هر كي ميدونه جواب بده!!!!!!!!!!!!!

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
Senior Member
Senior Member
پست: 100
تاریخ عضویت: دوشنبه ۹ فروردین ۱۳۸۹, ۹:۴۲ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 23 بار
سپاس‌های دریافتی: 71 بار
تماس:

Re: هر كي ميدونه جواب بده!!!!!!!!!!!!!

پست توسط Seyyed Ali »

باسمه تعالی

  زن بيش از مرد است و اگر انسان تنزل كند حداقل بايد بگويد زن همانند مرد است. زيرا ‏تقريباً شش سال قبل از اين كه مرد، مكلف بشود، زن را ذات اقدس اله به حضور پذيرفته است. زن ‏همين كه از نُه سالگى گذشت و وارد دهمين سال زندگى‎ ‎شد، خدا او را به حضور مى‏پذيرد و با او ‏سخن مى‏گويد و روزه را بر او واجب مى‏كند، مناجاتهاى او را به عنوان دستور مستحب شرعى ‏گوش مى‏دهد. آن وقتى كه هنوز مرد به عنوان يك نوجوان مشغول بازى است، زن مشغول راز و نياز ‏و نماز است. شش سال زمينه‏سازى كردن و از دوران نوجوانى او را به حضور پذيرفتن، نماز را كه ‏عمود دين است بر او واجب كردن، روزه را كه سپر دين است و حج را كه وفد الى‏اللَّه است و ‏مهمانان در آن سفر به ضيافتگاه خداوند مى‏روند، بر زن واجب كردن، اينها همه نشانه آن است كه ‏زن براى دريافت فضائل، شايسته‏تر از مرد است. و اگر اين منطق درست تبيين و اجرا گردد، نتيجتاً ‏معلوم خواهد شد كه زن بالاتر از مرد و لااقل همتاى مرد است.‏ ‎ ‎زن گرچه ممكن است در طى دوران عادت از برخى از عبادت محروم باشد اما تمامى آن‏ها ‏جبران‏پذير است، زيرا قضاى روزه‏ها را به جا مى‏آورد و براى نماز اگر وضو بگيرد و در مصلّاى خود رو به ‏قبله بنشيند، و به مقدار نماز، ذكر بگويد ثواب نماز را مى‏برد. همان گونه كه اگر مسافرى پس از ‏خواندن دو ركعت واجب، سى يا چهل بار تسبيحات اربعه را تكرار كند، جبران آن دو ركعت ساقط ‏شده را خواهد كرد. پس اين گونه از فضائل جبران‏پذير است.‏ ‎ ‎عمده آن است كه مرد وقتى پانزده سالگى را تمام نمود و وارد شانزدهمين سال زندگى شد، ‏شايستگى خطاب الهى را كسب مى‏نمايد و قبل از آن چنين لياقتى ندارد، زيرا بلوغ زمينه تشرف به ‏مقام عبوديت است‎.‎ ‎ ‎درباره يكى از علماى بنام شيعه ابن طاووس - رضوان اللَّه عليه - نقل شده است كه روز بلوغش ‏را جشن گرفت، او وقتى از پانزده سالگى وارد شانزدهمين سال زندگى شد دوستان و آشنايان خود ‏را به شكرانه اين كه من نَمُردم و سنّ من به حدّى رسيد كه خداى سبحان با من سخن گفت و از ‏من تكليف طلب كرد، جشن گرفت چون انسان‎ ‎تا قبل از بلوغ، مورد خطاب تكليفى خدا نيست، و به ‏هنگام بلوغ لياقت مى‏يابد كه مورد خطاب خداى سبحان واقع شود. - اما آيا اين جشن در اسلام ‏مشروعيت دارد و جزو سنن هست يا نه؟ مسأله‏اى جداگانه است، كسى به قصد ورودِ سنّت اقدام ‏به برگزارى اين مراسم نمى‏كند، بلكه اين جشن را به شكرانه يك نعمت برگزار مى‏نمايد. و شايد ‏مرحوم سيد ابن طاووس زير پوشش اطلاقات اوليه كه هر نعمتى به شما رسيده است حق‏شناس و ‏شاكر باشيد، اين چنين عملى را انجام داده است‎ - .‎ ‎ ‎بر اين اساس، بلوغ يك شرافت است. آنها كه اهل سلوكند مى‏گويند ما مشرَّف شديم نه ‏مكلّف، چون زحمت و مشقتى در كار نيست، بلكه شرف در كار است. لذا در مناجات‏الذاكرين امام ‏سجاد - صلوات اللَّه وسلامه عليه - مى‏خوانيم «يا من ذكره شرف» اى خدايى كه نام تو مايه ‏شرافت است.‏ ‎ ‎اگر كسى به جايى برسد كه ذكر خدا گويد و در سايه اين ذكر، به ياد خدا و خدا هم به ياد او ‏باشد، شرافتى نصيب او گرديده است، و زن شش سال قبل از مرد به اين شرافت مى‏رسد. اگر ‏چنانچه به اين نكته دقت شود، قبل از اين كه مرد به راه بيفتد و در صراط مستقيم گام بردارد، زن ‏بخش زيادى از اين راه را طى كرده است. بنابراين هم آن محروميت‏هايى كه زن در دوران عادت دارد ‏قابل جبران است و هم شش سال قبل از مرد، از همه مزايايى كه مرد محروم است برخوردار ‏مى‏شود.‏ ‎ ‎در پايان عمر نيز براى زنان غير سادات پس از سن پنجاه سالگى سخن از ايام محروميت نيست ‏و در اين مدت محروميت نيز اولاً، ايام عادت محدود وچند روز بيشتر نيست. ثانياً، آنها كه باردارند و ‏توفيق حمل امانت را دارند نيز محروميت از عبادت شامل آنها نمى‏شود، چون غالباً عادت با حمل ‏جمع نمى‏شود. ثالثاً، مدت شش سالى كه زن قبل از بلوغ مرد، بالغه مى‏شود همه نقص‏ها را ‏ترميم مى‏كند. بنابراين اگر نقصانى در ايمان باشد و علت آن هم نقص در عبادت باشد، نه تنها قابل ‏جبران است بلكه اگر زن به اين فكر بيفتد كه دوران شش ساله را مغتنم بشمارد عظمتى فزونتر نيز ‏خواهد يافت.‏ ‎ ‎از آنچه گفته شد روشن مى‏شود سِرّ بيان حضرت امير - سلام‏اللَّه عليه - در نهج‏البلاغه كه در ‏وصف زن خطاب به امام مجتبى عليه السلام مى‏فرمايد‎:‎ ‎ »‎فاِنّ المرأة ريحانة وليست بقهرمانة»(1).‏ ‎ ‎يعنى اين كه زن ريحان است، بايد او را زودتر از مرد، تحت تربيت و تكليف قرار داد، در غير اين ‏صورت ضايع مى‏شود. روايتى ديگر نيز از حضرت صادق - سلام‏اللَّه عليه - نقل شده است كه ‏مى‏فرمايد:‏ ‎ »‎من اتّخذ امرأة فليكرمها فانّما امرأة أحدكم لعبة فمن اتّخذها فلا يضيّعها»(2).‏ ‎ ‎مراد از لعب در روايت، بازيچه و اسباب‏بازى نيست، بلكه يعنى زن ريحانه است اين ريحانه را ‏ضايع نكنيد. اسلام به اولياى مدرسه و منزل دستور مى‏دهد كه به دخترها بيش از پسرها رسيدگى ‏كنيد. اگر تكليف بر دختر، شش سال قبل از پسر شروع مى‏شود بنابراين اولياى منزل و مدرسه ‏مسؤوليتشان نسبت به دخترها بيش از پسرهاست‎.‎ ‎ ‎روى اين تحليل، معلوم مى‏شود زن براى نماز و راز و نياز، زودتر از مرد آمادگى پيدا مى‏كند و اگر‎ ‎احياناً راههاى عاطفى، زمينه‏هاى انحراف را پيش روى زن قرار دهد، تكاليف عبادى آن راهها را تعديل ‏مى‏كند تا مبادا به انحراف برود‎.‎ ‏.......................................................‏ ‏(1) نهج البلاغه، نامه 31.‏ ‏(2) بحارالانوار، ج103، ص224.‏ ‏

(زن در آئينه جلال و جمال تألیف آیت الله علامه جوادی آملی، صفحات 379 ـ 382.)‏
esraco.net/main.asp  
قسم به جان خودم آن کس که فهم مطالب تمهید القواعد و شرح قیصری بر فصوص الحکم و فتوحات مکیه (اثر محی الدین ابن عربی) و مصباح الانس و اشارات و تنبیهات و شفاء (اثر ابن سینا) و اسفار (اثر ملاصدرا) روزی​اش نشده فهم تفسیر انفسی آیات قرانی و جوامع روایی روزی​اش نشده است.


فرازی از فرمایشات استاد علامه حسن زادهٔ آملی
New Member
New Member
پست: 17
تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۹, ۷:۱۲ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 22 بار
سپاس‌های دریافتی: 12 بار

Re: هر كي ميدونه جواب بده!!!!!!!!!!!!!

پست توسط soal20 »

با سلام
ابتدا از تمامي دوستاني كه با نظراتشون راهنمايي كردند ممنونم.
خانم مائده آسماني منظورم اين نبود كه اصلا به سوالام جواب نداديد به خاطر چند سوالي كه پاسخشو گذاشتيد چند بار تشكر كردم و بازهم تشكر ميكنم ولي اي كاش وقتي اون دلايلو گفتيد بحث رو رها نمي كرديد به اون چيزايي كه در پست دوم گفتم جواب ميداديد چون من اومدم تو اين انجمن اينارو پرسيدم نه اينكه فقط يه جوابي بخونم بلكه فكر ميكردم دوستان زيادي اينجا هستند كه ميتونن با گفته هاشون ذهنيت نادرستمو ازبين ببرن. چون ميخواستم در مقابل جواب شما منم دلايلي رو بگم و اين بحث دوطرفه باشه وگرنه لزومي نداشت اينجا اينارو بپرسم ميتونستم برم يه سري كتاب بخونم پيدا كنم ولي من خواستم چيزايي كه تو ذهنمه رو بيان كنم تا با اطلاعات و همفكري دوستان اصطلاحش كنم.
من از نوشته هاي شما احساس كردم داريد به طور غير مستقيم انگار سرزنش ميكنيد كه چرا اينارو مي پرسم يا نبايد بپرسم چون شما گفتيد مگه ما دليل همه چي رو ميدونيم كه اينارو بدونيم؟! يا اينكه گفتيد : بعضی جاها دلیل خوبه ولی همه جا لازم نیست دلیل بیاریم.
خب ازين حرفها من احساس كردم اون منظورو دارين. اما از خودم ناراحت شدم كه چرا اصلا اين سوالها رو پرسيدم كه اينا رو بشنوم. برا همين گفتم ادامه نديم بهتره.
من اونجا كه گفتم : عامل اين آسيب كيه؟ ببينيد بازم برميگرده مشكلاتمون به مردها. اينو به شوخي گفتم نه جدي.
بله من هم ميدونم سعادت تنها از راه مستحبات به دست نمياد اطاعت از شوهر ثواب بيشتري داره اما اين دو در كنار هم سرعت رسيدن به سعادت رو كه بيشتر ميكنه نميكنه؟ ( هم اطاعت از شوهر(كه واجبه) هم انجام مستحبات ، كه ميشه انجام واجبات در كنارش مستحبات(

شما ميگين :
اگه ما تونستیم بدون چون و چرا حرف خدای متعال رو گوش بدیم و در جواب کسانی که از ما سوال میکنند با همین اطاعت محضی که از پروردگار داریم جواب بدیم . اون موقع هست که کارمون خیلی درسته .
مگه هميشه تو همه چي اينطوره؟ اگه اينطوره پس اونايي كه دينشون اسلام نيست ميخوان جستجو كنن تا كاملترين دينو پيدا كنن پس بايد چيكار كنن؟ اونا بايد بپرسن و اطلاعات كسب كنن و با دليل ، عقلشون دين رو بپذيره اونا كه علم غيب ندارن بدونن كدوم دين بهترو كاملتره.
شما از مسحيت گفتيد چرا؟؟ مگه من حرف از مسيحيت زدم؟ اسلام كه كاملترينه و تحريف نشده ست رو بايد با مسيحيت تحريف شده مقايسه كنيم؟ اين چه جور مقايسه ايه؟
من ميخوام از دينم اطلاعات كاملي داشته باشم تا اگه يكي ازم پرسيد : چرا تو كه دم از اسلام ميزني دينت تو اين مسئله اينطور گفته؟ .. بتونم جوابشو بدم
يه سري از دلايلي كه شما در جواب چند سوالي كه پرسيدم ذكر كرديد رو قبلا هم ميدونستم اما خب تو ذهن من هم در مقابل اون دلايل يه دلايل ديگه اي بود كه نياز به بحث دو طرفه بود تا اونا برطرف شه اما شما جواب اونا رو نداديد ....
اون چيزي كه در مورد رضايت پدر براي دختر گفتيد و من نميدونستم تو رساله همچين چيزي نخوندم و منبعي كه شما ذكر كرديد رساله نبود به ما گفتن بايد به رساله عمل كنيم. بازم نميدونم اگه اينطوره كلا " فرزند" بايد با اجازه ي پدر و مادر روزه بگيره نه فقط دختر ... , ولي يه سوال برام پيش اومده كه چرا امام حسين عليه السلام اولين باري كه روزه گرفتند پدر و مادر و پيامبر صلي الله و عليه و آله چندان راضي نبودند و سعي در منصرف كردن و حتي بازكردن روزه براي ايشون رو داشتند ؟؟؟
من نگفتم كم بودن مرد مومن و معتقد به اسلام برميگرده!!! در ضمن مسلمان بودن كافي نيست مهم با ايمان بودنه .. سني ها هم مسلمونن !!!

در ضمن منظورم ازون راحتي اي كه گفتم چيزي نيست كه الان قابل درك باشه . مگه ما يه ثانيه بعد از زمان ظهور رو الان ميتونيم بفهميم چه جوريه كه اين راحتي رو بفهميم؟!

از شما آقاي hamid1365 هم ممنونم به خاطر لطفتون و شركت تو اين بحث . و اما گفته هاي شما :
بله من قبول دارم كه دين ما حقي كه به زن داده خيليهاش خوبه و عاليه اما متاسفانه حرفم اينه كه "هست " هاي ما با "بايد" ها متفاوته.
حقوقي باشه كه بهش توجه نشه چه فرقي داره با اينكه حقوقي نباشه.؟؟
براي هر مورد ميگم :
1و4 -بله اسلام ميگه همونطور كه زن در خونه ي پدرش از امكانات برخورداره و راحته ، شوهر هم موظفه همونو براش فراهم كنه .. مثلا اگه پدرش براش يه ماشين خريده شوهر هم بايد يه ماشين براش بخره و اين حقه زنه .................... اما آيا به اين حق توجه ميشه؟؟ زن ميتونه حقشو طلب كنه اما نتيجه ي اين طلب كردن چي ميشه؟ جنگ و دعوا و ناراحتي و فاصله بين طرفين!!!
مشكل اينجاست. اما مهريه هم حق زنه و شوهر بايد بده آيا چند درصد از آقايون يه زندگي خوبي دارن و مهريه رو هم دادن؟ من كه راستشو بگم نديدم كه شوهري در حال عادي مهر همسرشو بده و با هم زندگي كنن(اگه جدايي باشه كه در صورت نبخشيدن بايد بده اما جدايي رو نميگم در زندگي خوب و عادي)

2و3 – بله كاملا درسته كه مرد حق نداره به زنش بگه كاراي خونه رو انجام بده يا از بچه مراقبت كن يا حتي براي شيردادن بچه زن ميتونه حق الزحمه دريافت كنه .... اما واقعا اينطوره؟ كدوم شوهري براي خانمش كلفت گرفته براي كارهاي خونه؟ من فقط تا الان يه مورد ديدم اونم چون يه خانواده ي خيلي سرمايه داري بودن و زن خودش شاغل بوده شوهر اينكارو كرده ..... اما اينكه براي شيردادن بچه حق الزحمه دريافت كنه رو نديدم و هيچ زني هم نميتونه اين حق رو طلب كنه اونوقت شوهر چي فكر ميكنه؟ بازم يه جروبحث بينشون ميشه با يه ناراحتي! خب اين چه كاريه.
5- تا اونجايي كه ميدونم و تو رساله ست گفته شده تا زماني كه حتي يكبار هم همخوابي نداشته باشن زن ميتونه به بهونه ي مهر جلوگيري كنه اما اگه يه بار هم همخوابي باشه ديگه به بهونه ي مهر نميشه جلوگيري كرد اما مهر از بين نميره ازونطرفم بايد به خواسته ي شوهرش جواب بده.
6- كاملا درسته و موافقم.
7-درسته ازدواج مرد با رعايت عدالت شرطه . اما آيا همه اونايي كه بيش از يه زن دارن شوهر عدالت و بينشون رعايت ميكنه؟ آيا اون همسرها كاملا از زندگي راضي اند؟ شما ديديد موردي كه مردي دو زن داشته باشه و هر دو زنش از شوهر و زندگيشون راضيه راضي باشن؟ خيلي ها يه زن رو نميتونن چه باز دوتا.. البته زنها هم خودشون گاهي مقصرن .
نميدونم چي بگم شايد من چون هنوز ازدواج نكردم همه چيزو سخت و مشكل مي بينم شايد بعد از ازدواج اصلا نيازي به اجراي اين همه قانون نباشه و خود به خود انجام بشه .... ولي خب اينا برام سوال بود.

ببينيد "هست" ها با "بايد" ها چقدر فرق داره ... حق هست اما داده نميشه وقتي هم داده نشه ، بودنش با نبودن فرقي نداره.

به نكته ي خوبي اشاره كرديد گفتيد 5 ساله ازدواج كرديد هم خودتون هم خانومتون هر دو ازيه خانواده ي مذهبي هستيد خب اين خودش خيلي خوبه اگه هميشه زن و شوهر به معناي واقعي همسر باشن ديگه مشكلي نيست زندگي هم در چهاچوب قوانين نمي گنجه يه سازگاريه دوطرفه ميشه اما اگه همسر باشن يعني : هــم + سر = همفكر و..... كه اين برميگرده به اينكه در خيلي از چيزها مشترك باشن و فاصله نداشته باشن از نظر خانوادگي ، اعتقادي و...... همه چيز.
در جواب دوست گرامي divoone110 بايد بگم كه مشكلمو بالا گفتم يعني من اين قوانين و دلايلشو ميدونم اما تو ذهن من هم در مقابل اين دلايل دلايل ديگه اي هست ( در پست دومم در جواب خانم مائده ي آسماني گفتم) كه از شماها ميخوام با دلايل ديگه اي كه در مقابل دلايلم ميارين قانعم كنيد كه ذهنيت نادرستم از بين بره مثلا شما گفتيد روزه ي مستحبي يك امر مستحبه قبول دارم و اطاعت از شوهر يه امر واجبه اينم قبول ، ميگيد بايد واجب رو انجام بدم من حرفي ندارم انجام ميدم اما دلم ميخواد در كنار اين واجب مستحب رو هم انجام بدم ، يعني : من هم ميدونم سعادت تنها از راه مستحبات به دست نمياد اطاعت از شوهر ثواب بيشتري داره اما اين دو در كنار هم سرعت رسيدن به سعادت رو كه بيشتر ميكنه نميكنه؟ ( هم اطاعت از شوهر(كه واجبه) هم انجام مستحبات ، كه ميشه انجام واجبات در كنارش هم مستحبات(

حرف من اينه.
از جناب seyyed ali هم متشكرم .
من همچين تفكري ندارم كه مرد از زن بالاتره يا برتري داره نه به هيچ عنوان اينطور فكر نميكنم فقط تو يه سري مسائل دليل خواستم تا اطلاعاتم بالا بره و بتونم اگه كسي از دينم پرسيد تا حدودي براش دليل بيارم كه چرا دينم همچين قوانيني داره تا بتونم قانعش كنم . پس اول خودم بايد ابهامات ذهنمو برطرف كنم.
از گفته هاتون استفاده كردم به نظر من هم كه دخترهستم ، اينكه دختر تو 9 سالگي به سن بلوغ ميرسه و احساسي ترو عاطفيتره در عبادت ، اين مايه ي افتخاره برام و خدارو شكر ميكنم هر چند شايد مسئوليت اينكه زودتر مكلف ميشه سخت تر باشه.
بازهم از همه ي دوستان گرامي از جمله خانم مائده ي آسماني ، جناب BIST ، آقاي hamid1365 ، و جناب divoone110 ، و جناب seyyed ali و آقا احسان صميمانه تشكر ميكنم كه تو اين بحث شركت كرديد . حتي اگه جواب سوالامو نگيرم بازهم ممنونم و همينكه با حضورتون راهنماييم كرديد برام خيلي باارزشه.
New Member
New Member
پست: 17
تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۹, ۷:۱۲ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 22 بار
سپاس‌های دریافتی: 12 بار

Re: هر كي ميدونه جواب بده!!!!!!!!!!!!!

پست توسط soal20 »

ببخشيد اون قسمت نوشته مو اصلاح ميكنم : بله درسته روزه ي فرزند نبايد موجب آزار پدرومادربشه. اما سوالم در مورد روزه ي امام حسين عليه السلام سرجاشه.
چرا روزه شونو افطار نكردن وقتي پدرومادرشون و همچنين پيامبر (ص) ازشون خواستند اينكارو بكنن؟
البته خب راضي نشدن و خواستند كه پدر ومادر امر نكنن تا حتما روزه شونو باز كنن ولي خب آخرش كه افطار نكردن تا اينكه پيامبر (ص) از خدا خواستند تا اون روز رو كوتاه كنه و خدا 70 هزار ملك رو مامور كرد تا خورشيدو به سمت مغرب بكشن تا زودتر غروب بشه و وقت افطار.

منبع ندارم ذكر كنم اما تو يه مداحي آقاي خلج اينطور گفتند كه ايشون راضي نشدند روزه شونو افطار كنن.
فكر كنم جوابمو پيدا كردم اونم اينكه چون پدرومادر امر نكردند خب امام حسين عليه السلام روزه شونو باز نكردن.

از خودم ممنونم كه جواب خودمو دادم.تصویر
تصویر
Member
Member
پست: 81
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۷, ۱:۰۲ ب.ظ
محل اقامت: مشهد
سپاس‌های ارسالی: 22 بار
سپاس‌های دریافتی: 101 بار

Re: هر كي ميدونه جواب بده!!!!!!!!!!!!!

پست توسط hamid1635 »

 
1و4 -بله اسلام ميگه همونطور كه زن در خونه ي پدرش از امكانات برخورداره و راحته ، شوهر هم موظفه همونو براش فراهم كنه .. مثلا اگه پدرش براش يه ماشين خريده شوهر هم بايد يه ماشين براش بخره و اين حقه زنه .................... اما آيا به اين حق توجه ميشه؟؟ زن ميتونه حقشو طلب كنه اما نتيجه ي اين طلب كردن چي ميشه؟ جنگ و دعوا و ناراحتي و فاصله بين طرفين!!!
مشكل اينجاست. اما مهريه هم حق زنه و شوهر بايد بده آيا چند درصد از آقايون يه زندگي خوبي دارن و مهريه رو هم دادن؟ من كه راستشو بگم نديدم كه شوهري در حال عادي مهر همسرشو بده و با هم زندگي كنن(اگه جدايي باشه كه در صورت نبخشيدن بايد بده اما جدايي رو نميگم در زندگي خوب و عادي)

2و3 – بله كاملا درسته كه مرد حق نداره به زنش بگه كاراي خونه رو انجام بده يا از بچه مراقبت كن يا حتي براي شيردادن بچه زن ميتونه حق الزحمه دريافت كنه .... اما واقعا اينطوره؟ كدوم شوهري براي خانمش كلفت گرفته براي كارهاي خونه؟ من فقط تا الان يه مورد ديدم اونم چون يه خانواده ي خيلي سرمايه داري بودن و زن خودش شاغل بوده شوهر اينكارو كرده ..... اما اينكه براي شيردادن بچه حق الزحمه دريافت كنه رو نديدم و هيچ زني هم نميتونه اين حق رو طلب كنه اونوقت شوهر چي فكر ميكنه؟ بازم يه جروبحث بينشون ميشه با يه ناراحتي! خب اين چه كاريه.
5- تا اونجايي كه ميدونم و تو رساله ست گفته شده تا زماني كه حتي يكبار هم همخوابي نداشته باشن زن ميتونه به بهونه ي مهر جلوگيري كنه اما اگه يه بار هم همخوابي باشه ديگه به بهونه ي مهر نميشه جلوگيري كرد اما مهر از بين نميره ازونطرفم بايد به خواسته ي شوهرش جواب بده.
6- كاملا درسته و موافقم.
7-درسته ازدواج مرد با رعايت عدالت شرطه . اما آيا همه اونايي كه بيش از يه زن دارن شوهر عدالت و بينشون رعايت ميكنه؟ آيا اون همسرها كاملا از زندگي راضي اند؟ شما ديديد موردي كه مردي دو زن داشته باشه و هر دو زنش از شوهر و زندگيشون راضيه راضي باشن؟ خيلي ها يه زن رو نميتونن چه باز دوتا.. البته زنها هم خودشون گاهي مقصرن .
نميدونم چي بگم شايد من چون هنوز ازدواج نكردم همه چيزو سخت و مشكل مي بينم شايد بعد از ازدواج اصلا نيازي به اجراي اين همه قانون نباشه و خود به خود انجام بشه .... ولي خب اينا برام سوال بود.

ببينيد "هست" ها با "بايد" ها چقدر فرق داره ... حق هست اما داده نميشه وقتي هم داده نشه ، بودنش با نبودن فرقي نداره.



طوری که من از حرف های شما برداشت کردم این بود که شما می فرمایید اسلام حقوقی بر علیه زنان دارد .
خدمت شما عرض کردم که اسلام بر علیه مردان و به نفع زنان حقوقی دارد.

فقط نکته ای که شما اشاره کردید این بود که زن از این حقوق نمی تواند استفاده کند
پس مشکل اصلی فکر کنم حل شد
یعنی در حقیقت مشکل از طرف مردان است نه اسلام
چون اسلام از هر دو طرف مخصوصا زنان حمایت کرده است.
حالا اگر مردان تن به خواسته ها مشروع زنان نمی دهند هیچ لازم نیست که زنان هم تن به خواسته های مردان بدهند.
یعنی هیچ لزومی در کار نیست.
هر کس باید به وظیفه خودش عمل کند و زن می تواند بر علیه مرد شکایت کرده و حقوق خود را بگیرد.


اما یک نکته مهم:
چون شما هنوز مجرد هستید این ترس برای شما هست.
اما اگر با موردی که هم شأن و هم فکر و به قول خودتان همسر باشد ازدواج کنید دیگر اصلا این حرف ها پیش نمی آید.
به کسی این حرف رو نگید اما فعلا زنان تابع مردان نیستند بلکه مردانند که تابع زنانند.
این یک واقعیتی است که قابل انکار نیست مگر زندگیی که در آن عشق و محبت نباشد که در آنجاست که قوانین خشکی که گفته معنا پیدا می کند.


اگر شما تمامی روایات در موضوع زندگی زناشویی را ببینید اسلام زندگی را به قدری زیبا به تصویر می کشد که از آن لذت خواهید برد.
به شرط اینکه هم زن و هم مرد هردو عاشق باشند و زندگی را با محبت جلو ببرند.


پس به طور خلاصه این شد:
اگر اسلام حقوقی را برای مرد قرار داده برای زن هم بیشتر از آن قرار داده است پس مشکلی از اسلام نیست.
اگر سعی کنید مردی را به همسری برگزینید که شرایط حداقلی شما را داشته باشد مطمئن باشید به مشکل نخواهید خورد.
برای اینکه بتوانید بهتر مرد آینده خود را انتخاب کنید حتما صحبت های آقای دهنوی را گوش کنی یا کتاب گلبرگ زندگی رو مطالعه کنید.

تصویر تصویر تصویر تصویر تصویر تصویر اگر در زندگی عشق باشد و محبت زندگی تماما لذت است حتی قهر و آشتی آن تصویر تصویر تصویر تصویر تصویر


 
Member
Member
پست: 81
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۷, ۱:۰۲ ب.ظ
محل اقامت: مشهد
سپاس‌های ارسالی: 22 بار
سپاس‌های دریافتی: 101 بار

Re: هر كي ميدونه جواب بده!!!!!!!!!!!!!

پست توسط hamid1635 »

soal20 نوشته شده:ببخشيد اون قسمت نوشته مو اصلاح ميكنم : بله درسته روزه ي فرزند نبايد موجب آزار پدرومادربشه. اما سوالم در مورد روزه ي امام حسين عليه السلام سرجاشه.
چرا روزه شونو افطار نكردن وقتي پدرومادرشون و همچنين پيامبر (ص) ازشون خواستند اينكارو بكنن؟
البته خب راضي نشدن و خواستند كه پدر ومادر امر نكنن تا حتما روزه شونو باز كنن ولي خب آخرش كه افطار نكردن تا اينكه پيامبر (ص) از خدا خواستند تا اون روز رو كوتاه كنه و خدا 70 هزار ملك رو مامور كرد تا خورشيدو به سمت مغرب بكشن تا زودتر غروب بشه و وقت افطار.

منبع ندارم ذكر كنم اما تو يه مداحي آقاي خلج اينطور گفتند كه ايشون راضي نشدند روزه شونو افطار كنن.
فكر كنم جوابمو پيدا كردم اونم اينكه چون پدرومادر امر نكردند خب امام حسين عليه السلام روزه شونو باز نكردن.

از خودم ممنونم كه جواب خودمو دادم.تصویر
تصویر


این روایت هم قبول کردنش خیلی سخته
مخصوصا که سندی هم در دسترس نیست تا به آنجا مراجعه کنیم.
مخصوصا که در آن اعجازی در حد رد الشمس نقل شده و کار رو برای پذیرفتن آن سخت می کنه.
New Member
New Member
پست: 17
تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۹, ۷:۱۲ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 22 بار
سپاس‌های دریافتی: 12 بار

Re: هر كي ميدونه جواب بده!!!!!!!!!!!!!

پست توسط soal20 »

سلام بر جناب hamid 1365
راستش من نگفتم اسلام حقوقي برعليه زنان داره بلكه گفتم فقط با ازدواج انگار زن محدود ميشه .
اسلام براي زن حقوقي گذاشته اما متاسفانه بهش اعتنايي نميشه اما حقوقي كه براي مرد گذاشته بيشتر بهش اعتنا ميشه يه جورايي انگار حقوق زن مستحبه اما حقوق مرد واجبه (يعني زن بايد حقوق مرد رو رعايت كنه يعني اطاعت از شوهر كه واجبه اما مرد اگه مثلا اون مواردي رو كه شما گفتين انجام بده مثل دادن مهرو.... بهتره و ثواب ميكنه و مثل اعمال مستحبيه انگار ، چون مثلا اگه مرد توانايي تهيه ي خوراك و پوشاك و غيره رو نداشته باشه به زن "مديون" ميشه اما اگه زن از شوهر اطاعت نكنه "گناهكار" شناخته ميشه (تو رساله))
راستش هر كدوم ازين حقوق چه براي مرد باشه و چه براي زن باشه ، وقتي بهش توجه نشه مسلما مشكل از ماست . منم نگفتم مشكل از اسلامه.
سوالهاي من تو پست اول اين تايپيك گفته شده و تو پست دوم خانم مائده ي آسماني لطف كردند به بعضيهاش پاسخ دادند و من بعد از پاسخ ايشون يه چيزايي گفتم اما هنوز كسي جواب اونارو بهم نداده .... مشكل من روي اون مسائله اگه اون ابهامات برطرف شه به راحتي مي پذيرم. اينايي كه شما در پستهاتون گفتيد درست از حقوق زنه اما سوالاي من اونهاست كه اونجا گفته شده.
شما ميگين : حالا اگر مردان تن به خواسته ها مشروع زنان نمی دهند هیچ لازم نیست که زنان هم تن به خواسته های مردان بدهند.
یعنی هیچ لزومی در کار نیست.
خب اگه زنان هم تن به اين خواسته ها ندن ديگه زندگي نميشه كرد يه طرف بايد از بخشي از خواسته هاش بگذره تا راحت تر بشه زندگي كرد.
شما ميگيد : هر کس باید به وظیفه خودش عمل کند و زن می تواند بر علیه مرد شکایت کرده و حقوق خود را بگیرد.
اما خودتون هم ميدونيد كه اين كار عملي نيست اگه زن اين كارو بكنه ديگه نميتونه در كمال صلح و آرامش و مهرومحبت با همسرش زندگي كنه. البته اگه شوهر منطقي باشه و اين حقوق رو ضايع نكنه ديگه مشكلي نيست ولي همچين شوهري م و ج و د ن م ي ب ا ش د.
باقي صحبت رو تو پيام خصوصي عرض ميكنم.

ممنونتصویر
Member
Member
پست: 81
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۷, ۱:۰۲ ب.ظ
محل اقامت: مشهد
سپاس‌های ارسالی: 22 بار
سپاس‌های دریافتی: 101 بار

Re: هر كي ميدونه جواب بده!!!!!!!!!!!!!

پست توسط hamid1635 »

شما کوتاه اومدن زن رو مسلم گرفتید
روحیه شما با گذشت اجین شده و این عالیه

برای حل بسیاری از این مشکلاتی هم که شما فرمودید می توانید قبل از ازدواج با فرد مورد نظر خود خیلی از این مطالب رو حل و فصل کنید.
اون سوالات رو هم می خونم ببینم از پس جوابش بر میام یا نه
من در خدمت شما هستم
Member
Member
پست: 81
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۷, ۱:۰۲ ب.ظ
محل اقامت: مشهد
سپاس‌های ارسالی: 22 بار
سپاس‌های دریافتی: 101 بار

Re: هر كي ميدونه جواب بده!!!!!!!!!!!!!

پست توسط hamid1635 »

برای soal20 یک زحمت داشتم
لطف کنید و هر سوالی رو که پاسخش رو نگرفتید دوباره بپرسید
هر کدوم رو هم که جواب گرفتید بفرمایید
اگر هم تک تک بپرسی که نور علی نور میشه
New Member
New Member
پست: 17
تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۹, ۷:۱۲ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 22 بار
سپاس‌های دریافتی: 12 بار

Re: هر كي ميدونه جواب بده!!!!!!!!!!!!!

پست توسط soal20 »

hamid1635 نوشته شده:برای soal20 یک زحمت داشتم
لطف کنید و هر سوالی رو که پاسخش رو نگرفتید دوباره بپرسید
هر کدوم رو هم که جواب گرفتید بفرمایید
اگر هم تک تک بپرسی که نور علی نور میشه




سلام

شرمنده ديشب اومدم سوالها رو بذارم اما بسكه سرعت اينترنت پايين بود صفحه ي ارسال پاسخ رو كامل باز نميكرد گاهي ميام اما به دليل اين مشكل نميتونم جواب بدم ..... ببخشيد

من 12 تا سوال پرسيدم كه 6 تا رو خانم مائده ي آسماني جواب دادند 3 تا شو ديگه نمي پرسم تا حدودي جوابمو گرفتم

اما 9 تا مونده :


3- چرا اگه زن از شوهر نافرماني كنه "گناه" كرده اما اگه شوهر خوراك و پوشاك زن رو تهيه نكنه فقط به زنش "مديونه"؟


5- چرا بعد از طلاق حضانت بچه با پدرشه؟


6- چرا سختي به دنيا آوردن بچه با مادرشه اما هويتشو مال پدره؟


7-چرا تو رساله گفته شده "جواني كه بواسطه ي نداشتن زن به حرام مي افتهواجبه زن بگيره" ؟؟ مگه هدف از زن گرفتن و ازدواج اينه؟ (يكيش اينه امابقيش چي؟ به خاطر همين يكي بايد زن گرفت؟ اين بعنوان يه مسئله در همه يرساله ها بيان شده)


8- چرا اگه زن ضمن عقد شرط كنه كه تا وقتي همسر اين مرد هست شوهرش زن دوم نگيره ، اين شرط صحيح نيست؟


9- چرا تو رساله گفته شده " زن موظفه خودشو برا هر لذتي كه مرد ميخواد آماده كنه " اما عكس اين مسئله تو رساله گفته نشده؟

10 - چرا حق طلاق با مرده؟

11- چرا ديه ي زن نصف ديه ي مرده؟

12- چرا اگه پدر فرزندشو به قتل برسونه جرمش حبس هست اما اگه مادر اينكارو بكنه بايد قصاص بشه(اعدام) ؟
Member
Member
پست: 81
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۷, ۱:۰۲ ب.ظ
محل اقامت: مشهد
سپاس‌های ارسالی: 22 بار
سپاس‌های دریافتی: 101 بار

Re: هر كي ميدونه جواب بده!!!!!!!!!!!!!

پست توسط hamid1635 »

با سلام

فرمودید:

3- چرا اگه زن از شوهر نافرماني كنه "گناه" كرده اما اگه شوهر خوراك و پوشاك زن رو تهيه نكنه فقط به زنش "مديونه"؟



برای اینکه من مطمئن بشم از چند نفر این سوال شما رو پرسیدم و جوابش این شد:

مرد علاوه بر مدیون بودن گناه هم کرده است.
مثلا اگر مرد نفقه و خرجی زن رو پرداخت نکنه علاوه بر اینکه به صورت دین به گردن او هست گناه هم مرتکب شده است و توبه آن به دو چیز است 1- پرداخت دین 2- استغفار از درگاه الهی.


من به سایر دوستان هم که می خواهند پاسخ شما رو بدهند پیشنهاد می کنم همین یک سوال رو تمامش کنیم بعد به سراغ بقیه بریم.

اگر از این پاسخ قانع شدید سایر سوالاتتون رو پاسخ بدیم و الا همین سوال رو ادامه بدیم
ارسال پست

بازگشت به “پرسش و پاسخ”