رد واقعه غدیر( مخالفان نظر بدهند)

مدیر انجمن: شورای نظارت

قفل شده
New Member
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: دوشنبه 14 تیر 1389, 12:13 pm

رد واقعه غدیر( مخالفان نظر بدهند)

پست توسط hessam19 »

 [FONT=B Lotus]در اینجا در باره این حدیث فقط به دو سه مورد بسنده می کنیم، این حدیث در کجا فرموده شده؟ و در چه زمان و شرایطی فرموده شده؟ و در هنگام مطرح شدن این حدیث چه کسانی در آنجا حضور داشته اند با بیان این دو سه مورد هر انسان عاقلی با کمی دقت و تأمل در خواهد یافت که مراد و مقصود این حدیث چیست؟    [FONT=B Lotus]در باره زمان و مکان ورود این حدیث، روشن است که رسول گرامی صلی الله علیه وسلم هیجدهم ذی الحجه در سال نهم هجری هنگامی که از تنها حج شان بر می گشتند در اثنای مسیر شان به مدینه منوره تقریبا حدود 150 میل از مکه فاصله گرفته بودند، جایی که مردم منطقه آنرا غدیر خم می‌نامیدند، و جز حجاج مدینه کس دیگری با ایشان همراه نبود در غدیر خم در جمع حجاج مدینه این حدیث را فرمودند.  
 [FONT=B Lotus]پس نه اهل مکه، نه اهل طائف، نه اهل یمن، نه اهل یمامه و نه حجاج سایر مناطق هیچکس دیگر جز حجاج مدینه با ایشان همراه نبود، زیرا همه حجاج از مکه به مناطق خود شان عازم شده بودند، زیرا راهشان نه از مدینه بود و نه از غدیر خم، و نه هم غدیر خم در مسیر راهشان واقع می شد.  
 [FONT=B Lotus]پرسش این است که اگر حدیث غدیر اعلان امامت عظما و تعیین خلیفه و جانشین برای امت بود، که به ادعای شیعه اصلی از اصول دین به شمار می رود، پس چرا پیامبر گرامی صلی الله علیه وسلم در بزرگترین تجمع مسلمانان در عرفات یا در منا یا در مکه چنین اعلاني نکردند که همه مردم جمع بودند و این موضوع به همه آنان مربوط می شد، آن تجمع بزرگ عرفات و منا و مکه را گذاشتند و آمدند فقط در بین یارانشان از اهل مدینه چنین اعلانی کردند؟  
 [FONT=B Lotus]گمان نمی کنم که یک انسان عاقل که به عقل خودش احترام می گذارد، بعد از اینکه زمان و مکان ورود حدیث را فهمید ادعا کند که حدیث غدیر برای اعلان امامت عظما و تعیین امام و خلیفه و جانشین برای پیامبر صلی الله علیه وسلم بوده است، و اینکه چنین اعلان مهمی فقط در میان حجاج مدینه انجام گرفته باشد که یک گروه کوچک و در صد کمی از مسلمانان آن زمان را تشکیل می دادند!  
 [FONT=B Lotus]عجیب اینکه شیعیان امامی اثناعشری مدعی هستند که صحابه رضی الله عنهم اجمعین این وصیت را کتمان کرده اند!! پرسش ما این است که آیا رسول گرامی صلی الله علیه وسلم می دانستند که یارانشان این وصیت را پنهان می کنند یا نه؟ اگر بگویید بله، می گوییم پس رسول الله صلی الله علیه وسلم نمی خواستند که این وصیت شان به اجراء گذاشته شود! زیرا ایشان آن تجمع بزرگ امت اسلامی را رها کردند (جایی که بیش از صد هزار مسلمان ميتوانستند شاهد اعلان این خبر مهم باشند) و آمدند در جمع کوچکی اعلان کردند که می دانستند اینها امانت دار نیستند و صیتشان را اجراء نمی کنند!!.  
 [FONT=B Lotus]و اگر بگویید: پیامبر صلی الله علیه وسلم نمی دانستند، می پرسیم آیا خداوند می دانست یا خیر؟ حتما خواهید گفت خداوند قطعا می دانست، می گوییم پس چرا خداوند به پیامبرش صلی الله علیه وسلم دستور نداد که چنین اعلان مهمی را در روز عرفه در جمع تمام حجاج بکند تا اینکه حجت بر همه امت تمام شود و عدم کتمان این وصیت مهم تضمین شده باشد؟!   
 [FONT=B Lotus]خداوند چگونه جمعیتي بيش از صد هزار نفر را گذاشت بعد از حج پراکنده شوند، آنگاه به پیامبرش صلی الله علیه وسلم دستور داد که امامت و جانشیني اش را در بین عده ای اعلان کند که می دانست  [FONT=Times New Roman]– [FONT=B Lotus] به ادعای شما  [FONT=Times New Roman]– [FONT=B Lotus] آنرا می پوشانند؟!  
 [FONT=B Lotus]پس نعوذ بالله خداوند هم نمی خواسته که این وصیت اجراء شود؟!   
 [FONT=B Lotus]عجیب اینکه بعضی علمای شیعه ادعا کرده اند که غدیر خم جای تجمع تمام حجاج بوده است، این سخنی است که ارزش رد کردن هم ندارد زیر هرکس از شیعیان که حج کرده می داند که این یک ادعای دروغ است.   [FONT=B Lotus]   
Iron
Iron
پست: 135
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 12 تیر 1386, 7:15 pm
محل اقامت: london
سپاس‌های ارسالی: 281 بار
سپاس‌های دریافتی: 334 بار
تماس:

Re: رد واقعه غدیر( مخالفان نظر بدهند)

پست توسط mohammad.moein »

دوست عزیز من زیاد از لحاظ دینی "با سواد" نیستم جواب حرفه‌ای بدم! انشا‌الله دوستان جوابت رو خواهند داد!

ولی‌ این رو می‌‌دونم تو همین دنیا ی امروزه هم جایی‌ که بیشترین تعداد مسلمان کنار هم جم می‌‌شوند حج واجبه! هیچ وقت نمیشه اون همه مسلان رو کنار هم جای دیگه جم کرد!

استدلالت بی‌ منطق بود وقتی‌ واقعه غدیر این همه سند داره :-?

در کل شما هیچ وقت نمی‌‌تونید یک واقعه ی تاریخی رو با عقل خودتون بسنجید! من می‌‌تونم هزار تا چرا چرا بکنم به انتخاب‌های حاضرت محمد (ص)! ولی‌ ما کی‌ هستیم که بخوایم انتخاب‌های ایشون رو مورد سوال قرار بدیم!

لطفا استدلال تاریخی‌ بیار! این همه سند برای غدیر وجود داره! شما هم اگه سندی ضّدش داری بگو
تصویر
Commander
Commander
پست: 2218
تاریخ عضویت: جمعه 20 بهمن 1385, 10:01 pm
سپاس‌های ارسالی: 3085 بار
سپاس‌های دریافتی: 5883 بار
تماس:

Re: رد واقعه غدیر( مخالفان نظر بدهند)

پست توسط محمد علي »

سلام بر جویندگان حقیقت

اولا اگر سوالی برای شما پیش آمده که فکر می کنید اولین نفری هستید که این مطالب به ذهن مبارکتان خطور کرده

می توانید به بخش زیر مراجعه کنید و با حوصله و آرامش به مطالعه بپردازید که اگر به قول شما عقلی باشد

حق را درخواهید یافت .

forum-f117/

خصوصا تاپیک زیر :

... نگاهى به حديث غدير ...

[HR]

ثانیا هر امری آدابی دارد از جمله حرف زدن .

1- در تفاسیر شیعه و سنی نقل شده در ذیل آیه " ان الله و ملائکته یصلون علی النبی یا ایها الذین امنوا صلوا علیه و سلموا تسلیما"

مفسران شيعه و سني به اتفاق نقل مي‌كنند(البته بنده از کتب اهل تسنن نقل می کنم تا قلب شما ارامش پیدا کند):

صحيح بخاري: ج 6، ص 51 ؛ صحيح مسلم: ج 1، ص 305. الصواعق المحرقه: ص 144.

هنگامي كه اين آيه نازل شد، جمعي از اصحاب از پيامبر (صلي الله عليه و آله) پرسيدند:

« اي رسول خدا، اصل چگونگي صلوات و سلام بر تو را فهميديم، ولي نفهميديم چگونه بر تو درود و صلوات بفرستيم؟»

پيامبر(صلي الله عليه و آله) در پاسخ فرمود: بگوييد :

«اللهم صل علي محمد و آل محمد، كما صليت علي ابراهيم و آل ابراهيم في العالمين انك حميد مجيد؛

خدايا! درود و رحمت بفرست بر محمد و آل محمد، همان گونه كه بر ابراهيم و آل ابراهيم در ميان جهانيان درود و رحمت فرستادي، تو ستوده والا هستي.»

نيز فرمود:

«لا تصلوا علي الصلاة التبراء؛

هرگز بر من صلوات ناقص نفرستيد.»


پرسيدند:

«صلوات ناقص چيست؟»

فرمود: اينكه فقط بگوييد : ‌«اللهم صل علي محمد» (بدون دنباله آن) ناقص است،

بلكه بگوييد:

«اللهم صل علي محمد و آل محمد» ، كه صلوات كامل است .

پس اگر کسی بعد از نام پیامبر فقط بنویسد "صلی الله علیه و سلم" به صراحت با دستور پیامبر اکرم(صلی الله علیه و اله وسلم)

مخالفت کرده است .

و شامل این آیه خواهد شد

" وَمَن يُشَاقِقِ الرَّسُولَ مِن بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُ الْهُدَى وَيَتَّبِعْ غَيْرَ سَبِيلِ الْمُؤْمِنِينَ نُوَلِّهِ مَا تَوَلَّى وَنُصْلِهِ جَهَنَّمَ وَسَاءتْ مَصِيرًا "

(نساء 115)

و هر كس، پس از آنكه راه هدايت براى او آشكار شد با پيامبر(صلی الله علیه و اله وسلم) به مخالفت برخيزد، و [راهى‏] غير راه مؤمنان

در پيش گيرد، وى را بدانچه روى خود را بدان سو كرده واگذاريم و به دوزخش كشانيم، و چه بازگشتگاه بدى است !


پس بیاموزیم درست بنویسیم و درست حرف بزنیم که با صورت وارد جهنم نشویم !


2- مطلب دوم در مورد صحابه است .

صحابه ای که خداوند در قرآن بارها ایشان را مذمت کرده است ، چه در فرار از جنگ ها و چه در نفاق عده ای از ایشان

در سوره مبارکه توبه ایه 101 میفرماید " و ممن حولکم من الاعراب منافقون و من اهل المدینه مردوا علی النفاق "

و از کسانی که دور و بر شما هستند از اعراب (مهاجرین مکه) و از اهل مدینه منافق هستند ، و بسیار در نفاق هم حرفه ای هستند

در ادامه ایه هم می فرماید که " لا تعلمهم نحن نعلمهم" (یعنی منظور آن منافقین مشهور نیستند که شما می شناسید )

پس چنین افرادی که بخاطر نفاقشان خداوند در قرآن بارها لعن شان کرده و اطراف پیامبر (صلی الله علیه و اله و سلم)

بودند ، هیچ وقت نمی توان گفت "رضی الله عنهم اجمعین"

چرا که مخالفت با نص صریح قرآن است . صحابه ای که پیامبر (صلی الله علیه و اله و سلم) را آزردند و خدا لعنشان کرد

«ان الذين يوذون الله و رسوله لعنهم الله في الدنيا والاخرة و أعدلهم عذابا مهينا»- احزاب آيه 57

و می توان با کمی مطالعه تاریخ متوجه شد چه کسانی اذیت کردند . و حتی ماجرای ازارشان در سوره تحریم هم امده

که خداوند دو همسر پیامبرش (صلی الله علیه و اله و سلم) را نیز تهدید کرده .

لذا هیچگاه اجمعین (همگی) صحابه مورد تایید قرآن و پیامبر خدا (صلی الله علیه و اله و سلم) نبوده و نخواهند بود !

پس حواسمان باشد چطور حرف می زنیم ؟! مراقب باشیم مخالف قرآن حرف نزنیم که بد جایگاهی خواهیم داشت .

پس کمی باید اطلاعات قرآنی ما قوی باشد تا بتوانیم ادعای مطلبی کنیم .

هر وقت حرف زدن و منطق قرآنی را آموختیم بعد برویم در جایی سخن پراکنی کنیم .
[External Link Removed for Guests]

 
[External Link Removed for Guests] 
Administrator
Administrator
نمایه کاربر
پست: 2244
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 1 بهمن 1385, 11:52 pm
سپاس‌های ارسالی: 10691 بار
سپاس‌های دریافتی: 5476 بار
تماس:

Re: رد واقعه غدیر( مخالفان نظر بدهند)

پست توسط Mohsen1001 »

باسمه تعالی

سلامتصویر

دوست عزیز ظاهراً شما با منابع و کتب مذهب خودتون هم آشنایی ندارید یا شاید نگذاشتند که آشنا بشید ...

به هر حال بنده یکسری از آنها را نقل میکنم :


راویان واقعه غدیر از منابع اهل سنت

1-أخبار اصفهان : ج 1 ص 107 ، 235 ، ج 2 ص 227 .

2-أخبار الدول و آثار الاول : ص 102 .

3-أربعين الهروي : ص 12 .

4-أرجح المطالب : ص 36 ، 56 ، 58 ، 67 ، 203 ، 338 ، 339 ، 389 ، 581 - 545، 681 .

5- الإرشاد : ص 420 .

6-أسباب النزول : ص 135 .

7- الإستيعاب : ج 2 ص 460 .

8-أسد الغابة : ج 1 ص 308 ، 367 ، ج 2 ص 233 ، ج 3 ص 92 ، 93 ، 274 ، 307 ، 321 ، ج4 ص 28 ، ج 5 ص6 ، 205 ، 208 .

9-إسعاف الراغبين : ص 174 ، 178 .

10-أسنى المطالب : ص 4 ، 221 .

11-أشعة اللمعات في شرح المشكاة : ج 4 ص 89 ، 665 ، 676 .

12-الإصابة : ج 1 ص 372 ، 550 ، ج 2 ص 257 ، 382 ، 408 ، 509 ، ج 3 ص 512 ، ج 4 ص80 .

13-الإعتقاد (بيهقي) : 182 .

14-الأغاني : ج 8 ص 307 .

15-الإمامة والسياسة : ج 1 ص 109.

16-أمالي الشجري : ج 1 ص 174 ، 178 .

17-أنساب الأشراف : ج 1 ص 156 .

18-إنسان العيون : ج 3 ص 274 .

19-الأنوار المحمديّة : ص 251 .

20-بدائع المنن : ج 2 ص 503 .

21-البداية و النهاية : ج 5 ص 208 ، 209 ، 211 ، 212 ، 213 ، 210 ، 227 ، 228 ، ج 7 ص338 ، 344 ، 346 ، 347 ، 348 ، 349 .

22-البريقة المحمدية : ج 1 ص 214 .

23-بلاغات النساء : ص 72 .

24-بلوغ الأماني : ج 1 ص 213 .

25-البيان و التعريف : ج 2 ص 36 .

26-التاج الجامع : ج 3 ص 296 .

27-تاريخ الإسلام : ج 2 ص 196 ، 197 .

28-تلخيص المستدرك : ج 3 ص 110 .

29-تاريخ بغداد : ج 8 ص 290 ، ج 7 ص 377 ، ج 12 ص 343 ، ج 14 ص 236 .

30-تاريخ الخلفاء : ص 114 ، 158 ، 179 .

31-تاريخ الخميس : ج 2 ص 190 .

32-تاريخ دمشق : ج 1 ص 370 ، ج 2 ص 5 ، 85 ، 345 ، ج 5 ص 321 .

33-التاريخ الكبير : ج 1 ص 375 ، ج 2 قسم 2 رقم 194 .

34-تجهيز الجيش : ص 135 ، 292 .

35-التحفة العلية : ص 10 .

36-تذكرة الحفاظ : ج 1 ص 10 .

37-تذكرة الخواص : ص 30 ، 33 .

38-تفريح الأحباب : ص 31 ، 32 ، 307 ، 319 ، 367 .

39-تفسير الثعلبي : ص 78 ، 104 ، 181 ، 235 .

40-تفسير الطبري : ج 3 ص 428 .

41-تفسير فخر الرازي : ج 3 ص 636 .

42-التمهيد (باقلاني) : ص 171 .

43-التنبيه والإشراف : ص 221 .

44-التمهيد و البيان (أشعري) : ص 237 .

45-تهذيب التهذيب : ج 1 ص 337 ، ج 2 ص 57 ، ج 7 ص 283 ، 498 .

46-تيسير الوصول : ج 2 ص 147 ، ج 3 ص 237 .

47-ثمار القلوب (ثعالبي) : ص 511 .

48-الجامع الصغير : ح 900 ، 5598 .

49-الجرح والتعديل : ج 4 ص 431 .

50-الجمع بين الصحاح : ص 458 .

51-الحاوي للفتاوى : ج 1 ص 79 ، 122 .

52-الحبائك في أخبار الملائك : ص 131 .

53-حبيب السير : ج 1 ص 144 ، ج 2 ص 12 .

54-حلية الأولياء : ج 5 ص 26 ، 363 ، ج 6 ص 294 .

55-حلى الأيام : ص 197 .

56-حياة الصحابة : ج 2 ص 769 .

57-الخصائص : ص 4 ، 49 ، 51 .

58-خصائص النسائي : ص 21 ، 40 ، 86 ، 88 ، 93 ، 94 ، 95 ، 100 ، 104 ، 124 .

59-الخصائص (السيوطي) : ص 18 .

60-الخطط و الآثار (مقريزي) : 220 .

61-الدر المنثور : ج 2 ص 259 ، 298 .

62-دول الإسلام (ذهبي) : ج 1 ص 20 .

63-ذخائر العقبى : ص 67 ، 68 .

64-ذخائر المواريث : ج 1 ص 57 ، 213 .

65-الرصف : ص 370 .

66-روح المعاني : ج 6 ص 55 .

67-روضات الجنات (زمجى) : ص 158 .

68-الروض الأزهر : ص 94 ، 357 ، 366 .

69-روضة الأحباب : ص 576 .

70-الرياض النضرة : ج 2 ص 169 ، 170 ، 217 ، 244 ، 348 .

71-سر العالمين (غزالي) : ص 16 .

72-سعد الشموس و الأقمار : ص 209 .

73-السمط المجيد : ص 99 .

74-سنن الترمذي : ج 5 ص 591 .

75-سنن ابن ماجة : ج 1 ص 43 .

76-سنن النسائي : ج 5 ص 45 .

77-سنن المصطفى : ج 1 ص 45 .

78-السيرة الحلبية : ج 3 ص 274 ، 283 ، 369 .

79-السيرة النبوية (زيني) : ج 3 ص 3 .

80-الشذرات الذهبية : ص 54 .

81-شرح مشكاة المصابيح : ج 11 ص 340 .

82-شرح المقاصد : ج 2 ص 219 .

83-شرح نهج البلاغة (ابن أبي‏الحديد) : ج 1 ص 317 ، 362 ، ج 2 ص 288 ، ج3 ص208 ، ج 4 ص 221 . ج9 ص 217 .

84-الشرف المؤبد (نبهاني ) : ص 58 ، 113 .

85-الشفاء (قاضي عياض) : ج 2 ص 41 .

86-شواهد التنزيل : ج 1 ص 158 ، 190 .

87-صحيح الترمذي : ج 1 ص 32 ، ج 2 ص 298 ، ج 5 ص 633 .

88-صحيح مسلم : ج 4 ص 1873 .

89-صفوة الصفوة : ج 1 ص 121 .

90-الصفين (ابن ديزيل) : ص 97 .

91-صلح الإخوان : ص 117 .

92-الصواعق المحرقة : ص 25 ، 26 ، 73 ، 74 .

93-طبقات ابن سعد : ج 3 ص 335 .

94-العثمانية : ص 145 .

95-العقد الفريد : ج 5 ص 317 .

96-العلل المتناهية : ج 1 ص 226 .

97-عمدة الأخبار : ص 191 .

98-فتح الباري : ج 6 ص 61 .

99-فتح البيان : ج 3 ص 89 ، ج 7 ص 251 .

100-فتح القدير : ج 3 ص 57 .

101-الفتح الكبير : ج 2 ص 242 ، ج 3 ص 88 .

102-الفتوح (ابن الأعثم) : ج 3 ص 121 .

103-فرائد السمطين : ج 1 ص 56 ، 64 ، 65 ، 67 ، 68 ، 69 ، 72 ، 75 ، 76 ، 77 .

104-الفصول المهمة : ص 23 ، 24 ، 25 ، 27 ، 74 .

105-الفضائل (ابن حنبل) : ج 1 ص 45 ، 59 ، 77 ، 111 ، ج 2 ص 560 ، 563 ، 569 ، 592 ، 599 ، ج 3 ص 27، 35 .

106-فضائل الصحابة : ج 2 ص 610 ، 682 .

107-فيض القدير : ج 1 ص 57 ، ج 6 ص 217 .

108-القول الفصل : ج 2 ص 15 .

109-قضاء قرطبة : ص 259 .

110-الكافي الشافي : ص 95 ، 96 .

111-كتاب أهل البدر : ص 62 .

112-الكفاية : ص 151 .

113-كفاية الطالب : ص 13 ، 17 ، 58 ، 62 ، 153 ، 285 ، 286 .

114-كنز العمال : ج 1 ص 48 ، ج 6 ص 397 - 405 ، ج 8 ص 60 ، ج 12 ص 210 ، ج 15 ص209 .

115-كنوز الحقائق : ص 41 ، 98 .

116-كنوز الدقائق : ص 98 .

117-الكنى و الأسماء : ج 1 ص 160 ، ج 2 ص 88 .

118-الكوكب الدري : ج 1 ص 39 .

119-لسان الميزان : ج 4 ص 42 .

120-مجمع الفوائد : ج 9 ص 103 - 108 ، 163 .

121-المختار : ص 3 .

122-مختصر تاريخ دمشق : ج 17 ص 358 .

123-مختلف الحديث (ابن قتيبة) : ص 52 ، 276 .

124-مرقاة المفاتيح : ج 1 ص 349 ، ج 11 ص 341 ، 349 .

125-مروج الذهب : ج 2 ص 11 .

126-مستدرك الحاكم : ج 3 ص 109 ، 110 ، 118 ، 371 ، 631 .

127-مسند ابن حنبل : ج 1 ص 84 ، 119 ، 180 ، ج 4 ص 241 ، 281 ، 368 ، 370 ، 372 ، ج 5 ص 347، 366 ، 370 ، 419 - 494 ، ج 6 ص 476 .

128-مسند الطيالسي : ص 111 .

129-مشكل الآثار : ج 2 ص 308 .

130-مصابيح السنة : ج 2 ص 202 ، 275 .

131-مطالب السؤول : ص 16 .

132-المطالب العالية : ص 456 .

133-معارج النبوة : ج 1 ص 329 .

134-المعارف (ابن قتيبة) : ص 58 .

135-معالم الايمان (دباغ) : ج 2 ص 299 .

136-المعتصر من المختصر : ج 2 ص 301 ، 332 .

137-معجم البلدان : ج 2 ص 389 .

138-المعجم الصغير : ج 1 ص 64 ، 71 .

139-المعجم الكبير (طبراني) : ج 1 ص 149 ، 157 ، 390 ، ج 5 ص 196 .

140-معجم ما استعجم : ج 2 ص 368 .

141-مفتاح النجا : ص 41 ، 58 .

142-مقاصد الطالب : ص 11 .

143-مقتل الحسين (خوارزمي) : ص 47 .

144-مقصد الراغب : ص 39 .

145-المنار : ج 1 ص 463 .

146-مناقب الائمة (باقلاني) : ص 98 .

147-المناقب (ابن جوزي) : ص 29 .

148-المناقب (ابن مغازلي) : ص 16 ، 18 ، 20 ، 22 ، 23 ، 24 ، 25 ، 224 ، 229 .

149-المناقب (خوارزمي) : ص 23 ، 79 ، 80 ، 92 ، 94 ، 95 ، 115 ، 129 ، 134

150-المناقب ( عبداللَّه شافعي ) : ص 106 ، 107 ، 122 .

151-المناقب العشرة : ص 15 .

152-منال الطالب : ص 73 .

153-منتخب كنز العمال : ج 5 ص 30 ، 32 ، 51 .

154-المواقف : ج 2 ص 611 .

155-المواهب اللدنية : ج 5 ص 10 .

156-مودة القربى : ص 50 .

157-المورود في شرح سنن أبي‏داود : ج 1 ص 214 .

158-موضح أوهام الجمع و التفريق : ج 1 ص 91 .

159-نزل الأبرار : ص 20 .

160-نزهة الناظرين : ص 39 .

161-نظم درر السمطين : ص 79 ، 109 ، 112 .

162-النهاية (ابن الأثير) : ج 4 ص 346 .

163-نهاية العقول : ص 199 .

164-وفاء الوفاء : ج 2 ص 173 .

165-وسيلة المآل : ص 117 .

166-الوفيات (ابن خلكان) : ج 1 ص60 ، ج 2 ص 223 .

167-ينابيع المودة : 29 - 40 ، 53 - 55 ، 81 ، 120 ، 129 ، 134 ، 154 ، 155 ، 179 - 187 ، 206، 234 ، 284 .
Administrator
Administrator
نمایه کاربر
پست: 2244
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 1 بهمن 1385, 11:52 pm
سپاس‌های ارسالی: 10691 بار
سپاس‌های دریافتی: 5476 بار
تماس:

Re: رد واقعه غدیر( مخالفان نظر بدهند)

پست توسط Mohsen1001 »

راويان حديث غدير :

علامه امينى(ره) در الغدير، 110 نفر از صحابه و 84 نفر از تابعين و نيز به اسامى 360 نفر از علماى اهل سنت كه از ابتداى قرن دوم تا


قرن 14 به اين حديث اشاره كرده‏اند را نام مى‏برد{1}

الف) راويان حديث غدير از اهل بيت‏عليهم السلام

1. اميرالمؤمنين على‏عليه السلام
على‏عليه السلام بعد از وفات پيامبرصلى الله عليه وآله وسلم در هر موقعيتى كه مناسب مى‏ديدند به اين حديث متذكر مى‏شدند از جمله روز شورا{2}، روز رحبه{3}، جنگ جمل{4} و... .
2. فاطمه صديقه‏عليها السلام دختر رسول خداصلى الله عليه وآله وسلم{5}
3. امام حسن مجتبى‏عليه السلام{6}
4. امام حسين‏عليه السلام{7}

ب) راويان حديث از صحابه

1. ابوبكربن ابى‏قحافه تميمى
2. ام سلمه همسر پيامبرصلى الله عليه وآله وسلم
3. انس‏بن مالك انصارى خزرجى، خادم پيامبرصلى الله عليه وآله وسلم
4. براءبن عازب انصارى اوسى
5. ثابت‏بن وديعه انصارى
6. جابربن عبداللّه انصارى
7. حذيفةبن اليمان يمنى
8. حسان‏بن ثابت
9. خزيمةبن ثابت انصارى ذوالشهادتين
10. زيدبن ارقم انصارى خزرجى
11. سعدبن ابى وقّاص، ابواسحاق
12. سلمان فارسى ابوعبداللّه
13. سهل‏بن سعد انصارى، خزرجى، ساعدى، ابوالعباس
14. عايشه دختر ابى‏بكر
15. عبداللّه‏بن عباس
16. عثمان‏بن عفّان
17. عمّاربن ياسر عنسى، ابواليقظان
18. عمربن خطاب{8}
19. قيس‏بن ثابت‏بن شمّاس انصارى
و...{9}

اسامى 110 نفر از بزرگان صحابه نقل شده كه حديث غدير را روايت كرده‏اند؛ اما مى‏توان گفت به‏طور حتم بيش از اين افراد حديث غدير را


روايت كرده‏اند؛ زيرا مطابق نقل تاريخ صدهزار يا بيشتر در سرزمين خم حاضر بوده‏اند.

حافظ سجستانى(متوفا 477) در كتاب »الدراية فى حديث الولاية« نام 120 صحابى راوى اين حديث را آورده است{10}

ج) راويان حديث از تابعين


حديث غدير را 84 نفر از تابعين نقل كرده‏اند؛ امثال:
- ابوسليمان مؤذن از بزرگان تابعين
- ابوصالح سمّان ذكوان مدنى (احمدبن حنبل او را »ثقه ثقه« معرفى كرده{11})
- اصبغ‏بن نباته كوفى
- حكم‏بن عتيبه كوفى، كندى، در حق او گفته شده »ثقه، ثبت، فقيه«
- زاذان‏بن عمر كندى، بزّار كوفى، از بزرگان تابعين
- سليم‏بن قيس هلالى
- طاووس‏بن كيسان يمانى، جَنَدى
- عمربن عبدالعزيز، خليفه اموى
- مسلم‏بن صُبَيح همدانى، كوفى، عطار
- و ديگران.

د) راويان حديث غدير از قرن دوم تا قرن چهاردهم

در قرن دوم 56 نفر از علماى اهل سنت از قبيل:
- حافظ محمّدبن اسحاق مدنى (151)
- حافظ وكيع‏بن جراح (196)

در قرن سوم 92 نفر از علماى اهل سنت از قبيل:
- حافظ محمّدبن اسماعيل بخارى {12}(256)
- حافظ احمدبن يحيى بلاذرى{13}(279)

در قرن چهارم 43 نفر از علماى اهل سنت از قبيل:
- احمدبن شعيب نسائى در »سنن و خصائص« {14}(303)
- حافظ احمدبن على موصلى، ابويعلى {15}(307)
- ابوالقاسم طبرانى{16}(360)

  قرن پنجم 24 نفر از علماى اهل سنت از قبيل:  
- ابوبكر خطيب بغدادى {17}(436)
- حافظ حسكانى حنفى{18}(490)

در قرن ششم 20 نفر از علماى اهل سنت از قبيل:
- ابن عساكر دمشقى {19}(571)
- موفق‏بن احمد خوارزمى {20}(568)

در قرن هفتم 21 نفر از علماى اهل سنت از قبيل:

- فخرالدين رازى شافعى {21}(606)
- ابن اثير جزرى {22}(630)
- ابن ابى الحديد معتزلى{23}(655)

در قرن هشتم 18 نفر از علماى اهل سنت از قبيل:
- شيخ الاسلام جوينى {24}(722)
- ابن كثير شافعى{25}(774)
و... .

در قرن نهم 16 نفر از علماى اهل سنت از قبيل:


- حافظ ابى الحسن هيثمى شافعى {26}(870)
- ابن صباغ مالكى {27}(855)
و... .

در قرن دهم 14 نفر از علماى اهل سنت از قبيل:
- ابن حجر هيثمى شافعى{28}(974)
- متقى هندى{29}
و... .

در قرن يازدهم 12 نفر از علماى اهل سنت از قبيل:
- نورالدين حلبى شافعى {30}(1044)
- احمدبن الفضل‏بن محمّدباكثير المكى الشافعى (1047)
و... .

در قرن دوازدهم 13 نفر از علماى اهل سنت از قبيل:
- ابن حمزه حرّانى {31}(1120)
- ضياءالدين مقبلى (1108)

در قرن سيزدهم 12 نفر از علماى اهل سنت از قبيل:
- شهاب الدين آلوسى{32}(1270)
و... .

در قرن چهاردهم 19 نفر از علماى اهل سنت از قبيل:
- شيخ محمّد عبده مصرى {33}(1323)
سيد عبدالحميد آلوسى (1324)
و....




[HR]

[COLOR=#953734]منابع:

1- الامينى، الغدير، ج 1، ص 14-15.
2- ابن‏مغازلى، المناقب، ص 112، ح 155؛ ذهبى‏ميزان الاعتدال، ج 1، ص 441، رقم 1643.
3- ابن حنبل، مسند، ج 4، ص 370 و ج 1، ص 119؛ ابن الاثير، اسدالغابه، ج 3، ص 307؛ ابن ابى‏الحديد، شرح نهج‏البلاغه، ج 4، ص 74 و... .
4- خوارزمى، المناقب، ص 182، ح 221؛ هيثمى، مجمع الزوائد، ج 9، ص 107.
5- الامينى، الغدير، ص 127 به نقل از: جزرى، أسنى المطالب، ص 49.
6- قندوزى، ينابيع الموده، ج 3، ص 369.
7- سليم، كتاب سليم، ص 321.
8- حديث او را حافظ ابن مغازلى در مناقب، ص 22، ح 31 و ابن كثير دمشقى در البداية و النهاية، ج 7، ص 386 و ذخائر العقبى، ص 67 به نقل از مسند احمد آورده است. اينان عمر را از جمله راويان حديث غدير به حساب آورده‏اند.
9- نام همه راويان در الغدير، ج 1 آمده است.
10- رضوانى، غديرشناسى و پاسخ به شبهات، ص 94.
11- ابن حنبل، العلل و معرفة الرجال، ج 3، ص 161، رقم 4723.
12- بخارى، التاريخ الكبير، ج 1، ص 375.
13- بلاذرى، انساب الاشراف، ص 108.
14- نسائى، خصائص اميرالمؤمنين، ص 132 _104 _103 _101 _100 _96 _93.
15- ابويعلى، المسند، ج 11، ص 307.
16- طبرانى، المعجم الاوسط، ج 2، ص 369 _275.
17- بغدادى، تاريخ بغداد، ج 8، ص 284.
18- حسكانى حنفى، شواهد التنزيل، ج 1، ص 201، ح 211.
19- ابن عساكر دمشقى، ترجمة الامام على‏بن ابى‏طالب، ج 2، ص 70.
20- خوارزمى، المناقب، ص 154، ح 182.
21- فخر رازى، التفسير الكبير، ج 12، ص 49.
22- ابن الاثير، اسد الغابه، ج 1، ص 364.
23- ابن ابى‏الحديد، شرح نهج‏البلاغه، ج 1، ص 13.
24- جويينى، فرائد السمطين، باب 12.
25- ابن كثير دمشقى، البداية و النهاية، ج 5، ص 209.
26- هيثمى، مجمع الزوائد، ج 9، ص 165.
27- ابن صباغ مالكى، الفصول المهمه، ج 1ص 235.
28- ابن حجر هيثمى شافعى، الصواعق المحرقة، ص 43.
29- هندى، كنز العمال، ج 13، ص 158 _157 _138 _131 _105 _104 و 168.
30- حلبى شافعى، السيرة الحلبية، ج 3، ص 274.
31- ابن حمزه حسينى، البيان و التعريف، ص 593.
32- الالوسى، شهاب الدين، روح المعانى، ج 6، ص 194.
33- رشيدرضا، المنار، ج 6، ص 384.





 
Member
Member
پست: 51
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 30 خرداد 1389, 12:28 pm
سپاس‌های ارسالی: 3 بار
سپاس‌های دریافتی: 97 بار

Re: رد واقعه غدیر( مخالفان نظر بدهند)

پست توسط PEDRAM44 »

باریکلا آقا محسن

خدا خیرتون بده جواب های توپی بود

دین ما قابل دفاع است حتی در کوچکترین چیز ها چه برسد به واقعه ای که قبول آن تعیین کننده ی راستی و قبول نکردن آن نشانه ی بی دینی است :-) :-)
Iron
Iron
پست: 135
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 12 تیر 1386, 7:15 pm
محل اقامت: london
سپاس‌های ارسالی: 281 بار
سپاس‌های دریافتی: 334 بار
تماس:

Re: رد واقعه غدیر( مخالفان نظر بدهند)

پست توسط mohammad.moein »

ماشاالله دوستان ترکوندن! تصویر

واقعا عاشق سایت اعتقادات هستم، چون همه آزاد نظراتشون رو می‌‌تونند بگن و جواب منطقی‌ بگیرند! تصویر
تصویر
New Member
New Member
پست: 6
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 19 اردیبهشت 1389, 3:29 pm
سپاس‌های دریافتی: 7 بار

Re: رد واقعه غدیر( مخالفان نظر بدهند)

پست توسط hesam20 »

با سلام آفرین بر همه ی شما و یک آفرین مخصوص به مدیران محترم سایت.
من مطالب بالا رو در برخی سایت های دیگه نوشتم که به جای پاسخگویی حذف شد و من رو با الفاظ رکیک از سایت اخراج کردن.

هرچند عقیده هامون مخالفه اما رفتارتون و علمتون به مذهبتون رو تحسین میکنم
ازتون اجازه میخوام تا در کمال ادب مذهب تشیع رو نقد کنم و حتی شدیدا مورد انتقاد قرارش بدم چون ظاهرا افرادی توانایی پاسخگویی دارن.

آیا من رو به عنوان یک مخالف و منتقد ( نه یک دشمن ) قبول دارید تا تمام شبهاتم رو مطرح کنم؟
Administrator
Administrator
نمایه کاربر
پست: 2244
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 1 بهمن 1385, 11:52 pm
سپاس‌های ارسالی: 10691 بار
سپاس‌های دریافتی: 5476 بار
تماس:

Re: رد واقعه غدیر( مخالفان نظر بدهند)

پست توسط Mohsen1001 »

  ,

دوست محترم وظیفه ما پاسخگویی به سوالات پیرامون تشیع است و در حد توان می کوشیم تا در نشر این مکتب الهی توفیق داشته باشیم.

ما سوالات دوستانی مثل شما را که ممکن است هم عقیده نباشیم را می پذیریم اما با یک سری پیش شرط هایی :

اولاً اینکه همونطور که خودتون فرمودید در فضایی آرام و به دور از مناقشه و تعصب بوده و تمام سخنان بر مبنای ادله باشد.
از عباراتی مانند من اینو قبول ندارم ، یا این حرف دروغه ، فلان حرف باطله یا اون حادثه را فلان مذهب جعل کرده و... ، بپرهیزید.

اگر نظری دارید باید با دلیل باشه ، مثلا با توجه به فلان آیه و روایت این ادعا یا سخنی که میگید باطله .


ثانیاً بحثی که پیش میگیره ثمره داشته باشه مثلا شما درمورد غدیر شبهه وارد کردید اگر جواب گرفتید و قانع شدید اعلام کنید

تا پله پله پیش بریم نه اینکه از این بحث نیمه کاره بریم به بحث دیگه .


و اگر بخواهید با گوش و چشم بسته فقط یکسری حرفهایی که تا حالا شنیده اید را اینجا مطرح کنید و نظرات بقیه را نشنوید

این بحث نتیجه ای نداره و مجبور به توقف ان خواهیم شد.


در پناه امام زمان عجل الله تعالی فرجه :razz:
Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 477
تاریخ عضویت: جمعه 22 آذر 1387, 1:56 pm
سپاس‌های ارسالی: 782 بار
سپاس‌های دریافتی: 1346 بار

Re: رد واقعه غدیر( مخالفان نظر بدهند)

پست توسط MAYAPOWER »

بسم الله الرحمن الرحیم

یادمه شهید مطهری گفته بودن ما حاضریم تو دانشگاه الهیات به مارکسیست ها هم کرسی بدیم حرفشون رو بزنن!
به شرطی که به نام اسلام حرف نزنن بیان بگن ما مارکسیسم هستیم حالا حرف بزنن گرفتی دوست عزیز
این شرط برای شما ه مصدق میکنه موضعتون روشن باش تصویر
:razz:
و یه نکته دیگه اینکه باید بگم اینه که
یکی پرسیده بود از یه شیعه که چرا شما محرم این همه همه جا علم میزنین و.... جواب داده بودند که
ما هرسال محرم تو سر و سینه خودمون میزنیم که دیگه اینو کسی نتونه انکار کنه مثل غدیر و فدک
یا علی
از آقا محسن و محمد علی هم بسیار متشکرم
یا علی علیه السلام
 [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests] 
قفل شده

بازگشت به “خطابه غدیر”