجام چند کار به ظاهر خوب ملاک خوب بودن کسی نیست ، باید دید عاقبت او چه شده ؟


از معصومی بجز علی(اون دعای قونوت یه مشکلاتی داره) لعن داشتیم؟




دعای سایر معصومین (علیهم السلام) در تاپیک زیر :

چرا لعن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


[HR]

سوالات :

1- دعای امام علی (علیه السلام) چه مشکلاتی داره ؟ تصویر

2- ضمنا جایی فرموده بودید زیارت عاشورا از معصوم نیست !


لطفا جواب دو سوال بالا را مستند و علمی بفرمایید .
[External Link Removed for Guests]

 
[External Link Removed for Guests] 
Commander
Commander
پست: 2218
تاریخ عضویت: جمعه 20 بهمن 1385, 10:01 pm
سپاس‌های ارسالی: 3085 بار
سپاس‌های دریافتی: 5883 بار
تماس:

Re:

پست توسط محمد علي »

پاسخ جو نوشته شده:
سوره بقره آيه 159 :

إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنزَلْنَا مِنَ الْبَيِّنَاتِ وَالْهُدَى مِن بَعْدِ مَا بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتَابِ أُولَـئِكَ  َلعَنُهُمُ اللّهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ (159) 

كسانى كه دلايل روشن، و وسيله هدايتى را كه نازل كرده‏ايم، بعد از آنكه در كتاب براى مردم بيان نموديم، كتمان كنند، خدا آنها را لعنت مى‏كند;

و همه لعن‏كنندگان نيز، آنها را لعن مى‏كنند; (159)


[HR]

آیه بعدی در

سوره احزاب آيه 57 :

إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ  ِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَاباً مُّهِيناً (57) 

آنها كه خدا و پيامبرش را آزار مى‏دهند، خداوند آنان را از رحمت خود در دنيا و آخرت دور ساخته، و براى آنها عذاب خواركننده‏اى آماده كرده است. (57)




اخیرا با یکی از دوستان گفتگویی در مورد مشروعیت لعن از دیدگاه قرآن داشتم که از آیات بالا هم استفاده شد .

او تنها یک سوال برایش باقی مانده بود و آن هم اینکه : شاید این افراد ملعون ، قبل از مرگشان توبه کرده باشند !

ما با چه اطمینانی لعن می کنیم ؟


پاسخ سوال در همین دو آیه به وضوح روشن است :

در همان دوقسمتی که با رنگ قرمز مشخص کردم . در آیه اول می بینیم که بصورت فعل مضارع آمده و استمرار و جاری بودن

آن عمل را می رساند . یعنی خداوند و نیز لعنت فرستندگان ، همیشه آن افراد مذکور در آیه را لعن می کنند و قطع شدنی نیست .

تاقیامت ...

همچنین در آیه دوم نیز قید "فی الدنیا و الآخره " آمده است . یعنی نه تنها در دنیا بلکه در آخرت نیز ملعون (دور از رحمت الهی)

هستند .

لذا نه توبه کرده اند و نه با این اوصاف سنگین در آیات اجازه و توفیق توبه برای ایشان حاصل شده است .

گناه امتی را تا قیامت به دوش می کشند و سبب انحراف میلیونها انسان شده اند ...

 (انتهای آیه) و خداوند عذاب خوار کننده ای برای ایشان آماده کرده است ! 
[External Link Removed for Guests]

 
[External Link Removed for Guests] 
ارسال پست

بازگشت به “امام شناسی”