سوال در مورد سنگسار ؟

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
Old-Moderator
Old-Moderator
پست: 966
تاریخ عضویت: جمعه 23 فروردین 1387, 7:17 pm
سپاس‌های ارسالی: 973 بار
سپاس‌های دریافتی: 1783 بار
تماس:

سوال در مورد سنگسار ؟

پست توسط سعید منتظر »

سلام دوستان

دیروز داشتیم با یکی از دوستان حرف میزدیم...

بحث به سنگسار کشید...به قول حودش میگفت "سوتی دین"

میگفت مگه خدا بنده ی خودش رو سنگسار میکنه؟؟ چرا اصلا سنگسار؟؟

میگفت تو اروپا که 20 سال یارو رو میندازن زندان و بعدش هم خلاصتصویر

خلاصه میخواستم درباره سنگسار توضیح بدید و اینکه چرا سنگسار؟؟



عنوان ویرایش شد...
لطفا از عبارات انگلیسی استفاده نکنید.
Mohsen1001
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2503
تاریخ عضویت: جمعه 11 آبان 1386, 3:06 pm
سپاس‌های ارسالی: 7581 بار
سپاس‌های دریافتی: 6236 بار
تماس:

Re: سوال در مورد سنگسار ؟

پست توسط مائده آسمانی »

به نام خدا

سلام علیکم


لطف میکنید بگید سنگسار برای چی ؟؟؟؟

مجازات کدام گناه منظورتون هست که میگید مگه خدا بنده بنده ی خودش رو سنگسار میکنه؟؟ چرا اصلا سنگسار؟؟

اگر دقیقتر موضوع صحبتهای خودتون و دوستتون رو بگید خیلی خوبه .


انشالله جوابتون هم میگیرید.


 [HIGHLIGHT=#ffff00]انشالله در راه کسب حقایق شیعی موفق باشید. تصویر  
تصویر
Old-Moderator
Old-Moderator
پست: 966
تاریخ عضویت: جمعه 23 فروردین 1387, 7:17 pm
سپاس‌های ارسالی: 973 بار
سپاس‌های دریافتی: 1783 بار
تماس:

Re: سوال در مورد سنگسار ؟

پست توسط سعید منتظر »

والّا بحث کلا درباره ی سنگسار بود دیگه...

منظورش این بود سنگسار (نعوذ بلّله) عمل وحشیانه ای هست و اسلام رو دین خشونت معرفی میکنه/

براش شبه پیش اومده...همین شبهات داره ازش یه آدم بی دین میسازه!
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2503
تاریخ عضویت: جمعه 11 آبان 1386, 3:06 pm
سپاس‌های ارسالی: 7581 بار
سپاس‌های دریافتی: 6236 بار
تماس:

Re: سوال در مورد سنگسار ؟

پست توسط مائده آسمانی »

saeedmontazer نوشته شده:میگفت تو اروپا که 20 سال یارو رو میندازن زندان و بعدش هم خلاصتصویر

منظورش این بود سنگسار (نعوذ بلّله) عمل وحشیانه ای هست و اسلام رو دین خشونت معرفی میکنه




 به نام خدا  


سلام علیکم


صندلی برق - اتاق گاز - تیر باران - اینا هیچ کدومشون عمل وحشیانه نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اینا خشونت نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


دلیل سنگسار اسلام چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


کاش ما اول جواب سوال آخر رو بدیم یعنی دلیل هر کدوم از احکام الهی رو بدونیم بعد زود جلوی حکم یه [HIGHLIGHT=#ffff00]چرا؟  بزاریم .


علی .ع. یارتون تصویر

حق نگهدارتون تصویر
تصویر
Old-Moderator
Old-Moderator
پست: 966
تاریخ عضویت: جمعه 23 فروردین 1387, 7:17 pm
سپاس‌های ارسالی: 973 بار
سپاس‌های دریافتی: 1783 بار
تماس:

Re: سوال در مورد سنگسار ؟

پست توسط سعید منتظر »

پس من ادرس اینجا رو میدم بهش خودش میاد مطرح میکنه...

یا علی
 روزگاری‌ست که شیطان میگوید: انسان پیدا کنید ، سجده خواهم   [HIGHLIGHT=#FFFF00][HIGHLIGHT=#DBE5F1] +ـ+ـ+ـ+ـ+ـ+ـ+     [HIGHLIGHT=#FFFF00][HIGHLIGHT=#DBE5F1] +ـ+ـ+     [External Link Removed for Guests]  [External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests] 
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2503
تاریخ عضویت: جمعه 11 آبان 1386, 3:06 pm
سپاس‌های ارسالی: 7581 بار
سپاس‌های دریافتی: 6236 بار
تماس:

Re: سوال در مورد سنگسار ؟

پست توسط مائده آسمانی »

  بسم الله الرحمن الرحیم
  
 
سلام علیکم

سیاست کیفری اسلام دارای دو نوع درمان برای دو مرحله ویژه از وضعیت جامعه است:


[COLOR=#0070c0]الف) پیش بینی مجازات‏های خفیف با شرایط اجرای آسان‏تر:
 


جرائمی که حاکی از وخامت شدید اوضاع اجتماعی نبوده و در شرایط عادی جامعه رخ میدهد، در این دسته قرار میگیرد.

این دسته از مجازات‏ها، جرائمی است که اختیارات قضات در این نوع جرائم وسیع‏تر بوده و میتوانند با در نظر گرفتن شخصیت مجرم و

اوضاع واحوال ارتکاب جرم، تصمیم مقتضی را در برخورد با وی اتّخاذ نمایند.(1)
 



 
ب) پیش بینی مجازات‏های شدید:

اعمال این مجازات‏ها منوط به شرایط و قیدهای فراوان است، به نحوی که گاه به ندرت فراهم میشود. این نوع مجازات ها از نوع درمان

های سخت است که تنها در شرایط خاص به کار گرفته می شوند.
 
 
این نوع درمان در جائی تجویز میشود که بزهکاری در آن به وضع حادّ و بغرنجی رسیده، پرده‏های عفت دریده شده و ارتکاب جرائم در ملأ

عام قبحی ندارد.

در کدام جامعه زنا واقع میشود، در حالی که چهار نفر مرد عادل شاهد وقوع آن باشند؟

چنین جامعه‏ای قطعاً دچار بیماری چنان شدیدی شده که مداوای آن از راه‏های عادی ممکن نیست و نیاز به شوک دارد.

در جامعه‏ای که خون بی گناهی را به ناحق بر زمین میریزند، کدام اهرم قوی میتواند از وقوع مجدد این بیماری خطرناک جلوگیری کند؟
 
 
گرفتن اموال مجرم، سلب آزادی او، اصلاح و در مان مجرم، یا سازگار کردن او با جامعه، همه این امور در جای خود لازم و مفید هستند،

اما برای حفظ امنیت و حیات جامعه کافی نیست.
  
اسلام، سلب زندگی مجرم را هدف قرار نداده است.


سیاست کیفری   بیش‏تر تهدید به مجازات است، تا اجرای آن، از این رو مثلا برای اجرای حد سرقت، شرایط فراوانی گذاشته که  

جمع شدن همه آن‏ها بسیار بعید است. همین طور در زنا، لواط و جرایم عفافی، شرایطی را بیان میکند که مشخص میکند هدف اسلام

بیش‏تر جلوگیری از اشاعه فحشا و علنی شدن بزهکاری در جامعه است تا اجرای مجازات. حد سنگسارنیز از این نوع مجازات می باشد.


بنا بر این شاید برخی از این مجازات ها مانند سنگسار، سنگین به نظر برسند ولی اسلام راه های اثبات آن را چنان محدود کرده است

که عملا بسیار به ندرت اتفاق می افتد. در عین این که وحشت از آن به عنوان یک عامل بازدارنده قوی و موثر روی افراد منحرف اثر خود را

خواهد گذاشت.
 


توجه به این نکته لازم است که حد سنگسار در جائی نیست که عمل زنای محصنه (زن شوهر دار) اتفاق افتد ، بلکه در جائی است که



 
به صورت علنی و آشکار اتفاق افتد ، به گونه ای که [HIGHLIGHT=#ffff00]چهار نفر با چشمان خود به شکل روشن و آشکار آن را دیده  باشند.  


در مورد اصل ثبوت زنا، بر اساس آیه
 15 سوره نساء ، شهادت چهار شاهد عادل شرط شده است.

از سوی دیگر برای شهادت شهود، شرایطی تعیین شده است از قبیل دیدن با چشم و تعیین چگونگی آن و عدم قناعت به قرائن و

هماهنگی شهادت شهود و مانند آن، که اثبات جرم را سخت تر می کند.
 


روشن است که با این شرایط تنها افراد بی باک و بی پروا که هیچ قید و بندی را نمی پذیرند ، مجرم شناخته می شوند و بدیهی است

که باید قانون با این چنین اشخاصی برخورد سخت و نهائی داشته و به شدیدترین مجازات گرفتار شوند تا عبرت دیگران گردند و جامعه

سالم بماند.

 
از نکات پیش معلوم می شود که پس از اثبات جرم، به هر طریقی که شده ، باید مجازات اجراء شود و در هنگام اجرای مجازات که مربوط

به اجتماع می شود ، نباید عاطفه، محبت و احساسات جایگزین عقل و سلامت جامعه شود، بلکه تا آن جا که پای مجازات الهی در میان


[COLOR=#7030a0]است و به مصلحت عامه بشریت است باید حکم اجراء شود، چنان که خداوند متعال در حکم زنای غیرمحصنه می فرماید:
  
 «هر یک از زن و مرد زناکار را   تازیانه بزنید و نباید رافت (و محبت کاذب) نسبت به آن دو شما را از اجرای     الهی مانع شود، اگر به خدا و روز جزا ایمان دارید، و باید گروهی از مومنان مجازاتشان را مشاهده کنند.(2)  

بنابراین اجرای حکم سنگسار با عدالت الهی منافاتی ندارد زیرا هم چنان که گفتیم این نوع مجازات ها بیشتر نقش عوامل باز دارنده را

دارند تا این نوع جرائم شیوع پیدا نکند ودر عمل هم شارع مقدس در حد امکان از اجرای چنین مجازاتی خودداری می کند ، چون معمولا

شرایط تحقق آن به وجود نمی آید مگر این که جامعه به وضع حادی رسیده باشد که در این صورت چاره ای جز انجام حدود و مجازات

های اسلامی نیست. مانند بریدن دست یا پای عفونی یا شیمی درمانی سخت برای مریضی که راههای سبک تر را طی کرده ، اما

نتیجه ای نداده است . روشن است که بریدن یک عضو از بدن اگرچه بسیار سخت است ، اما برای سلامت کل بدن و عدم سرایت

عفونت به بخش های دیگر بدن لازم و ضروری است.


پى نوشت‏ها
1) کتاب نقد، ش 15 - 14، ص 143 - 140 .

2) سوره نور آیه 20 .  
تصویر
Member
Member
پست: 71
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 2 مهر 1387, 2:21 pm
سپاس‌های ارسالی: 217 بار
سپاس‌های دریافتی: 91 بار

Re: سوال در مورد سنگسار ؟

پست توسط Reza1370 »

بهاره نوشته شده:  بسم الله الرحمن الرحیم
  
 
سلام علیکم

سیاست کیفری اسلام دارای دو نوع درمان برای دو مرحله ویژه از وضعیت جامعه است:


[COLOR=#0070c0]الف) پیش بینی مجازات‏های خفیف با شرایط اجرای آسان‏تر:
 


جرائمی که حاکی از وخامت شدید اوضاع اجتماعی نبوده و در شرایط عادی جامعه رخ میدهد، در این دسته قرار میگیرد.

این دسته از مجازات‏ها، جرائمی است که اختیارات قضات در این نوع جرائم وسیع‏تر بوده و میتوانند با در نظر گرفتن شخصیت مجرم و

اوضاع واحوال ارتکاب جرم، تصمیم مقتضی را در برخورد با وی اتّخاذ نمایند.(1)
 



 
ب) پیش بینی مجازات‏های شدید:

اعمال این مجازات‏ها منوط به شرایط و قیدهای فراوان است، به نحوی که گاه به ندرت فراهم میشود. این نوع مجازات ها از نوع درمان

های سخت است که تنها در شرایط خاص به کار گرفته می شوند.
 
 
این نوع درمان در جائی تجویز میشود که بزهکاری در آن به وضع حادّ و بغرنجی رسیده، پرده‏های عفت دریده شده و ارتکاب جرائم در ملأ

عام قبحی ندارد.

در کدام جامعه زنا واقع میشود، در حالی که چهار نفر مرد عادل شاهد وقوع آن باشند؟

چنین جامعه‏ای قطعاً دچار بیماری چنان شدیدی شده که مداوای آن از راه‏های عادی ممکن نیست و نیاز به شوک دارد.

در جامعه‏ای که خون بی گناهی را به ناحق بر زمین میریزند، کدام اهرم قوی میتواند از وقوع مجدد این بیماری خطرناک جلوگیری کند؟
 
 
گرفتن اموال مجرم، سلب آزادی او، اصلاح و در مان مجرم، یا سازگار کردن او با جامعه، همه این امور در جای خود لازم و مفید هستند،

اما برای حفظ امنیت و حیات جامعه کافی نیست.
  
اسلام، سلب زندگی مجرم را هدف قرار نداده است.


سیاست کیفری   بیش‏تر تهدید به مجازات است، تا اجرای آن، از این رو مثلا برای اجرای حد سرقت، شرایط فراوانی گذاشته که  

جمع شدن همه آن‏ها بسیار بعید است. همین طور در زنا، لواط و جرایم عفافی، شرایطی را بیان میکند که مشخص میکند هدف اسلام

بیش‏تر جلوگیری از اشاعه فحشا و علنی شدن بزهکاری در جامعه است تا اجرای مجازات. حد سنگسارنیز از این نوع مجازات می باشد.


بنا بر این شاید برخی از این مجازات ها مانند سنگسار، سنگین به نظر برسند ولی اسلام راه های اثبات آن را چنان محدود کرده است

که عملا بسیار به ندرت اتفاق می افتد. در عین این که وحشت از آن به عنوان یک عامل بازدارنده قوی و موثر روی افراد منحرف اثر خود را

خواهد گذاشت.
 


توجه به این نکته لازم است که حد سنگسار در جائی نیست که عمل زنای محصنه (زن شوهر دار) اتفاق افتد ، بلکه در جائی است که



 
به صورت علنی و آشکار اتفاق افتد ، به گونه ای که [HIGHLIGHT=#ffff00]چهار نفر با چشمان خود به شکل روشن و آشکار آن را دیده  باشند.  


در مورد اصل ثبوت زنا، بر اساس آیه
 15 سوره نساء ، شهادت چهار شاهد عادل شرط شده است.

از سوی دیگر برای شهادت شهود، شرایطی تعیین شده است از قبیل دیدن با چشم و تعیین چگونگی آن و عدم قناعت به قرائن و

هماهنگی شهادت شهود و مانند آن، که اثبات جرم را سخت تر می کند.
 


روشن است که با این شرایط تنها افراد بی باک و بی پروا که هیچ قید و بندی را نمی پذیرند ، مجرم شناخته می شوند و بدیهی است

که باید قانون با این چنین اشخاصی برخورد سخت و نهائی داشته و به شدیدترین مجازات گرفتار شوند تا عبرت دیگران گردند و جامعه

سالم بماند.

 
از نکات پیش معلوم می شود که پس از اثبات جرم، به هر طریقی که شده ، باید مجازات اجراء شود و در هنگام اجرای مجازات که مربوط

به اجتماع می شود ، نباید عاطفه، محبت و احساسات جایگزین عقل و سلامت جامعه شود، بلکه تا آن جا که پای مجازات الهی در میان


[COLOR=#7030a0]است و به مصلحت عامه بشریت است باید حکم اجراء شود، چنان که خداوند متعال در حکم زنای غیرمحصنه می فرماید:
  
 «هر یک از زن و مرد زناکار را   تازیانه بزنید و نباید رافت (و محبت کاذب) نسبت به آن دو شما را از اجرای     الهی مانع شود، اگر به خدا و روز جزا ایمان دارید، و باید گروهی از مومنان مجازاتشان را مشاهده کنند.(2)  

بنابراین اجرای حکم سنگسار با عدالت الهی منافاتی ندارد زیرا هم چنان که گفتیم این نوع مجازات ها بیشتر نقش عوامل باز دارنده را

دارند تا این نوع جرائم شیوع پیدا نکند ودر عمل هم شارع مقدس در حد امکان از اجرای چنین مجازاتی خودداری می کند ، چون معمولا

شرایط تحقق آن به وجود نمی آید مگر این که جامعه به وضع حادی رسیده باشد که در این صورت چاره ای جز انجام حدود و مجازات

های اسلامی نیست. مانند بریدن دست یا پای عفونی یا شیمی درمانی سخت برای مریضی که راههای سبک تر را طی کرده ، اما

نتیجه ای نداده است . روشن است که بریدن یک عضو از بدن اگرچه بسیار سخت است ، اما برای سلامت کل بدن و عدم سرایت

عفونت به بخش های دیگر بدن لازم و ضروری است.


پى نوشت‏ها
1) کتاب نقد، ش 15 - 14، ص 143 - 140 .

2) سوره نور آیه 20 .  


ببخشید میشه قبل از اینکه شروع کنین به توضیح دادن بگین فتواهای جدید در مورد سنگسار چیه؟ تصویر

بعد این شرایط هم عملا تئوریه! نصف یکی از این بند ها هم وجود داشته باشه قاضی ... حکم رو میده! کجا زندگی می کنی؟!؟

تصویر
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2503
تاریخ عضویت: جمعه 11 آبان 1386, 3:06 pm
سپاس‌های ارسالی: 7581 بار
سپاس‌های دریافتی: 6236 بار
تماس:

Re: سوال در مورد سنگسار ؟

پست توسط مائده آسمانی »

V.I.T.O نوشته شده:
بهاره نوشته شده:

توجه به این نکته لازم است که حد سنگسار در جائی نیست که عمل زنای محصنه (زن شوهر دار) اتفاق افتد ، بلکه در جائی است که



 
به صورت علنی و آشکار اتفاق افتد ، به گونه ای که [HIGHLIGHT=#ffff00]چهار نفر با چشمان خود به شکل روشن و آشکار آن را دیده  باشند.  





ببخشید میشه قبل از اینکه شروع کنین به توضیح دادن بگین فتواهای جدید در مورد سنگسار چیه؟ تصویر

بعد این شرایط هم عملا تئوریه! نصف یکی از این بند ها هم وجود داشته باشه قاضی ... حکم رو میده! کجا زندگی می کنی؟!؟

تصویر




 به نام خدا 



سلام علیکم

با توجه به استفتائاتی که داشتم نظر مراجع همین میباشد که ذکر شده .

وقتی که زنای محصنه به صورت علنی و آشکارا اتفاق افتد و چهار شاهد عادل به چشم خود،

به شکل روشن و آشکار دیده باشند.به طوری که هر چهار شاهد یک شهادت را دهند، حکم سنگسار اجرا می شود.

تا جایی که پرس و جو کردم اگه همه شرایط باشه قاضی حکم میده.
   
 [HIGHLIGHT=#ffff00]   
 [HIGHLIGHT=#ffff00]در امان خدا باشید.  
تصویر
Member
Member
پست: 71
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 2 مهر 1387, 2:21 pm
سپاس‌های ارسالی: 217 بار
سپاس‌های دریافتی: 91 بار

Re: سوال در مورد سنگسار ؟

پست توسط Reza1370 »

من نمی تونم توی این تاپیک مطلبم رو کپی - پیست کنم تصویر

لطفا سایت آقای صانعی رو برای حکم ایشون جستجو کنین!

برای موارد اجرای حکم هم می تونین از موتور جستجوی گوگل استفاده کنین!

برای موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران هم آخرین مصاحبه های سخنگوی فعلی و قبلی قوه ی قضائیه رو پیدا کنین!

همه ی این ها توسط گوگل پیدا میشن؛ اگه پیدا نشدن این ایمیل منه: corleone1959[at]gmail[dot]com میل بزنین تا لینک ها رو بفرستم!

تصویر
Member
Member
پست: 71
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 2 مهر 1387, 2:21 pm
سپاس‌های ارسالی: 217 بار
سپاس‌های دریافتی: 91 بار

Re: سوال در مورد سنگسار ؟

پست توسط Reza1370 »

 تبدیل یک حکم سنگسار به شلاق توسط شاهرودی

  مقام مسوول در دستگاه قضايي از صدور دستور تبديل حكم رجم "كبري نجار" به 100 ضربه شلاق از سوي رييس قوه قضاييه خبر داد.

اين مقام مسوول با تاييد اين مطلب به ايسنا‌ گفت: آيت‌الله سيدمحمود هاشميشاهرودي به كميسيون عفو دستور تبديل حكم رجم "كبري نجار" را به 100 ضربهشلاق ارائه كرده و اكنون اين حكم تبديل شده است.

وي يادآور شد كه اين پرونده براي بررسي و مورد عفو قرار گرفتن به مناسبت22 بهمن‌ماه -سالروز پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي- در ليست عفو قرار دارد.

[External Link Removed for Guests]

تصویر  
ارسال پست

بازگشت به “پرسش و پاسخ”