رفع یک ابهام

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
Senior Member
Senior Member
پست: 120
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۹, ۶:۲۹ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 219 بار
سپاس‌های دریافتی: 467 بار

رفع یک ابهام

پست توسط soldier young »

در سخنان علمای دین شنیده ام که سوره یوسف را نباید به دختران جوان اموزش داد حال چگونه بود که فیلم ان ساخته شد و ماجرای یوسف و زلیخا به شکلی بسیار تحریک امیزتر از ترجمه خود سوره برای عموم مردم حتی دختران نابالغ نمایش داده شد؟ به نظر شما این منافاتی با اموزشهای دینی ما در گذشته نداشته است؟
همفکری شما دوستان بسیار مفید خواهد بود.
Iron
Iron
پست: 178
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۶ آبان ۱۳۸۹, ۷:۱۳ ق.ظ
محل اقامت: ای کاش نجف
سپاس‌های ارسالی: 190 بار
سپاس‌های دریافتی: 385 بار
تماس:

Re: رفع یک ابهام

پست توسط mamashli110 »

سلام
دوست عزیز درست است در روایت داریم که سوره ی یوسف علیه السلام را برای دختران و جوانان قرائت نکنید .
ولی در مورد فیلم
کی به حرف علما و ائمه علیهم السلام گوش می ده تو این مورد ها میان چشم رو درست کنن گوش رو کر می کنن خبر دارم در یکی از شهر ها در قسمت های پایانی که زلیخا دستمال را به یوسف داد فردا تمام دوست دختر ها به پسر ها دستمال قرمز دادند . =8)
بیا این هم کار فرهنگی ....
پيامبر(ص) به على(ع) فرمود:
«انت منى بمنزلة هارون من موسى الا انه لا نبى بعدى؛ ».
« تو نسبت به من، به منزله هارون از موسى هستى جز اين‌كه بعد از من پيامبرى نيست».




أللَّهُمَّ العَـن صَنَمي قُرَیشٍ وَجِبتَیهَا وَ طاغُـوتَیها وَ إفکَـیها وابنَـتَیهِمَا اللَّذَینِ خالَفا أمرَکَ وَ أنکَرا وَحـیَکَ

تصویر

[External Link Removed for Guests]
Member
Member
پست: 51
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۹, ۱۲:۴۹ ب.ظ
محل اقامت: كره زمين
سپاس‌های ارسالی: 34 بار
سپاس‌های دریافتی: 75 بار
تماس:

Re: رفع یک ابهام

پست توسط hrsn1063 »

soldier young نوشته شده:در سخنان علمای دین شنیده ام که سوره یوسف را نباید به دختران جوان اموزش داد حال چگونه بود که فیلم ان ساخته شد و ماجرای یوسف و زلیخا به شکلی بسیار تحریک امیزتر از ترجمه خود سوره برای عموم مردم حتی دختران نابالغ نمایش داده شد؟ به نظر شما این منافاتی با اموزشهای دینی ما در گذشته نداشته است؟
همفکری شما دوستان بسیار مفید خواهد بود.


با سلام به نظر من فيلم خوبي بود و اشكالاتي هم داشت كه براي جلب توجه بيشتر به فيلم بوده است
ولي نكته مهم اخلاقي اين فيلم پاكدامني و آلوده نشدن به گناه و مبارزه با هواي نفس مي باشد كه خيلي خوب به نمايش در آمد و نتيجه گناه نكردن و مبارزه با نفس مساوي شد با مقام و منزلتي كه خداوند به حضرت يوسف داد و عزيز مصر شد و به هر چه خواست رسيد
دوست عزيز نقدي كه شما نسبت به فيلم انجام دادي درست است ولي هميشه هم نبايد قسمت خالي ليوان رو نگاه كرد!
حضرت شيخ جعفر مجتهدي درپاسخ سوالي در باب فلسفه نوروز مي فرمايند : [HIGHLIGHT=#ffc000]روز عید غدیر كه نبی اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم) حضرت مولا علی (علیه‌السلام) را به جانشینی خود معرفی كردند، مصادف بوده است با روز جمعه‌ای كه اول فروردین بوده است.  بحار: ج 56 ص 91. المهذب البارع: ج 1 ص 194 ص 195. طهارة شيخ انصارى: ص 328


كشكول شيعه : [External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Senior Member
Senior Member
پست: 120
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۹, ۶:۲۹ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 219 بار
سپاس‌های دریافتی: 467 بار

Re: رفع یک ابهام

پست توسط soldier young »

انتقاد من از این منظر موجه است که حتی در کشور امریکا و صنعت فیلمسازی مرتبط به ان هالیوود بسیاری از فیلمها دارای رده سنی برای بینندگانشان هستند و همه افراد مجاز به دیدن هر فیلمی نیستند. این بدان معنا است که انها هم متوجه این نکته مهم شدند که هر صحبت و تصویری را همه افراد با سنین مختلف نباید ببینند حال از اینرو من این سوال در ذهنم پرورش یافت که چطور در کشور ما که اخلاق گرا و ارزش مدار است به این مساله جهانی و ثابت شده توجه نشده است.
البته من با صحبت دوستم در مورد اینکه باید نیمه پر لیوان را هم دید موافقم ولی چون اینجا تالار سوال و پرسش است جای صحبت در مورد ارزشهای این فیلم نیست وگرنه اگر تالاری مرتبط با این فیلم هم باشد می شود در مورد شاخصه های مفید ان هم صحبت کرد.
نکته بعدی هم که به نظر من امد از صحبت دوستم این است که دلیل ندارد حتما برای انکه زشتی عملی را به کسی نشان دهیم حتما انرا به نمایش دراوریم مثلا اگر خدا گفته شراب حرام و زشت است دلیل ندارد حتما انرا یکبار امتحان کنیم تا به خطرات ان در زندگی دنیوی و اخروی پی ببریم.( که متاسفانه این تز در میان جوانان کشورمان بسیار شایع شده که من باید خود یکبار این گناه( گناهانی چون شراب و زنا) را امتحان کنم و بعد از پی بردن به بدی و زشتی اش ان را ترک کنم).
ارسال پست

بازگشت به “پرسش و پاسخ”