[External Link Removed for Guests]
سئوال 37: پيامبر (ص) در روز غدير به چه كسانى هشدار داد؟
پاسخ : رسول خدا(ص) به همه مسلمانان حاضر در روز غدير هشدار داد كه مبادا تسليم قدرت طلبان شوند و حماسه غدير را فراموش كنند
و فرمود: معاشرالناس ! انه سيكون من بعدى ائمه يدعون الى النار و يوم القيمة لا ينصرون .معاشرالناس ! ان الله تعالى و انا بريئان منهم .
معاشرالناس ! انهم و انصارهم و اشياعهم ، و اتباعهم ، فى الدرك الاسفل من النار، و لبس مثوى المتكبرين ، الاانهم اصحاب الصحيفه ،
فلينظر احدكم فى الصحيفه !! فذهب على الناس الاشر ذمه منهم امر الصحيفة .
پس از من رهبران فاسدى خواهند آمد كه مردم را بسوى آتش جهنم مى كشانند. و در روز قيامت ياورى نخواهند داشت ، اى مردم !
همانا خدا، و من از آنان بيزاريم اى جمعيت انسانها!همانا آن رهبران فاسد و اطرافيان و پيروان و يارانشان در پائين ترين جايگاه آتش قرار دارند،
و چه بد جايگاهى براى متكبران است .آگاه باشيد: آنان پديد آورندگان طومارى (صحيفه و نامه اى در مخالفان امامت على (ع) مى باشند. پس
بر همه شما لازم است كه در آن طومار ننگين بنگريد، اكثر مردم جز اندكى از صحيفه غفلت كردند و همه را از مخالفت كردن و سرپيچى از فرمان
امام على (ع) هشدار داد.
سئوال 38: چه كسانى را پيامبر (ص) در روز غدير لعنت كرد؟
پاسخ : پيامبر اسلام (ص) به افراد زير در روز غدير لعنت كرد:
1 - كسانى كه امامت امام على (ع) را انكار كنند.
2 - كسانى كه امامت امام على (ع) را غصب كنند. ((و العن من انكره ، واغضب على من جحد حقه .))
سئوال 39: چرا امام امت اسلامى را خدا بايد تعيين كند؟
شرايط و ويژگيهايى دارد كه شناخت انسان كامل ، و شناسائى آن ويژگيها، براى انسانها ممكن نيست . انسان موجودى است ناشناخته ،
و كشف راز درون انسانها براى مردم امكان ندارد، حال كه انسانها در انتخاب و شناخت رهبر كامل عاجزند بايد خداوند خالق بشر به كمك
انسانها آمده و رهبران كامل را معرفى فرمايد كه : ((الله اعلم حيث يجعل رسالته .))(خدا آگاه تر است كه رسالت خود را در كجا قرار دهد.)
از اين رو امام على (ع) را خداوند برگزيد و در روز غدير به بيعت همگانى با آن حضرت ، فرمان داد.
سئوال 40: اگر امام را خدا انتخاب مى كند، پس بيعت مردم چه نقشى دارد؟
هدايت مى كند همانگونه كه خوبيها و بديها را معرفى كرد و راه سعادت و شقاوت را نشان داد. امام حق را نيز معرفى مى كند.
اما انسانها در انتخاب رهبر آزادند، مى توانند امام حق را انتخاب كنند و به سعادت برسند و يا مخالفت كنند و گمراه شوند. آنگونه
كه در ديگر رهنمودهاى الهى گروهى رستگار و گروه ديگر منحرف گشتند.
پس از حادثه غدير نيز گروهى امامت امام على (ع) را انكار و غصب كردند و گروهى بر ولايت و رهبرى آن حضرت وفادار ماندند،
و انواع شكنجه ها را به جان خريدند. پس اعلام وحى تضادى با اختيار انسان ندارد.
( ادامه دارد ...)