خدا ، فقط به خاطر تو

مدیر انجمن: شورای نظارت

ارسال پست
Member
Member
پست: 57
تاریخ عضویت: جمعه ۳ اسفند ۱۳۸۶, ۷:۳۷ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

خدا ، فقط به خاطر تو

پست توسط راز »

[SUB]
[/SUB]
 [COLOR=#NaNNaNNaN]حتما همتون بارها و بارها از زبان بعضي از خانمها شنيديد که مي گن «  خدا چرا بين ما و مردها فرق گذاشته ؟ چرا مردها رو به ما برتري داده ؟[COLOR=#NaNNaNNaN] »  

 [COLOR=#NaNNaNNaN]اشتباه نکنيد ؛ من نمي خوام در مورد مسئله تساوي حقوق بين زن و مرد صحبت کنم چون خيلي ها در باره اين مسئله صحبت کردن و استدلال هايي هم آوردن که خدا بر اساس وظايفي که به هر کدام از زن و شوهر داده ، توانمندي هايي هم داده ؛ اگر وظيفه تربيت کردن به يکي از آنها داده مهر و عطوفت لازم را هم داده ، اگر وظيفه کار کردن را به يکي از آنها داده نيروي بدني کافي هم داده واستدلالهاي ديگر که اصلا در تصميم به صحبت کردن در باره آنها را ندارم .  

 [COLOR=#NaNNaNNaN]  [COLOR=#NaNNaNNaN]حتما مي پرسيد پس مي خواي در باره چي حرف بزني ؟   

 [COLOR=#NaNNaNNaN]  [COLOR=#NaNNaNNaN]مي دونيد، اون چيزي که براي من جالبه، اينه که زن و مرد در برخي ويژگي ها و امتيازات با هم تفاوت دارند ولي اين طور نيست که همه اين تفاوت ها باعث ناراحتي خانمها بشه؛ بلکه اين تفاوتها در مواردي باعث ناراحتي خانمها مي شه که اون مورد برايشون مهم جلوه کنه خب حالا چي باعث مي شه که يه چيزي براشون مهم جلوه کنه؟  [COLOR=#NaNNaNNaN]اين ديگه بستگي داره به سليقه و اعتقادات و بيشن ها ي هر  [COLOR=#NaNNaNNaN] .  



 [COLOR=#NaNNaNNaN]بعنوان مثال بعضي از آنها ازاينکه بايد مطيع شوهرشون بايد باشند نارحت هستند و شايد بعضي ديگه از اينکه شوهرشون مي تونه با يک زن ديگه غير از اونها ازدواج کنه ناراحت هستند ويا شايد از اينکه اِرثـشون از مردا کمتره ويا شايد از اينکه بيشتر وقتشون رو بايد در خونه حبس باشند دلگير هستند وَ وَ وَ وهزاران شايد ديگه اما اون چيزي که مهم است اينکه از نوع اعتراض هاي يک زن مي شود به طرز فکر و سطح بينش آنها پي برد .   



 [COLOR=#NaNNaNNaN]جديدا يک حديث ديدم که برام خيلي جالب بود . حديث درباره زني بود که پيش پيامبر رفت و از تفاوتهايي که بين زن و مرد بود گِلِگي کرد . پيامبر وقتي حرف اون زن رو شنيد بسيار خوشحال شد به طوري که پيش اصحاب زن رو تشويق کرد و به ديد بالاي اون زن آفرين گفت .  



[CENTER ALIGN=CENTER][COLOR=#NaNNaNNaN]بنظر شما چه تفاوتهايي از نظر اين زن اهميت داشت که باعث تحسين پيامبر شد ؟ [/CENTER ALIGN]



[CENTER ALIGN=CENTER][COLOR=#NaNNaNNaN]ادامه دارد  [/CENTER ALIGN]
Member
Member
پست: 57
تاریخ عضویت: جمعه ۳ اسفند ۱۳۸۶, ۷:۳۷ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: خدا ، فقط به خاطر تو

پست توسط راز »

خدا ، فقط بخاطر تو2



اصحاب کنار پيامبر نشسته بودند ناگهان متوجه زني شدن که به آنها نزديک مي شد آنها با هم پچ پچ کردن که ؛ اين زن ديگر کيست ؟ يعني چي مي خواهد؟



يکي از اصحاب او را شناخت و با صدايي که بلند ، جوري که همه بشنوند گفت : او را مي شناسم دختر يزيد انصاريست بگمانم اسمش اسماء است .



زن نزديکتر آمد وقتي به چند قدمي آنها رسيد رو به پيامبر کرد و آرام سلام کرد . پيامبر سلام اونو پاسخ داد . اسماء بعد از مکث کوتاهي ادامه داد « پدر و مادرم به فدايت من به نمايندگي از طرف زنها نزد شما آمده ام » دوباره مکثي کرد گفت : « من مطمئن هستم که هيچ زني در شرق و غرب عالم نيست که سخن مرا بشنود و با من هم نظر نباشد . يا رسول الله ، خداوند تو را به حق سوي مردان وزنان فرستاد و ما هم به تو و خدايي که تو را فرستاده است ايمان آورديم .



اي رسول خدا ما طايفه زنان محدود و محصور در خانه هاي شما هستيم بنيان اصلي آن مي باشيم ؛ تمايلات شما را برآورده مي کنيم و فرزندان شما را حامله مي شويم ولي با اين حال شما مردها امتيازات بيشتري نسبت به ما داريد . مثلا نماز جمعه و نماز جماعت مي خوانيد به عيادت بيماران مي رويد تشييع جنازه مي کنيد و پياپي به حج مي رويد و با لاتر از همه اينها جهاد در راه خداست .



هرگاه مردي از شما براي حج يا عمره يا جهاد از خانه بيرون مي رود ما اموال شما را حفظ مي کنيم و برايتان خياطي مي کنيم و فرزندانتان را تربيت مي کنيم پس اي رسول خدا آيا در اجر و ثواب شما شريک نيستيم ؟ »



پيامبر بعد از شنيدن چرفهايي اون زن خيلي خوشحال شد ؛ رو به اصحابش کرد وگفت : « آيا تا به حال شنيده بوديد که زني در پرسش از امور ديني خود به اين خوبي سخن بگويد ؟ » عرض کردند اي رسول خدا گمان نمي کرديم زني به اين حد برسد .



رسول خدا رو به اسما کرد و گفت : اي زن برگرد و به زناني که تو را به نمايندگي فرستادند اعلام کن نيکو شوهرداري هر يک از شما زنان و جلب رضايت مردانتان و پيروي کردن از نظر آنها در کاري با ثواب همه اعمالي که براي مردان نام بردي برابري مي کند .



اسماء در حالي که از شادي لااله الا الله مي گفت به سوي زنان بر گشت .



حتما شما هم متوجه تفاوت ديدگاه اين زن با زنان ديگر شديد ؛ اين زن نمي گه که چرا ما بايد بچه داري کنيم و يا دائما به حرف شوهرامون گوش بديم و يا ساير مطالبي که قبلا گفتيم بلکه مي گويد اگر ما اين همه رنج و زحمت مي کشيم بايد در مقابل ثواب بخشي از اعمال مانند جهاد بر ما زنان واجب نيست به ما بدهيد . پس پيامبر حق داشت که اين زن را اينگونه تشويق کند و همچنين اسماء هم حق داشت که اونطور با خوشحالي از نزد پيامبر برود چون او از پيامبر خواست تا در اعمال همسرانشان آنها را شريک کند ولي پيامبر جوابي بالاتر داند چون ممکن است که شوهر يک زن اعمال چنداني نداشته باشد که زن در آن شريک شود براي همين پيامبر صرف نظر از کارهاي شوهر گفت اگه شما نيکو شوهرداري کنيد ثوايش برابر ثواب حج و جهاد و ... است
ارسال پست

بازگشت به “اخـلاق”